Herkent iemand dit?

27-09-2010 22:40 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hee iedereen,

Ik zit al een tijdje met een probleem in m'n hoofd, wat ik hier graag kwijt wil. Nee het is niet levensbedreigend of heel erg, maar ik zit hier wel mee!

Ik heb vrienden, met de een ben ik wat closer dan met de ander. Maar wat ik ontzettend mis is een beste vriend of vriendin! Iemand aan wie ik echt alles kwijt kan.. Maar deze persoon heb ik eigenlijk nooit gehad. De enige periode dat ik een beste vriendin had was op de basischool, sindsdien zijn het allemaal 'gewone goed vrienden' geworden.. Vrienden/vriendinnen komen natuurlijk niet uit de lucht vallen, en het is moelijk om een allerbeste vriendin te vinden.. Ik ben trouwens 19.

Iemand die dit herkent/begrijpt?
Ik ben 32 en heb ook al sinds de basisschool geen "beste vriendin" meer. Ik heb het maar gewoon geaccepteerd. Ik heb periodes in mijn leven dat ik meer contact met de ene of de andere vriendin heb. Ik kan verhalen over mijn werk delen met de een, over de kinderen met de ander. Een klik over alle verschillende aspecten heb ik niet gevonden in één persoon.

Wat mis je precies?
The same, volgens mij zijn er best vele zonder beste vriendin hoor.
yup, ik had er 1, maar ze werd jaloers op mij en begon over mij te roddelen.

Ze vertelde de meest nare dingen dus na vele kansen besloten de vriendschap te beëindigen.

Dat is niet leuk nee.

En nu ben ik ook beste vriendin loos.
Ik heb ook geen beste vriendin
Het Viva forum is papaja.
Maak je het misschien ook niet iets mooier dan het lijkt, of misschien ook wel is? Nu heb je goeie vrienden, zeg je, en met allemaal heb je - denk ik - iets anders. Met de één winkel je, met de ander ga je stappen, misschien voer je met de derde wel goeie gesprekken....... waarom zou je je willen " beperken " tot één vriendin met wie je alles doet? Jij vindt dat nu het ultieme, maar je zou het ook kunnen zien als een soort van armoe.

Waarom kun je met de vrienden ( of met één ervan ) nu niet alles bespreken, eigenlijk? En is dat écht zo, of denk je dat?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik heb er ook geen een, die ik had is opgeslokt door het moederschap, soms mis ik het wel...

Ik ben nu 35 en het lijkt wel alsof het steeds moeilijker is om leuke vriendinnen te vinden en die te behouden.
he zucht, ben niet de enige duzzzzzzzz
heb veel goede vrienden, maar mijn beste vriend is sinds kort mijn ex........ Nog wel vrienden. Maar op dit moment 'moeten' we even wat afstand bewaren, dus snap hoe je je voelt.....
Ik snap het wel. Ik voelde me soms ook wel eens eenzaam ondanks een uitgebreide vriendenkring. Ik heb nooit een beste vriendin gehad en ik ben ook niet van de constante knuffel-bijeenkomsten (meisjes die iedere donderdagavond met een vaste club 'Meidenavond' houden). Daar raak ik spontaan claustrofobisch van. Ik zit graag in mijn eigen huis, winkel het liefst in mijn eentje en beleef veel plezier aan mijn studie. Tja. Uitgaan doe ik ook graag, maar ook niet de hele tijd met hetzelfde clubje. Ik heb gewoon een beetje in moeten zien dat ik niet zo'n twee-handen-op-een-buik type ben.

Ik ben nu heel blij met mijn leven en de mensen om me heen. Ik heb vriendinnen zat waarvan ik weet dat ze open doen als ik snachts huilend op de stoep zou staan, en uiteindelijk heeft Blijfgewoonbianca misschien wel gelijk.
ik heb ook geen beste vriendin meer sinds mijn 20e ofzo.

en nog geen seconde gemist.

ik vind het meer iets dat je nodig hebt in je puberteit, iemand waar je alles mee kan delen.

en dan groei je uit elkaar en is alles anders.
Ik ben niet de beste vriendin van mijn beste vriendin. Dat komt doordat zij een veel socialer type is en meer vrienden heeft. Toch heb ik er geen moeite mee dat zij belangrijker is voor mij dan ik voor haar. Ze is een geweldige meid die altijd voor me klaarstaat in goede en slechte tijden. Wat wil ik nog meer?
Ook ik heb geen beste vriendin. Wel gehad, maar of ze dan ook echt een betere vriendin was dan de rest...
Time spent with a cat is never wasted
De meeste vriendschappen zie ik als een tijdelijk iets. Zolang je bijvoorbeeld in een bepaalde levensfase zit, die je dan met elkaar deelt.

Ik heb ook maar een "echte" vriend, al jaren. Dat zijn dan de vriendschappen waar je extra zuinig op bent. Ik noem ook niet snel iemand "een vriend"(waarmee ik wil zeggen dat sommige mensen dat al snel vinden). Vertrouwen krijgen in elkaar is nu eenmaal een proces waar niet over te praten valt, dat moet je verdienen en dat duurt nu eenmaal lang. Forceren kun je dat niet, het komt op je pad of niet.
Ik heb al meer dan 20 jaar dezelfde beste vriend. Ik denk dat we beste vrienden zijn omdat we qua karakter en achtergrond nogal op elkaar lijken.

Hebben vrouwen of mannen vaker een beste vriendin of vriend? Vraag ik me af nu ik dit topic lees.
Ik heb 2 hele goede vriendinnen, waarmee ik echt alles kan delen. Nadeel: De ene woont ver weg, de andere heeft een fulltime baan en een gehandicapt kindje, waardoor we elkaar nauwelijks zien. Met beide bel, mail chat ik wel veel.

Hihi, ik zou juist wel wat meer 'oppervlakkige' vriendinnen willen hebben die wel tijd hebben. Gewoon gezellig bomen en koffie leuten. Bij mijs is t dus juist andersom.
Hoi Itsmee en andere dames/ heren ( ik post niet vaak, maar lees altijd mee) Maak je geen zorgen, dit komt vaker voor...

Ik herken dit heel erg, ik ben zelf boven de 30 en heb ook geen beste vriendin(nen). Mijn beste vriendin van vroeger(35) spreek ik bijna nooit meer want we zijn uit elkaar gegroeid. Ik heb wel goede vrienden maar die spreek ik niet elke dag. één vriendin zie ik eens in de 3 maanden, tussendoor spreek ik haar nooit, maar we spreken gewoon af en toe af. een andere vriendin spreek ik eens in de 2 weken. Ook ben ik niet het type dat elke dag smst/ belt. Ik heb verder genoeg vrienden die altijd voor me klaar staan ( en andersom) als dat nodig is, al zie/ spreek ik ze niet elke dag. . Ik heb me hier net als jij wel eens bezorgd over gemaakt, maar ik denk niet dat het iets is wat abnormaal is. En je bent nog jong ;) , je zal nog genoeg mensen tegenkomen. Ik heb geleerd dat je in je leven steeds nieuwe mensen leert kennen, sommigen blijven altijd, sommigen blijven een tijdje, sommigen raak je een tijdje kwijt en kom je later weer tegen. Niet iedereen heeft een "Bff", of heeft die nodig. Vriendschap komt gewoon in veel vormen voor. Sterkte, en no worries ;)
Bedankt voor al jullie reacties!

Ben allang blij dat ik goede vrienden heb hoor, maar af en toe zou ik toch wel een ´bff´ willen hebben...

Maar wie weet, komt dat nog is.
Echte vrienden, en dan bedoel ik Echte, heb je alleen op een forum.
Ik herken het niet, maar ik dacht vandaag even dat je werd gezocht via marktplaats. Of zit je niet op een datingsite?
heb ook nooit een beste vriendin gehad...

was altijd zo als ik iemand beschouwde als beste vriendin die altijd iemand anders haar beste vriendin noemde.

ik hoorde nooit echt ergens bij

ben nu 29 en is nog steeds zo...

heb een paar goede vriendinnen maar vind het eigenlijk wel best zo

heb een schat van een moeder die nog vrij jong is (ze is maar 26 jaar ouder) waar ik veel mee onderneem. Daarbij een schat van een vriend met wie ik heel goed samen dingen kan doen. bijv winkelen doe ik altijd met een van de 2

het enige waar ik het nu een beetje aan mis is dat ik nu ga trouwen en niemand mijn vrijgezelenfeest organiseert. maar ja dat is dan het enige nadeel dat ik kan bedenken. voor de rest mis ik het totaal niet...

dus je bent niet de enige...je zal zien dat als je een vaste partner krijgt die al snel die functie op zich neemt.
Je bent echt niet de enige. Het is maar net hoe je je eronder voelt. Jij bent er blijkbaar niet tevreden mee.

Wie zegt dat je een beste vriendin moet hebben Vriendschapsbanden veranderen en wisselen ook. Dat komt omdat je ouder wordt en je leven veranderd door studie, werk en verhuizingen. Je leert steeds weer nieuwe mensen kennen, die je op dat moment interessant vind. Ik heb 7 vriendinnen die ik al ken sinds de middelbare school. Toen we tussen de 16 en 20 waren waren we super hecht. Daarna werd het minder omdat we ieder steeds meer onze eigen weg gingen. De een kreeg een relatie, de ander verhuisde naar een andere stad en ga zo maar door. Iedereen maakte weer nieuwe vrienden maar de goede band onderling blijft toch wel bestaan, we zijn alleen wat minder hecht.

Als je op zoek bent naar nieuwe contacten kun je ook altijd een oproepje plaatsen op dit forum. Wie weet is er iemand bij je in de buurt die op zoek is naar hetzelfde als jij.
Je bent pas 19, je zult nog zoveel mensen ontmoeten.

Maak je niet druk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven