help klussende vader ontevreden partner

20-10-2011 19:10 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
hoi hoi

Krijg echt een punthoofd hier thuis.

We zijn aan het verhuizen en mijn vader is klusser en wil ons dus graag helpen. We kunnen het ook niet betalen om alles uit te besteden dus ik ben er erg blij mee.

Nu hadden we 1 en dezelfde kleur vloer boven , maar in de hal zaten er gaten in de vloer. Nu was er nog vloer van beneden over dus dacht mijn vader het netjes te doen en deze boven in de gang te leggen. (Deze vloer is echter 1 tint donkerder).

Gaat mijn vriend net kijken , zitten er geen plinten meer op , alle troep ligt er nog (resten, zaagsel , machines etc). en deze kunnen de vloer natuurlijk weer beschadigen. Dus mijn vriend boos waarom dit niet overlegd is en hij vind dat het nu nog erger is.

Ik weet dat mijn vader het goed bedoelt , maar dit is natuurlijk niet erg handig en ik zit de avond thuis met een chagrijn.

Ik zou denken ik ruim die troep morgen wel op , maar wetende dat als mijn vader komt het weer hetzelfde is. Die plinten kan ik niks aan doen hooguit nieuwe kopen wat natuurlijk wel weer geld kost.

Iemand tips? voel me zo rottig en he het gevoel er tussen in te staan. Mijn vriend kan de werkzaamheden zelf niet doen door een aandoening, ook al zou hij het wel willen doen.

groetjes,
ik begrijp weinig van je verhaal, maar als je vriend er zulke problemen mee heeft moet hij het gewoon lekker zelf doen.
mijn vriend kan niks door zijn aandoening wat hem echter erg frustreert natuurlijk want hij zou wel willen.
Ik had net wat genuanceerds getypt , maar eerlijk gezegd zou ik tegen je vriend en jezelf zeggen dat je niet moet zeuren. Als vriend een kluswonder is die én de bestaande plinten kan redden én de vloer er mooi in kan krijgen en dan ook nog altijd alles net opruimt en bovendien ook nog tijd en zin had in de klus, dan had hij het zelf moeten doen.
quote:hondarius schreef op 20 oktober 2011 @ 19:16:

mijn vriend kan niks door zijn aandoening wat hem echter erg frustreert natuurlijk want hij zou wel willen.hij kan wel wat hoor, zeiken en klagen. dan moet hij iemand inhuren, maar niet alleen maar commentaar hebben op je vader die gratis jullie huis verbouwd
Ik kan het ook niet helemaal volgen (je zal er bij geweest moeten zijn) maar dat je vriend het anders gedaan zou hebben, dat kan, had ie dat vooral ook moeten doen. En anders bespreken met je vader. Niet boos worden op je vader of chagrijnig zitten doen, hij doet dat met de beste bedoelingen om jullie te helpen.

Mijn schoonmoeder is een keer aan het weghalen van de vloer boven begonnen terwijl wij nog twijfelden: laten liggen en iets overheen leggen , of weg laten halen. Laten halen ja, het was een jaren 70 asbestvinylvloertje.... Kun je boos om worden (dagen vertraging opgelopen met verbouwen) maar he, zij dacht ook maar goed te doen.
Tegen vader zeggen dat je het erg lief vindt van hem wat hij allemaal doet, maar hem vragen het de volgende keer even te overleggen?

Tja en vriend heeft gewoon pech nu denk ik? Ik neem aan dat de oude vloer niet meer terug kan?
quote:feeks schreef op 20 oktober 2011 @ 19:19:

[...]

hij kan wel wat hoor, zeiken en klagen. dan moet hij iemand inhuren, maar niet alleen maar commentaar hebben op je vader die gratis jullie huis verbouwdInderdaad. Zijn frustraties gaat ie dan maar lekker afreageren op een computerspelletje ofzo.
Ik lees nu dat je vriend gefrustreerd is omdat hij het zelf niet kan, maar daar kan jouw goed bedoelende en behulpzame vader natuurlijk helemaal niets aandoen. Laat hem eerst het eindresultaat afwachten, wie weet pakt het hartstikke goed uit. (En plintjes zijn niet zo duur. )
Wij hebben ook een vloer verplaatst naar een andere ruimte. De plinten meenemen, was voor ons niet mogelijk. De plakstrips deden het niet meer. Ik weet niet hoe groot je hal is, maar nieuwe plinten kosten ¤ 4,95 voor 2,4 m bij de gamma. Dat lijkt mij geen godsvermogen.

Hoop dat je er wat aan hebt, ik snap je verhaal niet echt eigenlijk.
Tja, ik zeg ook, niet zeiken als je het zelf niet kunt/wilt.
En waarom kan je vriend er dan niet bij zijn als je vader klust?

Zo voorkom ik hier nog wel eens wat (mijn vader denkt soms ook niet iets te praktisch)
Plintjes kosten inderdaad geen drol, dus dat zal vast het probleem niet zijn.

't Is natuurlijk niet leuk voor je vriend dat hij niets kan doen, maar 't is wel heel jammer (en ook ondankbaar) om dan de hele avond op je vader te gaan chagrijnen. Die man doet z'n best en probeert jullie uit de brand te helpen.

Dat je vader de rommel laat liggen lijkt me niet meer dan logisch. Zo te lezen is ie al druk met klussen en als je zelf tijd hebt om al rond dit tijdstip achter de pc te zitten, dan kun je natuurlijk ook even de stofzuiger pakken en je eigen rommel opruimen.
Zeggen dat hij zich er overheen moet zetten en niet de hele avond tegen jou moet gaan chagrijnen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
het probleem is eigenlijk voor mijn vriend dat mijn vader niet heeft overlegd. We zouden vandaag niks doen en toch is mijn vader gekomen en zonder overleg met mijn vriend dit idee uitgevoerd.

Mijn vader is erg chaotisch , want hij haalt eerst de vloer eruit en dan komt hij erachter dat er niet meer van diezelfde vloer is. i.p.v. eerst te kijken en dan te doen. Dit gebeurd vaker waardoor we bijna dagelijks tegen dit soort dingen aanlopen.

de woningbouw wil heel veel doen , wat doet mijn vader : zegt tegen de opzichter ow dat kan ik ook wel.

Zulke dingen zijn erg lastig , want de woningbouw wil het gratis en netjes doen, maar nee mijn vader neemt het werk op zijn nek.

ook hadden we een nieuwe kraag van 200 euro wat gebeurd er mijn vader verliest een onderdeel die niet meer bij te bestellen was resultaat kraan onbruikbaar!

Na dit soort dingen word het bij elkaar opgestapeld zal ik maar zeggen.

Mijn vader zegt dat hij nu klaar is met de vloer , maar laat het zo achter. het ziet er ook gewoon echt niet beter uit en dat zijn eigenlijk de problemen. En ik neem alles met een korreltje zout omdat ik er niks van durf/wil zeggen , maar erger me der ook aan.
Begrijp ik het goed dat je vriend boos is omdat het zonder overleg gedaan is? Nou ja zo interpreteer ik het maar even...

In dat geval:

Zou ik ook zeker zijn, ik kan daar erg slecht tegen. Hoe lief bedoeld ook, ik zou direct aan mijn vader/schoonvader/welke klusser dan ook duidelijk maken dat ik het geweldig vind dat hij helpt, maar dat er wel eerst overlegd moet worden.
Dus je bent ook eigenlijk niet zo heel blij met de hulp van je vader?
Nou, als je vader schijnbaar niets goed doet en de woningbouw het ook allemaal wil doen dan snap ik niet waarom je je vader überhaupt gevraagd hebt.
Je kent je vader neem ik aan langer dan vandaag, als je er niet tegen kan dat hij chaotisch is en dingen doet zonder overleg dan had je iemand moeten inhuren om die vloer te leggen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
quote:germanwings schreef op 20 oktober 2011 @ 19:26:

En waarom kan je vriend er dan niet bij zijn als je vader klust?

Zo voorkom ik hier nog wel eens wat (mijn vader denkt soms ook niet iets te praktisch)Dan kan hij misschien gelijk assisteren door gereedschap te pakken, de koffie te verzorgen en te helpen opruimen.
Dat is nu eenmaal het risico als je je vader laat klussen en niet precies van te voren afspreekt wat de bedoeling is. Ik snap niet wat precies fout is gegaan maar als het alleen om troep en plinten gaat, ruim de troep zelf op en koop een paar nieuwe plinten.

Wees blij dat je vader helpt. Anders moet je iemand inhuren die je betaalt, als je dan niet tevreden bent kun je het over laten doen.
Ik begrijp dat jij wel op de hoogte was dat je vader de vloer ging verplaatsen. Ik vind eigenlijk dat jij dat dan met je vriend had moeten overleggen en niet je vader.

Als je je ergert aan je vader moet je hem of aanspreken of de deur wijzen (op een vriendelijk manier). Bedank hem voor de hulp, maar zeg hem dat je het zelf ook kunt oplossen.
Ik ben het zwaar oneens met de meeste reacties.

Aanrommelende kluspa maakt met zijn eigenwijze handelswijze meer kapot dan hem lief is. Maar omdat het zoooooo lief is mag je daar niet ontevreden mee zijn?
Overigens: mensen die je inhuurt ruimen ook lang niet altijd hun troep op.
quote:hondarius schreef op 20 oktober 2011 @ 19:27:

Mijn vader is erg chaotisch , want hij haalt eerst de vloer eruit en dan komt hij erachter dat er niet meer van diezelfde vloer is. i.p.v. eerst te kijken en dan te doen. Dit gebeurd vaker waardoor we bijna dagelijks tegen dit soort dingen aanlopen.

de woningbouw wil heel veel doen , wat doet mijn vader : zegt tegen de opzichter ow dat kan ik ook wel.

Dan zeg jij toch: Pa jij doet al genoeg, laat de woningbouw dat lekker doen, daar zijn ze voor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven