Het einde?

01-07-2011 11:40 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al m’n vertrouwen is ontnomen, weet niet wat te doen. Kan het niet opbrengen om te proberen er iets van te maken zonder vertrouwen. Wat ik wil is voor mij heel duidelijk; doorgaan met de geen waarvan ik zoveel hou. Begrijp wel dat je iemand niet als een vogeltje in een kooitje kan houden, als ze echt weg wil, en het ergens anders beter kan krijgen so be it.

Maar moet ik dan iemand laten gaan waarvan ik zielsveel hou? Weg, kwijt. Met lege handen. Een gebroken hart? Die van mij is total loss. Heb echt geen flauw idee hoe ik het moet aanpakken, welke kant het uiteindelijk ook op gaat. Waar haal ik het vertrouwen en de energie vandaan, hoe verwerk ik die kleine dingetjes zoals een ongeinteresseerde blik een afwezig antwoord? Wat gaat er in haar om? Volgens mij is de kogel al lang door de kerk maar kan of wil ze daar nog niet helemaal aan toegeven. Dit verscheurt mij. Ik ben leeg, zo ontzettend leeg. Kan het niet opbrengen om op een positieve manier m’n schouder er onder te zetten, maar besef tegelijkertijd natuurlijk ook wel dat dat zeker geen goed doet. We doen te weinig spannende dingen samen, klopt, maar we hebben samen gekozen voor het leven dat we nu leiden en daar is niet veel plaats (lees tijd) voor extra leuke dingen. Stom, natuurlijk stom om dat zover te laten komen, maar schuld komt nu eenmaal altijd na de zonde. Ik ben er absoluut van overtuigd dat wat tij betreft de boel is terug te draaien. Maar heeft dat nog zin? Liefde moet van twee kanten komen.

Hoe krijg ik voor mijzelf alles weer op een rijtje? Hoe kan ik het vertrouwen in mijzelf en mijn vriendin terugwinnen? Hoe krijg ik een klein beetje rust in m’n hoofd? Ik wil duidelijkheid maar ben ook erg bang voor een definitief einde. Dan misschien nog liever die immer knagende onzekerheid…
quote:Thekla schreef op 01 juli 2011 @ 12:21:

[...]

Een beetje meevoelen mag ook wel! Ze hebben al 20 jaar een relatie. Tja, en wat is na 20 jaar nog spannend? Ik ben benieuwd To wat je vriendin nu eigenlijk wil en wat ze er zelf aan doet.

Verder sterkte

Kan ik wel hebben hoor! en...het is misschien ook wel een beetje waar. De emotie van het moment zullen we maar zeggen...

Ja wat is er na 20 jaar nog spannend? Klopt, daar zullen velen tegenaan lopen. De een heeft er vrede mee de ander zoekt nog maar een keer de ultime uitdaging. Nog een keer alles uit de kast om een super leven op te bouwen. Midlife, levensfase etc. Kan ik allemaal heel goed begrijpen, wil natuurlijk niet zeggen dat ik het óók wíl ! Als je geen genoegen mee kan nemen dat je relatie na 20 jaar niet meer zo is als toen het begon kan ik ook begrijpen, maar moet ik er dan zo maar laten gaan? Nee, daar wil ik voor vechten, en nogmaals daar zoek ik een klein beetje vertrouwen voor (van haar wel te verstaan!)
quote:jones68 schreef op 01 juli 2011 @ 12:25:

We zitten idd behoorlijk vast in werk en hobbies, fulltime werken allebei, tijdrovende hobbies (die we overigens beide en samen met plezier doen)

Dit vind ik trouwens ook een ontzettende dooddoener

Een week heeft 7 dagen

In een dag zitten 24 uur, waarvan je hem er pak hem beet 8 slaapt

24-8= 16

16x7= 112

daarvan werk je er zeg 40 uur

112-40= 72

Je gaat mij niet wijsmaken dat je 72 uur met je hobby bezig bent!

Daar komt bij, nogmaals het is allemaal een kwestie van prioriteiten stellen

Als je je relatie wilt redden dan zal je hobby naar de tweede plaats moeten verdwijnen
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Dan denk ik toch echt dat je er samen voor moet gaan zitten en naar elkaar uit moet spreken dat je verder met elkaar wilt.

Stap 2 is dan de vraag wat moet er anders en hoe ga je dat samen doen. Relaties heb je nu eenmaal niet alleen en je repareerd ze ook niet in je eentje. It takes two to tango.
Bedenk eens voor jezelf hoe jij je relatie met je vriendin over 5 jaar zou willen zien. Gooi alles op papier, maak het zo gedetailleerd als je wilt waar mogelijk.

Daarna samen met haar kijken in hoeverre dit overeenkomt met wat zij wil, en in hoeverre het valt te realiseren.

Het kan best zijn dat de koek gewoon op is. Erg jammer, en kut, en weet ik wat, maar daar doe je niks aan. Maar aan de andere kant kom je op die manier misschien tot de ontdekking dat er nog een prima voedingsbodem aanwezig is.
quote:Summerdance schreef op 01 juli 2011 @ 12:35:

[...]

Dit vind ik trouwens ook een ontzettende dooddoener

Een week heeft 7 dagen

In een dag zitten 24 uur, waarvan je hem er pak hem beet 8 slaapt

24-8= 16

16x7= 112

daarvan werk je er zeg 40 uur

112-40= 72

Je gaat mij niet wijsmaken dat je 72 uur met je hobby bezig bent!

Daar komt bij, nogmaals het is allemaal een kwestie van prioriteiten stellen

Als je je relatie wilt redden dan zal je hobby naar de tweede plaats moeten verdwijnenKan je een dooddoener vinden maar je berekening klopt van geen kant.Trek nog maar 40uur van je uitkomst af, we werken immers allebei fulltime waarvan de een overdag en de ander 's avonds...Dus de tijd om samen iets te ondernemen is er ook niet echt, alles moet in de paar vrije uren samen worden gepropt. We beseffen zelf ook wel dat daar een gedeelte van de oorsprong van het probleem is. Daarom zijn we samen ook aan een hobby begonnen, om de weinige tijd toch samen op een leuke manier in te vullen. Voor de duidelijkheid we hebben 3 paarden die we zelf trainen en waar we wedstrijden mee lopen. Dus is het ook niet zo makkelijk om te zeggen we stoppen even met de hobby...
quote:blokjekaas schreef op 01 juli 2011 @ 12:38:

Bedenk eens voor jezelf hoe jij je relatie met je vriendin over 5 jaar zou willen zien. Gooi alles op papier, maak het zo gedetailleerd als je wilt waar mogelijk.

Daarna samen met haar kijken in hoeverre dit overeenkomt met wat zij wil, en in hoeverre het valt te realiseren.

Het kan best zijn dat de koek gewoon op is. Erg jammer, en kut, en weet ik wat, maar daar doe je niks aan. Maar aan de andere kant kom je op die manier misschien tot de ontdekking dat er nog een prima voedingsbodem aanwezig is.

Ik heb nog een groot stuk koek over! ...Zij nog een paar kruimeltjes...

Verder heb je helemaal gelijk dat dat dé manier is! Bedankt voor de reactie iig.
quote:jones68 schreef op 01 juli 2011 @ 13:06:

Voor de duidelijkheid we hebben 3 paarden die we zelf trainen en waar we wedstrijden mee lopen. Dus is het ook niet zo makkelijk om te zeggen we stoppen even met de hobby...

TSja, je paarden of je huwelijk (relatie) take your pick zou ik zo zeggen...

Ik zie mijn vriend hooguit 24 uur in de week.

Omdat we niet samenwonen, maar ook omdat we beide een ontzettend drukke baan hebben en ook nog eens 60 kilometer bij elkaar vandaan wonen.

Wat we doen is echt die uren DAT we bij elkaar zijn kwaliteit tijd te laten zijn...

En je gaat mij niet wijsmaken dat jullie dat niet kunnen

Samenwonend onder 1 dak....
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:jones68 schreef op 01 juli 2011 @ 13:06:

Daarom zijn we samen ook aan een hobby begonnen, om de weinige tijd toch samen op een leuke manier in te vullen.Maar neem dan een hobby waarbij je ook echt iets aan elkaar hebt. Dit lijkt me meer een hobby die veel tijd en investering in die paarden kost, en niet zozeer in jullie (relatie). Ik durf zelfs te zeggen dat zo'n hobby er juist voor zorgt dat jullie verder uit elkaar groeien.
Oke, jullie hebben drie paarden. Kijk, dan kan ik me voorstellen dat je weinig tijd voor elkaar hebt. Heb zelf jaren gereden en ik weet hoeveel tijd mensen daarin MOETEN steken als je in deze sport wil presteren. Het is een gezamelijke hobby, maar uiteindelijk gaat de aandacht naar de paarden en niet naar elkaar. Het is zo intensief. Ik ben het daarom eens met blokjekaas. Dit is een hobby waardoor je uit elkaar kan groeien, omdat hierbij de interactie tussen PAARD en ruiter centraal staat. Kunnen jullie niet iemand 'in dienst' nemen die de paarden ook zou kunnen trainen en verzorgen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven