Help... ik ben te ongeduldig, wil niet dat het weer mis gaat

16-12-2008 11:35 372 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen allemaal,

ehmm ff bij het begin beginnen. Ik ken mezelf inmiddels een beetje wat relaties aan gaat . Kom een leuke vent tegen, gevoel blijkt wederzijds en dan .. dan word ik zo vreselijk onzeker en vooral ongeduldig !!!!! GRRRRRRRRRR dat ik het liefst vandaag hoor dat wij een relatie hebben en voor altijd bij elkaar zullen zijn. Natuurlijk weet ik dat dit niet werkt !!! duh .... maar ik zit er maar mooi mee....

Sinds een tijdje was ik aan het chatten met een leuke man via internet. Af en aan hadden we contact. Soms weken niet, dan weer eens een berichtje hoe t ging etc etc. Vorige week heel intensief gemaild met elkaar en bleken zoveel overeenkomsten te hebben waarvan we zelf niet eens wisten. Bij toeval gingen we afgelopen weekend allebei uit in dezelfde gelegenheid. Dus zagen wij elkaar voor het eerst... spannend !!! wow... er was een klik van beide kanten en niet zo'n beetje ook. Super zou je zeggen.. maar nu het volgende. Eigenlijk zijn we er allebei nogal mee overdonderd. Hadden beiden voor onszelf besloten het maar eens rustig aan te doen wat relaties betreft. Maar ja sommige dingen kan je nou eenmaal niet sturen.... Beiden dus totaal overdonderd en vinden elkaar helemaal leuk !!! Alleen omdat wij dus niemand hadden om rekening mee te houden zitten we beiden nogal volgepland met werk, sport en afspraken deze maand. Hebben wel een volgende date staan vlak na kerst maar dat duurt nog zo laaaaaaaaaaaaaaaaang en kijken daar beiden heel erg naar uit. Nou niets aan de hand he zou je zo zeggen :$ ware het niet dat ik echt vreselijk ongeduldig ben en hem liever vandaag dan morgen zie... maar dat gaat dus niet. Om hem nou niet meteen af te schrikken wil ik het dit keer anders aanpakken dan ik normaal zou doen.. mezelf totaal laten gaan. Wat is slim volgens jullie? Kan ik sms-en, bellen of mailen? of moet ik het maar een beetje zijn beloop laten tot de volgende date? En HOE houdt ik mijn onzekerheid in bedwang !!!!

Tips .... graag !!!!!!
Ik begrijp je 'probleem' heel goed, zo was ik vroeger ook wel een beetje.

Wat je kunt doen is je zinnen verzetten. Ga andere leuke dingen doen. Hij is niet je hoofddoel van je leven ook al voelt dat

op het moment wel zo.

Dus ga wat leuks voor jezelf doen er is echt meer dan alleen die leuke man.

Sterkte!
Hi Sandra,

thanks voor je berichtje... doe mijn best.. bijt mijn nagels eraf, probeer er niet aan te denken (onbegonnen zaak !!!) :$, ik vraag mij wel heel erg af waar dit gedrag toch vandaan komt. Waarom doe ik zo???? want misschien als ik weet waarom ik zo doe, kan ik misschien ook een manier vinden om er vanaf te komen ....
Denk dat dat heel moeilijk is omdat je dan tegen je gevoel in gaat. Het is pas goed als hij bij je is.

Het is de onzekerheid en de gevoelens die je gek maakt.

Ik heb juist op internet geleerd dat je echt geen ijzer met je handen kunt breken.

Verzet je zinnen meid.
Chaozz, wat goed dat je je eigen "probleempje" herkent.

Als je het idd anders wilt aanpakken en het rustiger aan wil doen...

Op je handen zitten!!!

Je zegt zegf al dat jullie hartstikke vol zitten de komende tijd

Focus je daarop

(tis zo ongeveer het moeilijkste wat er is, ik weet het)

Je moet nu iets doen wat tegen je aard is

Maar is het je aard wel?

Misschien is het wel gewoon iets wat je jezelf hebt aangeleerd, dat hup ik spring erin gedoe

In het verleden is gebleken dat dat niet altijd de beste manier was, dus....iets nieuws aanleren bij jezelf

Geduld en vertrouwen hebben...

Heel Heel HEEL veel succes meis, ik weet zeker JE KAN HET!

(en wat zal je trots zijn op jezelf als je het volhoudt)
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
hey summerdance, idd dat ik mijn probleempje :$ herken is al heel wat maar nu nog volhouden om deze keer rustig aan te doen. Hoe doen andere mensen dat toch? Ik wil hem gewoon het liefs heel de dag bellen, mailen etc... maar ja er moet ook gewerkt worden nog 11 dagen volhouden dan is de kerst voorbij ....hmmmmm ik KAN het.. als ik dat nou maar vaak genoeg tegen mijzelf zeg....

Heeft iemand enig idee waar dit vandaag kan komen want het is echt niet normaal.. lijkt wel dwangneurotisch gedrag .. ik wil hem bellen, ik moet hem mailen, ik moet iets van hem horen.. pff om helemaal gek en doodmoe van te worden ZUCHT !
Zoals de anderen al zeiden; goed van/voor je dat je je valkuil kent.

En al is het moeilijk om "zo lang" te wachten als je erg nieuwsgierig bent, geniet zoveel mogelijk van de dingen die je al hebt ingepland. Voordat je het weet is de kerst al weer voorbij en heb je je date.

Zoals Summerdance aangeeft; misschien is het niet je aard, maar een gewoonte. En dan heb je hier een perfecte kans om die gewoonte te doorbreken.

Wel af en toe reageren als hij wat stuurt/ mailt he De tijd vliegt.
Ik kan me er wat bij voorstellen. Het voelt fijn om de buit binnen te hebben . Misschien wat meer proberen te genieten van de buit binnen te halen? Geniet van het elkaar ontdekken, geef het wat tijd (ondanks onvermoeibare vlinders), geniet ook nog van je eigen dingen. De antwoorden komen vanzelf.

Het is eng om je open te stellen zonder de garantie dat je er wat voor terugkrijgt. En toch is dat nou precies wat het prille, wie weet verliefde!, stadium van je vraagt. Stel je open, laat zien wat je al durft te laten zien, wat je wil laten zien. Het hoeft niet in 1 keer, dit mag groeien .
erg herkenbaar !!!

ik ben zelf ook zo van als t goed voelt me er 100% in willen storten en net zoals bij jou liep dat meestal niet goed. Toen ik duz ook eindelijk had besloten t nu eens anders te doen en totaal niet met mannen bezig was ontmoete ik mn vriend op internet ( door mn nochelante houding tegenover mezelf toonde in nie erg veel intresse in hem hihi) ook af en toe meer praten dan andere keren ook wij bleken nogal wat gelijkenissen hebben maar ik was nog te nochelant over mannen in het algemeen haha. En toen ik hem ontmoete in real life toen ontdekte ik dat hij eigelijk wel leuk is, en begon ik me af te vragen misschien is dit dan wel de goeie. Help ik werd verliefd en kreeg al meteen het wil hem hele dag zien gevoel en om mezelf te beschermen heb ik hem gewoon eerlijk verteld dat ik last had van dit kleine probleempje en hem geen stuipen op het lijf wilde aanjagen. Misschien raar opgelost maar het hielp wel want we zijn nu 6 maanden samen hihih

misschien heb je er iets aan

en heel veel succes
Je kunt m toch gewoon bellen of een smsje sturen? tenzij je gelijk tegen het plafond vliegt als ie niet direct opneemt of iets terugstuurt?

Ik vind het niet raar om dagelijks ff contact te hebben als je elkaar echt heel leuk vind. je moet geen stalker worden, maar je merkt vanzelf wel of iemand het leuk vind om iets te horen of niet. Voor mij: Als het goed zit, vind ik het alleen maar leuk om even iets te horen ( al moet je me niet 10x bellen onder werktijd en 100 smsjes op en dag is ook wat teveel van het goede). maar een smsje per dag of ff 5 minuutjes bellen kan best. laat het initiatief af en toe ook bij hem, en hou het wel luchtig.
hey meiden bedankt voor jullie berichtjes weer... sweetme, ik heb het hem gisteren ook gewoon verteld. Hij zei: ik noem je overenthousiast. Dus vroeg ik wat hij daar dan mee bedoelde, positief of negatief. Zijn antwoord: positief natuurlijk !!!!!

ok nog ff gekletst en hij zegt ik wil het rustig aan doen. Gewoon elkaar beter leren kennen. Ik heb net een relatie van 6 jaar achter de rug (hij dus.. en is sinds begin dit jaar uit). dus wil gewoon rustig doen. Ik ben ook een beetje huiverig. Heb lang mijn eigen dingen niet kunnen doen en ben bang dat jij (ik dus, snap je t nog) te snel veel meer verwachtingen hebt dan ik. Gisteren avond heeft ie mij nog wel gebeld, had ik hem gevraagd. maar hij deed het ook omdat ie het gezellig vond zei hij.

pfff ik word niet goed van mezelf.. ja het liefst ben ik elke dag even bij hem maar dat gaat dus niet. Afgelopen dagen hebben we heel de dag online zitten kletsen (tijdens werk ) eigenlijk ook niet goed natuurlijk want we moeten werken. Maar nu sinds het telefoontje van gisterenavond laat, niets meer !!!!!! En jullie begrijpen het al. Ik zit bijna tegen het plafond, ik wil hem bellen maar ik doe het niet, ik wil hem mailen maar ik doe het niet.... ik ga wel op mijn handen zitten want ik wil geen stalker zijn. Maar waarom hoor ik opeens niets !!!!!!!!???? Ach ja hij kan natuurlijk bedacht hebben dat hij vandaag eens gewoon gaat werken ipv met mij kletsen maar kan ie toch ff laten weten. Aaaaaaaaaaaaaaaaargh die vreselijke onzekerheid, ik denk nu meteen allerlei doemscenario''s !!! das toch vreselijk....

sorry hoor voor dit berichtje maar ik moest ff van mij afschrijven en dit voorkomt ook weer dat ik de telefoon of mail pak om contact met hem te zoeken....

x
quote:chaozz schreef op 18 december 2008 @ 14:32:

Ik heb net een relatie van 6 jaar achter de rug (hij dus.. en is sinds begin dit jaar uit). dus wil gewoon rustig doen. Ik ben ook een beetje huiverig. Heb lang mijn eigen dingen niet kunnen doen en ben bang dat jij (ik dus, snap je t nog) te snel veel meer verwachtingen hebt dan ik. Rustig aan dus of hij denkt: laat maar. En dat zou ik in dit geval niet zo gek vinden, hij neemt de moeite, vindt je duidelijk leuk en wil je beter leren kennen. Ik snap het wel maar kijk, als hij vandaag een uur met je zou bellen, zou je morgen weer willen enz. Er komt geen eind aan bevestiging zoeken. Dat vraagt teveel van een ander, je moet zelf ergens een stuk gemoedsrust kunnen creeren.
Hi Feliciaatje, je hebt helemaal gelijk... en ik wil het niet verpesten dus rustig aan deze keer. En mijn geduld van daarnet is beloond. toen ik mijn berichtje stuurde kreeg ik een smsje: hi, was laat op kantoor vanmorgen, heel de dag druk bijna niet in buurt van bureau. Voel je je al beter ??? (was gisteren namelijk niet zo lekker)

NIETS AAN DE HAND DUS !!! pfff dat moet ik echt eens leren hoor...

Zo zie je maar. Als je er nou een beetje op vertrouwt dat hij je echt leuk vindt, wordt het vanzelf ook leuker om het initiatief wat meer bij hem te laten zotussendoor. En dat voelt denk ik ook weer prettig voor hem, dat hij ook een stuk hierin mag bepalen ipv alleen jouw onzekerheid.

Gewoon rustig (en da's zo moeilijk in het begin ).
hahaha ja reuze moeilijk !!!! Stond dan wel niets liefs in het smsje maar hij denkt in ieder geval wel aan mij !! DAcht vanmorgen nog, als hij mij niet echt leuk zou vinden gaat ie mij ook niet bellen om half 12 s avonds na een lange en vermoeiende dag !! Soms voel ik mij echt een idioot !!!
Ik heb daar zelf een feilloos gevoel voor, of iemand op zijn handen zit of niet. Ik ruik dat zelf altijd op grote afstand. Hij heeft volgens mij allang door dat hij met een neuroot te maken heeft Serieus, als je deze jongen niet weg wil jagen, zul je iets aan je grondhouding moeten verandering, dan is op je handen zitten niet voldoende, want je valt vroeg of laat gegarandeerd door de mand.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Hoe herkenbaar!!

Wordt ook zo moe van mezelf... Als hij smst of belt is het altijd lief en leuk en gezellig en ben ik een poosje euforisch!

Maar als ik dan de volgende dag sms en weer niks terug krijg ga ik weer zo zitten tobben..

Hij is erg druk met werk, ook in buitenland, dus daar kan ik voor mezelf soms het weinige contact wel aan wijten.

Heb het hem ook wel gezegd, dat ik graag wat meer contact op wat voor manier dan ook zou willen en hij beloofd het dan te proberen maar vooralsnog te weinig... naar mijn zin dan ..

Waarschijnlijk ook wel een kwestie van onzekerheid maar heb geen zin om aan het lijntje gehouden te worden!
Helemaal eens met VC.

Ik snap dat je hem steeds wil bellen/zijn stem wil horen de bevestiging krijgen maar ik schrok een beetje van dit zinnetje bij je:

"Gisteren avond heeft ie mij nog wel gebeld, had ik hem gevraagd. maar hij deed het ook omdat ie het gezellig vond zei hij. "

Tis niet zo handig hem vragen je te bellen, je legt dan best wel druk op hem.

Grote kans dat hij dat gaat zien als claimen.

Geloof me, ook ik was ooit zo.

Ik handelde uit onzekerheid maar echt heel veel verder heeft het me niet geholpen.

Laat de bal bij hem liggen

Laat hem uit zichzelf bellen

Als hij dan belt weet je dat hij het doet omdat HIJ het wil...niet omdat jij het hem hebt gevraagd.

De zekerheid die je dan voelt is vele malen groter dan de kortstondige zekerheid die je krijgt als hij iets doet omdat jij het hebt gevraagd...

Succes
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Ik krijg het spaans benauwd van je Chaozz, haal eens even adem! Je maakt het jezelf zo ontzettend moeilijk op deze manier. Het herkennen van je probleem is fijn, dan kun je er wat aan doen. Maar jezelf gekmaken, opfokken schiet echt niet op. En dat maakt dat je hem afstoot in plaats van naar je toe trekt of je bij hem houdt. En doe gewoon de dingen die je altijd doet, desnoods dwing je jezelf. Die geven je afleiding en maken het voor hem ook leuk omdat hij je dan eens kan smsen/ bellen of mailen. Zennn meis...zenn
pfft ik krijg het ook spaans benauwd va je. Hij geft aan dat ie het retedruk heeft. desondanks stuurt ie je een sms en heb je elke dag nog iets van m gehoord. Dan wordt je echt niet aan het ljntje gehouden hoor. maar idd ga lekker zo dor met claimen en eisen en zeuren en hij heeft heel snel genoeg van je. Laat m idd even met rust geef m een dagje de kans om uit zichzelf contact te zoeken en je zult id zien dat dat je veel meer voldoening geeft dan afgedwongen contactmomentjes.
Je denkt teveel na Chaozz. Je vindt hem leuk en dan is het logisch dat je van hem wilt horen, maar het komt zoals het komt. Als hij je echt heel leuk vindt en bij je wilt zijn komt dat uit hem zelf, en zo niet, dan moet je dat ook helemaal niet willen.

Dat hij een sms stuurt waarin hij je verklaart dat hij het erg druk heeft is helemaal geen goed teken (vind ik). Hij legt nu al verantwoording aan je af, over het feit dat hij even niets liet horen. Pas op dat je hem niet toch wegjaagt. Richt je op je eigen leven en je eigen ding. Zonder hem leefde je, zonder hem (of reactie van hem) kun je nú ook. Geef het tijd. Makkelijk gezegt, ik weet het, maar als je je instelling veranderd, je focus verlegt is het ook makkelijk gedaan.

Succes.
Dames,... thanks. !!! al komen jullie reacties soms wat hard bij mij binnen.. JULLIE HEBBEN HELEMAAL GELIJK!!!! Dus bedankt....

Gisterenavond heel de avond bezig geweest met les geven. Hij moest sporten wist ik. Dus goede afleiding. Kom ik thuis en kijk natuurlijk naar mijn telefoon (ahahha ja ja dat doe ik dan toch wel).. niets !!! hmm ok dacht ik ach hij is aan t sporten ook logisch. Wilde hem smsen maar heb t niet gedaan (bravo voor mij)... 5 minuten later een smsje van hem, gewoon zomaar een kus, slaap lekker. En inderdaad dat voelt 10 keer beter dat het uit hem komt en niet omdat ik het gevraagd heb !!!!

Ga dit weekend maar gewoon heel veel leuke dingen doen... en niet teveel nadenken !!!!

xxx
Chaozz, ik lees mee en herken alles wat je schrijft. Zit sinds een paar dagen (twee) ook op mijn handen en tot nu toe gebeurt er helemaal niets...
quote:Yayasister schreef op 19 december 2008 @ 10:34:

Chaozz, ik lees mee en herken alles wat je schrijft. Zit sinds een paar dagen (twee) ook op mijn handen en tot nu toe gebeurt er helemaal niets...

hey Yaya, ben blij dat je het herkent !!!! Moeilijk he?! ondanks dat ik gisteren laat nog een smsje heb gekregen met zomaar een kus, slaap lekker. Wat op zich echt een positief en lief berichtje is zit ik toch weer te wachten op contact... ik word er zo moe van !! waarom beheerst dit mij zo Goed aan leuke dingen denken en positief blijven...

maar mag ik vragen hoe jouw situatie is? En waarom jij op je handen zit. Misschien kunnen we hier dan kletsen en er voor zorgen dat we in ieder geval niet gaan bellen of smsen.

x
Ik claimde mijn vriend ( ook via internet leren kennen) ook teveel in het begin. Schoot in de stress als ik geen smsje direct terug kreeg. Wilde weten wanneer ik hem weer zou zien, afspreken dus. Wat mij hielp was een goede vriendin te bellen die me hielp het te relativeren. Ik hield ook een dagboek bij.

Maar mijn gedachten waren constant bij hem, die wil je graag stoppen. Wat iemand tegen mij zei was: sta jezelf toe 2 keer per dag heel intensief aan hem te denken. Daarin kun je dan dromen over de toekomst b.v. Daarna keer je weer terug naar de realiteit. De orde van de dag. Sterkte ermee. Het slijt vanzelf.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven