helemaal zat
woensdag 4 juli 2012 om 18:10
Voor de zoveelste keer hebben mijn ouders weer knallende ruzie en ik ben er echt zat van, maar ook bang van
Mijn vader was aan de telefoon en mijn moeder bemoeide zich met het gesprek en toen heeft mijn vader haar weer uitgescholden voor idioot en allemaal andere dingen.
Dit terwijl mijn moeder zo veel voor mijn vader doet.
Heeft mijn moeder eindelijk een leuke dag gehad, verpest mijn vader het weer door zoiets!!
Nu heb ik vanavond een feestje maar ik blijf liever thuis..
Mijn moeder heeft gezegd dat ze zat is van mijn vader en dat ze hem het liefst iets aan doet.
Ik weet niet of ze dit echt zou doen, maar ik ben er nu zo bang voor
Wat moet ik doen?
Ik heb gezegd dat ze ook is aan mij moet denken en dat mijn vader het niet allemaal meent, dit zegt hij gewoon in een boze bui.
Maar ik zie mijn moeder niet vaak huilen en vandaag wel.
wat een verschrikkelijk iets!
Mijn vader was aan de telefoon en mijn moeder bemoeide zich met het gesprek en toen heeft mijn vader haar weer uitgescholden voor idioot en allemaal andere dingen.
Dit terwijl mijn moeder zo veel voor mijn vader doet.
Heeft mijn moeder eindelijk een leuke dag gehad, verpest mijn vader het weer door zoiets!!
Nu heb ik vanavond een feestje maar ik blijf liever thuis..
Mijn moeder heeft gezegd dat ze zat is van mijn vader en dat ze hem het liefst iets aan doet.
Ik weet niet of ze dit echt zou doen, maar ik ben er nu zo bang voor
Wat moet ik doen?
Ik heb gezegd dat ze ook is aan mij moet denken en dat mijn vader het niet allemaal meent, dit zegt hij gewoon in een boze bui.
Maar ik zie mijn moeder niet vaak huilen en vandaag wel.
wat een verschrikkelijk iets!
woensdag 4 juli 2012 om 18:18
quote:bloem55 schreef op 04 juli 2012 @ 18:16:
Waarom zegt ze zoiets dan fame?
Je hoort zo vaak dat zoiets gebeurd
ik ben er echt zo bang voor!!Ja, ik kan ook wel eens iemand iets aandoen,maar doe het ook niet. En zoveel moorden worden er nu ook weer niet gepleegd binnen het huwelijk hoor. Heeft ze je vader al eens mishandeld of anderszins pijn gedaan op een fysieke manier. Kan je je werkelijk voorstellen dat er zoiets gebeurd?
Waarom zegt ze zoiets dan fame?
Je hoort zo vaak dat zoiets gebeurd
ik ben er echt zo bang voor!!Ja, ik kan ook wel eens iemand iets aandoen,maar doe het ook niet. En zoveel moorden worden er nu ook weer niet gepleegd binnen het huwelijk hoor. Heeft ze je vader al eens mishandeld of anderszins pijn gedaan op een fysieke manier. Kan je je werkelijk voorstellen dat er zoiets gebeurd?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
woensdag 4 juli 2012 om 18:21
Nee ze heeft hem nooit mishandeld, vroeger volgens mij toen ik heel klein was een keer geslagen maar meer niet.
Ik weet niet of ik het mij kan voorstellen, ik weet alleen dat mijn moeder zo veel pijn heeft en als ze in een boze bui is dan schreeuwt ze allemaal stomme dingen, maar na een paar dagen is het weer normaal tussen hun maar het voelt gewoon niet goed nu.
ik wil niet dat mijn moeder pijn heeft, en ik wil ook niet dat mijn vader helemaal het gevoel krijgt alsof hij alles fout doet.
Ik weet niet of ik het mij kan voorstellen, ik weet alleen dat mijn moeder zo veel pijn heeft en als ze in een boze bui is dan schreeuwt ze allemaal stomme dingen, maar na een paar dagen is het weer normaal tussen hun maar het voelt gewoon niet goed nu.
ik wil niet dat mijn moeder pijn heeft, en ik wil ook niet dat mijn vader helemaal het gevoel krijgt alsof hij alles fout doet.
woensdag 4 juli 2012 om 18:21
Bloem, als ik je een wijs advies mag geven...probeer je er niet mee te 'bemoeien'. Zij moeten hun eigen problemen oplossen en jou daar niet bij betrekken.
Ook al is het makkelijker gezegd dan gedaan, probeer je eigen ding te doen en blijf er vooral niet thuis voor! Jij kunt dingen niet lijmen of tegenhouden, als zij dat zelf niet willen.
Ik heb dat zelf jaaaaaren lang geprobeerd als kind zijnde, totdat ik erachter kwam dat iedereen verantwoordelijk is voor zijn eigen geluk. Dus ook jouw ouders...jij kunt hun wat dat betreft niet helpen. Maar ook jijzelf bent verantwoordelijk voor je eigen geluk, dus hoe moeilijk ook, doe je eigen dingen en probeer daar ook zo snel mogelijk weg te gaan. Want daar word je niks beter van...
Heel veel sterkte!!!
Ook al is het makkelijker gezegd dan gedaan, probeer je eigen ding te doen en blijf er vooral niet thuis voor! Jij kunt dingen niet lijmen of tegenhouden, als zij dat zelf niet willen.
Ik heb dat zelf jaaaaaren lang geprobeerd als kind zijnde, totdat ik erachter kwam dat iedereen verantwoordelijk is voor zijn eigen geluk. Dus ook jouw ouders...jij kunt hun wat dat betreft niet helpen. Maar ook jijzelf bent verantwoordelijk voor je eigen geluk, dus hoe moeilijk ook, doe je eigen dingen en probeer daar ook zo snel mogelijk weg te gaan. Want daar word je niks beter van...
Heel veel sterkte!!!
woensdag 4 juli 2012 om 18:26
woensdag 4 juli 2012 om 18:28
woensdag 4 juli 2012 om 18:50
Je ouders zijn volwassen en moeten hun eigen problemen oplossen. Stel je voor dat je later zelf een dochter krijgt en het botert niet met je man? Ga je dan op de schouder van je dochter uithuilen?
Jouw moeder is zelf met je vader getrouwd, is zelf geëmigreerd en heeft zichzelf sociaal geïsoleerd. Dat is jouw schuld niet en ook niet jouw verantwoordelijkheid.
JIJ BENT NIET VERANTWOORDELIJK VOOR HET GELUK VAN JE OUDERS.
Jouw moeder is zelf met je vader getrouwd, is zelf geëmigreerd en heeft zichzelf sociaal geïsoleerd. Dat is jouw schuld niet en ook niet jouw verantwoordelijkheid.
JIJ BENT NIET VERANTWOORDELIJK VOOR HET GELUK VAN JE OUDERS.
Ga in therapie!
woensdag 4 juli 2012 om 18:55
woensdag 4 juli 2012 om 19:22
woensdag 4 juli 2012 om 19:40
Als je nog niet weg wil, dan is het blijkbaar niet zo erg als je hier doet voorkomen. Het is heel simpel, je kan namelijk 2 dingen doen.
1. Het huis uit en jezelf uit de situatie halen en je eigen leven gaan leiden.
2. Thuis blijven wonen, je bij de situatie neerleggen en je er niet meer mee bemoeien aangezien het niet jouw probleem is.
Wat geen optie is, is constant blijven klagen over de situatie maar er niks aan doen om het voor jou anders te maken.
1. Het huis uit en jezelf uit de situatie halen en je eigen leven gaan leiden.
2. Thuis blijven wonen, je bij de situatie neerleggen en je er niet meer mee bemoeien aangezien het niet jouw probleem is.
Wat geen optie is, is constant blijven klagen over de situatie maar er niks aan doen om het voor jou anders te maken.