Help... verliefd?

06-01-2026 20:41 66 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Even een nieuw account gemaakt, i.v.m. herkenbaarheid.

Hier kort mijn verhaal.

Ik zit in een relatie van een behoorlijk lange tijd, heb een kind in basisschoolleeftijd.

Vandaag op mijn werk, was er een een nieuwe collega. Ik kem hem van vroeger (van voor mijn relatie). We hebben elkaar al jaren niet gezien.
In het verleden hebben we intensief samengewerkt (hij werkt nu in hetzelfde gebouw maar andere afdeling.) Destijds werkten we echt samen, we zijn heel close geweest, samen ook een paar keer op zakenreis geweest.

Hoewel ik de afgelopen jaren wel eens aan hem dacht, is het contact toch verwaterd. Ik schrok vandaag toen hij mijn naam riep, ik wist niet dat hij bij ons kwam werken.We hebben gekletst en er kwamen zoveel herinneringen naar boven.

Hoewel er destijds niks tussen ons is gebeurd, leek het wel of ik nu opeens merkte dat ik hem had gemist ofzo.
Ik ben vandaag ook een paar keer langs zijn bureau gelopen, ik werd een soort van naar hem toe gezogen.

Vandaag hebben we op het werk even zitten kletsen en vanavond hebben we al zitten appen. Nu nog onschuldig, een paar foto's van vroeger heen en weer gestuurd.

Maar ik ken hem zo goed, het voelt zo vertrouwd, als thuiskomen ofzo.. Toen kon het door omstandigheden niks worden, maar er heeft altijd wel iets van spanning tussen ons gezeten.

Hij is nu vrijgezel, ik niet. Ik maak me zorgen of ik hem kan weerstaan nu ik hem bijna dagelijks ga treffen.

Wat moet ik doen?
calvijn1 schreef:
07-01-2026 12:19
Aan de andere kant.....je leeft maar een keer.

Iedereen zit hier nu wel te roepen Niet doen!, maar wat als ze zelf in zo'n situatie zouden zitten. Wie is er dan echt zó sterk?
Ik ben vaker verliefd geweest tijdens een relatie. En ja, dat overkomt je. Er iets mee doen overkomt je niet, dat is een bewuste actie.
Poe wat reageren mensen hier paniekerig.

Er is iets wakker gemaakt in TO, en nu bepaald ze zelf wat ze ermee gaat doen. Ik vind hier echt niks geks of uitzonderlijks aan. Puur menselijke gevoelens.

We zijn niet allemaal slaaf van onze passies he, je kan zelf bepalen wat te doen.

En als to dit gebruikt om meer te verbinden met haar partner, het ziet als een signaal dat daar wellicht wat onderhoud nodig is dan is het wellicht zelfs een geschenk
gonniegijsje schreef:
07-01-2026 13:08
Vind ik wel meevallen. TO begint zelf met "ik weet niet of ik hem kan weerstaan", daarmee geeft ze zelf de indruk dat ze vindt dat het bijna onvermijdelijk is dat er iets gebeurt.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Susan schreef:
07-01-2026 13:09
Vind ik wel meevallen. TO begint zelf met "ik weet niet of ik hem kan weerstaan", daarmee geeft ze zelf de indruk dat ze vindt dat het bijna onvermijdelijk is dat er iets gebeurt.
Klopt, dat was even mijn angst, omdat ik nogal schrok wat het weerzien met mij deed.

Het van me afschrijven en de reacties van de dames hier, heeft mij geholpen om te relativeren. Ik weet/kom erachter dat ik mijn man en relatie helemaal niet op het spel wil zetten.

Dus nogmaals ik ben blij dat ik hier lekker anoniem van mij af kan schrijven.

Sommige mensen geven goede feedback. Daar kan ik wat mee.
Een keuze maken. Het is altijd een keuze. Een jaar of 5 geleden ook voor de keuze gestaan. Er was een onwijze aantrekking tussen toenmalige collega en mezelf. Meteen een goed gesprek met hem gehad of hij die ervaring ook had en toen beiden besloten dat we voor onze partner gingen. Onze manager gevraagd om ons met zoveel mogelijk afstand in te plannen en het contact puur zakelijk gehouden. Een jaar later ben ik bij dat bedrijf weggegaan en hij geloof ik ook vlak daarna.

Het is altijd een keuze...
Ik lach in de regen, dans in de wind en kijk niet achterom. Of zoiets...
Pimmetje schreef:
07-01-2026 10:22
Ik heb de appjes (foto's) aan mijn man laten zien en hem ook verteld over deze persoon, dat ik hem ken van vroeger etc etc, hij weet dat we zeer goed contact hebben gehad in het verleden. Ik heb hem zelfs al eerder over deze persoon verteld, zijn naam had ik thuis al wel eens laten vallen dus het kwam voor mijn man niet helemaal uit de lucht vallen. Gelukkig is mijn man niet jaloers.

Hij vroeg wel of we iets van verkering hadden gehad, daar kon ik met een eerlijk antwoord nee op zeggen.

Dus ik geloof nog niet dat ik echt iets verkeerds heb gedaan.
En je man weet ook dat je bang bent hem niet te kunnen weerstaan?

Je bent alles een beetje aan het sugarcoaten nu, ook het feit dat deze man niet zo netjes was naar zijn toenmalige partner toen jullie zo close waren.
gonniegijsje schreef:
07-01-2026 13:08

Er is iets wakker gemaakt in TO, en nu bepaald ze zelf wat ze ermee gaat doen. Ik vind hier echt niks geks of uitzonderlijks aan. Puur menselijke gevoelens.

We zijn niet allemaal slaaf van onze passies he, je kan zelf bepalen wat te doen.

En als to dit gebruikt om meer te verbinden met haar partner, het ziet als een signaal dat daar wellicht wat onderhoud nodig is dan is het wellicht zelfs een geschenk
Ze heeft er al wat mee gedaan. Gelukkig kan ze nog terug, want we zijn inderdaad geen slaaf.
Waarom vinden sommige mensen het zo logisch om niks aan partner te vertellen? Nee, je doet niks verkeerd, maar het idee van een goede relatie is toch dat je alles met elkaar kan delen, naar elkaar luistert en een oplossing zoekt? In mijn ogen heb je in een relatie geen geheimen voor elkaar. Je zit ergens mee maar houdt dat voor jezelf. Ik vind dat niet aardig naar je man toe. En door er met elkaar over te praten kom je verder.

Ik vond een paar jaar geleden ook een collega leuk. Ik heb dat met mijn man besproken. Ik vond het fijn om er samen over te hebben en uit te zoeken hoe het zat. Het gevoel voor hem is vrij snel minder geworden bij mij.
Ik vind ook dat mensen hier vrij fel reageren.

Wat TO meemaakt, maken heel veel mensen mee. Als je een lange relatie hebt, zijn af en toe gevoelens van verliefdheid voor iemand en/of gevoelens van nostalgie naar het verleden echt heel normaal. Als je er goed mee kan omgaan, is het zelfs gezond.
En nee, je moet niet meteen alles met je partner delen. Iedereen heeft recht op zijn eigen gedachten, toch? Je mág het delen, maar het moet niet. Dat kan TO het best zelf inschatten, in functie van hoe haar man en relatie in elkaar zit.
Mijn man zou het in elk geval niet op prijs stellen als ik dergelijke dingen aan hem zou vertellen. Het maakt hem nodeloos ongerust, terwijl ik er toch zelf mee moet dealen.

TO, je klinkt als iemand die heel bewust omgaat met de situatie. Je kan dit wel plaatsen!

Gewoon één tip om het onder controle te houden: ga geen diepe gevoelens met hem delen, via de app of irl. Creëer geen wereld die je niet met je man deelt. Hou het licht en luchtig!
Feline83 schreef:
07-01-2026 20:29
Ik vind ook dat mensen hier vrij fel reageren.

Wat TO meemaakt, maken heel veel mensen mee. Als je een lange relatie hebt, zijn af en toe gevoelens van verliefdheid voor iemand en/of gevoelens van nostalgie naar het verleden echt heel normaal. Als je er goed mee kan omgaan, is het zelfs gezond.
En nee, je moet niet meteen alles met je partner delen. Iedereen heeft recht op zijn eigen gedachten, toch? Je mág het delen, maar het moet niet. Dat kan TO het best zelf inschatten, in functie van hoe haar man en relatie in elkaar zit.
Mijn man zou het in elk geval niet op prijs stellen als ik dergelijke dingen aan hem zou vertellen. Het maakt hem nodeloos ongerust, terwijl ik er toch zelf mee moet dealen.

TO, je klinkt als iemand die heel bewust omgaat met de situatie. Je kan dit wel plaatsen!

Gewoon één tip om het onder controle te houden: ga geen diepe gevoelens met hem delen, via de app of irl. Creëer geen wereld die je niet met je man deelt. Hou het licht en luchtig!
Dank je wel! Lief, dankbaar. Ik neem je tip van harte!
SunShine35 schreef:
07-01-2026 19:48
Waarom vinden sommige mensen het zo logisch om niks aan partner te vertellen? Nee, je doet niks verkeerd, maar het idee van een goede relatie is toch dat je alles met elkaar kan delen, naar elkaar luistert en een oplossing zoekt? In mijn ogen heb je in een relatie geen geheimen voor elkaar. Je zit ergens mee maar houdt dat voor jezelf. Ik vind dat niet aardig naar je man toe. En door er met elkaar over te praten kom je verder.

Ik vond een paar jaar geleden ook een collega leuk. Ik heb dat met mijn man besproken. Ik vond het fijn om er samen over te hebben en uit te zoeken hoe het zat. Het gevoel voor hem is vrij snel minder geworden bij mij.
Waarom zou ze haar man onnodig jaloers/ongerust/boos/verdrietig maken als er helemaal niets aan de hand is?

To is gewoon geschrokken over de gevoelens die die vent bij haar opriepen. Heel menselijk
Frankly my dear, I don"t give a damn
Waarom zou man onnodig jaloers/ongerust/boos/verdrietig zijn als er helemaal niks aan de hand is?
SunShine35 schreef:
07-01-2026 19:48

Dat ligt toch ook gewoon aan je partner en hoe die daarmee om zou gaan. Mijn man zou er onzeker van worden dus daar zou ik geen slapende honden wakker maken.
You can only succeed when there is room to fail.
justagirly schreef:
08-01-2026 07:13
Waarom zou man onnodig jaloers/ongerust/boos/verdrietig zijn als er helemaal niks aan de hand is?
Als er helemaal niks aan de hand is, ga je daar ook niet serieus het gesprek voor aan. Op het moment dat je er echt voor gaat zitten en "opbiecht" (zoals hier letterlijk werd gezegd) dat je gevoelens hebt, geef je echt niet het idee dat er niks aan de hand is, dan maak je het meteen zwaar. Terwijl het misschien wel met een sisser afloopt en het ook grotendeels bij jezelf ligt of hier iets mee gebeurt.
Susan schreef:
09-01-2026 12:43
Als er helemaal niks aan de hand is, ga je daar ook niet serieus het gesprek voor aan. Op het moment dat je er echt voor gaat zitten en "opbiecht" (zoals hier letterlijk werd gezegd) dat je gevoelens hebt, geef je echt niet het idee dat er niks aan de hand is, dan maak je het meteen zwaar. Terwijl het misschien wel met een sisser afloopt en het ook grotendeels bij jezelf ligt of hier iets mee gebeurt.
Eens. Ik zou het zelf bijvoorbeeld liever niet willen weten als het gaat om iets dat waarschijnlijk wel weer overwaait. Natuurlijk ga ik het dan toch heel groot en zwaar maken, zo werkt dat nu eenmaal in mijn hoofd. Dus andersom zou ik - vanuit het idee: behandel een ander zoals je zelf wilt worden behandeld - er in dit stadium niks over zeggen. Pas als het groter en serieus wordt (hopelijk niet!) gaat het waarschijnlijk echt knagen en dan voelt het oneerlijk om te blijven zwijgen. Maar in eerste instantie moet je denk ik de tijd nemen om voor jezelf te bepalen wat die gevoelens betekenen en wat je ermee wilt. Als je je man meteen betrekt bij dat proces, schuif je het probleem eigenlijk op hem af. Hij gaat er sowieso wakker van liggen en zelf kun je je handen in onschuld wassen omdat je zo ‘eerlijk’ bent geweest.
Claire45 schreef:
09-01-2026 13:16
Eens. Ik zou het zelf bijvoorbeeld liever niet willen weten als het gaat om iets dat waarschijnlijk wel weer overwaait. Natuurlijk ga ik het dan toch heel groot en zwaar maken, zo werkt dat nu eenmaal in mijn hoofd. Dus andersom zou ik - vanuit het idee: behandel een ander zoals je zelf wilt worden behandeld - er in dit stadium niks over zeggen. Pas als het groter en serieus wordt (hopelijk niet!) gaat het waarschijnlijk echt knagen en dan voelt het oneerlijk om te blijven zwijgen. Maar in eerste instantie moet je denk ik de tijd nemen om voor jezelf te bepalen wat die gevoelens betekenen en wat je ermee wilt. Als je je man meteen betrekt bij dat proces, schuif je het probleem eigenlijk op hem af. Hij gaat er sowieso wakker van liggen en zelf kun je je handen in onschuld wassen omdat je zo ‘eerlijk’ bent geweest.
Ja precies, en dat allemaal in het kader van 'in een relatie heb je geen geheimen voor elkaar'. Dit gaat vooralsnog om iets wat zich binnenin je hoofd afspeelt, dat is sowieso van jezelf en aan jou om dat met wie dan ook te delen, en in dit geval veroorzaak je alleen maar onnodige onrust bij je partner.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven