Help... ik ben te ongeduldig, wil niet dat het weer mis gaat

16-12-2008 11:35 372 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen allemaal,

ehmm ff bij het begin beginnen. Ik ken mezelf inmiddels een beetje wat relaties aan gaat . Kom een leuke vent tegen, gevoel blijkt wederzijds en dan .. dan word ik zo vreselijk onzeker en vooral ongeduldig !!!!! GRRRRRRRRRR dat ik het liefst vandaag hoor dat wij een relatie hebben en voor altijd bij elkaar zullen zijn. Natuurlijk weet ik dat dit niet werkt !!! duh .... maar ik zit er maar mooi mee....

Sinds een tijdje was ik aan het chatten met een leuke man via internet. Af en aan hadden we contact. Soms weken niet, dan weer eens een berichtje hoe t ging etc etc. Vorige week heel intensief gemaild met elkaar en bleken zoveel overeenkomsten te hebben waarvan we zelf niet eens wisten. Bij toeval gingen we afgelopen weekend allebei uit in dezelfde gelegenheid. Dus zagen wij elkaar voor het eerst... spannend !!! wow... er was een klik van beide kanten en niet zo'n beetje ook. Super zou je zeggen.. maar nu het volgende. Eigenlijk zijn we er allebei nogal mee overdonderd. Hadden beiden voor onszelf besloten het maar eens rustig aan te doen wat relaties betreft. Maar ja sommige dingen kan je nou eenmaal niet sturen.... Beiden dus totaal overdonderd en vinden elkaar helemaal leuk !!! Alleen omdat wij dus niemand hadden om rekening mee te houden zitten we beiden nogal volgepland met werk, sport en afspraken deze maand. Hebben wel een volgende date staan vlak na kerst maar dat duurt nog zo laaaaaaaaaaaaaaaaang en kijken daar beiden heel erg naar uit. Nou niets aan de hand he zou je zo zeggen :$ ware het niet dat ik echt vreselijk ongeduldig ben en hem liever vandaag dan morgen zie... maar dat gaat dus niet. Om hem nou niet meteen af te schrikken wil ik het dit keer anders aanpakken dan ik normaal zou doen.. mezelf totaal laten gaan. Wat is slim volgens jullie? Kan ik sms-en, bellen of mailen? of moet ik het maar een beetje zijn beloop laten tot de volgende date? En HOE houdt ik mijn onzekerheid in bedwang !!!!

Tips .... graag !!!!!!
quote:chaozz schreef op 29 december 2008 @ 16:25:

[...]

Als je het zo bekijkt... nee dan is ie helemaal niet leuk !!!! en jouw zinnetje : je kon twee dates geleden zonder hem dus nu ook !!! dat is een goeie ! die moet ik maar ff in mijn gedachten houden. Ik ben zo blij met jullie hier. Ik word er echt sterker van. Natuurlijk zal ik heus wel ff een zwak momentje hebben en vreselijk verdrietig zijn maar door jullie hier kan ik denk hey raap jezelf bij elkaar zo leuk was ie nu ook weer niet !! en het was zo kort dat ie het niet waard is om lang over na te blijven denken...

Goedzo meissie, fijn te horen dat je je er sterker door voelt.

Ik hoop dat je deze ervaring gebruikt om te leren, dat je de volgende dates die je gaat hebben zelfbewuster, zelfverzekerd en vrolijk instapt, zodat je kunt genieten van het moment.
Ik wil even mijn waardering betuigen voor de dames die jou hier doorheen slepen.

Petje af.
he ben net thuis en lees wat er allemaa is gebeurd. Balen voor je!!!

Je moet maar zo denken, het waren maar 2 dates. Wil jij echt met iemand verder die jou zo behandelt? Ben je dat echt waard? WIL jij dit?

ALs ik jou was zou ik de volgende keer wat rustiger ana doen met alles. Ik heb afgelopen zaterdag dus ook een date gehad en ik vind hem best leuk, maar als hij mij zo had belaagd als jij dat hebt gedaan na jou date, dan had ik heb denk ik ook geannuleerd....

Een man wil een vrouw veroveren en wat is er leuker dan je laten veroveren? Tuurlijk, je hebt het nie tin de hand, maar nu heb je helemaal niks.

Ik wil je niet beleren of zo, want ik heb mij vaak genoeg aan deze steen gestoten, maar heb er veel van geleerd!

Vergeet deze lozer en maak voornemens voor de volgende keer!

knuffel!
quote:pannenkoekje schreef op 29 december 2008 @ 19:54:

he ben net thuis en lees wat er allemaa is gebeurd. Balen voor je!!!

Je moet maar zo denken, het waren maar 2 dates. Wil jij echt met iemand verder die jou zo behandelt? Ben je dat echt waard? WIL jij dit?

ALs ik jou was zou ik de volgende keer wat rustiger ana doen met alles. Ik heb afgelopen zaterdag dus ook een date gehad en ik vind hem best leuk, maar als hij mij zo had belaagd als jij dat hebt gedaan na jou date, dan had ik heb denk ik ook geannuleerd....

Een man wil een vrouw veroveren en wat is er leuker dan je laten veroveren? Tuurlijk, je hebt het nie tin de hand, maar nu heb je helemaal niks. Ik wil je niet beleren of zo, want ik heb mij vaak genoeg aan deze steen gestoten, maar heb er veel van geleerd!

Vergeet deze lozer en maak voornemens voor de volgende keer!

knuffel!Dit is gebaseerd op de gedachte dat TO wel in de smaak zou zijn gevallen als zij zichzelf anders had opgesteld. Dan vergeet je dat deze man vanaf het begin heeft aangegeven dat hij géén relatie wilde. TO heeft dat weliswaar een tijdje genegeerd en weet inmiddels beter. Het is onzin om te veronderstellen dat zij deze man aan zich had kunnen binden als zij zich had laten veroveren. Als een vrouw zich als een aangeschoten hert moet gedragen om aan de man te komen is er iets heel erg mis met die man. De ijstijd is echt voorbij.
Ik moest even wat bladzijdes teruglezen.

Maar wat ik terug zie komen is dat het meneer nu kwalijk wordt genomen op de manier waarop hij met Chaozz is omgegaan. Nou meneer heeft niets verkeerds gedaan. Die is gewoon elke keer eerlijk en open geweest in zijn gevoel. Hij heeft aangeven nog "last" te hebben van zijn ex. En rust wilde! Hij heeft aangegeven geen relatie te willen. Dat hij je leuk vind en lief vind dat is een mening dat mag. Maar daar hangt geen waardeoordeel aan als je het mij vraagt. Ik vind pandaberen ook lief en leuk. Maar wil ze toch echt niet in mijn huis hebben. Immers ze zijn niet geschikt als huisdier. (stom voorbeeld misschien maar het ligt aan de ander wat woorden voor waarde hebben, niet aan diegene die ze uitspreekt)

Weet je Chaozz, je hebt er in je hoofd (en kennelijk te lezen in je hart) meer van gemaakt dan er was. Jij was na date nr 1 (of nee voor de date al misschien) in de zevende hemel. Hij stond met zijn voeten op de grond.

Dat je nu een blauwtje hebt gelopen omdat jij meer in hem ziet dan hij is echt niet het einde van de wereld. Dat je nu verdriet hiervan hebt is goed maar blijf er niet in hangen. Je hebt net 2 dates met hem gehad. Echt dat stelt in wezen nog niets voor. Komt het door de sex die jullie hebben gehad dat het je zo diep raakt of zit het hem ergens anders in?

Even wat vooroordelen en gegeneraliseer:

De meeste vrouwen verbinden sex aan een relatie. Terwijl de meeste mannen sex om de sex hebben. Over het algemeen voelen vrouwen zich door het aangaan van de sex zich dus emotioneel verbonden aan de man. Terwijl de man er eigenlijk geen waarde aan hecht behalve: dat hij goede sex kan hebben met iemand en slechte sex. In het eerste geval zal hij je nog vaker willen zien voor nog meer sex. In het laatste geval zal hij geen sex meer met je willen of hij moet echt wanhopig zijn. Natuurlijk zijn er ook vrouwen die sex om de sex kunnen hebben. En mannen die sex hebben omdat ze een relatie hebben of willen met iemand.

Ik lees dat je hem na jullie 15 uur samen zijn (2e date dus) smsjes en dergelijke hebt gestuurd. Meis toch, had dat nu niet gedaan. Beetje mosterd maar daarmee heb je het jezelf weer zo moeilijk gemaakt, er weer meer van verwacht en hoop en verlangens gekweekt die er niet waren.

Leer hier van, dat je in het benaderen van mannen niet moet claimen en lucht moet houden in de situatie. Dat je na afspraakjes niet direct moet denken in relatietermen maar in was het leuk of niet en wil ik een vervolgdate of niet. Immers het kan zomaar gebeuren dat jij na 1 date al klaar bent met een man. En dat je niet eens meer met hem op een vervolgdate wilt. Je goed recht!

Ben het met SD eens: een datingsite is (ondanks wat de reclames suggereren) geen site waarbij je een relatie vind. Tenminste niet in de eerste plaats. Ten eerste zit je er om nieuwe mensen te ontmoeten, dates aan te gaan om duidelijk te hebben welke man (of vrouw) bij je past qua karakter en welke er niet bij je past. Dat er soms relaties uit voortkomen dat ontken ik niet. Maar ik vind ze- relaties dus- zeldzamer dan de sexdates die plaatsvinden hetzij bewust dan wel onbewust. Daarmee zeg ik niet dat er geen serieuze mensen op een datingsite zitten. Dat er geen mensen zitten die echt opzoek zijn naar een relatie of in iedergeval een klik met iemand. Het komt alleen vaker voor. Ten tweede zit je er (over het algemeen) om te daten, plezier te maken (en dat kan een ruim begrip zijn als beiden het erover eens zijn) en gewoon te genieten. De een geniet van de aandacht, de ander van het daten opzich. Diverse redenen. En echt ik benadruk het nogmaals. Er zitten ook mensen die enkel op de datingsite zitten om een relatie te krijgen. Het is alleen een kwestie van uitvissen wie er bij je past en bij je verwachtingen past. En als je diegene gevonden hebt, of het dan op gebied van karakter en andere dingen ook matched.

Deze man heeft zich keurig gedragen. Is elke keer duidelijk geweest in zijn bedoelingen en verwachtingen. Jij Chaozz stond en staat daar anders in. Heel heel jammer maar dat is helaas het "spel". Dat hij je nu nog in zijn leven wil is (gezien zijn antwoorden) puur voor de lekkere sex die hij met jou heeft gehad. Maar zodra hij de vrouw van zijn leven vind ben je niet meer in beeld. Want dan zal hij de sex ook bij die vrouw krijgen. Daarmee is hij geen eikel maar gewoon zoals zijn kijk is op wat jullie hebben. Dat jij er niet mee akkoord gaat is je goed recht. Jij wilt meer, is iets wat ontzettend goed is en maakt dat je bij een volgende man (en echt die komt er wel weer) beter weet wat je wel en niet wilt en wat je zoekt.
Ik vind het heel vervelend voor je wat er is gebeurd Chaozz, want ik gun je een leukerd die een relatie met je wil. Maar deze man is het helaas niet voor je! Heb verdriet maar pak jezelf ook weer bij kop en kont op en kijk op die datingsite of er niet een andere leuke man is. Want hij is er wel, heeft zich alleen aan jou nog niet voorgesteld
Iemand schreef het al eerder en ik sluit me er helemaal bij aan:

Echt petje af voor het geduld van alle mensen die hier (zo uitgebreid!) reageren.

Volgens mij is alles al gezegd. Alles is i.i.g. al meerdere keren heel duidelijk en rustig uitgelegd, beschreven en geadviseerd. Nu lijkt het me een kwestie van dit topic steeds na blijven lezen en het 'in laten dalen'.

Daarmee bedoel ik dat je je op n gegeven moment zo voelt dat het advies dat hier gegeven wordt niet hoeft 'op te volgen' maar dat het uit jezelf komt. Dat het 'eigen' is.

Lijkt me trouwens goed om het probleem bij de oorzaak aan te pakken in plaats van het bestrijden van de 'symptomen' (smsen, bellen etc)
Dush, het is niet helemaal waar wat je schrijft.

Bijna iedereen zegt ook dat de meneer in deze zaak de hele tijd open en eerlijk is geweest.

En dat hem niets kwalijk wordt genomen.

En we hebben Chaozz allemaal al eerder gewaarschuwd niet te gaan hemelfietsen...

ps, beetje leuke Kerstdagen gehad wijffie?
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!

Dat hij je leuk vind en lief vind dat is een mening dat mag. Maar daar hangt geen waardeoordeel aan als je het mij vraagt. Ik vind pandaberen ook lief en leuk. Maar wil ze toch echt niet in mijn huis hebben. Immers ze zijn niet geschikt als huisdier. (stom voorbeeld misschien maar het ligt aan de ander wat woorden voor waarde hebben, niet aan diegene die ze uitspreekt)

Om deze vergelijking moest ik echt hardop lachen!!! Geweldig!
quote:eva333 schreef op 29 december 2008 @ 22:57:

Iemand schreef het al eerder en ik sluit me er helemaal bij aan:

Echt petje af voor het geduld van alle mensen die hier (zo uitgebreid!) reageren.

Volgens mij is alles al gezegd. Alles is i.i.g. al meerdere keren heel duidelijk en rustig uitgelegd, beschreven en geadviseerd. Nu lijkt het me een kwestie van dit topic steeds na blijven lezen en het 'in laten dalen'.

Daarmee bedoel ik dat je je op n gegeven moment zo voelt dat het advies dat hier gegeven wordt niet hoeft 'op te volgen' maar dat het uit jezelf komt. Dat het 'eigen' is.

Lijkt me trouwens goed om het probleem bij de oorzaak aan te pakken in plaats van het bestrijden van de 'symptomen' (smsen, bellen etc)

Toevallig had ik daar al een heel stuk over geschreven

zoals bv het direct wissen elke keer van zijn telefoonnummer

Het klinkt zo kinderachtig maar het heeft mij gebracht waar ik zijn wilde

De afwachtende partij ipv de initiatief neemster

Met de wetenschap dat de meneer die wel elke keer het voortouw nam me ook echt leuk vind (jippie)
quote:Summerdance schreef op 29 december 2008 @ 22:59:

Dush, het is niet helemaal waar wat je schrijft.

Bijna iedereen zegt ook dat de meneer in deze zaak de hele tijd open en eerlijk is geweest.

En dat hem niets kwalijk wordt genomen.

En we hebben Chaozz allemaal al eerder gewaarschuwd niet te gaan hemelfietsen...

ps, beetje leuke Kerstdagen gehad wijffie?

Nee gelukkig zegt niet iedereen dat! Gelukkig maar want dan is het net of het aan meneer heeft gelegen. Terwijl het probleem: te hard van stapel lopen al vanaf dag 1 bij Chaozz lag. Ik hoop dat ze net als de dagen voor de date dit ook weer leert relativeren. Want dat zou het beste denk ik voor haar zijn.

Offtopic: Heb hele goede kerstdagen gehad jij ook SD ?
[...]

Met de wetenschap dat de meneer die wel elke keer het voortouw nam me ook echt leuk vind (jippie)[/quote]

Ja dat heb ik gelezen. Dat is misschien wel n manier die uiteindelijk helpt, maar dat vind ik eigenlijk meer onder bestrijden van de symptomen vallen.

Het aanpakken van de oorzaak , daarmee bedoelde ik erachter komen waarom je zo doet en daaar dan vervolgens wat aan gaan doen. Waarom stort je je vol op zo'n (eigenlijke onbekende) man? Is dat uit onzekerheid, weinig eigenwaarde, verlatingsangst, niet alleen kunnen zijn etc etc?? Wil niet de psycholoog uithangen ,maar er zal toch wel iets achter dit gedrag zitten?

Lijkt me zinniger wat aan de oorsprong te doen, dan op je handen gaan zitten om niet te gaan smsen. Als je wat aan de oorzaak doet, pak je het probleem aan bij de kern. Als je dat hebt gedaan en weer n leuke man tegenkomt sms je hem niet plat, omdat dat 'natuurlijk' is (het gedrag komt uit jezelf) en niet omdat de mensen op het forum hebben geschreven dat je niet moet smsen

Snap je wat ik bedoel?
quote:eva333 schreef op 29 december 2008 @ 23:00:

Dat hij je leuk vind en lief vind dat is een mening dat mag. Maar daar hangt geen waardeoordeel aan als je het mij vraagt. Ik vind pandaberen ook lief en leuk. Maar wil ze toch echt niet in mijn huis hebben. Immers ze zijn niet geschikt als huisdier. (stom voorbeeld misschien maar het ligt aan de ander wat woorden voor waarde hebben, niet aan diegene die ze uitspreekt)

Om deze vergelijking moest ik echt hardop lachen!!! Geweldig!
PS. Dushi, die vergelijking van die pandabeer hou ik erin! Ik vind hem werkelijk waar meesterlijk!
quote:eva333 schreef op 29 december 2008 @ 23:11:

[...]

Met de wetenschap dat de meneer die wel elke keer het voortouw nam me ook echt leuk vind (jippie)[/quote]

Ja dat heb ik gelezen. Dat is misschien wel n manier die uiteindelijk helpt, maar dat vind ik eigenlijk meer onder bestrijden van de symptomen vallen.

Het aanpakken van de oorzaak , daarmee bedoelde ik erachter komen waarom je zo doet en daaar dan vervolgens wat aan gaan doen. Waarom stort je je vol op zo'n (eigenlijke onbekende) man? Is dat uit onzekerheid, weinig eigenwaarde, verlatingsangst, niet alleen kunnen zijn etc etc?? Wil niet de psycholoog uithangen ,maar er zal toch wel iets achter dit gedrag zitten?

Lijkt me zinniger wat aan de oorsprong te doen, dan op je handen gaan zitten om niet te gaan smsen. Als je wat aan de oorzaak doet, pak je het probleem aan bij de kern. Als je dat hebt gedaan en weer n leuke man tegenkomt sms je hem niet plat, omdat dat 'natuurlijk' is (het gedrag komt uit jezelf) en niet omdat de mensen op het forum hebben geschreven dat je niet moet smsen

Snap je wat ik bedoel?Dat is wel de beste manier om je gedrag en daarmee je gevoel te veranderen. Pak je de kern aan volgt de rest vanzelf. Dat ben ik met je eens!
quote:eva333 schreef op 29 december 2008 @ 23:12:

PS. Dushi, die vergelijking van die pandabeer hou ik erin! Ik vind hem werkelijk waar meesterlijk! Je kunt de panda vervangen voor elk ding wat je lief vind en van houdt. De woorden blijven eender, alleen het gevoel wat je eraan geeft of van krijgt verschilt.
ik wil ook helemaal niet zeggen dat je je als een aangeschoten hert moet gedragen, maar soms moet je iemand hongerig maken. Soms kan ik me een hele week verheugen dat ik van mijzelf op een zaterdag veel chocolade mag eten. Dan smaakt het me veel lekkerder dan wanneer ik chocola eet wanneer ik er zin in heb.
Weet je, dat smssen controleren enz is aangeleerd gedrag

Is dus ook weer af te leren....

Hoe.....door het te DOEN!

Klinkt simpel, is het ook.

Maar Eva, je hebt wel gelijk hoor, dat er waarschijnlijk wel een oorzaak achter zit

Zat er ooit bij mij ook

En ook ik had een psych nodig om het 1 en ander helder te krijgen

Maar achteraf denk ik....dit had ik zelf ook kunnen verzinnen.

Maar misschien is het ook wel wijs als Chaozz eens met iemand gaat praten

Want als ze dit blijft doen...dan zal ze er niet gelukkiger op worden

off-topic:Dush heb een fantastische Kerst gehad, hij was ZO leuk dat ik er gewoon twee kerstdagen aan heb vastgeplakt
Ik wil overigens met die vergelijking van de panda Chaozz dr gevoel niet bagetaliseren. Maar eerder wat ontnuchteren/ normaliseren. Of ik moet te nuchter zijn....dat kan natuurlijk ook.
Een aangeschoten hert...

De vergelijkingen gaan wel los zeg hier...het lijkt wel het grote dierenbos zo ondertussen...

Ik zeg...niet zo als een mak lam blijven huppelen, zelf de touwtjes in handen nemen
Een buitenstaander kan prima de pijnpunten aanwijzen. Moet je er alleen wel voor open staan en je pijnpunten willen veranderen. Daar zit hem wat mij betreft de crux in. Dat jij SD na een bezoekje aan de psych je pijnpunt al doorhad is niet omdat je zelf zo slim had moeten zijn, maar omdat je open stond voor zijn kritiek en je genoeg had van je eigen gedrag en dat wilde veranderen hoe moeilijk en pijnlijk dat ook zou worden.
Ik heb het altijd over (figuurlijk) ballen krijgen. Lief zijn voor jezelf! En dat betekent dat je soms jezelf bij kop en kont moet pakken. Soms tegen anderen duidelijk een grens moet stellen. En soms de dingen gewoon anders moet aan gaan pakken, omdat ze al die jaren niet werkte.

Ooh en laat ik even duidelijk maken: heb de wijsheid ook niet in pacht hoor. Psychologie van de koude grond. Hoop alleen dat Chaozz er wat mee kan.
Offtopic: vind 3 kerstdagen geweldig voor SD *juichsmiley*
quote:Zamirah schreef op 29 december 2008 @ 17:54:

Ik wil even mijn waardering betuigen voor de dames die jou hier doorheen slepen.

Petje af.

Ben het helemaal met je eens deze dames hebben echt een gouden hartje en engelen geduld !!!! Dames waarvoor nogmaals mijn enorme dank. Jullie zijn echt een steun voor mij. Waardoor ik nu kan zeggen, ik voel mij niet eens echt verdrietig !!! it's his loss. Hij weet niet wat ie mist. Vanavond lekker met vriendin bijgekletst en niet eens zo gek lang over hem. Lekker wijntje gedronken en nu thuis, zo lekker mijn bedje in.

Dank jullie wel lieverds.. ken jullie niet eens persoonlijk maar jullie zijn echt TOP !!!
That's the spirit. Voor hem 10 anderen. Een van mijn dinnetjes zegt altijd: er zijn meer mannen dan kerken. En daar heeft ze zo gelijk in. Weltrusten Chaozz.. (waar wijn al niet goed voor is )

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven