Help! Hoe gedraag ik me normaal als ik verliefd ben?

19-03-2010 23:02 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben eindelijk na een heel lange tijd weer eens verliefd. Het probleem is alleen dat ik zo nerveus word als ik die jongen tegen kom. Ik weet niks uit te brengen, durf alleen "hallo" te zeggen en maak dan dat ik weg kom. Ik ken hem verder niet, kom hem wel elke dag tegen en dan is er oogcontact. Ik weet dus niet of hij mij leuk vindt. Ik vraag me af of anderen hier ook last van hebben. Ik krijg gelijk een rood hoofd, sta te trillen op mijn benen en word heel erg zenuwachtig. Heeft er iemand tips hoe je een beetje relaxed kan blijven in zo'n situatie? Ik weet niet hoe ik mijn zenuwen de baas kan blijven. Ik heb normaal mijn woordje wel klaar, maar als ik verliefd ben, zet ik mezelf gewoon voor schut met mijn nerveuze gedrag. En ik vind hem echt leuk, dus ik ben bang dat ik het nu zelf verpest.
Heel erge cliche-vraag, maar is '73 je geboortejaar?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Blijf ademhalen... het is en blijft een mens, een man en gewoon een persoon. Daarbij kijk hem de eerste keren niet recht in de ogen maar tussen zijn ogen... dus tussen de wenkbrauwen... scheelt al heel wat zenuwachtigheid. Hou het gesprek simpel... reageer op wat hij zegt, vul aan met iets grappigs (je kunt het wel... dat zeg je zelf.. dus dan kun je het dan ook wel). Ga kop koffie drinken en voer een leuk gesprek!

succes!
Zoals kiwi zegt.Het blijft een mens dus hij gaat ook naar het toilet en kan eten tussen zijn tanden hebben, onhandig doen, etc.

Concentreer je op je ademhaling, ga desnoods van te voren even op de kop hangen zodat je hoofd al rood is en gewoon hallo, hoe gaat het er in een adem uitpersen.

Succes!
Ja, 73 is mijn geboortejaar.

Tussen de wenkbrauwen aankijken, da's een goeie! Ik ga het proberen. Punt is dat hij ook niks zegt, alleen maar kijkt en daar word ik heel erg nerveus van terwijl ik zelf ook niks durf te zeggen.
Geen tips verder hoor, wel balen dat je dat nog steeds hebt dan.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ja het is erg vervelend, altijd gehad maar zo vaak was ik nou ook weer niet verliefd, dus nu ik eindelijk weer eens iemand leuk vind, staat het me heel erg in de weg.
Zeg vooral tegen jezelf dat dit gedrag eerder negatief dan positief werkt. Diep ademhalen en misschien proberen ondertussen aan iets anders denken als je hem ziet, oude sms'jes gaan lezen, of alle reklameborden gaan lezen als je hem ziet ofzo

Natuurlijk moet je ook naar hem blijven kijken
ja dat smsjes lezen doe ik al, dat helpt inderdaad. Maar meer dan hallo zeggen lukt niet en ik zou zo graag meer contact willen maken. Ik vind het erg lastig, als je iemand in de kroeg tegenkomt heb ik er minder moeite mee maar in real life vind ik het erg eng. Ik ga stotteren en mijn handen gaan trillen. Bah! Ik heb ook geen enkel aanknopingspunt, want ik weet niks van hem. Dus een goeie openingszin is welkom!
Gewoon heel hard bedenken dat hij misschien een oetlul is, en niet die leuke gozer waar jij hem nu voor aanziet. Als dat de zenuwen niet remt, dan weet ik het ook niet meer.
Eenvoud is het, eenvoud doet het \'m.
denk dat hij misschien een kwartier voor jullie ontmoeting nog enorm heeft zitten schijten..
quote:derby73 schreef op 19 maart 2010 @ 23:58:

ja dat smsjes lezen doe ik al, dat helpt inderdaad. Maar meer dan hallo zeggen lukt niet en ik zou zo graag meer contact willen maken. Ik vind het erg lastig, als je iemand in de kroeg tegenkomt heb ik er minder moeite mee maar in real life vind ik het erg eng. Ik ga stotteren en mijn handen gaan trillen. Bah! Ik heb ook geen enkel aanknopingspunt, want ik weet niks van hem. Dus een goeie openingszin is welkom!Ik weet niet waar je hem vaak tegenkomt?
Ik kom hem altijd op straat tegen, we wonen niet ver bij elkaar vandaan heb ik gemerkt.
'Hoi, toevallig he, zie ik je alweer! Volgende keer trakteer ik!'

'Hoi, ik kom je de laatste tijd vaak tegen. Ben je hier net heen verhuisd?'

'Hoi, nu ik je zo vaak tegen kom is het misschien wel netjes om me ook eens voor te stellen'.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven