Held op sokken
maandag 13 oktober 2025 om 17:12
De titel zegt het al, ik ben een held op sokken. Het zit zo... ik ben inmiddels bijna 20 jaar vrijgezel en in die tijd wel eens wat gedatet, maar ook dat is al weer lang geleden. Ik vond het ook allemaal gedoe, in al die tijd heeft namelijk ook niemand mijn hart sneller doen kloppen. Tot nu. Mijn buurman. Gelukkig een stukje verderop en 2 etages hoger. Maar iedere keer als ik hem tegenkom, kom ik niet verder dan 'hoi'. En nu zoek ik advies. Hoe pak ik dit aan? Kaartje in de bus? Ik vind mezelf kansloos!!
Juist omdat het zo lang is geleden dat ik iemand oprecht leuk vond, is de angst voor afwijzing ook zo groot.
Juist omdat het zo lang is geleden dat ik iemand oprecht leuk vond, is de angst voor afwijzing ook zo groot.
I'm not crazy. My reality is just different than yours.
woensdag 22 oktober 2025 om 08:04
Er is dus duidelijk een reden waarom deze man alleen is. Jammer voor je, maar wel fijn dat je er direct achter kwam, zodat er niet meer tijd aan verspild werd.
Hij kom schoolmeesterachtig en belerend over. Logisch dat je hier op afgeknapt bent.
Hij kom schoolmeesterachtig en belerend over. Logisch dat je hier op afgeknapt bent.
Creativiteit is de adem van de ziel – dus adem elke dag!
woensdag 22 oktober 2025 om 08:34
Nee, alleen heel oppervlakkig. Een kort praatje over de buurt en of het hier bevalt bijvoorbeeld. Maar nu 2 keer wat beter gesproken en ik weet genoeg.
woensdag 22 oktober 2025 om 09:23
Spijker op zijn kop. Zo'n echt alfamannetje en dat was vast ongetwijfeld erger geworden. En zo zijn er nog een paar dieprode vlaggen als ik onze gesprekken nog eens afspeel. Dus zeker mooi op tijd achter gekomen. Al doende leert men zullen we maar zeggen.
woensdag 22 oktober 2025 om 09:24
woensdag 22 oktober 2025 om 09:43
Ach, is toch helemaal prima. Vaak moet je iemand even wat langer spreken dan alleen vluchtig in de wandelgangen. In je hoofd had je je op basis van die korte momenten misschien al van alles bij bedacht en dan blijkt dat die eigenlijk helemaal niet leuk, verre van zelfs. Is juist goed dat je dat nu weet en jij weer verder kan. Dapper en moedig voorwaarts denk ik dan!MockTurtle schreef: ↑22-10-2025 09:23Spijker op zijn kop. Zo'n echt alfamannetje en dat was vast ongetwijfeld erger geworden. En zo zijn er nog een paar dieprode vlaggen als ik onze gesprekken nog eens afspeel. Dus zeker mooi op tijd achter gekomen. Al doende leert men zullen we maar zeggen.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
woensdag 22 oktober 2025 om 09:52
Haha herkenbaar!MockTurtle schreef: ↑22-10-2025 09:24En zo leuk ziet hij er ook niet. Dat verandert dan ook snel wanneer iemands innerlijk niet zo leuk is.
woensdag 22 oktober 2025 om 10:02
Ja, je hebt beide nodig: chemie en een leuke klik op andere vlakken. Aan 1 van de twee heb je niet zoveel als je echt een relatie wil. Al kan een vriendschappelijke klik nog uitgroeien tot liefde, maar alleen chemie en geen klik, dat gaat nooit werken als je meer wilt dat seks. Je zat al half goed, volgende keer misschien wel een schot in de roos.
woensdag 22 oktober 2025 om 10:27
Dat geloof ik zeker! Nu alleen nog tegenkomenLadylola2022 schreef: ↑22-10-2025 09:42Ah, balen, maar wel heel fijn dat je hart weer meer openstaat.
Ze bestaan hoor, gewoon echt leuke mannen.
woensdag 22 oktober 2025 om 10:31
Nee, met de één kom je uit op vriendschap, met de ander op friends with benefits. En hoewel ik in eerste instantie aangaf dat ik hoopte dat er in ieder geval een mooie vriendschap zou ontstaan, heb ik aan beide geen behoefte.Happening schreef: ↑22-10-2025 10:02Ja, je hebt beide nodig: chemie en een leuke klik op andere vlakken. Aan 1 van de twee heb je niet zoveel als je echt een relatie wil. Al kan een vriendschappelijke klik nog uitgroeien tot liefde, maar alleen chemie en geen klik, dat gaat nooit werken als je meer wilt dat seks. Je zat al half goed, volgende keer misschien wel een schot in de roos.
woensdag 22 oktober 2025 om 11:59
Ah gats, zo'n exemplaar ben ik ook ooit tegengekomen. Hij zei dat wijsheid met de jaren komt en dat je dan vanzelf rechts gaat stemmen...
Well done TO! Je hebt het gedurfd en je hebt ook meteen weer je grens getrokken toen bleek dat het geen leuke man was. En dat kon jij niet weten hè? Je kende hem alleen van het voorbijgaan.
Well done TO! Je hebt het gedurfd en je hebt ook meteen weer je grens getrokken toen bleek dat het geen leuke man was. En dat kon jij niet weten hè? Je kende hem alleen van het voorbijgaan.
The impossible only takes a little longer
woensdag 22 oktober 2025 om 12:06
Nou ja, ik ben ook al heel lang alleen. Al was dat tot op zekere hoogte een keuze die ik heb gemaakt. Maar je hebt gelijk. Belerend en kleinerend. En daar pas ik voor.
woensdag 22 oktober 2025 om 12:07
Wie weet is het dezelfde manMus* schreef: ↑22-10-2025 11:59Ah gats, zo'n exemplaar ben ik ook ooit tegengekomen. Hij zei dat wijsheid met de jaren komt en dat je dan vanzelf rechts gaat stemmen...![]()
woensdag 22 oktober 2025 om 12:07
Wat jammer!
Maar zo goed en dapper dat je het geprobeerd hebt én dat je hebt ervaren er voor open te staan. Soort van kriebels kunt hebben voor iemand.
Zo dacht ik lange tijd dat ik geen enkele man meer fysiek aantrekkelijk genoeg vond, dat de 'seks in mij' dood was
Tijdje terug gemerkt dat dat toch niet het geval was. Niks gedaan met die man overigens, maar het ervaren van die 'kriebels' was voor nu genoeg (en geruststellend
)
Maar zo goed en dapper dat je het geprobeerd hebt én dat je hebt ervaren er voor open te staan. Soort van kriebels kunt hebben voor iemand.
Zo dacht ik lange tijd dat ik geen enkele man meer fysiek aantrekkelijk genoeg vond, dat de 'seks in mij' dood was
woensdag 22 oktober 2025 om 12:30
Ik denk dat het verschil helemaal niet hoeft te zitten in de politieke voorkeur. Man en ik zitten daar ook anders in en dat komt deels voort uit onze verschillende achtergrond. Het is wel ontzettend aanmatigend wanneer iemand van dat soort opmerkingen denkt te kunnen maken en jij (volgens hem) nog even bij hem in de leer moet, want hij weet het beter en is compleet overtuigd van zijn eigen gelijk. Zo’n man zou ook uit mijn buurt moeten blijven
Zo’n man die denkt dat die God’s greatest gift is of zo. Run, Forest, run vibes krijg ik van zo iemand (of jij pakt de fiets, TO en gaat een blokje om bij hem vandaan
).
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
woensdag 22 oktober 2025 om 12:46
Haha, dat herken ik ook wel. Mannen deden me gewoon niets meer. Toch leuk dat we nog niet helemaal dood zijn!Sterrenstof74 schreef: ↑22-10-2025 12:07Wat jammer!
Zo dacht ik lange tijd dat ik geen enkele man meer fysiek aantrekkelijk genoeg vond, dat de 'seks in mij' dood wasTijdje terug gemerkt dat dat toch niet het geval was. Niks gedaan met die man overigens, maar het ervaren van die 'kriebels' was voor nu genoeg (en geruststellend
)
woensdag 22 oktober 2025 om 12:49
Zeker, maar dat gaf ik ook aan he? Je kunt het met me oneens zijn, maar je gaat mij niet wegzetten als kinderlijk naïef terwijl ik 47 ben. En uiteraard is het niet alleen dat.Baggal schreef: ↑22-10-2025 12:30Ik denk dat het verschil helemaal niet hoeft te zitten in de politieke voorkeur. Man en ik zitten daar ook anders in en dat komt deels voort uit onze verschillende achtergrond. Het is wel ontzettend aanmatigend wanneer iemand van dat soort opmerkingen denkt te kunnen maken en jij (volgens hem) nog even bij hem in de leer moet, want hij weet het beter en is compleet overtuigd van zijn eigen gelijk. Zo’n man zou ook uit mijn buurt moeten blijvenZo’n man die denkt dat die God’s greatest gift is of zo. Run, Forest, run vibes krijg ik van zo iemand (of jij pakt de fiets, TO en gaat een blokje om bij hem vandaan
).
Ik weet niet hoe ver jullie uit elkaar liggen qua voorkeur, maar hij en ik wel dusdanig ver dat ik me daar toch niet overheen zou kunnen zetten.
En ik pak alleen mijn omafiets nog maar, verder ben ik van fietsen nu wel even genezen
mockturtle wijzigde dit bericht op 22-10-2025 12:57
2.72% gewijzigd
woensdag 22 oktober 2025 om 12:51
Haha, je hebt gelijk! Weet alleen niet of die jongere man ons (mij) zien zitten.Lila-Linda schreef: ↑22-10-2025 12:08ah zie, daarom moeten vrouwen kiezen voor jongere mannen! beter lichaam en ze zijn nog links![]()
woensdag 22 oktober 2025 om 12:52
Ja natuurlijk wel!MockTurtle schreef: ↑22-10-2025 12:51Haha, je hebt gelijk! Weet alleen niet of die jongere man ons (mij) zien zitten.
woensdag 22 oktober 2025 om 12:58
Geen idee, maar volgens mij altijd genoeg input!Lila-Linda schreef: ↑22-10-2025 12:52Leuk Topic?
Je dacht dat hij een hele leuke man was, tot hij plots......
Welke afknapper heb jij meegemaakt?
(of hebben we dat al5x eerder gedaan?)
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in