Helperdehelp!

08-09-2009 21:52 69 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oef, tis mij dus overkomen en schaam mij ontzettend diep.

Ik kan heel goed opschieten met de man van mijn beste vriendin. Lachen over van alles en nog wat en kunnen kletsen als de beste. Voelt gewoon goed en voor de rest helemaal niets.....dacht.

Ik ben er helemaal van de rel eigenlijk van. Gisteren verklaarde hij dat hij van mij houdt, dat hij zich weet te beheersen, maar dat hij gewoon onwijs verliefd op mij is geworden. Hij denkt dat als wij samen zouden zijn onwijs gelukkig zouden zijn. Eigenlijk dacht ik dat ook al, maar heb dat nooit zo gezegd omdat hij de man van is en dat doe je gewoon vriendinnen niet aan.

Maar ik vind dit dus onwijs moeilijk. Het liefst zou ik hem willen zoenen enzo, maar mag natuurlijk niet. Hij heeft hetzelfde, maar doet natuurlijk ook niks, omdat hij toen die tijd een belofte heeft afgelegd bij zijn vrouw, mijn vriendin!

Help, hoe kom ik van dit akelige gevoel af en hoe kan ik met mijn vriendin omgaan zonder mij schuldig te voelen, ondanks dat er niets is gebeurd?

Dank jullie wel in ieder geval voor het lezen en hopelijk op wat respons!

Jasmijn
Als hij nu al met de woorden dat ie van je houdt op de proppen komt, zou ik al meteen argwaan krijgen. Dat kan gewoon niet.

Ga hem maar eens testen, kijk maar eens wat er gebeurt als je niet ingaat op zijn avances. Weet jij veel van wie hij allemaal nog meer houdt? Je vriendin heeft vast nog meer vriendinnen.

Ook als je verder niets met hem aangaat, is het heel lullig te weten dat jouw vriendin zo'n vent heeft. Heel moeilijk om hier je mond over te houden tegenover haar. Ik zou het niet kunnen.
Ik vind het ook moeilijk om mijn mond te houden tegenover haar. Voel me dan ook echt schuldig. Kan nu aan niets anders denken en als ik haar aankijk, dan komt dat gevoel helemaal opborrelen.

Tussen haar man en mij is gewoon iets speciaals, dat weet zij ook. Niks is eigenlijk geheim tussen ons.

Alleen dit keer heb ik een geheim voor haar.

Wil het haar eigenlijk niet vertellen, omdat ik er niets meedoe en hoop dat het allemaal slijt en hij doet er ook niets mee. Tis al 2 jaar zo zegt hij, en vroeg of ik er niets van had gemerkt? Maar ik als naief tutje, nee, dus, alleen van de laatste tijd voelde ik wel meer, alleen nu dat hij het ook nog zei, dan is er bevestiging en schrikt je ook af omdat het dus van twee kanten komt en iets onmogelijks en ondenkbaars is.

Als je weet wat voor type hij is dan weet je zeker dat die nooit vreemdgaat en dus niet zal doen.

Maar goed, ik zit er behoorlijk mee en kan zowat niet slapen ervan.

Komt tijd komt raad.

Jasmijn
Als hij al twee jaar zo ongelofelijk verliefd is op jou, waarom heeft hij de relatie met zijn vriendin dan niet allang verbroken?

Mag je blij mee zijn, met zo'n partner 'al zou hij nooit vreemd gaan'. Maar ondertussen wel bij jou hengelen.

Dit lijkt nu misschien heel dramatisch en spannend, maar de kans is enorm dat dit in grote ellende eindigt, ook voor jou.
Jasmijn ik heb ook zoiets.

Alleen is was is het bij mij een goede vriend van mijn partner. Ik weet niet hoe hecht de relatie tussen jou vriendin en hem is maar misschien is eerlijk zijn een optie.

Ik ken die vriend via hem. Het klikt maar het kan, mag, word nooit iets. Mijn partner weet het. Hij weet ook dat wij nooit over de schreef zullen gaan. Geen geheimen, geen hard feelings, geen nare gevoelens, wel goed gevoel en altijd gezellig.

Een relatie moet er wel tegen kunnen, alle personen moeten er het juiste karakter voor hebben maar je zou er eens over kunnen denken.
Ik zou het contact met je vriend op een laag pitje zetten.

Ik heb, van de zijlijn, een dergelijke situatie met eigen ogen mogen aanschouwen. Een vriendin van mij is getrouwd met een man, hebben twee kinderen. Zij ontmoette op school een leuke vent, ook getrouwd, ook twee kinderen.

Ze spraken wel eens met elkaar af om samen te sporten, beide wederhelften waren absoluut niet sportief.

Hij biechtte aan haar op dat hij verliefd op haar was, zij bleek het ook op hem te zijn.

De problemen die beide gezinnen hebben gehad is echt vreselijk.

Haar man en zij zijn door een heel diep dal gegaan, hebben wel besloten om er samen voor te gaan. Ze moest hem echter beloven dat ze de andere man nooit meer zou zien of spreken. Dat vond ze logisch, maar aan de andere kant ook vreselijk omdat ze beiden heel goed konden praten met elkaar.

Het huwelijk van de leuke vent met zijn vrouw is ondertussen over.

(Mijn vriendin praat nog wel eens stiekem met die leuke vent aan de telefoon, tja... ik vind het niks, maar goed... het is haar leven...)

Wat ik ermee wil zeggen is: als je niet alles kapot wil maken wat er nu is, als je vriend (ik noem hem maar ff zo, want je gaat zoveel met hem om dat het niet meer slechts de man van je beste vriendin is) zijn huwelijk niet weg wil gooien en jij je beste vriendin niet kwijt wilt raken... dan moet je dus nu met je vriend afspreken dat jullie deze gevoelens nu hebben uitgesproken, maar dat je er niets mee wilt doen. Zet jullie contact op een laag pitje en zorg ervoor dat jullie elkaar alleen spreken als beste vriendin erbij is.

Over een tijdje zakt het gevoel dan. Zo niet, dan is het aan je vriend om een punt te zetten achter zijn relatie met jouw beste vriendin.
Ik zou mijn twijfels hebben bij de oprechtheid van de woorden van die getrouwde man dat ie van je houdt en zo. Dat schijnt al langer zo te zijn en toch weet zijn vrouw er nog niks van??!
Waarom vertelt hij dit wel tegen jou en niet tegen zijn vrouw?
Je kunt dit beslist de kop indrukken.

Na deze week niet meer te veel over piekeren. Niet vertellen aan vriendin. En haar echtgenoot voorlopig meer uit de weg gaan.

Het is een fase. Het gaat wel weer over of wordt zeker minder.
Hanzie

Alsof iedereen meteen naar zijn vaste partner rent, 'schat, moet je horen, ik ben verliefd op een ander!'

Daar gaat toch weken van dubben aan vooraf.

Onwenselijke situatie sowieso, daar niet van.
Oh wacht, het duurt al langer. Dan nog.

Misschien wil hij zijn huwelijk liever een kans geven.

Als hij het vertelt, is de kans op een gelukkig huwelijk op korte termijn zeker klein.
Als hij zijn huwelijk een kans wil geven, had hij nooit tegen TO gezegd wat zijn gevoelens voor hem waren.

Deze vent komt over als een geniepig onbetrouwbaar stuk vreten. Bah, daar moet je maar verliefd op kunnen worden zeg.
Go Madhe! Helemaal mee eens. :-)
Eens met Madhe. Als hij er echt echt echt niks mee had willen doen, die gevoelens, dan had hij zijn mond dichtgehouden. En er dus niet jouw probleem van gemaakt.

Dat is niet eerlijk, niet integer en zeker niet betrouwbaar

En hoezo dacht jij dat "eigenlijk ook al"?! Wanneer heb je daaraan zitten denken...?
quote:jasmijn69 schreef op 08 september 2009 @ 22:03:

die woorden van hem, dat dit echte liefde is wat hij voelt voor mij en dat hij dit nooit gevoeld heeft. Ik weet dat ik dat ook heb.

jasmijnDie woorden heeft hij jouw vriendin ook ooit ingefluisterd!
Leiolepis ngovantrii: mannetjes zijn ook niet nodig omdat de dames zichzelf klonen!
Ouch...maar wel waar...
quote:windowsvista schreef op 09 september 2009 @ 20:55:

Oh wacht, het duurt al langer. Dan nog.

Misschien wil hij zijn huwelijk liever een kans geven.

Als hij het vertelt, is de kans op een gelukkig huwelijk op korte termijn zeker klein.En waarom vertelt hij het dan wel tegen zijn project? Om te hengelen? Alvast uit te zoeken wat zijn kansen zijn zodat hij niet met legen handen staat. Vandaar mijn vraag jammer dat je dat niet begrijpt.
Eensch met hanZie en Madhe,

het is niet zo netjes van die meneer om het object van zijn affectie in te lichten en zijn eigen partner neit. dat doe je niet als je echt nioets met die gevoelens wil doen.

Zie je je verliefd worden op een ander als alarmbel, dan ga je aan je eigen relatie werken, al of niet vertellen dat je verliefd bent op een ander, maar ga je zeker NIET die ander vertellen dat je zooo verliefd bent. Dat doe je alleen als je je nieuwe schoenen wilt passen voordat je misschien je oude wegdoet.
pf ik snap niet dat je hier nog serieus over nadenkt. vriend van je vriendin is van je vriendin. klaar.
Van bezette mannen blijf je altijd af, ook al was het niet de man van je vriendin, maar zo denk ik erover!
quote:return_of_kreng schreef op 10 september 2009 @ 11:44:

Eensch met hanZie en Madhe,

het is niet zo netjes van die meneer om het object van zijn affectie in te lichten en zijn eigen partner neit. dat doe je niet als je echt nioets met die gevoelens wil doen.

Zie je je verliefd worden op een ander als alarmbel, dan ga je aan je eigen relatie werken, al of niet vertellen dat je verliefd bent op een ander, maar ga je zeker NIET die ander vertellen dat je zooo verliefd bent. Dat doe je alleen als je je nieuwe schoenen wilt passen voordat je misschien je oude wegdoet.

Ik denk dat dat gebeurt wanneer iemand van 2 walletjes wilt eten. Niet eens zozeer om die nieuwe schoenen te passen. Meneer geeft zelf toch al aan dat hij zogenaamd niets wil doen met die gevoelens? Hij wil niet eens weg bij zijn vrouw/vriendin.

Ik moest dit even zeggen hoor, gewoon omdat TO anders hoop krijgt dat ze het nieuwe paar schoenen wordt, maar dat zit er niet in anders was hij wel eerst bij zijn vriendin/vrouw weg, voordat hij zich had ge-uit. Het is en blijft dus gewoon een laffe achterbakse meneer.
Ik zou al nooit iets met die man beginnen omdat jouw geluk dan gebouwd zou zijn op het verdriet van een goede vriendin. Daar zou ik persoonlijk niet mee kunnen leven.

Je vind die man leuk, hij vindt jou leuk, maar meer is het nog niet. Je kent hem verder niet, hebt geen geschiedenis met hem. Als je wel met hem verder zou gaan, dan is jouw relatie gebaseerd op het verdriet van je vriendin. Ik kan me niet voorstellen dat er een zegen op een dergelijke relatie rust. Gewoon dus de contacten op een laag pitje zetten. En ik zou open kaart spelen richting vriendin dat je haar man iets te leuk vindt en daar verder niets mee wilt doen.
Hoelang zijn ze al samen? En holang ben je al bevriend met je vriendin?
Ik ken mijn vriendin nu 5 jaar en hem dus ook. Vanaf dag 1 was er gewoon een klik, een megaklik.

Maar die klik ging bij mij niet over naar liefde, wel dacht ik vaak, als ik nog eens een man tref dan zou k het leuk vinden als hij op hem leek,

Ben deze week er echt ziek van. Heb er zelfs van overgegeven, omdat ik me echt schuldig voel tegenover mijn vriendin.

Ik heb besloten om 1 keer een gesprek met hem aan te gaan en zeggen dat we ons contact even op een laag pitje moeten zettten om zo niemand pijn te doen....!!!

En dan verstop ik me een jaar en hoop ik dat het over is;-)

Jasmijn
Ow ja,...hun zijn nu denk ik 20 jaar samen.
quote:jasmijn69 schreef op 10 september 2009 @ 20:05:

Maar die klik ging bij mij niet over naar liefde, wel dacht ik vaak, als ik nog eens een man tref dan zou k het leuk vinden als hij op hem leek,

Als het voor jou geen liefde is, wat is dan het probleem? Dat hij verliefd is op een ander is zíjn probleem en dat van je vriendin. Laat het ze lekker zelf uitzoeken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven