Het einde?

01-07-2011 11:40 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al m’n vertrouwen is ontnomen, weet niet wat te doen. Kan het niet opbrengen om te proberen er iets van te maken zonder vertrouwen. Wat ik wil is voor mij heel duidelijk; doorgaan met de geen waarvan ik zoveel hou. Begrijp wel dat je iemand niet als een vogeltje in een kooitje kan houden, als ze echt weg wil, en het ergens anders beter kan krijgen so be it.

Maar moet ik dan iemand laten gaan waarvan ik zielsveel hou? Weg, kwijt. Met lege handen. Een gebroken hart? Die van mij is total loss. Heb echt geen flauw idee hoe ik het moet aanpakken, welke kant het uiteindelijk ook op gaat. Waar haal ik het vertrouwen en de energie vandaan, hoe verwerk ik die kleine dingetjes zoals een ongeinteresseerde blik een afwezig antwoord? Wat gaat er in haar om? Volgens mij is de kogel al lang door de kerk maar kan of wil ze daar nog niet helemaal aan toegeven. Dit verscheurt mij. Ik ben leeg, zo ontzettend leeg. Kan het niet opbrengen om op een positieve manier m’n schouder er onder te zetten, maar besef tegelijkertijd natuurlijk ook wel dat dat zeker geen goed doet. We doen te weinig spannende dingen samen, klopt, maar we hebben samen gekozen voor het leven dat we nu leiden en daar is niet veel plaats (lees tijd) voor extra leuke dingen. Stom, natuurlijk stom om dat zover te laten komen, maar schuld komt nu eenmaal altijd na de zonde. Ik ben er absoluut van overtuigd dat wat tij betreft de boel is terug te draaien. Maar heeft dat nog zin? Liefde moet van twee kanten komen.

Hoe krijg ik voor mijzelf alles weer op een rijtje? Hoe kan ik het vertrouwen in mijzelf en mijn vriendin terugwinnen? Hoe krijg ik een klein beetje rust in m’n hoofd? Ik wil duidelijkheid maar ben ook erg bang voor een definitief einde. Dan misschien nog liever die immer knagende onzekerheid…
Sterkte!

Maar ik snap niet precies waarom het vertrouwen in jezelf en je vriendin weg is ?
relatietherapie?

Zelf in therapie, want zonder haar ben je ook geweldig en compleet hoor!

En sterkte
quote:jones68 schreef op 01 juli 2011 @ 11:40:

Hoe krijg ik voor mijzelf alles weer op een rijtje? Hoe kan ik het vertrouwen in mijzelf en mijn vriendin terugwinnen? Hoe krijg ik een klein beetje rust in m’n hoofd? Ik wil duidelijkheid maar ben ook erg bang voor een definitief einde. Dan misschien nog liever die immer knagende onzekerheid…Dat kun je alleen zelf beantwoorden.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Je bericht is niet erg duidelijk, dus is het ook moeilijk om er een inhoudelijke reactie op te geven.

Is je relatie over? Of bijna? Hoe oud ben je? Hebben jullie kinderen? Wat zijn die omstandigheden waardoor jullie niet iets leuks samen kunnen ondernemen?
Ik begrijp dat je je rot voelt...maar van je verhaal begrijp ik geen donder!
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
quote:zwitsal_nijntje schreef op 01 juli 2011 @ 11:48:

Sterkte!

Maar ik snap niet precies waarom het vertrouwen in jezelf en je vriendin weg is ?

Mja, was niet helemaal duidelijk, sorry.

Vriendin zit het niet meer zitten, wil meer van haar leven maken, zoekt spanning etc. ...En denkt dat dus bij niet meer te kunnen vinden en wil een einde maken aan onze relatie. Er is nu ondertussen wel een paar keer gesproken over ""we geven het een maand de tijd om te ontdekken of ik nog met je verder kan." En meer van die dingen. Maar de manier waarop dat wordt uitgesproken geeft mij absoluut geen vertrouwen. Dat maakt het zo ontzettend moeilijk voor me...
Is ze vreemdgegaan?

Is ze ongeïnteresseerd?

Wil ze weg bij je?

Wat?

Want er staat een heel dramatisch verhaal, en we willen je allemaal wel helpen, maar we snappen er geen sikkepit van...
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Ongeveer 40 jaar, 20jaar relatie, geen kinderen.
Ah, nu is het a iets duidelijker

Maar voor jou dus niet.

Dan is het enige (enigste?) wat je zelf kan doen is de controle terugnemen.

Ik weet van mezelf dat ik niet verder wil met iemand die zo twijfelt aan onze relatie

Hoe moeilijk ook, maar ik ga niet staan trekken aan een dood paard

Of je wilt bij me zijn, of niet, meer smaken zijn er niet

En ik vrees bij jouw vriendin voor het eerste als ik het zo lees
Is ze vreemdgegaan of jij?
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
quote:jones68 schreef op 01 juli 2011 @ 11:52:

[...]

Vriendin zit het niet meer zitten, wil meer van haar leven maken, zoekt spanning etc. ...En denkt dat dus bij niet meer te kunnen vinden en wil een einde maken aan onze relatie. Er is nu ondertussen wel een paar keer gesproken over ""we geven het een maand de tijd om te ontdekken of ik nog met je verder kan." En meer van die dingen. Maar de manier waarop dat wordt uitgesproken geeft mij absoluut geen vertrouwen. Dat maakt het zo ontzettend moeilijk voor me...

Geeft niet het is lastig en dat soort gevoelens doen verschrikkelijk veel pijn!

Maar na die keren dat jullie praatte hebben jullie dan ook gewerkt aan de spanning die zei zocht? Hebben jullie toen precies besproken wat ze miste en daar aan gewerkt of niet? Zo niet dan snap ik wel dat ze er naar op zoek wil omdat ze het mist natuurlijk.
Wat zijn jullie eigenlijk van plan dan in die maand?

Stil zitten wachten tot het overwaait?

Kan ik je nu vast vertellen...gaat niet gebeuren

Als jullie BEIDE de relatie willen redden dan zullen jullie daar beide heel veel moeite voor moeten doen

Anders krijg je toch weer dat trekken aan een dood paard verhaal
quote:jones68 schreef op 01 juli 2011 @ 11:52:

[...]

Heb je dit ook tegen haar gezegd?

En uit mijn ervaring kan ik zeggen dat ik in ieder geval niet kan vechten voor een relatie als ik er geen vertrouwen in heb dat de ander dat óók wil. Dus ik zou zeggen, probeer of dat vertrouwen toch op de een of andere manier te vinden, of kies voor jezelf als dat echt niet lukt. Voor mij in ieder geval was de onzekerheid een stuk slopender dan de duidelijkheid dat het echt over was.

Sterkte .
Wat een vervelende situatie!

Heb een paar vragen:

Neemt zij initiatief om leuke/spannende dingen te doen? En wat wil ze graag doen? Wat doe jij eraan om in haar behoeften te voorzien, en heb je er zelf behoefte aan om wat te doen? Met andere woorden: waar zit de miscommunicatie?

Zitten jullie echt zo vast in werk, hobbies etc. dat jullie niks nieuws kunnen ondernemen? Kan hier iets aan worden veranderd?
Lekkere dramaaaaaaatische post. Een rouwgedicht is er niks bij.

Als je op dezelfde manier in die relatie staat, kan ik me voorstellen dat je vriendin er geen zin meer in heeft.
quote:nena_ schreef op 01 juli 2011 @ 11:58:

[...]

Heb je dit ook tegen haar gezegd?

En uit mijn ervaring kan ik zeggen dat ik in ieder geval niet kan vechten voor een relatie als ik er geen vertrouwen in heb dat de ander dat óók wil. Dus ik zou zeggen, probeer of dat vertrouwen toch op de een of andere manier te vinden, of kies voor jezelf als dat echt niet lukt. Voor mij in ieder geval was de onzekerheid een stuk slopender dan de duidelijkheid dat het echt over was.

Sterkte .Tuurlijk heb ik dat tegen haar gezegd. Ik probeer dat vertrouwen op een of andere manier terug te vinden...Ja, als dat me toch eens zou lukken. Het is precies zoals je zegt, ik kan niet vechten voor iets wat er misschien niet is. We zitten wat dat betreft in het bekende cirkeltje. Ik (we) zouden meer moeten ondernemen, maar daar moet ik dus een klein beetje vertrouwen voor hebben (krijgen !) Als je het zo leest lijkt het wel heel simpel op te lossen, maar helaas het zit bij haar te diep ben ik bang.
quote:blokjekaas schreef op 01 juli 2011 @ 12:15:

Lekkere dramaaaaaaatische post. Een rouwgedicht is er niks bij.

Als je op dezelfde manier in die relatie staat, kan ik me voorstellen dat je vriendin er geen zin meer in heeft.

Een beetje meevoelen mag ook wel! Ze hebben al 20 jaar een relatie. Tja, en wat is na 20 jaar nog spannend? Ik ben benieuwd To wat je vriendin nu eigenlijk wil en wat ze er zelf aan doet.

Verder sterkte
Bah blokjekaas, wat een rotpost..

Jones; je beschrijft mijn situatie vanaf de andere kant..

Mijn relatie gaat door dezelfde crisis nu..

Sterkte..
quote:Suesse schreef op 01 juli 2011 @ 12:08:

Wat een vervelende situatie!

Heb een paar vragen:

Neemt zij initiatief om leuke/spannende dingen te doen? En wat wil ze graag doen? Wat doe jij eraan om in haar behoeften te voorzien, en heb je er zelf behoefte aan om wat te doen? Met andere woorden: waar zit de miscommunicatie?

Zitten jullie echt zo vast in werk, hobbies etc. dat jullie niks nieuws kunnen ondernemen? Kan hier iets aan worden veranderd?We zitten idd behoorlijk vast in werk en hobbies, fulltime werken allebei, tijdrovende hobbies (die we overigens beide en samen met plezier doen) We hebben te weinig (o cliche) oog voor elkaar gehad, niet begrepen wat we graag van elkaar zien. Ik wil graag met een schone lei beginnen, zij denkt er (denk ik...) anders over. Daar wringt het natuurlijk.
Ik denk eigenlijk eerder dat jullie beide eigenlijk niets constructiefs doen om de relatie uit de impasse te trekken.

Zoals ik eerder zei, jullie zitten beide een beetje te wachten tot het overwaait.

Het is besproken en dat was dan dat

Zo gaat je relatie niet beter worden hoor

Je kan wel van alles roepen....je zal het toch voornamelijk moeten doen!
quote:Lotusbloem1980 schreef op 01 juli 2011 @ 12:23:

Bah blokjekaas, wat een rotpost..

Oh, sorry. Ik moet natuurlijk "oh ahh, wat zielig" zeggen. Maar dat doet TO zelf al wel.

Als TO nou eens concreet antwoord zou geven op enkele gerichte vragen die er gesteld zjin (zie Summerdance), dan kan er wellicht ook nog passend en bruikbaar advies worden gegeven.
Schrijft nu de man van Toedeltoes?
Denk je dat dit de uitgelezen plaats is om nuttig advies te krijgen?
@ Jones

Dat wordt een goed gesprek aangaan en goed naar elkaar luisteren: wat wil zij, wat wil jij. Schrijf het desnoods op. En tja, als jullie je relatie nieuw leven in willen blazen dan moeten dingen anders. Meer tijd voor elkaar maken. Kan me voorstellen dat je het moeilijk vindt om initiatief te nemen. Ben je bang dat ze je dan nog meer afwijst/kwetst? Of dat je haar daar mee benauwt? Aan de andere kant: als jij haar verrast met een spannend uitje, dan laat je wel zien dat je voor jullie relatie vecht en je hebt er alles aan gedaan mocht het mis gaan. Maargoed, een relatie bestaat uit 2 mensen. Zij zal ongetwijfeld ook haar aandeel hebben in de stand van zaken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven