Help me

14-04-2018 14:15 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 17 jaar en volg sinds augustus een opleiding. Nu heb ik een super leuke lerares waar ik verliefd op ben. Iedere keer als ik langs de lerarenkamer loop kijk ik of ze daar zit. Voor de lessen die ze geeft ben ik altijd super zenuwachtig maar ik heb er ook weer heel veel zin in! Ik heb haar zelfs opgezocht op instagram, Facebook en LinkedIn. Zo ben ik aan een mooie foto gekomen waar ik mijn ogen niet af kan houden. Ik droom zelfs over haar. Ik weet dat het niet toegestaan is om een relatie te hebben met je lerares.... Hoe vertel ik haar dat ik haar leuk vind?? Ik heb gisteren voor het laatst les van haar gehad en volgend schooljaar ga ik een andere opleiding doen op een andere locatie. Ik heb al een instagram account aangemaakt en via dat account haar privé een anoniem berichtje gestuurd alleen dat leest ze niet..... Ik weet niet wat ik nu moet doen. Het is ook best nieuw want hierdoor ben ik er achter gekomen dat ik op vrouwen val. Ik schat mijn lerares rond de 23. Ze geeft dit jaar voor het eerst les en ik wil niet dat ze door mij haar baan kwijtraakt. Iemand tips?????
Gaat wel weer over
Ik kan me voorstellen dat het heel speciaal voor je voelt, maar dit kan niks worden. Ze is lerares. Ook al ben je volgend geen student meer op deze school, zij kan dit zich niet permitteren.
Dat is het dus, het met rust laten gaat lastig omdat ik haar op school nog iedere dag tegenkom. Gaat het wel over?? Ik ben al een half jaar verliefd en het duurt best lang, het wordt alleen maar erger.....
Je hebt een crush op je lerares. Kan weer over gaan, je komt vast iemand tegen die net zo leuk of zelfs leuker ( en beschikbaar!) is.

Wederzijdse verliefdheid is wat je wil. Jouw lerares is niet verliefd op jou, en dat kan je niet bereiken door haar te gaan stalken.
Dus :verder niks doen met deze crush. Laat gaan.
Que Sera Sera
anoniemmppjjee schreef:
14-04-2018 14:22
Dat is het dus, het met rust laten gaat lastig omdat ik haar op school nog iedere dag tegenkom. Gaat het wel over?? Ik ben al een half jaar verliefd en het duurt best lang, het wordt alleen maar erger.....
Ja, het gaat over .

Tot die tijd zal je aan haar denken, over haar fantaseren etc. Maar het blijft bij fantaseren .
Que Sera Sera
Je hebt in je hoofd dat je contact met haar wil zoeken en daardoor gaat de verliefdheid niet over, je moet er voor kiezen om het te laten rusten, dus niet bewust plannen gaan maken om in contact te komen en afleiding zoeken.
Is ze uberhaupt ook lesbisch? Anders heeft fantaseren helemaal geen zin natuurlijk.
Ik heb geen idee of ze al lesbisch is en of ze überhaupt nog single is... En ja ik kom haar nog wel iedere dag tegen, ik heb iedere dag wel les op de derde verdieping waar de lerarenkamer dus ook zit. Zij is ook één van de weinige personen waar ik me veilig voel en echt mezelf durf te zijn. Ik ben bang dat dit niet vanzelf over gaat. En natuurlijk voel ik me schuldig want als ze erachter komt dat ik verliefd op haar ben, zal dat voor haar waarschijnlijk ook niet makkelijk zijn....
anoniemmppjjee schreef:
14-04-2018 14:38
Ik heb geen idee of ze al lesbisch is en of ze überhaupt nog single is... En ja ik kom haar nog wel iedere dag tegen, ik heb iedere dag wel les op de derde verdieping waar de lerarenkamer dus ook zit. Zij is ook één van de weinige personen waar ik me veilig voel en echt mezelf durf te zijn. Ik ben bang dat dit niet vanzelf over gaat. En natuurlijk voel ik me schuldig want als ze erachter komt dat ik verliefd op haar ben, zal dat voor haar waarschijnlijk ook niet makkelijk zijn....
Waarom is dat voor haar niet makkelijk? Leraren hebben om de haverklap bakvissen die verliefd op ze zijn
Het is pas haar eerste jaar dat ze les geeft, ze is vorig schooljaar pas afgestudeerd
anoniemmppjjee schreef:
14-04-2018 14:38
Je zegt ik heb geen idee of ze al lesbisch is? Als ze hetero is dan wordt ze niet ineens lesbisch, of hoop je dat je daar iets aan kan veranderen.

Je klinkt nog steeds alsof je het gaat vertellen. Op een andere manier kan ze er nooit achter komen uiteraard..
Ik zou het haar inderdaad ook wel graag willen vertellen, dan ben ik er misschien minder mee bezig. Maar ik durf niet zo goed, bang voor haar reactie en de manier waarop ik het moet vertellen?? IK zou het niet weten
anoniemmppjjee schreef:
14-04-2018 14:43
Het is pas haar eerste jaar dat ze les geeft, ze is vorig schooljaar pas afgestudeerd
Nou en?
anoniemmppjjee schreef:
14-04-2018 14:45
Ik zou het haar inderdaad ook wel graag willen vertellen, dan ben ik er misschien minder mee bezig. Maar ik durf niet zo goed, bang voor haar reactie en de manier waarop ik het moet vertellen?? IK zou het niet weten
Waarom zou je het vertellen. Ze kan daar natuurlijk helemaal niet op reageren want jij bent een leerling. Bovendien ben je ook nog een puber. Het gaat wel over, iedereen wordt wel eens verliefd op zijn leraar
De kans is groot dat ze dit nog niet eerder heeft meegemaakt aangezien ze nog geen jaar les geeft. En zowat niemand op school die haar mag....
anoniemmppjjee schreef:
14-04-2018 14:48
De kans is groot dat ze dit nog niet eerder heeft meegemaakt aangezien ze nog geen jaar les geeft. En zowat niemand op school die haar mag....
Wat wil je hier nou meer zeggen?
Ik wil niet alleen maar antwoorden die in mijn straatje passen, dan had ik het echt niet hierop gezet want het is wel voorspelbaar dat je ook minder leuke reacties krijgt. Wat ik wil zijn tips. Tips over hoe ik het haar moet vertellen of hoe ik hier mee om moet gaan. Tips die uitvoerbaar zijn. Tips waar ik wat aan heb. Dus niet van 'het gaat over' of 'laat het rusten'. Dat is onmogelijk voor mij. Als je op iemand verliefd bent, kun je niet anders dan alleen maar aan diegene denken.... En ja, ik weet zeker dat ik verliefd op haar ben, anders had ik dit echt niet geplaatst!! Ik ben niet lesbisch maar bi. Ik heb het uitgemaakt met een vriend omdat ik meer voor haar voel. En die gevoelens heb ik nu dus al zeker een half jaar, waarmee ik dus ook naar haar lessen moet. Zo iets gaat niet ''zomaar'' over...
anoniemmppjjee schreef:
14-04-2018 14:54
Ik wil niet alleen maar antwoorden die in mijn straatje passen, dan had ik het echt niet hierop gezet want het is wel voorspelbaar dat je ook minder leuke reacties krijgt. Wat ik wil zijn tips. Tips over hoe ik het haar moet vertellen of hoe ik hier mee om moet gaan. Tips die uitvoerbaar zijn. Tips waar ik wat aan heb. Dus niet van 'het gaat over' of 'laat het rusten'. Dat is onmogelijk voor mij. Als je op iemand verliefd bent, kun je niet anders dan alleen maar aan diegene denken.... En ja, ik weet zeker dat ik verliefd op haar ben, anders had ik dit echt niet geplaatst!! Ik ben niet lesbisch maar bi. Ik heb het uitgemaakt met een vriend omdat ik meer voor haar voel. En die gevoelens heb ik nu dus al zeker een half jaar, waarmee ik dus ook naar haar lessen moet. Zo iets gaat niet ''zomaar'' over...
De enige zinnig tip is: vergeet het, het gaat wel weer over
En natuurlijk is dat niet onmogelijk voor jou, je bent toch niet ontoerekeningsvatbaar?
Het is niets bijzonders dat leerlingen verliefd worden op hun leraar, jij bent geen uitzondering, het gebeurt heel erg vaak en het gaat vanzelf over. Of je lesbisch bent of niet maakt het niet anders
Je hebt PB
'Laat het rusten' is toch een prima tip waar je iets aan hebt?
Mijn tip: vertel het haar niet, wat denk je dat ze daar op zegt? Je brengt haar alleen maar in verlegenheid, grote kans dat ze het gaat bespreken met collega's, is dat wat je wil moet je het wel vertellen.
Misschien vinden de andere docenten het vertederend, als je dat fijn vind.... doen.
anoniemmppjjee schreef:
14-04-2018 14:54
Je bent 17 en de meerderheid hier is ouder dan jij.

Wil je het loud en clear?

Het gaat niks worden. Je bereikt er niks mee om het te zeggen. Het is niet eens verliefdheid, want je kent haar totaal niet. Je bent verliefd op het verliefdheidsgevoel en het is dus een fantasie in je hoofd. Wel loslaten dus en als je het zegt, dan word je afgewezen, is het ongemakkelijk voor jou en stop je haar in een vervelende situatie. Dat je haar niet kent is maar weer duidelijk doordat je niet eens haar geaardheid of relatiestatus weet. Stop met online stalken en ga je focussen op je opleiding.
Nog een tip: stop met jezelf aanpraten dat het een kans heeft. “Niemand anders mag haar etc”.. Het heeft geen kans.
Mijn tip zou zijn: vertel het haar als je haar leerling niet meer bent.
Nu kan en mag ze niks met jou. Het is alleen maar lastig voor haar om het nu te horen, zeker omdat ze nog maar zo kort lerares is.

Ben je leerling-af, dan ben je (min of meer, want wel ex-leerling) gewoon iemand die haar leuk vindt en dat laat je gewoon weten. Wie weet is ze bi/lesbisch, en wie weet vindt zij jou ook leuk en is ze ook nog single. Het kan, Macron is ook getrouwd met zijn vroegere lerares. De kans is natuurlijk veel groter dat het op niks uitloopt, maar dan heb je het in elk geval gezegd.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
En ga haar al helemaal niet stalken door anonieme berichtjes te sturen...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven