Help mijn vriend wil een plant!
woensdag 7 januari 2009 om 19:39
Op verzoek van vriend (meer onder dwang) moet ik de mening van de forummers komen vragen betreffende dit onderwerp
Vriend wil dus een plant.
En ik niet want ik vind planten in huis stom,ze gaan bij mij altijd dood,ik vind planten stom,het staat niet in mijn interrieur en ik vind planten stom.
Nu gaat de kerstboom vandaag de deur uit (ik wil ook al jaren een witte kunstkerstboom maar vriend laat zich die paar weken zuurstof per jaar niet afnemen)
En zit hij te drammen dat hij een plant in huis wil.
Onze relatie komt onder druk te staan.
Wat vinden jullie?
Vriend wil dus een plant.
En ik niet want ik vind planten in huis stom,ze gaan bij mij altijd dood,ik vind planten stom,het staat niet in mijn interrieur en ik vind planten stom.
Nu gaat de kerstboom vandaag de deur uit (ik wil ook al jaren een witte kunstkerstboom maar vriend laat zich die paar weken zuurstof per jaar niet afnemen)
En zit hij te drammen dat hij een plant in huis wil.
Onze relatie komt onder druk te staan.
Wat vinden jullie?
woensdag 7 januari 2009 om 19:54
Hij wil een wat?! Ja hoor, en voor je het weet dan wil ie ook nog bij je in bed slapen ipv op de vloer....wie weet waar het eindigt met dit soort eisen? Straks eet hij bij je aan tafel, denkt ie dat ie een eigen mening mag hebben en spreekt hij ook nog eens voordat jij hem dat toestaat.
Ik zeg: In de kiem smoren en anders dumpen.
Hij WIL iets? Tssssk....
Ik zeg: In de kiem smoren en anders dumpen.
Hij WIL iets? Tssssk....
woensdag 7 januari 2009 om 19:56
Overigens, de keuze voor een plant maak je samen. Als een van jullie twijfelt, zou ik zeggen niet doen. Een plant heeft gevolgen voor heel jullie leven. Je kan niet even zomaar meer op vakantie, je moet er voor zorgen, even roken in de buurt van de plant is ongezond voor de plant. Nee hoor, denk hier goed over na. Een plant gooi je niet zomaar even weg, de keuze voor een plant is onomkeerbaar. (volgens mij heeft Elninjoo ook geen planten )
woensdag 7 januari 2009 om 19:59
Precies Zwieber,ik vind het nogal een verantwoordelijkheid.
En als we het doen wil ik er ook echt voor gaan.
Maar je bent zo gebonden met een plant.
Ik ben bang dat we er een hoop vrijheid voor op gaan geven.
Bovendien,weet ik niet of vriend die verantwoordelijkheid wel aan kan.
Hij vergeet bijv. ook weleens de kinderen brood te geven alls ik er niet ben.
En dat zijn nog maar kinderen...
Dadelijk geeft hij de plant geen water!!
Dadelijk geeft hij de plant geen water!!

woensdag 7 januari 2009 om 20:00
quote:Zwieber schreef op 07 januari 2009 @ 19:56:
Overigens, de keuze voor een plant maak je samen. Als een van jullie twijfelt, zou ik zeggen niet doen. Een plant heeft gevolgen voor heel jullie leven. Je kan niet even zomaar meer op vakantie, je moet er voor zorgen, even roken in de buurt van de plant is ongezond voor de plant. Nee hoor, denk hier goed over na. Een plant gooi je niet zomaar even weg, de keuze voor een plant is onomkeerbaar. (volgens mij heeft Elninjoo ook geen planten )
Jaaaawel!!!! Ik heb best veel planten in huis (en dan nog 'n hele tuin vol met bomen en planten, maar die zijn selfsupporting)
Ik wil niet zonder planten, planten staan gezellig in huis. Bovendien houden ze hun klep dicht en zijn ze al tevreden als je ze eenmaal per week wat te drinken geeft.
Jaaaawel!!!! Ik heb best veel planten in huis (en dan nog 'n hele tuin vol met bomen en planten, maar die zijn selfsupporting)
Ik wil niet zonder planten, planten staan gezellig in huis. Bovendien houden ze hun klep dicht en zijn ze al tevreden als je ze eenmaal per week wat te drinken geeft.

woensdag 7 januari 2009 om 20:00
quote:palientje schreef op 07 januari 2009 @ 19:51:
1 leuke plant ergens in de hoek van je kamer staat best leuk en doet ook nog eens gezellig aan! Nu bij de Aldi markt in de aanbieding. Kijk maar even!
http://www.aldi.nl/OFFER_NL_MI/OFFER_02/OFF07.SHTML
Oh dear....! Daar doet mijn geliefde zijn dagelijkse boodschappen... ik durf te wedden dat hij er één of meer in huis haalt.... een gezellige yucca ofzo...
Het doet me trouwens denken aan een liedje van Pater Moeskroen: praten met de planten, helaas geen luisterbare versie online.
1 leuke plant ergens in de hoek van je kamer staat best leuk en doet ook nog eens gezellig aan! Nu bij de Aldi markt in de aanbieding. Kijk maar even!
http://www.aldi.nl/OFFER_NL_MI/OFFER_02/OFF07.SHTML
Oh dear....! Daar doet mijn geliefde zijn dagelijkse boodschappen... ik durf te wedden dat hij er één of meer in huis haalt.... een gezellige yucca ofzo...
Het doet me trouwens denken aan een liedje van Pater Moeskroen: praten met de planten, helaas geen luisterbare versie online.
woensdag 7 januari 2009 om 20:02
quote:iry schreef op 07 januari 2009 @ 19:59:
Dadelijk geeft hij de plant geen water!!En voor je het weet heb je de Partij voor de Planten in je nek hijgen. Of willen je kinderen de plant laten verdrinken en heb je een moord op je geweten.
Dadelijk geeft hij de plant geen water!!En voor je het weet heb je de Partij voor de Planten in je nek hijgen. Of willen je kinderen de plant laten verdrinken en heb je een moord op je geweten.
woensdag 7 januari 2009 om 20:03
quote:elninjoo schreef op 07 januari 2009 @ 20:00:
[...]
Ik wil niet zonder planten, planten staan gezellig in huis. Bovendien houden ze hun klep dicht en zijn ze al tevreden als je ze eenmaal per week wat te drinken geeft. Nog even en je hebt zelfs een huisdier....
[...]
Ik wil niet zonder planten, planten staan gezellig in huis. Bovendien houden ze hun klep dicht en zijn ze al tevreden als je ze eenmaal per week wat te drinken geeft. Nog even en je hebt zelfs een huisdier....
woensdag 7 januari 2009 om 20:05
quote:Mevrouwdekees schreef op 07 januari 2009 @ 19:59:
Je kunt natuurlijk ook een enorme peterselie of basilicumpot neerzetten, als die niet in je interieur past eet je die avond pasta met kruidensaus
Nou Iry das de oplossing!
Vind het overigens wel goed dat je de overweging om een plant te nemen ook even aan ons voorlegt. Tis nog al wat ..moeilijk..moeilijk.
De vingerplant blijft ook een goed idee.
Of een slingerplant...kun je ook spannende dingen mee doen.
Je kunt natuurlijk ook een enorme peterselie of basilicumpot neerzetten, als die niet in je interieur past eet je die avond pasta met kruidensaus
Nou Iry das de oplossing!
Vind het overigens wel goed dat je de overweging om een plant te nemen ook even aan ons voorlegt. Tis nog al wat ..moeilijk..moeilijk.
De vingerplant blijft ook een goed idee.
Of een slingerplant...kun je ook spannende dingen mee doen.