Help mijn vriend wil een plant!

07-01-2009 19:39 286 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op verzoek van vriend (meer onder dwang) moet ik de mening van de forummers komen vragen betreffende dit onderwerp

Vriend wil dus een plant.

En ik niet want ik vind planten in huis stom,ze gaan bij mij altijd dood,ik vind planten stom,het staat niet in mijn interrieur en ik vind planten stom.

Nu gaat de kerstboom vandaag de deur uit (ik wil ook al jaren een witte kunstkerstboom maar vriend laat zich die paar weken zuurstof per jaar niet afnemen)

En zit hij te drammen dat hij een plant in huis wil.

Onze relatie komt onder druk te staan.

Wat vinden jullie?

vriend wel of niet zijn zin geven

Totaal aantal stemmen: 209

Tuurlijk niet,planten zijn stom in huis! (10%)
Tuurlijk niet,planten horen in de tuin! (7%)
Vriend heeft gelijk, je moet niet zeuren. (69%)
Koop een vingerplant zodat jullie beide plezier van de plant (13%)
Ik heb ook één hele plant in huis. Ik heb hem nu al een jaar en hij leeft nog steeds. En ik geef hem hooguit 1x per maand water. Het is een wonderplant.
Maar ik ben al zo vaak over mijn grenzen gegaan leo de laatste weken.

Mijn volle struiken voor het raam in de voortuin waarachter ik lekker verstopt was als ik op de bank zit......weg!!!

Ik heb ineens een een of ander groot hometheatersoundsystemdvdplayersurroundwirelessbassboostdingstereoapparaatgeval onder mijn tv hangen.

Ik heb die twee vreselijk grote kitsche kandelaars terug gezet in het schap omdat vriend die echt te lelijk vond (waren ze ook,maar daarom juist leuk als detail in mijn moderne inrichting).

En nu een plant??

Ik moet toch een grens gaan trekken nu.

Voor ik het weet hangt er een beamer aan mijn muur en zit ik overdag tegen zo'n groot wit scherm aan te kijken.
Ik vind je vriend trouwens wel een korte termijn denker hoor. Even een plant nemen. Nee, zo werkt het niet. Een plant is een levend wezen wat aandacht nodig heeft en liefde. Voor je het weet wil je plant huisdieren (bladluis) en moet je die ook weer verzorgen. Dan krijg je het verhaal waar iemand anders ook al op wees: ach, het is zo eenzaam een plant, denken jullie al over een tweede? Voor je het weet heb je een huis vol planten en nog nauwelijks tijd voor jezelf.

Realiseer je ook hoeveel druk een plant op je relatie kan leggen. Zie je die eindeloze discussies al voor je:

"Schat, de planten willen drinken."

"Ga jij maar."

"nee, het is nu jouw beurt."

"maar het is drie uur 's nachts!"

Voet bij stuk houden. Het is wel jouw hand die moet gieteren over die planten. Baas over eigen hand! Als jij geen plant wil, kan een man je nooit deze keuze opleggen. Je mag hem betrekken bij de discussie maar jij hebt het laatste woord!
Dit kan prima op de grond ergens in een hoek: of deze:
Mmm, het wordt er niet makkelijker op allemaal. Toch blijf ik erbij; geen stappen ondernemen totdat je de onderliggende beweegredenen hebt doorgrond. Pas (en énkel) dan, kun je de gevolgen van het in huis halen van een plant overzien.

Ik vind trouwens wel dat hier door sommigen nogal gemakkelijk wordt gedaan over het nemen van een plant. Het zou gewoon gezellig zijn en zorgen voor groen en zuurstof in je huis...Wat onnadenkend en onbezonnen zeg. En een plant néém je niet, een plant kríjg je!
quote:Laika3 schreef op 07 januari 2009 @ 22:27:

Mmm, het wordt er niet makkelijker op allemaal. Toch blijf ik erbij; geen stappen ondernemen totdat je de onderliggende beweegredenen hebt doorgrond. Pas (en énkel) dan, kun je de gevolgen van het in huis halen van een plant overzien.

Ik vind trouwens wel dat hier door sommigen nogal gemakkelijk wordt gedaan over het nemen van een plant. Het zou gewoon gezellig zijn en zorgen voor groen en zuurstof in je huis...Wat onnadenkend en onbezonnen zeg. En een plant néém je niet, een plant kríjg je!Nog los van de discussie of je minder wil gaan werken of niet, als je een plant hebt. Hebben jullie al nagedacht over de gevolgen voor je carriere?
Zwieber en Laika, ik sluit me bij jullie (overigens totaal verschillende postings) aan.

Mevrouw de Kees, ik vind dat je te snel gaat. Je zet nu een plaatje van een hele ríj plantenpotten neer, sommigen zelfs met een plant er in. Kort door de bocht reacties noem ik dat, als je ziet dat SV BR TP TO ontzettend gevoelig is over dit onderwerp. Je gaat daarmee over grenzen heen met zevenmijlslaarzen. Sorry dat ik het zeg.
Oh nee, lekker is dat Leo, dénk ik eens mee, wordt ik gelijk uitgemaakt voor de Elninjoo van de kinderpeiler, de Meds aangaande het paranormale.. Nee lekker is dat! Fijn hoor dat mijn zo zorgvuldige advies weer als te kort door de bocht wordt gezien. Ik heb tál van compromi's gesuggereerd maar omdat ik óók het onvermijdelijke verteerbaar probeer te maken ben ik het weer die kort door de bocht gaat. Tssk jij weet net zo goed als ik dat als mannen eenmaal planten willen ze zulke sneaky dingen uit zullen halen om er een te krijgen dat je maar beter kunt zorgen dat je nog een zegje hebt nu het nog geen voldongen feit is!
quote:Zwieber schreef op 07 januari 2009 @ 22:28:

[...]

Nog los van de discussie of je minder wil gaan werken of niet, als je een plant hebt. Hebben jullie al nagedacht over de gevolgen voor je carriere?

Dat minder werken komt sowieso voor rekening van Vriend, hij wil immers een plant.

Met het uitzoeken van potten, gieters en dergelijke zou ik voorzichtig zijn, straks heb je de hele uitzet bij elkaar en dan kom je erachter dat het helemaal niet zo makkelijk is om een plant te krijgen.
En dan hebben we het er nog niet eens over gehad wat er gebeurt in de unlikely event dat Iry en vriend onverhoopd uit elkaar gaan. Waar gaat Plant dan heen?

Je moet ze de kost geven, de stellen die elkaar de rechtzaal uit vechten over een Bromelia of zelfs maar een Kaaps Viooltje.
Ik bedoel maar; de plant delft dan toch vaak het onderspit.
quote:iry schreef op 07 januari 2009 @ 20:00:

[...]

Nou daar ben ik wel bang voor

Of een aquaruim..brrr.Met vissen dan natuurlijk, en daar moet ook weer voor gezord worden...
Je kunt ook nog kiezen voor de eenvoudige versie van een eerdere suggestie... Je trekt zometeen een keukenkastje open en wijst richting de rij met kruidenpotjes om aan vriend uit te leggen dat er planten aanwezig zijn in huis en dat hij die best water mag geven als hij wil

Sterkte meid! Wat een gedoe!
Ik zou zelf absoluut geen probleem hebben met een vingerplant, Iry. Die gaan vast ook niet dood als je ze genoeg aandacht geeft. Maar ja, zoiets moet je wel liggen.
Sterkte meid, ik hoop dat je een beetje kan slapen.
En ik niet want ik vind planten in huis stom,ze gaan bij mij altijd dood,ik vind planten stom,het staat niet in mijn interrieur en ik vind planten stom.

pardon, jouw interieur? hoort hij daar soms ook bij en past hij daar wel in dat hoekje naast dat Ikeakastje? Als ik hem was zou ik een nieuwe vriendin willen
quote:Nijntje schreef op 07 januari 2009 @ 23:03:

Sterkte meid, ik hoop dat je een beetje kan slapen. Hier sluit ik me bij aan, ik hoop dat jullie er samen uitkomen en dat jullie er, wat het uiteindelijke besluit ook zal zijn allebei iets positiefs uit kunnen halen.
Let vooral op het volgende. Mr. Zwieber had werkelijk een compleet harem: Marjolein, Roosmarijn, Mirthe....ook dat brengt je relatie in gevaar hoor! Het is echt niet leuk om je man zoveel aandacht en liefde te zien geven aan een andere dame. Ze werden allen regelmatig door hem vochtig gemaakt. Ik kon daar niet goed mee omgaan en heb Mr. Zwieber voor de keuze gesteld: zij eruit of ik eruit. Ik ben er nog in ieder geval.
quote:ikkezelf schreef op 07 januari 2009 @ 23:09:

pardon, jouw interieur? hoort hij daar soms ook bij en past hij daar wel in dat hoekje naast dat Ikeakastje? Als ik hem was zou ik een nieuwe vriendin willen

Hoezo?

We hebben ook heel lang in mijn huis gewoont hoor.

Alles is gewoon eerlijk verdeelt.

Mijn interrieur,zijn auto (de grote) mijn auto (de kleine)

Mijn keuken,zijn garage,mijn slaapkamer (waarom weet ik ook niet maar dat klinkt het beste)

Mijn wasmachine,zijn grasmaaier,mijn stofzuiger,zijn dvdspeler,mijn kinderen,zijn kind (als hij onhandelbaar is is hij echt niet van mij)

Zoals je ziet zijn wij een heel modern stel
Dank je voor jullie warme woorden.

Ik zal er best nog wel een tijd van wakker liggen.....het komt ook zo onverwacht.

Ik wist wel dat hij planten leuk vond,maar dat het zo diep zit dat hij er zelf 1 wil dat komt best hard aan.

Moet het nog even verwerken.
Prima, dan mag de plant in ZIJN garage bij ZIJN grasmaaier...bij uiterste compromis hoor.
quote:iry schreef op 07 januari 2009 @ 23:29:

Dank je voor jullie warme woorden.

Ik zal er best nog wel een tijd van wakker liggen.....het komt ook zo onverwacht.

Ik wist wel dat hij planten leuk vond,maar dat het zo diep zit dat hij er zelf 1 wil dat komt best hard aan.

Moet het nog even verwerken.Mannen hebben die biologische klok gewoon he. Er komt gewoon een tijd dat ze denken: ik MOET een plant.
Haha!

Zouden er ook miniplantjes voor op het dashbord bestaan zwieber?

Voor in zijn auto.

Enne even algemeen.

Zeg niet dat ik niet tolerant ben.

Ik luister tenslotte dagelijk naar jan smith,nick en simon en dat soort shit.

Ik haat het,maar omdat vriend dat zo leuk vind onderga ik deze kwelling.

Uit liefde!!

Ik ben bang dat de plant gewoon te ver gaat.
quote:iry schreef op 07 januari 2009 @ 23:34:

Haha!

Zouden er ook miniplantjes voor op het dashbord bestaan zwieber?

Voor in zijn auto.

Enne even algemeen.

Zeg niet dat ik niet tolerant ben.

Ik luister tenslotte dagelijk naar jan smith,nick en simon en dat soort shit.

Ik haat het,maar omdat vriend dat zo leuk vind onderga ik deze kwelling.

Uit liefde!!

Ik ben bang dat de plant gewoon te ver gaat.Jij bent al veel te vaak té ver over je grenzen heen gegaan. Hier trek je de lijn, desnoods in prikkelbosjes
Ik weet niet hoor.

Ik ben bang dat hij alleen de leuke kanten ziet.

Beetje water geven,leuke foto's maken om op zijn bureau op het werk te zetten,een keer samen in de zon zitten achter het raam.

Maar wie gaat het vuile werk opknappen?

Wie gaat de plant iedere keer verpoten als hij uit zijn pot is gegroeit. (lekker met je handen in zijn vieze grond poeren)

Wie gaat hem iedere keer controleren op luizen of spint.

Wie gaat dat bestrijden...jullie weten toch hoe dat gaat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven