help ik wil nooit seks

03-07-2011 20:02 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
hoi
Zoek professionele hulp dan!
Hele volksstammen met kleine kinderen en/of in een langdurige relatie hebben geen zin meer in sex met hun eigen partner, want het is bekend terrein geworden en je wordt er nauwelijks nog opgewonden van. En als je dan nog moe bent heb je er al helemaal geen zin in. In die zin ben je dus echt geen uitzondering, al zullen veel mensen die niet snel toegeven.

Je kunt hem een SV gunnen, maar kun je er tegen dat hij dan met een ander is? Denk je dat je hier jaloers op zal gaan worden? In theorie klinkt dit namelijk makkelijker dan het in de praktijk is.

Wat betreft je eigen libido oppeppen hangt het er helemaal vanaf of je geen zin meer hebt in sex of geen zin meer in sex met hem. Als dat laatste het geval is is het vaak lastig deze zin weer terug te krijgen.

Het is niet onmogelijk en je kunt hier hulp bij krijgen in de vorm van een sexuologe of een relatietherapeute, maar verwacht dan geen snelle oplossing.
quote:Chardonnay schreef op 03 juli 2011 @ 20:14:

[...]

Dat noemen ze nou sleur. En sleur kun je doorbreken. Maar je moet wel willen. Wil jij de sleur doorbreken?

En je kan hem nog wel verdrage Ik n? Je houdt dus gewoon niet meer van hem. Of wel?

Ik weet niet of ik dus nog van hem hou, dat vraag ik me soms af.

Volgens mij wel, want ik kan soms wel trots zijn op hem als hij er leuk uitziet en leuke kleding aanheeft, haar mooi gedaan...enz
quote:sheba1974 schreef op 03 juli 2011 @ 20:16:

[...]

Ik hoef geen seks met niemand ook niet met een andere man.Weet je ook waarom dat is? Vroeger vond je het wel leuk? Wanneer is het begonnen dat jij er geen zin meer in had? Als je nu wel eens zin hebt, is er dan iets ander zin je situatie? vakantie misschien?
quote:liselore schreef op 03 juli 2011 @ 20:22:

[...]

Weet je ook waarom dat is? Vroeger vond je het wel leuk? Wanneer is het begonnen dat jij er geen zin meer in had? Als je nu wel eens zin hebt, is er dan iets ander zin je situatie? vakantie misschien?Soms denk ik ook weleens dat ik bi ben omdat ik soms wel over vrouwen fantaseer, maar ben niet echt verliefd geweest op vrouwen volgens mij.
is dat iets wat je misschien wel wilt onderzoeken? Of heb je daar ook geen behoefte aan?
Herkenbaar uit vorige relaties, was eigenlijk altijd een teken dat ik genoeg had van de man in kwestie....

Nu wil ik juist graag weer zin krijgen, maar nog steeds last van na de bevalling dus durf niet meer zo goed :(

Maareh, het ging niet over mij, TO, een andere vrouw klinkt misschien als handige optie, maar dat gaat ben ik bang maar in enkele uitzonderingsgevallen goed. Ik denk dat je eens goed moet bezien of je inderdaad verder wil in deze relatie. Als je "zin maakt" en jullie hebben seks, en je houdt dat een tijdje vol, al is het een a twee keer per week, misschien komt je zin dan weer wat terug. Zo niet...zie boven...
quote:liselore schreef op 03 juli 2011 @ 20:33:

is dat iets wat je misschien wel wilt onderzoeken? Of heb je daar ook geen behoefte aan?

Ik hebwel een collega waar ik me tot voel aangetrokken, echter dit wil ik niet proberen, omdat ik niet wet of zij vrouwen ook wel wat vindt en omdat dit het werk kan belemmeren.

Omdat je niet meer weet hoe je houding moet zijn.
Je verhaal is behoorlijk herkenbaar voor mij. Na het krijgen van ons eerste kind, had ik totaal geen behoefte meer aan seks. Precies zoals je omschrijft "geen behoefte aan die polonaise aan mijn lijf". Na een dag werken en zorgen had ik behoefte aan rust en slaap.

Dit heeft bij ons twee (!) jaar geduurd. We hebben regelmatig erover gesproken; mijn schuldgevoeld, zijn frustraties. Op een gegeven moment begon ik ook te denken dat de relatie dus niet goed moest zijn. Ook de biseksuele gevoelens zijn mij niet vreemd. Al met al gewoon een rotperiode.

Het klinkt misschien stom, maar wat mij geholpen heeft, is het lezen van boeken die voor mij een erotische lading hebben. Hierdoor begon ik me in ieder geval in mijn hoofd weer met seks bezig te houden. Op een gegeven moment kreeg ik ook daadwerkelijk weer zin in seks met mijn vriend, en is het op dit punt ook weer helemaal goedgekomen.

Het wil dus niet in alle gevallen het einde van een relatie zijn of een teken aan de wand.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven