Herken mijn vrouw niet meer

30-10-2024 22:21 341 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Na 23 jaar samen en 12,5 jaar getrouwd te zijn, sta ik op een punt waarvan ik nooit had gedacht dat ik het ooit zou bereiken. Drie weken geleden ontdekte ik dat mijn vrouw iemand anders heeft. Het kwam als een mokerslag, een werkelijkheid die ik nooit voor mogelijk hield. Ze zei dat ze het contact zou stopzetten, deed dat ook. Maar vorige week donderdag zag ik hen samen. Ik begrijp het niet – hij is alles wat ze altijd verafschuwde, althans dat zei ze altijd tegen mij.

Sindsdien lijkt het alsof ik mijn eigen vrouw niet meer ken. Zij, die ooit een overbezorgde moeder was, laat de kinderen nu zonder moeite alleen thuis voor uren. Het lijkt alsof er een onzichtbare muur tussen ons is opgetrokken; ze is continu aan het appen, en het liegen stopt nooit. Over alles, kleine dingen, grote dingen, tegen mij, en waarschijnlijk ook tegen hem. Het vertrouwen dat ik ooit in haar had, is compleet verdwenen.

Ik twijfel aan alles. Vandaag was ze ineens ontzettend meegaand, bijna alsof ze koste wat kost wilde laten zien dat ze oprecht was. Ze benadrukte haar woorden alsof ze me echt wilde overtuigen. Maar dat doet me juist terugdenken aan hoe standvastig ze vroeger was over bepaalde onderwerpen – over gescheiden stellen, over vreemdgangers, over werkende moeders. Ze had daar altijd een stellige mening over; ze kon soms bijna fel zijn in haar overtuigingen.

Nu besef ik dat zelfs die meningen misschien niet oprecht waren. Dat het allemaal slechts woorden waren, bedoeld om een bepaald beeld van zichzelf te schetsen. Hoeveel van wat ze zei was echt? Hoeveel van wie ze lijkt te zijn, is waar? Elke keer dat ik denk iets van haar te begrijpen, blijkt het toch weer anders te liggen. Het maakt dat ik haar niet meer kan vertrouwen in de scheidingsprocedure.

Mijn zelfvertrouwen is ondertussen tot een dieptepunt gezakt. Het is alsof ik aan alles begin te twijfelen, niet alleen aan haar maar ook aan mezelf. Haar karakter was altijd al complex, en nu kijk ik daar met andere ogen naar – narcisme en borderline trekken door haar familie, en ineens vraag ik me af of ik dat al die jaren over het hoofd heb gezien. Ik voel me onzeker, verloren, niet meer de persoon die ik ooit was.

Mijn hart smeekt om haar, om ons gezin, om dat veilige, vertrouwde leven dat ik dacht dat we hadden. Maar mijn verstand schreeuwt dat ik moet rennen, weg uit deze verwoestende situatie. Het is een gevecht tussen hoofd en hart, en ik weet niet of ik er ooit vrede mee ga krijgen.

Zij gaat nu verder met hem. Wij blijven achter. Maar hoe de scheiding zal verlopen geen idee; ze is net te coulant vind ik.
Verbaasd over het leven
verwardeman schreef:
31-10-2024 23:14
Ik kan dat de kinderen niet aandoen.
Zij trekt haar eigen plan. Gaat daar zelfs overnachten? En verwacht van jou dat jij er bent voor de kinderen en als je op tijd naar bed gaat omdat je mentaal uitgeput bent dan heb jij het nog gedaan ook.
Dit is toch niet houdbaar. Zeg haar voorlopig daar te blijven zodat er wat afstand en wat rust komt. En natuurlijk ga jij nu niet voorlopig het huis uit.
OudEnWijs schreef:
01-11-2024 10:29
Dat vrouwen soms een wat sexistische blik hebben op relaties zal niet totaal nieuw voor je zijn hoop ik, dus dat je zelf vrouw bent zegt weinig.

En ik zou geen geld zetten op wat de ex doet, ik zou geld inzetten om haar te dwingen. Er kan meer dan je mogelijk denkt
Niks menselijks is me vreemd. Maar voor mij is dit een no-brainer.

En dat dwingen hè, hoe zie je dat concreet en praktisch voor je? Het is zeer waarschijnlijk ook gewoon haar huis.
Politie bellen?
Juist dit soort strijdbaarheid zorgt voor vechtscheidingen en bijkomend (kinder)leed. Tuurlijk heeft TO gelijk en verdient hij het niet zelf op te moeten stappen. Maar als dat ervoor zorgt dat er rust blijft voor de kinderen en zodoende schade beperkt blijft is dat simpelweg soms een offer die je moet doen als ouder. Althans, zo denk ik erover. Kinderen zijn er nog nooit beter van geworden als ouders gaan strijden en afdwingen. Nooit.
Merys schreef:
01-11-2024 10:59
Moet TO wel voor de kinderen kunnen en willen zorgen.
Hoezo is dat een vraagstuk. Hij is een volwassene en het zijn kinderen. Niet willen lijkt me geen optie en niet kunnen alleen bij zeer ernstige dingen. Omdat het een kerel is vraagt men zich opeens af of hij het wil.
coderood schreef:
01-11-2024 11:37
Hoezo is dat een vraagstuk. Hij is een volwassene en het zijn kinderen. Niet willen lijkt me geen optie en niet kunnen alleen bij zeer ernstige dingen. Omdat het een kerel is vraagt men zich opeens af of hij het wil.

Omdat, als puntje bij paaltje komt, meer mannen als vrouwen dat niet willen.
Merys schreef:
01-11-2024 11:39
En bedankt hè. Gaan we hier even stereotyperen? Schaam je.

Ik vind het heerlijk om met de kinderen op te trekken. De komende 3-4 dagen werkt mijn vrouw of heeft ze een date. Ik kijk er naar uit om alle dagen leuke dingen met ze te ondernemen.
Verbaasd over het leven
verwardeman schreef:
01-11-2024 12:32

Ik vind het heerlijk om met de kinderen op te trekken. De komende 3-4 dagen werkt mijn vrouw of heeft ze een date. Ik kijk er naar uit om alle dagen leuke dingen met ze te ondernemen.
Soms mag de waarheid gewoon gezegd worden en wie de schoen past trekt m aan.

3-4 dagen is wat anders dan 3-4 jaar. Fulltime. Zonder vakantie. Altijd zeg maar.
Ken jij veel mannen die dat doen?
...
verwardeman schreef:

Wanneer gaan jullie het de kinderen vertellen? En hoe?
verwardeman schreef:

Leuke dingen ondernemen is iets anders dan zorgen. Loopt de derde shift ondertussen ook door?
Cesarinajoy schreef:
01-11-2024 08:46
Als ik je een tip mag geven TO, zoek een (tijdelijk) ander onderkomen totdat alles formeel geregeld is.
ik zeg maar niks :nooo:
Dames, AUB, ik vraag jullie dringend, wat en waarom wordt deze man constant op het matje geroepen. WAAROM? Echt, ik begrijp er niks van. Ik herhaal mezelf maar even, deze to heeft een hulpvraag. Ondersteun hem op een positieve manier. En ja, je kunt prima kritische vragen stellen. Maar begin gewoon eens met ondersteunen. In plaats van er vanuit te gaan dat alles wat hij zegt uit een dikke duim komt en hij minstens net zoveel schuld heeft en je graag de andere kant van het verhaal wil horen.

Waarom wordt dat een vrouw op dit forum wel gegund, wordt er wél meegehuild, beaamt wat voor klootzak haar man is, of ze het een beetje red, er wordt haar de weg gewezen naar hulp en deze man moet zichzelf constant verdedigen. Niemand kan voorbij het woord in zijn topictitel kijken en die discussie is nu al 10 x voorbij gekomen. Kun je daar nu even overheen stappen en je gewoon focussen op hem , zijn situatie? Wees eens wat meer ondersteunend. Geef tips, put desnoods uit eigen ervaring hoe je een scheiding hebt aangepakt. Maar doe iets constructiefs ipv afkraken, betwijfelen, veroordelen en hem op het matje te roepen.

Echt, ik kan er niet over uit hoeveel vijandigheid er hier zit. Je mag nu als vrouw echt even zelf een blik in de spiegel gaan werpen, want dit is niet normaal. En als de to iets bij je triggert, waarom je niet normaal kunt reageren, kun je misschien beter helemaal niet reageren. Maar kom op zeg.
Weet je vrouw dat je wil gaan scheiden? Zo ja hoe reageert ze daar op?

En ja een vrouw die vreemd gaat vind ik ook automatisch een slechte moeder, ze zet willens en wetens de veilige haven van haar kinderen op het spel, net zoals ik dat van een vreemdgaande vader ook vind.

Als je het niet vertrouwd ga dan naar een advocaat. Die behartigd jouw belangen en die van je kinderen.
Weet je al hoe je de toekomst voor je ziet met je kinderen en een exvrouw?

Fijn dat je graag met je kinderen er op uit trekt...even jullie zinnen verzetten.

Sterkte....je zit in een rotsituatie nu.
O o o, wat willen we toch gelijkwaardig behandeld worden, maar als er dan eens een man voor de kinderen zorgt, ja daar valt ook leuke dingen doen onder, overigens inclusief corrigeren, snotneuzen afvegen, morspartijen oplossen en scheidsrechteren bij ruzies, dan zal hij wel niet oprecht zijn, en doen we er alles aan om de rol van moederkloek vooral niet af te staan aan de heren. Lekker blijven vitten op de mannen.

Met deze wijvennijd ben je zelf de oorzaak van die zogenaamde kloof tussen man en vrouw. Los je frustraties met je eigen vent ff zelf op zeg, en laat TO met rust.

O en TO, als ze dit weekend wil vertrekken naar haar lover, grens trekken. Deze relatie is voorbij, en ze trekt maar bij hem in. Dit is heel schadelijk voor jouzelf én de kinderen. Ze had bij mij zondagavond niet meer terug hoeven komen. Een beetje van twee walletjes eten, ja doei, kiezen of delen meid. Laat je niet ringeloren, dit geeft jou zo veel psychische schade. Heel veel sterkte, je bent niet gek!
Gecompartimenteerde troep is ook een vorm van opruimen.
NomenNesci0 schreef:
01-11-2024 13:08

Waarom wordt dat een vrouw op dit forum wel gegund, wordt er wél meegehuild, beaamt wat voor klootzak haar man is, of ze het een beetje red, er wordt haar de weg gewezen naar hulp en deze man moet zichzelf constant verdedigen.
Hoe kóm je hier toch bij?
Een topicopener wordt áltijd het vuur aan de schenen gelegd, man of vrouw. Ik heb tig topics van vrouwen gelezen die niet op hun woord geloofd werden, waarbij constant de hand in de eigen boezem teruggeduwd werd.

Ik ben het met je eens dat dat constante gefileer niet nodig is maar vrouwen worden óók gefileerd. Dat verschil steeds aanhalen vind ik dan weer irritant en nergens op gestoeld.
...
Macarinata schreef:
01-11-2024 13:15
O o o, wat willen we toch gelijkwaardig behandeld worden, maar als er dan eens een man voor de kinderen zorgt, ja daar valt ook leuke dingen doen onder, overigens inclusief corrigeren, snotneuzen afvegen, morspartijen oplossen en scheidsrechteren bij ruzies, dan zal hij wel niet oprecht zijn, en doen we er alles aan om de rol van moederkloek vooral niet af te staan aan de heren. Lekker blijven vitten op de mannen.
Nee hoor, hij zal best oprecht zijn. Ik ben alleen even nieuwsgierig of hij het verschil snapt tussen 3 dagen leuke dingen doen met je kids omdat moeder even geen tijd heeft of jarenlang full time voor je kinderen zorgen in 3 shifts buiten je werk en je hobbys om.

En ik geloof inderdaad niet in de man-vrouw gelijkwaardigheid en streef daar ook niet persé naar. Dus het is heel goed mogelijk dat ik het mede in stand hou.
...
verwardeman schreef:
31-10-2024 23:14
Ik kan dat de kinderen niet aandoen.
dat kan wel, juist voor de kinderen, omdat jullie dan allebei even tot rust kunnen komen. Dat komt de kinderen juist ten goede.
Ik snap dat je nu van alles wil regelen en het is goed om dingen op een rijtje te hebben, maar overhaast handelen heeft ook zijn negatieve kanten.
Zij is nu niet toerekeningsvatbaar, het is aan jou om dat nu wel te zijn en de rust te bewaren.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Rooss4.0 schreef:
01-11-2024 13:22
Nee hoor, hij zal best oprecht zijn. Ik ben alleen even nieuwsgierig of hij het verschil snapt tussen 3 dagen leuke dingen doen met je kids omdat moeder even geen tijd heeft of jarenlang full time voor je kinderen zorgen in 3 shifts buiten je werk en je hobbys om.

En ik geloof inderdaad niet in de man-vrouw gelijkwaardigheid en streef daar ook niet persé naar. Dus het is heel goed mogelijk dat ik het mede in stand hou.
en wat als hij het nu nog kan overzien hoe full time voor de kinderen zorgen is? Dan maar niks doen? Als moeder zou overlijden, moet hij het toch ook echt zelf doen en dan komt dat over het algemeen ook best goed.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
NomenNesci0 schreef:
01-11-2024 13:08
Dames, AUB, ik vraag jullie dringend, wat en waarom wordt deze man constant op het matje geroepen. WAAROM? Echt, ik begrijp er niks van. Ik herhaal mezelf maar even, deze to heeft een hulpvraag. Ondersteun hem op een positieve manier. En ja, je kunt prima kritische vragen stellen. Maar begin gewoon eens met ondersteunen. In plaats van er vanuit te gaan dat alles wat hij zegt uit een dikke duim komt en hij minstens net zoveel schuld heeft en je graag de andere kant van het verhaal wil horen.

Waarom wordt dat een vrouw op dit forum wel gegund, wordt er wél meegehuild, beaamt wat voor klootzak haar man is, of ze het een beetje red, er wordt haar de weg gewezen naar hulp en deze man moet zichzelf constant verdedigen. Niemand kan voorbij het woord in zijn topictitel kijken en die discussie is nu al 10 x voorbij gekomen. Kun je daar nu even overheen stappen en je gewoon focussen op hem , zijn situatie? Wees eens wat meer ondersteunend. Geef tips, put desnoods uit eigen ervaring hoe je een scheiding hebt aangepakt. Maar doe iets constructiefs ipv afkraken, betwijfelen, veroordelen en hem op het matje te roepen.

Echt, ik kan er niet over uit hoeveel vijandigheid er hier zit. Je mag nu als vrouw echt even zelf een blik in de spiegel gaan werpen, want dit is niet normaal. En als de to iets bij je triggert, waarom je niet normaal kunt reageren, kun je misschien beter helemaal niet reageren. Maar kom op zeg.
wat jij nu doet, ins blauen hinein, alle dames ter verantwoording roepen. Gaat echt niks veranderen hoor.
Je kunt beter mensen direct aanspreken op wat jij ongeoorloofd gedrag vindt. En eventueel (ik heb niet gezien hoe erg het is) bannen voor 'off topic' of victim-blaming.
Maar nu doen of alle 'dames' in dit topic niet deugen, is vooral vrij irritant.
Cesarinajoy schreef:
01-11-2024 08:46

Als ik je een tip mag geven TO, zoek een (tijdelijk) ander onderkomen totdat alles formeel geregeld is.

Ja die is gek, dat is wel het laatste wat je moet doen. Tenzij je echt niet anders kan.
rosanna08 schreef:
01-11-2024 13:24
en wat als hij het nu nog kan overzien hoe full time voor de kinderen zorgen is? Dan maar niks doen? Als moeder zou overlijden, moet hij het toch ook echt zelf doen en dan komt dat over het algemeen ook best goed.
Vast wel.

Ik vond het opmerkelijk dat hij pissig reageerde op de stereotypering en vervolgens meldt het zo leuk te vinden met zijn kinderen. 3 Dagen.
...
Ik gooi dingen op omdat ik het beeld dat TO schetst vrij 1 dimensionaal vind.
Als hij daar niet op wil antwoorden, ook prima hoor.
merys wijzigde dit bericht op 01-11-2024 13:28
8.20% gewijzigd
Cesarinajoy schreef:
01-11-2024 09:48
En nog even: als het een gezamenlijk koophuis betreft kan vrouw TO er echt niet zomaar definitief uitwerken. Hoe shit ook, daar hebben we dan de rechtspraak voor.

Dus eens met de adviezen om juridische stappen te ondernemen.
Als vrouw bij vriend gaat zitten, verzoek tot echtscheiding indienen en VOVO aanvragen. Kijk maar eens wat er dan gebeurt. Wil overigens niet zeggen dat hij dat moet doen. Maar het is echt niet onmogelijk.
snuffelkleed wijzigde dit bericht op 01-11-2024 13:32
9.07% gewijzigd
Merys schreef:
01-11-2024 11:39
Ga je lekker 🙄
Snuffelkleed schreef:
01-11-2024 13:28
Als vrouw bij vriend gaat zitten, verzoek tot echtscheiding indienen en VOVO aanvragen. Kijk maar eens wat we dan gebeurt.

Dan begint de rechter met je naar de mediator sturen. Dat is wat er dan gebeurt.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven