Help me
zaterdag 14 april 2018 om 14:15
Ik ben 17 jaar en volg sinds augustus een opleiding. Nu heb ik een super leuke lerares waar ik verliefd op ben. Iedere keer als ik langs de lerarenkamer loop kijk ik of ze daar zit. Voor de lessen die ze geeft ben ik altijd super zenuwachtig maar ik heb er ook weer heel veel zin in! Ik heb haar zelfs opgezocht op instagram, Facebook en LinkedIn. Zo ben ik aan een mooie foto gekomen waar ik mijn ogen niet af kan houden. Ik droom zelfs over haar. Ik weet dat het niet toegestaan is om een relatie te hebben met je lerares.... Hoe vertel ik haar dat ik haar leuk vind?? Ik heb gisteren voor het laatst les van haar gehad en volgend schooljaar ga ik een andere opleiding doen op een andere locatie. Ik heb al een instagram account aangemaakt en via dat account haar privé een anoniem berichtje gestuurd alleen dat leest ze niet..... Ik weet niet wat ik nu moet doen. Het is ook best nieuw want hierdoor ben ik er achter gekomen dat ik op vrouwen val. Ik schat mijn lerares rond de 23. Ze geeft dit jaar voor het eerst les en ik wil niet dat ze door mij haar baan kwijtraakt. Iemand tips?????
zaterdag 14 april 2018 om 16:18
Je moet helemaal niets vertellen, sterker nog: je brengt haar in een hele nare positie daarmee. Wat is het toch dat je alleen aan jezelf denkt?? Nks is onmogelijk. Je MOET het laten rusten.anoniemmppjjee schreef: ↑14-04-2018 14:54Ik wil niet alleen maar antwoorden die in mijn straatje passen, dan had ik het echt niet hierop gezet want het is wel voorspelbaar dat je ook minder leuke reacties krijgt. Wat ik wil zijn tips. Tips over hoe ik het haar moet vertellen of hoe ik hier mee om moet gaan. Tips die uitvoerbaar zijn. Tips waar ik wat aan heb. Dus niet van 'het gaat over' of 'laat het rusten'. Dat is onmogelijk voor mij. Als je op iemand verliefd bent, kun je niet anders dan alleen maar aan diegene denken.... En ja, ik weet zeker dat ik verliefd op haar ben, anders had ik dit echt niet geplaatst!! Ik ben niet lesbisch maar bi. Ik heb het uitgemaakt met een vriend omdat ik meer voor haar voel. En die gevoelens heb ik nu dus al zeker een half jaar, waarmee ik dus ook naar haar lessen moet. Zo iets gaat niet ''zomaar'' over...
Je gaat van die school af, je gaat haar niet meer zien, je gaat andere mensen ontmoeten. Afstand is het beste om haar te vergeten.
zaterdag 14 april 2018 om 16:42
Als je echt zo veel om haar geeft laat je haar met rust. Je kan haar in een hele nare positie brengen anders, en bovendien, de kans lijkt me zeer klein dat het wederzijds is. Je kent haar niet eens, je kent haar alleen als lerares. En dat is waarom de reacties 'gaat wel over' zijn. Dat denk ik dus ook.
zaterdag 14 april 2018 om 17:02
+1Perkele schreef: ↑14-04-2018 15:06Je bent 17 en de meerderheid hier is ouder dan jij.
Wil je het loud en clear?
Het gaat niks worden. Je bereikt er niks mee om het te zeggen. Het is niet eens verliefdheid, want je kent haar totaal niet. Je bent verliefd op het verliefdheidsgevoel en het is dus een fantasie in je hoofd. Wel loslaten dus en als je het zegt, dan word je afgewezen, is het ongemakkelijk voor jou en stop je haar in een vervelende situatie. Dat je haar niet kent is maar weer duidelijk doordat je niet eens haar geaardheid of relatiestatus weet. Stop met online stalken en ga je focussen op je opleiding.
En geen anonieme berichten meer sturen.
Dat de andere leerlingen haar schijnbaar niet aardig vinden verandert niets aan de adviezen.
zaterdag 14 april 2018 om 17:42
Ze zit niet te wachten op een leerling die verliefd op haar is.
En al helemaal niet op iemand die haar online gaat zitten stalken . Anoniem stalken is eng en heel kinderachtig . Stop daar dus mee.
Que Sera Sera