Help, gm is gescheiden en komt ineens terug !

06-10-2008 07:54 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
5 jaar lang iemand kennen, 3 jaar lang lief en leed delen zonder verdere gevoelens of daden , dus puur platonische vriendschap, dan een half jaar lang verliefd zijn op elkaar maar bij elkaar uit de buurt blijven bewust. Opeens gaat het toch mis, de liefde bedrijven regelmatig, altijd geheim en tussendoor. Ergens in mijn achterhoofd weet ik dat dit niet kan. En het gaat mis, vreselijk mis. Mijn liefde wordt groter en groter en hij komt klem te zitten in zijn gevoelens.

Na lang twijfelen weet ik het te doorbreken, het contact te verbreken, bijna een jaar lang totaal geen contact gehad. Maar ineens is hij er weer. En ik zit klem in gevoelens van pijn, frustratie en tegelijk ook hoop.

Hij is gescheiden, op zoek naar een eigen huisje (leven nog langs elkaar heen in oude huis) en mist mij.

Wat moet ik nu ?
Heb jij wel een relatie?
Je hebt 1 groot voordeel ten opzichte van de meeste mensen.

Jij weet dat mijnheer niet vies is van een potje buiten de deur eten.

Ik zou zo iemand nooit kunnen vertrouwen.
Is hij wel echt gescheiden of is het meer een smoesje om jou toch maar weer zover te krijgen..
Hij is nu vrij, wat is het probleem? Vanwaar al die pijn dan? Dit is toch de ultieme droom van een voormalige minnares? Hij is vrij en wil jou, wat wil je nog meer?
Ik ben vrijgezel en nee het is geen smoesje van hem , het huis staat te koop en ze zijn uit elkaar.

de pijn komt van de tijd voor we uit elkaar gingen Dat was een heel heftige tijd waarin ik moeilijke keuzes heb moeten maken.
Hij is gescheiden. Jij bent single? Waar wacht je op.....
En heeft híj je toen zo erg gekwetst? Waar ben je bang voor?
Verstand: Natuurlijk mist hij jou. Als hij werkelijk gaat scheiden wil zijn vrouw geen sex meer en je moet toch wat als kerel.

Gevoel: Hij is vrij en je wilt hem. Ga ervoor.
Persoonlijk zou ik er niet meteen inspringen trouwens. Of althans, dat zou ik proberen. Laat hem eerst een tijdje op zichzelf wonen, voor zichzelf zorgen. Zijn eigen vuile kleren opruimen en wassen, zijn eigen eten koken, zijn eigen badkamer poetsen. Voor je het weet ben je zijn huishoudster.
Eens met mamalelie,laat hem eerst maar eens een tijdje op zichzelf wonen en zijn leven weer op de rit krijgen.

Wanneer dat gelukt is en hij je nog steeds wil dan kun je altijd nog nadenken over een relatie met hem.
Daar sluit ik me bij aan. Eerst maar eens een tijdje niet aan een vrouwenrok hangen en de boel lekker zelf opknappen. Zo van het ene huis in het andere is voor niemand goed. Misschien heeft hij wel nooit echt op zichzelf gewoond?

Ook voor jou goed om de kat uit de boom te kijken. Hoe is dat, die man helemaal van jou. Is het dan nog net zo leuk als het was en is er genoeg basis voor een duurzame relatie (als je die met hem wil)?
Het is ook totaal niet de bedoeling dat hij bij mij intrekt hoor ! Ik heb (nog jonge) kinderen en ben al jaren vrijgezel.Eigenlijk altijd vrijgezel geweest. Dus haal niet klakkeloos een man in huis. Dat zal echt moeten groeien als die tijd al ooit komen zal.

Hij is niet echt duidelijk in wat hij wil. Hij wil contact, maakt toespelingen, haakt weer af enz enz. Heb hem gezegd dat ik open sta voor een evt. relatie, of dat met hem is of met iemand anders die op mijn pad komt dat zie ik vanzelf.
Geef hem eerst tijd over de scheiding heen te komen, je wil niet de rebound-girl worden.
Eens met Zwieber. Laat hem eerst klaar zijn met de scheiding, het gaat er bij mij niet in dat hij al klaar is om een volgende relatie aan te gaan.

En buiten de deur eten (met jou!) is ook iets waar hij niet vies van is.....lekker betrouwbaar is hij binnen een huwelijk zeg!

Mijn advies: Niet doen!
Ik zou hem nog een tijdje af houden.

Ben het eens met de rest: meneer heeft een huis en een vrouw nodig, en jij bent beschikbaar, da's dus lekker makkelijk.

Laat hem eerst zijn leven weer op de rails krijgen, als de gevoelens er dan nog zijn dan kun je verder kijken.
quote:merel33 schreef op 06 oktober 2008 @ 09:11:

Hij is niet echt duidelijk in wat hij wil. Hij wil contact, maakt toespelingen, haakt weer af enz enz.Dus hij is niet eens "terug", in de klassieke zin van het woord.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Als hij toenadering zoekt en dan weer afhaakt, dan is hij er blijkbaar nog niet klaar voor?

Zorg dat je niet zijn vluchthaven wordt hoor, daar ben je te goed voor. Als zijn liefde vooor jou echt is, dan is dat er over een paar maanden ook nog wel. Daden zeggen meer dan woorden, dus ik zou even aankijken wat hij allemaal doet.

Net uit een scheiding... ik zou nog even wachten, snap dat je gevoelens andere dingen zeggen, maar zoals anderen al zeiden: laat hem eerst zijn eigen zaakjes maar op orde brengen. Defenitief die scheiding erdoor, huis verkocht, eigen stek en dan mag hij verschrikkelijk zijn best voor jou gaan doen!
Ik play in dat soort situaties altijd gewoon terug. Maar dan maal 50
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
quote:Very Cherry schreef op 06 oktober 2008 @ 11:44:

Ik play in dat soort situaties altijd gewoon terug. Maar dan maal 50
Hem even laten aanmodderen en doorgaan met je eigen leven...

Als hij over een poos zijn boeltje weer een beetje op de rit heeft, is het vroeg genoeg om te kijken of hij jou en jij hem nog zo graag wil.

Maar wat anderen ook al zeggen - over de hele vertrouwenskwestie - ik zou mijn portie aan fikkie geven.

Oh ik zie dat o.a. Missmoneypenny al had geschreven wat ik bedoel dus ik ben weer eens mosterd.... (oh ja die was bijna op... straks niet vergeten te kopen)
jullie hebben gelijk, houdt het contact af en zie wel hoe het loopt als hij eenmaal echt op zichzelf is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven