Hersenbloeding bij vriend

16-05-2015 22:53 858 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is het derde topic in korte tijd die ik open over mijn vriend en tegelijk ook het topic dat ik nooit heb willen openen…

Vorige week vrijdag stond mijn vriend op met hevige hoofdpijn. Hij had wat slecht geslapen en schreef het daaraan toe. Hij ging nog wat op de zetel rusten en dan wat later naar zijn werk proberen gaan. Ik gaf hem een kus en ben zelf gaan werken. Ik heb hem nog een berichtje gestuurd, waar hij niet op antwoordde. Ik dacht dat hij in slaap was gevallen. Op de middag kreeg ik een telefoontje van mijn buurman met de mededeling dat er een ambulance en MUG voor mijn deur stond. Mijn vriend was zo onwel geworden dat hij een ambulance had gebeld.

Ik ben onmiddellijk naar het ziekenhuis gereden. Bij aankomst was mijn vriend niet meer bij bewustzijn. Hij heeft een hersenbloeding gehad op basis van een aneurysma. Mijn jonge, sportieve vriend lag in coma. Hij heeft dezelfde dag nog twee operaties gehad, één om de druk van zijn hersenen te halen en één waarbij een veertje in het aneurysma werd geplaatst om verdere bloeding te voorkomen.

Ik ben 24u bij hem gebleven. Toen ik terug thuis kwam om verse kledij te halen, zag ik pas hoe hard hij had afgezien. De ambulanciers hadden de voordeur achter zich dichtgetrokken en er was sindsdien niemand meer binnen geweest. Hij had overgegeven in de hal waar ze hem gevonden en hij heeft de controle over zijn darmen verloren. Ik heb alles opgepoetst terwijl ik dacht dat het misschien het laatste beeld was dat ik van mijn vriend zou onthouden in ons pas gekochte huis.

De laatste dagen zijn er wat voorzichtig positieve berichten. Zijn hersendruk steeg initieel toen de dokters hem van de sedatie haalden. Dit hebben ze enkele keren moeten proberen. Sinds donderdag hebben ze zijn medicatie wel sterk kunnen verminderen. Hij heeft zijn ogen geopend, maar hij lijkt toch niet echt wakker. Hij reageert op prikkels die de dokters hem geven. Ik zag zijn hartslag versnellen op de monitor toen ik mijn hand op zijn borst legde, alsof hij toch besefte dat ik er was.

Ik heb dit topic geopend om mijn gedachten eens te ordenen. Misschien zijn er hier ook mensen met positieve ervaringsverhalen?
Jeetje het zit jou echt , maar dan ook echt niet mee de laatste tijd..

Hou je taai en tof dat je zo'n lieve vriendin hebt die er zo goed voor je wilt zijn, koester haar!

Wederom veel sterkte met je vriend en jezelf..blijft heftig allemaal..hopelijk komen de zonnestralen straks weer tevoorschijn in jouw akelige donkere nachtmerrie..

liefs xx
Lieve Plensbui, wat erg dat je zelf ook ziek geworden bent. Laat je maar goed verzorgen door je vriendin. Je moet ook echt aan jezelf denken!

Laat je verwennen door je vriendin. Dan kom je weer meer op krachten.

Sterkte. Fijn dat je vriend wat alerter leek. Toch een lichtpuntje!
Lieve plensbui...och jee....ook dat er nog bij...

Heel veel beterschap meis en ontzettend veel sterkte!
Jemig dat er ook nog bij! Veel beterschap en sterkte met alles
zie vandaag dit topic pas. Je maakt een behoorlijke achtbaan mee. Sterkte met alles
"Hey baby girl, you're on speaker so behave" (© Derek Morgan)
Och jee Plensbui, dat kon er ook nog wel bij. Het houdt maar niet op. Ik zend je wat zonnestralen, misschien helpt het iets.
Wat naar voor je dat jij nu ook ziek ben geworden! Lief dat je vriendin voor je wil zorgen, ik snap dat dit lastig is... Maar als jij zo weer beter bent, kan je weer heel goed voor je vriend zorgen! Rust maar even goed uit!!

Wel fijn dat je vriend wat helder lijkt!

Jeetje, het zit je niet mee

Veeel beterschap

Hopelijk knap je snel op en je vriend ook.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Jee wat een tegenspoed zeg!

Wel heel fijn dat de toestand van je vriend wat verbeterd lijkt! En de tactloze opmerking van de arts moet je maar van je af laten glijden.

Ik heb er geen verstand van, maar na alle eerdere berichten en complicaties klinkt dit als verbetering.

Ik snap dat je je vriend niet 'in de steek' wil laten, dat het zo voelt, maar voor jezelf (laten) zorgen is niet hem in de steek laten.

Veel beterschap voor jezelf en sterkte!
Veel sterkte, sterk zelf ook maar even aan. Je vriend wordt goed verzorgd in het ziekenhuis
Dat ook nog, Plensbui wat een boel ellende op een hoop. Lief dat je vriendin voor je is gaan zorgen. Net als meerdere hierboven snap ik dat het niet fijn voelt om niet bij je vriend op bezoek te gaan, maar jij moet ook echt voor jezelf zorgen, of je vriendin dat laten doen.. Als je straks een beetje bijgekomen bent kan je met veel meer energie weer naar je vriend. Als jij straks ook in de lappenmand ligt heeft hij ook niks aan.

Och jeetje wat een ellende dat ook nog. Beterschap en doe rustig aan en laat je verwennen door je vriendin, dat kan je wel gebruiken.

Dat je vriend in je handen knijpt klinkt heel goed. Ik hoop dat hij snel meer vorderingen maakt.
Help iedereen een handje
Lieve Plensbui, beterschap voor jullie allebei! Fijn dat je vriendin je nu eens lekker vertroeteld. Dat heb je hard nodig want het is niet niks wat je allemaal meemaakt. Dikke knuffel!
Beterschap, Plensbui! Doe maar een paar dagen rustig aan. Misschien kun je je vriend af en toe 'bellen' als zijn familie er is? Dan kun je wat tegen hem praten, zo ben je toch een beetje bij hem en wie weet doet het hem ook goed.
Lieve Plensbui: natuurlijk ben je liever bij hem dan dat je zelf verzorgd wordt door je vriendin, omdat wat hij heeft zoveel erger lijkt.

Dat neemt niet weg dat jij het ook ff goed kan gebruiken, die aandacht en zorg voor jou!

Hij is intussen in goede handen, dus neem die zorg voor jezelf nu maar even ter harte!

Vanaf de zijlijn lijd jij evengoed mee al die tijd, en nu mankeerde je zelf ook nog eens iets en moet je zelf ook herstellen!

Staat dan wel volkomen los van elkaar, maar jij bent er ook nog en hoe fijn dat die vriendin er voor jou is nu jij het ook nodig hebt!

Veel beterschap en wat fijn dat je vriend helderder lijkt te worden!

Trek je niet teveel aan van die arts, jij kent je vriend beter dan vandaag en ik vind dit zeker hoopgevend!!

Houd je taai, neem jezelf in acht en ik duim voor jullie beider spoedig herstel
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Lieve Plensbui, wat een ellende weer. Beterschap!!! Wel fijn en goed om te horen dat je vriend zijn ogen heeft gepend en dat hij in je hand heeft geknepen! Bid en hoop echt voor jullie beiden. Sterkte en kracht.
Take care plensbui
life's a beach and then you die
Hemel Plensbui, je krijgt het ook maar allemaal op je bord zeg... Hoe ben je er nu zelf onder, na je eigen operatie? Denk aan jezelf, maar als dat voor jou betekend dat je liever bij je vriend bent, moet je dat doen. Hoe lief van je vriendin ook, maar jij weet wat het beste voor je is. In ieder geval fijn dat je omringt bent door zo'n lieve mensen die er nu voor je willen zijn.

Komt even een brengen voor Plensbui, het valt niet mee zo. Jij weet dat je er zelf wel weer bovenop komt maar voor je vriend is het nog onzeker hoe het zal gaan. Hopelijk laat hij weer wat kleine positieve dingen zien.
Lieve Plensbui, wat heftig allemaal. Even een hele dikke knuffel van een meelezen.
Ach jeetje Plensbui, je krijgt wel een plensbui over je heen. Begrijpelijk dat je toch bij je vriend wil zijn, zeker nu hij op je lijkt te reageren. Als je even langs wil gaan zou ik dat zeker doen, ik zou het ook moeilijk vinden om weg te blijven.

Sterkte ondertussen met je eigen lijf.

Als je eenmaal in die hoek zit waar de klappen vallen lijkt het niet op te houden hè? Laat je even verzorgen door je vriendin en kom op krachten.
Nooit komen rampen eenzaam als verspieders. Shakespeare.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven