Help wat moet ik doen
zondag 25 maart 2012 om 16:01
Het begon op msn.. het klikte direct, er was een bepaalde chemistry die ik nooit eerder gevoeld had.. nooit gedacht ooit zoiets te voelen! We spraken via msn de hele dag met elkaar, zelfs snachts bleven we praten. Dag in dag uit.. dit ging verder per telefoon we zaten soms 5 a 6 uur met elkaar aan de telefoon, zonder ons te vervelen. We raakten 'verslaafd' aan elkaar en wilde elkaar elk moment van de dag spreken. Hij sprak over een ontmoeting maar ik wilde niet ( vanwege meerdere omstandigheden ). Na een jaar kwamen we elkaar per toeval tegen in de stad, het was liefde op het eerste gezicht. Vanaf die dag volgden er meerdere afspraakjes en we kwamen in een relatie terecht. Hij nam me mee naar zijn familie, belde me elke dag, steunde mij in alles, ik kon met hem praten, leuke dingen met hem doen, hij deed speciale dingen voor me zoals een lange brief schrijven, cadeautjes kopen, leuke uitstapjes en ik ook voor hem. We waren het er beide overeens dat dit ware liefde was en dat we dit nog nooit eerder hadden meegemaakt. Hij sprak zelfs over kinderen. Een aantal mensen ''vrienden'' veroorzaakten problemen tussen ons waardoor ik hem van dingen beschuldigde ( waarschijnlijk onterecht ) en hij kreeg het gevoel dat ik hem niet vertrouwde. Ik probeerde altijd duidelijk te maken dat ik hem wel vertrouw maar dit kwam niet altijd aan bij hem lijkt het. Ik ben een persoon die heel erg van het praten is, en veel wil communiceren, hij niet.. en heeft moeite zijn gevoelens te tonen. Ik ging een maand op vakantie en toen ik terug kwam was mijn vriend een ander mens, twijfelachtig over de relatie, wilde niet meer zovaak afspreken etc. Uiteindelijk spraken we af en vertelde hij me dat hij niet lekker in de relatie zat omdat ik hem niet vertrouwde, veel dingen niet met hem wilde doen etc. Mijn hart brak.. ik vroeg of hij het uit wilde maken hij zei dat hij dat niet wilde. Ik merkte dat hij erg afwezig was en zich anders gedroeg dus ik had in zijn email gekeken, daar zag ik dat hij op een site met verschillende meisjes aan het praten was en zijn ping/whatsapp uitdeelde. Ik belde hem op en confronteerde hem hiermee, hij ontkende alles, daarna zei hij dat hij met niemand nog had afgesproken en daarna zei hij dat het zijn neef was die achter zijn email adres zat. Het gesprek ging heel emotioneel, verward en was na een minuut al afgelopen. Ik heb toen uit boosheid gezegd dat als hij het normaal vind met andere meiden te praten en te flirten op internet terwijl hij in een relatie zit dat het dan uit is, en om het nog erger te maken zei ik have a nice life. Ik hoorde later dat hij hier erg van geschrokken was en dat hij toen iets heeft gedaan, ik weet nog steeds niet wat want ik mag het niet weten. Hij scheen er kapot van te zijn, ik had een dag later al spijt en wilde met hem praten. Dat hebben we ook gedaan.. hij vertelde dat hij veel van me houdt maar toen we kusten zei hij dat hij niet hetzelfde voelde als ik. In de weken/maanden erna hebben we beetje bij beetje dingen uitgepraat ( niet volledig ) we hebben toen een maand geen contact gehad en zijn gevoelens waren weer terug? Ik wilde weer in de relatie stappen hij vond het te snel maar sluit het niet uit ( want hij had het gevoel dat we dingen de tijd moesten geven en verwerken ). Toen hebben we contact gehad en soms ook twee weken niet en dan weer wel en dan weer niet. Uiteindelijk zijn we nu 7 maanden verder, nog steeds niet terug in de relatie. Ik zie wel vooruitgang in ons contact en omgang, maar soms weet ik niet meer wat te doen. Als ik met hem ben dan complimenteerd hij me heel erg, maakt grapjes, zoekt lichamelijk contact ( door bijv hand vast te houden, knuffelen, pluisjes van mn jas afhalen etc ). Maar we spreken eigelijk bijna altijd af als het hem uitkomt, hij heeft controle over de gehele situatie. Als hij bijvoorbeeld twee a drie weken geen tijd heeft dan zien we elkaar zo lang niet. Als ik over een relatie begin dan sluit hij niks uit maar staat zijn hoofd er op het moment niet naar omdat hij bijvoorbeeld toetsweek heeft. Wat moet ik met deze situatie ik wil zo graag dat we weer bij elkaar komen!!
zondag 25 maart 2012 om 16:11
Ik denk dat je vooral iets minder moet communiceren jeetje wat een lap tekst!
En verder, als hij na 7 maanden er nog steeds niet vol voor wil gaan,kan je gevoeglijk aannemen dat dit ook niet meer gaat gebeuren.
Dus wat je moet met deze situatie?
Mijn advies zou zijn,uithuilen en opnieuw beginnen, maar dat wil je vast niet horen
En verder, als hij na 7 maanden er nog steeds niet vol voor wil gaan,kan je gevoeglijk aannemen dat dit ook niet meer gaat gebeuren.
Mijn advies zou zijn,uithuilen en opnieuw beginnen, maar dat wil je vast niet horen
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
zondag 25 maart 2012 om 16:17
Je vertrouwt hem wel maar hebt hem vals beschuldigd.
Je vertrouwt hem wel maar vond het toch nodig om in zijn email te kijken.
En het ergste wat hij doet is zijn ping/whatsapp "uitdelen" en dáár ga jij van over de rel? Je moet je schamen, diep schamen. En koop 'n woordenboek zodat je op kunt zoeken wat "vertrouwen" nu eigenlijk betekent want je lijkt het niet te weten.
En het ergste wat hij doet is zijn ping/whatsapp "uitdelen" en dáár ga jij van over de rel? Je moet je schamen, diep schamen. En koop 'n woordenboek zodat je op kunt zoeken wat "vertrouwen" nu eigenlijk betekent want je lijkt het niet te weten.
zondag 25 maart 2012 om 16:41
quote:Summerdance schreef op 25 maart 2012 @ 16:11:
Mijn advies zou zijn,uithuilen en opnieuw beginnen, maar dat wil je vast niet horenIk heb eens gezegd dat ik maar verder moet gaan met mijn leven, maar hij zegt dan dat hij van me houdt en dat we zo nu en dan wat leuks moeten doen om het op te bouwen?
Mijn advies zou zijn,uithuilen en opnieuw beginnen, maar dat wil je vast niet horenIk heb eens gezegd dat ik maar verder moet gaan met mijn leven, maar hij zegt dan dat hij van me houdt en dat we zo nu en dan wat leuks moeten doen om het op te bouwen?
zondag 25 maart 2012 om 16:45
quote:chartreuse schreef op 25 maart 2012 @ 16:17:
En het ergste wat hij doet is zijn ping/whatsapp "uitdelen" en dáár ga jij van over de rel? Je moet je schamen, diep schamen. En koop 'n woordenboek zodat je op kunt zoeken wat "vertrouwen" nu eigenlijk betekent want je lijkt het niet te weten.Ben jij een man of een vrouw?
En het ergste wat hij doet is zijn ping/whatsapp "uitdelen" en dáár ga jij van over de rel? Je moet je schamen, diep schamen. En koop 'n woordenboek zodat je op kunt zoeken wat "vertrouwen" nu eigenlijk betekent want je lijkt het niet te weten.Ben jij een man of een vrouw?
zondag 25 maart 2012 om 17:07
quote:chartreuse schreef op 25 maart 2012 @ 17:00:
[...]
Ik zie niet wat dat uit zou maken, maar vooruit: ik ben een vrouw.Oke.. Ik vertrouw hem wel maar heb mijn mening verkeerd naar voren gebracht, wat bij hem als beschuldiging overkwam. Al heb ik hem nergens van beschuldigd. Maar dat ik zijn email heb gecontroleerd was erg fout van me om te doen, dat heb ik ook nog nooit eerder gedaan. Maar mijn gevoel zei dat er iets niet klopte en toen ben ik toch gaan kijken.. maar al met al ik vertrouw hem nu 100% en dat heb ik ook goed duidelijk gemaakt.
[...]
Ik zie niet wat dat uit zou maken, maar vooruit: ik ben een vrouw.Oke.. Ik vertrouw hem wel maar heb mijn mening verkeerd naar voren gebracht, wat bij hem als beschuldiging overkwam. Al heb ik hem nergens van beschuldigd. Maar dat ik zijn email heb gecontroleerd was erg fout van me om te doen, dat heb ik ook nog nooit eerder gedaan. Maar mijn gevoel zei dat er iets niet klopte en toen ben ik toch gaan kijken.. maar al met al ik vertrouw hem nu 100% en dat heb ik ook goed duidelijk gemaakt.
zondag 25 maart 2012 om 17:10
Hij is dus te vertrouwen en dat heb je ontdekt door in zijn mail te kijken? JIj bent niet te vertrouwen.
Edit: Ik geloof dat wat ik schreef niet klopt maar ik weet het niet zeker.Is Wuiles al weer terug op het VF?
Edit: Ik geloof dat wat ik schreef niet klopt maar ik weet het niet zeker.Is Wuiles al weer terug op het VF?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
zondag 25 maart 2012 om 17:13
quote:dinajannie schreef op 25 maart 2012 @ 17:07:
[...]
Oke.. Ik vertrouw hem wel maar heb mijn mening verkeerd naar voren gebracht, wat bij hem als beschuldiging overkwam. Al heb ik hem nergens van beschuldigd. Maar dat ik zijn email heb gecontroleerd was erg fout van me om te doen, dat heb ik ook nog nooit eerder gedaan. Maar mijn gevoel zei dat er iets niet klopte en toen ben ik toch gaan kijken.. maar al met al ik vertrouw hem nu 100% en dat heb ik ook goed duidelijk gemaakt.
Prima, ieder mens maakt vergissingen en daar moet in een goede relatie ook ruimte voor zijn.
Het grote probleem met vertrouwen is dat het te voet arriveert en te paard vertrekt. Met andere woorden: vertrouwen opbouwen/verdienen/terugkrijgen duurt lang. En vertrouwen verliezen/kwijtraken kan in 1 seconde gebeurd zijn.
Het weer opbouwen van dat vertrouwen is iets waar jij niet alleen de hand in hebt. Jij vertrouwt hem wel, maar vertrouwt hij jou nog wel? En dan heb ik het niet over vertrouwen dat je niet vreemd zult gaan, maar vertrouwen dat je dat van die beschuldigingen en in z'n email kijken niet nog 'n keer zult doen. Het weer opbouwen van dat vertrouwen zal in zijn tempo gaan, niet in het jouwe. En daar kun je, behalve die dingen inderdaad niet meer doen, helemaal niks aan veranderen.
[...]
Oke.. Ik vertrouw hem wel maar heb mijn mening verkeerd naar voren gebracht, wat bij hem als beschuldiging overkwam. Al heb ik hem nergens van beschuldigd. Maar dat ik zijn email heb gecontroleerd was erg fout van me om te doen, dat heb ik ook nog nooit eerder gedaan. Maar mijn gevoel zei dat er iets niet klopte en toen ben ik toch gaan kijken.. maar al met al ik vertrouw hem nu 100% en dat heb ik ook goed duidelijk gemaakt.
Prima, ieder mens maakt vergissingen en daar moet in een goede relatie ook ruimte voor zijn.
Het grote probleem met vertrouwen is dat het te voet arriveert en te paard vertrekt. Met andere woorden: vertrouwen opbouwen/verdienen/terugkrijgen duurt lang. En vertrouwen verliezen/kwijtraken kan in 1 seconde gebeurd zijn.
Het weer opbouwen van dat vertrouwen is iets waar jij niet alleen de hand in hebt. Jij vertrouwt hem wel, maar vertrouwt hij jou nog wel? En dan heb ik het niet over vertrouwen dat je niet vreemd zult gaan, maar vertrouwen dat je dat van die beschuldigingen en in z'n email kijken niet nog 'n keer zult doen. Het weer opbouwen van dat vertrouwen zal in zijn tempo gaan, niet in het jouwe. En daar kun je, behalve die dingen inderdaad niet meer doen, helemaal niks aan veranderen.
zondag 25 maart 2012 om 17:16
quote:Enn schreef op 25 maart 2012 @ 17:10:
Hij is dus te vertrouwen en dat heb je ontdekt door in zijn mail te kijken? JIj bent niet te vertrouwen.Ik ben hem altijd trouw geweest, ben dus zeer zeker te vertrouwen. En mensen maken fouten, in zijn mail kijken had ik niet moeten doen maar het is gebeurd en heb het ook toegegeven.
Hij is dus te vertrouwen en dat heb je ontdekt door in zijn mail te kijken? JIj bent niet te vertrouwen.Ik ben hem altijd trouw geweest, ben dus zeer zeker te vertrouwen. En mensen maken fouten, in zijn mail kijken had ik niet moeten doen maar het is gebeurd en heb het ook toegegeven.
zondag 25 maart 2012 om 17:17
quote:chartreuse schreef op 25 maart 2012 @ 17:13:
[...]
Het weer opbouwen van dat vertrouwen is iets waar jij niet alleen de hand in hebt. Jij vertrouwt hem wel, maar vertrouwt hij jou nog wel? En dan heb ik het niet over vertrouwen dat je niet vreemd zult gaan, maar vertrouwen dat je dat van die beschuldigingen en in z'n email kijken niet nog 'n keer zult doen. Het weer opbouwen van dat vertrouwen zal in zijn tempo gaan, niet in het jouwe. En daar kun je, behalve die dingen inderdaad niet meer doen, helemaal niks aan veranderen.Klopt, het kan erg lang duren.. Ik zal geduld hebben en voor hem vechten en laten zien dat ik hem wel vertrouw. Heb je nog tips voor me om te laten zien dat ik hem vertrouw?
[...]
Het weer opbouwen van dat vertrouwen is iets waar jij niet alleen de hand in hebt. Jij vertrouwt hem wel, maar vertrouwt hij jou nog wel? En dan heb ik het niet over vertrouwen dat je niet vreemd zult gaan, maar vertrouwen dat je dat van die beschuldigingen en in z'n email kijken niet nog 'n keer zult doen. Het weer opbouwen van dat vertrouwen zal in zijn tempo gaan, niet in het jouwe. En daar kun je, behalve die dingen inderdaad niet meer doen, helemaal niks aan veranderen.Klopt, het kan erg lang duren.. Ik zal geduld hebben en voor hem vechten en laten zien dat ik hem wel vertrouw. Heb je nog tips voor me om te laten zien dat ik hem vertrouw?
zondag 25 maart 2012 om 17:22
quote:dinajannie schreef op 25 maart 2012 @ 17:17:
[...]
Klopt, het kan erg lang duren.. Ik zal geduld hebben en voor hem vechten en laten zien dat ik hem wel vertrouw. Heb je nog tips voor me om te laten zien dat ik hem vertrouw?
Niet meer in z'n email kijken.
Wat je ook van anderen hoort over hem: wat hij er over te zeggen heeft moet belangrijker zijn dan wat de anderen er over zeggen. Tènzij je gegronde redenen hebt om aan zijn woord te twijfelen. Maar in een goede relatie gebaseerd op vertrouwen is het innocent until proven guilty.
Kom afspraken die je met hem maakt ook daadwerkelijk na, al gaat het om nog zo'n kleinigheidje. Kun je een afspraak 'n keer niet nakomen? Zo snel mogelijk en zo eerlijk mogelijk hem op de hoogte stellen dat het nakomen niet gaat lukken.
Niet om de klipklap aan hem gaan vragen of het vertrouwen al weer terug is, of hij je al vergeven heeft, of het al weer goed is.
Geduld is een schone zaak.
[...]
Klopt, het kan erg lang duren.. Ik zal geduld hebben en voor hem vechten en laten zien dat ik hem wel vertrouw. Heb je nog tips voor me om te laten zien dat ik hem vertrouw?
Wat je ook van anderen hoort over hem: wat hij er over te zeggen heeft moet belangrijker zijn dan wat de anderen er over zeggen. Tènzij je gegronde redenen hebt om aan zijn woord te twijfelen. Maar in een goede relatie gebaseerd op vertrouwen is het innocent until proven guilty.
Kom afspraken die je met hem maakt ook daadwerkelijk na, al gaat het om nog zo'n kleinigheidje. Kun je een afspraak 'n keer niet nakomen? Zo snel mogelijk en zo eerlijk mogelijk hem op de hoogte stellen dat het nakomen niet gaat lukken.
Niet om de klipklap aan hem gaan vragen of het vertrouwen al weer terug is, of hij je al vergeven heeft, of het al weer goed is.
Geduld is een schone zaak.
zondag 25 maart 2012 om 17:28
quote:chartreuse schreef op 25 maart 2012 @ 17:22:
[...]
Geduld is een schone zaak.Ik doe mijn best! Bedankt.
[...]
Geduld is een schone zaak.Ik doe mijn best! Bedankt.
zondag 25 maart 2012 om 17:30
zondag 25 maart 2012 om 17:30
quote:rionyriony schreef op 25 maart 2012 @ 17:25:
Jij hebt een bepaald "doel" (een relatie) en hij niet?Zo voelt het inderdaad voor mij.. Alsof ik het doel een relatie heb en hij niet. Omdat ik er meer voor strijd en vecht. Maar hij zegt wel dat hij van me houdt en leuke dingen wil doen om het op te bouwen? Maar ik heb geen idee hoelang dat nog kan duren. Als je elkaar wat vaker ziet dan gaat het beter. Soms zien we elkaar 2 a 3 weken niet.
Jij hebt een bepaald "doel" (een relatie) en hij niet?Zo voelt het inderdaad voor mij.. Alsof ik het doel een relatie heb en hij niet. Omdat ik er meer voor strijd en vecht. Maar hij zegt wel dat hij van me houdt en leuke dingen wil doen om het op te bouwen? Maar ik heb geen idee hoelang dat nog kan duren. Als je elkaar wat vaker ziet dan gaat het beter. Soms zien we elkaar 2 a 3 weken niet.
zondag 25 maart 2012 om 17:33
quote:rionyriony schreef op 25 maart 2012 @ 17:30:
[...]
Dat doe je alleen als je je veilig voelt natuurlijk; niet als je een aanval verwacht op grond van wat je hebt gezegd.Ja, inderdaad. Maar hij heeft er altijd al moeite mee gehad vertelde hij. Het is zelfs zijn woorden dat hij in onze relatie nog het meest heeft gepraat ( veel meer dan in eerdere relaties ).
[...]
Dat doe je alleen als je je veilig voelt natuurlijk; niet als je een aanval verwacht op grond van wat je hebt gezegd.Ja, inderdaad. Maar hij heeft er altijd al moeite mee gehad vertelde hij. Het is zelfs zijn woorden dat hij in onze relatie nog het meest heeft gepraat ( veel meer dan in eerdere relaties ).
zondag 25 maart 2012 om 17:34
zondag 25 maart 2012 om 17:40
quote:Vogelnestje schreef op 25 maart 2012 @ 17:34:
[...]
Duidelijk!
Lastig... Als je hem terug wil, maar hij houdt het steeds een beetje af, moet je jezelf misschien de vraag stellen of dat is wat je wilt.
Of je moet gewoon geduld hebben, dat kan ook!Ja, daar twijfel ik nu dus aan.. Geduld hebben of laten zitten. Maar ik kan het niet loslaten ik hou teveel van hem.
[...]
Duidelijk!
Lastig... Als je hem terug wil, maar hij houdt het steeds een beetje af, moet je jezelf misschien de vraag stellen of dat is wat je wilt.
Of je moet gewoon geduld hebben, dat kan ook!Ja, daar twijfel ik nu dus aan.. Geduld hebben of laten zitten. Maar ik kan het niet loslaten ik hou teveel van hem.