Help contact met mijn ex

07-11-2010 11:26 309 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb anderhalf jaar een relatie gehad. We hadden de laatste tijd heel veel ruzie omdat het afspreken niet werkte. We leefden allebei uit een tas en ons huis verslonste omdat we daar geen tijd meer voor hadden. We wouden met onze vrienden door brengen en hadden daardoor weinig tijd voor elkaar. Hij liet zijn studie vaak voor mij schieten. Hij was niet duidelijk dat er zoveel tijd in ging zitten. Dus dat had ik niet door.

Anderhalf maand geleden heeft hij het uit gemaakt. Daarvoor wou hij een time out maar dat wou ik niet. Hij heeft haast elke week even bij mij gegeten. Vaak maar een uurtje omdat hij daarna weer aan zijn studie moet. Dinsdag kwam hij binnen en zei dat hij maar heel even kon eten omdat hij gelijk door moest naar zijn collega omdat hij daar met zijn studie bezig moet. Hij heeft nog maar twee weken en dan moet hij alles af hebben. Ik vind hem erg gestrest. Hij zegt zelf dat hij dat niet is, maar heeft het steeds over zijn studie. Hij was ook een beetje kattig afgelopen dinsdag. Dat doet hij ook vaak tegen zijn ouders moet ik eerlijk zeggen. Ik wil hem ook nog verrassen en heb dat een paar weken geleden gevraagd of hij dat leuk vond. Hij was heel enthousiast maar zei ik kan pas na mijn studie. Afgelopen dinsdag zei hij ook dat hij de komende twee weken niet kan eten. Ik vroeg hem of hij deze week kan zeggen welke datum hij zou kunnen in november om iets leuks te doen. Ik moet dit namelijk ook op tijd reserveren. Het is nu zondag en hij heeft nog niks laten weten. Ik voel me echt teleurgesteld. Ik heb zo ontzettende leuke verrassing. Ik heb een paar weken geleden gezegd dat ik het idee heb dat hij geen zin heeft in de verrassing. Hij zei het liefste eet ik elke dag bij iemand anders en drink ik kopjes thee bij je maar ik ben nu druk met mijn studie. Ondertussen gaat hij wel elke vrijdag met een vriend dvd kijken waar ik dan niet zo goed tegen kan. Afgelopen vrijdag smste zijn vriend terwijl hij bij mijn ex zat of ik lekker gegeten had. Ik heb namelijk met een kennis van mijn ex wat gegeten. Hij heeft mij foto's van hyves gehaald. Elke keer haalt hij er wat vanaf eerst foto's paar dagen later een tik en een paar dagen daarop mijn krabbel. Als ik hem bel is hij enthousiast en vrolijk en vraagt hoe het met me gaat. Hij verteld dan wat hij allemaal gedaan heeft en ik vertel wat ik gedaan heb. Ik snap het allemaal echt niet meer en weet niet wat ik moet doen.
quote:Murdoch schreef op 09 november 2010 @ 22:37:

[...]

Hou hier nou eens mee op, dit is jouw zaak niet (meer)! Sterkte.

Volgens mij ging ze in op mijn opmerking over de af te ronden studie (ze heeft het voor elkaar dat hij naar der toekomt hoera hoera).

En @ Konijnen.. juist bij een zware studie kun je ontspanning hard gebruiken, die heb je nodig om door te zetten. Met vrienden en familie, overal waar een ontspannen sfeer heerst voldoet. Zolang je er maar bij kunt komen en zonder verwijten te krijgen kunt zeggen; 't was leuk, nu moet ik weer aan de studie.

Jij bent geen ontspanning voor hem. Anders had hij het niet uitgemaakt.

En jij bent niet degene die voor hem kan spreken door te zeggen hoe zwaar die studie hem wel of niet valt.
Beste Madhe,

Ik ben heel boos op hem. Ik heb alles voor mezelf op een rijtje gezet zijn negatieve en positieve kanten.

Ik ben er achter gekomen dat ik eigenlijk heel lang klaar met hem was, maar dat ik te bang was om alleen te zijn. Ik wil zo graag een man en die ook behouden dus ik heb me in allerlei bochten gewringd en vaak in de relatie gedaan wat hij wou om ruzie te voorkomen. Ik ben vaak gewaarschuwd door familie en vrienden maar nam het elke keer voor hem op. Hij heeft echt wel zijn goede kanten zo is het niet, maar hij dacht wel veel aan zichzelf. Wou zijn zin doordrijven en heeft dit letterlijk ook tegen me gezegd. Hij was ook ontzettend op zijn geld. En dat is helemaal niet erg. Ik vind het geen probleem om de helft te betalen maar te betalen voor een verjaardag van een vriend die ik niet ken vind ik heel raar. Hij neemt mij toch mee. Ook moest ik vaak de boodschappen betalen, terwijl ik altijd naar hem toe reed.

Ik begrijp dat je twijfels hebt maar het is echt zo. Ik weet dat het niet meer goed komt en ik wil hem ook niet meer. Ik wil een man die kan communiceren en niet met zichzelf bezig is.
Ik snap het wel hoor. Je hebt iets heftigs meegemaakt en 1.5 jaar is hij de gene geweest die jouw steun was in heftige situaties.

En deze situaties is nog eens extra heftig en heeft nog eens extra met hem te maken.

Maar hoe moeilijk ook, hij is nu niet meer de gene waar je heen kan gaan. Praat met je familie, met je vrienden, op dit forum (volgens mij is er een topic over abortus en desnoods start je er zelf 1).

Je zal dit eerst zelf moeten verwerken voordat je er ooit misschien in de toekomst weer met hem over kan praten. Hij doet dingen op zijn manier. Misschien is dit wel zijn manier van het verwerken, zich op zijn studie storten. Maar dat zijn alleen maar speculaties en totaal niet boeiend.

Jij!! moet dit alles eerst een plekje geven. En door van hem te verwachten dat hij je daarbij gaat helpen ga je alleen maar meer teleurgesteld zijn. Je kan dit echt alleen!! sterkte.
quote:Madhe schreef op 09 november 2010 @ 22:40:

[...]

jij bent niet degene die voor hem kan spreken door te zeggen hoe zwaar die studie hem wel of niet valt.Dat was alleen wat ik (wat minder subtiel) wilde zeggen door die opmerking uit zijn context op te lichten
Beste Madhe,

Ik denk echt dat je de situatie niet goed begrijpt. Door iedereen zelfs zijn vrienden en ouders wordt dit bevestigd. Dus zit hierin echt niet fout.

Wel moet ik nu afstand nemen en ik moet dit zelf oplossen en met mijn eigen leven aan het werk gaan. Daar heb je gelijk in. Ik blijf erbij de manier hoe hij mij behandeld heeft is niet echt netjes.

quote:Madhe schreef op 09 november 2010 @ 22:40:

[...]

Volgens mij ging ze in op mijn opmerking over de af te ronden studie (ze heeft het voor elkaar dat hij naar der toekomt hoera hoera).

En @ Konijnen.. juist bij een zware studie kun je ontspanning hard gebruiken, die heb je nodig om door te zetten. Met vrienden en familie, overal waar een ontspannen sfeer heerst voldoet. Zolang je er maar bij kunt komen en zonder verwijten te krijgen kunt zeggen; 't was leuk, nu moet ik weer aan de studie.

Jij bent geen ontspanning voor hem. Anders had hij het niet uitgemaakt.

En jij bent niet degene die voor hem kan spreken door te zeggen hoe zwaar die studie hem wel of niet valt.
Bedankt brocoli, voor je goede tips. Fijn dat je me met me meedenkt. Ik heb hier echt wat aan. Het klopt dat ik anderhalf jaar steun van hem heb gehad en dat moet je nu ineens opgeven. Ik weet wel dat dit het beste is voor mij en voor hem.quote:brocoli schreef op 09 november 2010 @ 22:47:

Ik snap het wel hoor. Je hebt iets heftigs meegemaakt en 1.5 jaar is hij de gene geweest die jouw steun was in heftige situaties.

En deze situaties is nog eens extra heftig en heeft nog eens extra met hem te maken.

Maar hoe moeilijk ook, hij is nu niet meer de gene waar je heen kan gaan. Praat met je familie, met je vrienden, op dit forum (volgens mij is er een topic over abortus en desnoods start je er zelf 1).

Je zal dit eerst zelf moeten verwerken voordat je er ooit misschien in de toekomst weer met hem over kan praten. Hij doet dingen op zijn manier. Misschien is dit wel zijn manier van het verwerken, zich op zijn studie storten. Maar dat zijn alleen maar speculaties en totaal niet boeiend.

Jij!! moet dit alles eerst een plekje geven. En door van hem te verwachten dat hij je daarbij gaat helpen ga je alleen maar meer teleurgesteld zijn. Je kan dit echt alleen!! sterkte.
Konijnen, ik heb maar zelden zo'n wispelturig en ontkennend typetje gezien als jou.

Het ligt allemaal aan hem, absoluut niet aan jou.

En je wil hem, wel niet wel niet wel niet.

Je komt manipulerend over. Dat moet je helemaal zelf weten, maar het gaat je niet ver brengen. En uiteindelijk besluit je dat je een man wil die niet aan zichzelf denkt? Koop een knuffel. Die denken niet aan zichzelf.

Echte mannen, denken zeker wel aan zichzelf.

Een mens moet zijn/haar eigen eerste prioriteit zijn. Dan pas is er ruimte voor een ander.
quote:Murdoch schreef op 09 november 2010 @ 22:47:

[...]

Dat was alleen wat ik (wat minder subtiel) wilde zeggen door die opmerking uit zijn context op te lichten Oooooh, die stomme botheid van mij heeft gewoon je opmerking verpest. Sowwy.
quote:konijnen schreef op 09 november 2010 @ 22:49:

Beste Madhe,

Ik denk echt dat je de situatie niet goed begrijpt. Door iedereen zelfs zijn vrienden en ouders wordt dit bevestigd. Dus zit hierin echt niet fout.

Ah joh, zolang jouw communicatie en manier van dingen overbrengen maar helemaal goed zit, is het prima. toch?
Ik wil niet een man die niet aan zichzelf denkt. Maar ik wil geen man die constant met zichzelf bezig is. Het is geven en nemen. En ik heb heel veel gegeven. Dat is erg dom, maar zeker een leer voor de volgende keer. Ik heb er echt alles aan gedaan.
quote:Madhe schreef op 09 november 2010 @ 23:00:

Konijnen, ik heb maar zelden zo'n wispelturig en ontkennend typetje gezien als jou.

Het ligt allemaal aan hem, absoluut niet aan jou.

En je wil hem, wel niet wel niet wel niet.

SNAP je het dan niet? Z'n ouders zeggen het oohook!

quote:Madhe schreef op 09 november 2010 @ 23:01:

[...]

Oooooh, die stomme botheid van mij heeft gewoon je opmerking verpest. Sowwy.Ik bedoelde dat die van jou subtieler was
Ze hebben van beide kanten het verhaal gehoord dus dat zit wel goed. Dus dat is zeker objectief.quote:Madhe schreef op 09 november 2010 @ 23:02:

[...]

Ah joh, zolang jouw communicatie en manier van dingen overbrengen maar helemaal goed zit, is het prima. toch?
quote:konijnen schreef op 09 november 2010 @ 23:04:

Ik wil niet een man die niet aan zichzelf denkt. Maar ik wil geen man die constant met zichzelf bezig is. Het is geven en nemen. En ik heb heel veel gegeven. Dat is erg dom, maar zeker een leer voor de volgende keer. Ik heb er echt alles aan gedaan.Iets om mee te nemen voor de volgende keer: je kunt ook te veel doen
Sorry, maar wil graag wat steun en niet onderuit gehaalt worden. Tuurlijk mag je wel eerlijk je mening geven, maar me niet zo onderuit halen.
Beste Murduch,

Daar heb ik zeker van geleerd.quote:Murdoch schreef op 09 november 2010 @ 23:06:

[...]

Iets om mee te nemen voor de volgende keer: je kunt ook te veel doen
Wie haalt je nou onderuit konijnen?
Ik heb het gevoel dat je gewoon nu een lolletje erom hebt. Ik kan het verkeerd hebben, maar ik voel me er niet echt zo mee geholpen. Het komt bij mij niet echt respectvol over.
Ik word gewoon een beetje moe van dit soort topics. Ik vind het zeker niet grappig wat je doormaakt en wens je heel oprecht sterkte, maar ik vind jouw manier van cirkeltjesdenken en je starheid bij vlagen (tragi)komisch. Sorry daarvoor. Overigens vind ik niet dat je onderuitgehaald wordt en zijn er een paar posters die er nog steeds energie in steken je te helpen. Doe daar maar heel aardig tegen.
Daar doe ik echt wel aardig tegen en bedank ik ook steeds. Ik hoop dat je wel begrijpt dat ik hormonen en allelei gevoelens nu heb die ik niet goed kan beheersen. Deze zorgen er ook voor dat ik me zo voel en soms zo gedraag. Ik moet zorgen dat ik dat weer onder controle krijg en ga daar mijn best voor doen. Probeer dit wel samen met mijn huisarts onder controle te houden. Je bedoelt het misschien goed Murdoch, maar voel me er soms niet goed bij.

Ik doe echt mijn best om mijn leven weer op poten te krijgen en ik weet dat ik dat zelf moet doen.
Konijnen, met alle respect.

Neem zelf ook eens verantwoordelijkheid!

Het ligt niet aan je ex, het ligt niet aan je hormonen.

JIJ loopt tegen dingen aan, JIJ kunt je emoties niet beheersen. JIJ hebt verdriet om je ex, JIJ hebt teveel in die relatie gegeven en daar pluk je nu de zure vruchten van. Ook JIJ hebt onduidelijk gecommuniceerd, JIJ hebt geclaimt. JIJ schuift de schuld af.

Het is niet aan je ex, niet aan je hormonen, niet aan die relatie om dat op te lossen. JIJ moet dat doen. Dat kun je, maar dan moet je wel zelf zien wat jij anders had kunnen of gaat moeten doen. Zo simpel is het.
Ik heb heus wel verdriet daar durf ik wel voor uit te komen. Ik heb inderdaad te veel gegeven in de relatie.

Geclaimd dat heb ik zeker niet. Hij wou juist altijd dat ik overal mee naar toe ging. En ik had zoiets van ik wil ook wel eens naar eigen vriendinnen. En heb mijn eigen ding. Hij wou dat ik bij hem in huis zou gaan wonen. Mij ging dat te snel voelde een enorme druk. Ik wou eerst zijn vrienden beter lekker kennen en dit heb ik ook gedaan. Hij heeft zo ontzettend veel vrienden dat hij amper de tijd had om met mij een keer iets leuks te doen.quote:Madhe schreef op 09 november 2010 @ 23:22:

Konijnen, met alle respect.

Neem zelf ook eens verantwoordelijkheid!

Het ligt niet aan je ex, het ligt niet aan je hormonen.

JIJ loopt tegen dingen aan, JIJ kunt je emoties niet beheersen. JIJ hebt verdriet om je ex, JIJ hebt teveel in die relatie gegeven en daar pluk je nu de zure vruchten van. Ook JIJ hebt onduidelijk gecommuniceerd, JIJ hebt geclaimt. JIJ schuift de schuld af.

Het is niet aan je ex, niet aan je hormonen, niet aan die relatie om dat op te lossen. JIJ moet dat doen. Dat kun je, maar dan moet je wel zelf zien wat jij anders had kunnen of gaat moeten doen. Zo simpel is het.
kop in het zand.....
Ik denk dat ik verlatingsangst heb.
quote:konijnen schreef op 10 november 2010 @ 11:01:

Ik denk dat ik verlatingsangst heb.Ik denk dat je elk mogelijk extern excuus zult aangrijpen zodat je zelf verschoond blijft van deelname aan wat er niet goed ging in en na de relatie.
Heel eerlijk ik heb alles goed op een rijtje gezet en ik denk dat ik het echt heb. Mijn maatschappelijkwerkster heeft mij gezegd dat ik bang ben om afgewezen te worden. Ik weet dat ik ook mijn dingen heb en daar wil ik nu achter zien te komen zodat ik daar wat aan kan doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven