Het gaat niet zo goed
maandag 2 juni 2025 om 11:25
He allemaal,
Ik heb een relatie van 12 jaar. We hebben afgelopen 2,5 jaar een moeilijke periode mee gemaakt met het zwanger raken van ons tweede kindje. Ik dacht, dat ik een fijne, liefdevolle en goede relatie had. (Met ook zeker flinke ups en downs)
Ik zat gister op de laptop van mijn man en zag mails voorbij komen uit 2023. Of hij nog af wou spreken (met een dame dus). Ik ben naar hem toe gelopen en vroeg, je hebt 1 kans om eerlijk te zijn, en toen zag ik hem wit wegtrekken en zijn hart begon hard te bonken. Toen wist ik, oke dit zit niet goed. Ik ben weg gegaan omdat ik even niet wist wat ik moest doen. Ik dacht hij is vreemd gegaan…. Maar wat hij me gister heeft verteld heb ik geen woorden voor.
Hij heeft contact gekregen met iemand die anti depressiva voor hem kon regelen, ze heb een paar keer afgesproken, omdat hij gewoon met iemand wou praten. Hij wou niet meer leven. Verdere details houd ik liever voor mezelf.
Terwijl ik net zwanger was, speelde dit, en ik had NIKS door. Oke, het was een zware periode maar dit!?
Hij heeft me uiteindelijk verteld dat hij slecht over zichzelf denkt (door dingen die zijn gebeurd in het verleden) waar ik dus ook niks vanaf wist en door de miskramen en het slecht ging in de relatie hij er doorheen zat.
Ik vind het echt verschrikkelijk dat hij zich zo heeft gevoeld (hij zegt dat het nu veel beter gaat) maar ik heb het gevoel alsof ik hem helemaal niet ken. Ik voel me voorgelogen, en snap het gewoon niet…
Wat moet ik hier nu mee?
Ik heb een relatie van 12 jaar. We hebben afgelopen 2,5 jaar een moeilijke periode mee gemaakt met het zwanger raken van ons tweede kindje. Ik dacht, dat ik een fijne, liefdevolle en goede relatie had. (Met ook zeker flinke ups en downs)
Ik zat gister op de laptop van mijn man en zag mails voorbij komen uit 2023. Of hij nog af wou spreken (met een dame dus). Ik ben naar hem toe gelopen en vroeg, je hebt 1 kans om eerlijk te zijn, en toen zag ik hem wit wegtrekken en zijn hart begon hard te bonken. Toen wist ik, oke dit zit niet goed. Ik ben weg gegaan omdat ik even niet wist wat ik moest doen. Ik dacht hij is vreemd gegaan…. Maar wat hij me gister heeft verteld heb ik geen woorden voor.
Hij heeft contact gekregen met iemand die anti depressiva voor hem kon regelen, ze heb een paar keer afgesproken, omdat hij gewoon met iemand wou praten. Hij wou niet meer leven. Verdere details houd ik liever voor mezelf.
Terwijl ik net zwanger was, speelde dit, en ik had NIKS door. Oke, het was een zware periode maar dit!?
Hij heeft me uiteindelijk verteld dat hij slecht over zichzelf denkt (door dingen die zijn gebeurd in het verleden) waar ik dus ook niks vanaf wist en door de miskramen en het slecht ging in de relatie hij er doorheen zat.
Ik vind het echt verschrikkelijk dat hij zich zo heeft gevoeld (hij zegt dat het nu veel beter gaat) maar ik heb het gevoel alsof ik hem helemaal niet ken. Ik voel me voorgelogen, en snap het gewoon niet…
Wat moet ik hier nu mee?
woensdag 4 juni 2025 om 10:04
Heb je ook kunnen achterhalen hoe hij haar dan kent? Wat zegt hij daar op? Ik neem aan dat je niet zomaar bij het boodschappen doen in de armen loopt van iemand die je kan voorzien van AD.
Heb je al in de prullenbak van de mailbox gekeken? Misschien zijn ze daar nog terug te vinden?
Je bent erg summier in de informatie die je geeft. Geeft niet, moet je zelf uiteraard bepalen, maar het is wel lastig voor ons om een goed beeld te schetsen als je op de helft van de vragen geen antwoord geeft.
Heb je al in de prullenbak van de mailbox gekeken? Misschien zijn ze daar nog terug te vinden?
Je bent erg summier in de informatie die je geeft. Geeft niet, moet je zelf uiteraard bepalen, maar het is wel lastig voor ons om een goed beeld te schetsen als je op de helft van de vragen geen antwoord geeft.
woensdag 4 juni 2025 om 10:39
Eens. Misschien had TO gehoopt dat iedereen hier zou roepen dat ze haar depressieve man met rust moet laten nu hij het zo zwaar heeft, en dat ze gewoon vertrouwen moet hebben in vrouwen die clandestiene AD aanbieden én fijne gesprekken voeren, een beetje dankbaarheid mag wel hoor. Maar ik denk niet dat ze dat hoopte. Of dat ze dat zelf gelooft.Prikkels schreef: ↑04-06-2025 10:04Heb je ook kunnen achterhalen hoe hij haar dan kent? Wat zegt hij daar op? Ik neem aan dat je niet zomaar bij het boodschappen doen in de armen loopt van iemand die je kan voorzien van AD.
Het wissen van informatie die hij zelf mondeling allang heeft toegegeven én die TO zelf gelezen heeft, is gewoon heel raar. Ik zou zelf die hele computer binnenstebuiten keren en sowieso een duidelijk en consistent verhaal van die man eisen. Want wat hij nu zegt en doet, snijdt geen hout. Zo kun je toch niet verder?
woensdag 4 juni 2025 om 11:47
Tot de volgende meltdown en hij weer die dame gaat appen voor wat pillen en misschien wel meer. Als een man niet eerlijk is, waarom dan toch bij hem blijven. Waarom je zo verlagen..evelien2010 schreef: ↑04-06-2025 09:53De hoofdvraag is eigenlijk: wil jij met hem verder? Dan moet je accepteren dat je nooit alle antwoorden zult krijgen en dit verder accepteren.
woensdag 4 juni 2025 om 11:58
Nou ja sorry, maar iedereen maakt fouten of kan fouten maken. Ik kan zo genoeg redenen verzinnen om bij haar man te blijven. Ze hebben samen 2 kinderen, zijn al super lang samen.
Dat geef je niet zomaar op.
De vraag is, hoe ga je nu verder? Hoe voorkom je dat dit soort dingen in de toekomst weer gaan gebeuren. Hoe blijf je open en eerlijk naar elkaar toe. Wat gaat man doen om zo transparant en eerlijk mogelijk over alles te zijn in de toekomst naar TO? Kan hij beloven dat dit niet weer gaat gebeuren? Kan hij beloven dat hij eerlijk zal zijn als er weer iets voorvalt?
woensdag 4 juni 2025 om 12:14
Hoe werkt dat precies als hij nu al niet eerlijk en open is?Assiral schreef: ↑04-06-2025 11:58Nou ja sorry, maar iedereen maakt fouten of kan fouten maken. Ik kan zo genoeg redenen verzinnen om bij haar man te blijven. Ze hebben samen 2 kinderen, zijn al super lang samen.
Dat geef je niet zomaar op.
De vraag is, hoe ga je nu verder? Hoe voorkom je dat dit soort dingen in de toekomst weer gaan gebeuren. Hoe blijf je open en eerlijk naar elkaar toe. Wat gaat man doen om zo transparant en eerlijk mogelijk over alles te zijn in de toekomst naar TO? Kan hij beloven dat dit niet weer gaat gebeuren? Kan hij beloven dat hij eerlijk zal zijn als er weer iets voorvalt?
En zomaar? Serieus?
woensdag 4 juni 2025 om 12:48
Hij zou zijn loyaliteit aan jou kunnen laten zien door contact met haar op te nemen en haar het herhaal te laten bevestigen. Of, nog beter, haar telefoonnummer aan jou geven zodat jij zelf contact kunt opnemen.
Maar dat doet hij natuurlijk niet als hij niet (helemaal) eerlijk is geweest. Dan zal hij vast niet willen doen omdat hij haar hier niet mee lastig wil vallen oid.
Er is geen enkele reden om onschuldige mailtjes of berichtjes te verwijderen. Zeker niet in deze context.
Maar dat doet hij natuurlijk niet als hij niet (helemaal) eerlijk is geweest. Dan zal hij vast niet willen doen omdat hij haar hier niet mee lastig wil vallen oid.
Er is geen enkele reden om onschuldige mailtjes of berichtjes te verwijderen. Zeker niet in deze context.
woensdag 4 juni 2025 om 12:59
Dat werkt dus niet. Want meneer is al niet eerlijk. Kinderen of niet, ik zou eruit stappen want deze man kun je niet vertrouwen. En inderdaad: keer die laptop binnenstebuiten, en zijn telefoon ook als dat kan. Ik zou zoveel mogelijk willen weten en overal screenshits van maken zodat hij me niet gaat gaslighten!
woensdag 4 juni 2025 om 13:01
woensdag 4 juni 2025 om 14:02
Maar je hebt dus 3 mails gezien? Daaruit kon je niks opmaken? In 3 mails staat toch wel meer dan enkel een zinnetje van haar: afspreken, kus? En dat hij zegt: lukt nu niet ivm werk. (sorry, weet niet letterlijk meer, maar zoiets was het toch?)
Wat stond er dan in de 3e mail?
woensdag 4 juni 2025 om 14:06
Begrijp nog steeds niet hoe die 2 zinnen: 'wil je nog afspreken, kus / nee ga het niet redden ivm werk' in 3 mails kunnen staan. Ik zie daar 2 mails in. Wat stond er dan in die 3e?Heyhallo schreef: ↑03-06-2025 23:27Er stonden enkele zinnen, heel kort.
Wil je nog afspreken, kus.
Waarop hij antwoordde Ik ga het niet redden vanwege werk. That’s it.
En hij heeft die mails dus verwijderd en zegt dat hij het precieze mail adres niet meer weet. Die mails zijn van een paar jaar geleden, 2023 dacht ik
Sorry dat ik daar zo over zeur maar juist die mails zijn toch het bewijs zeg maar. Als er iets is/was tussen die 2 dan blijkt dat wel uit die mails toch lijkt me?
woensdag 4 juni 2025 om 14:15
Ik vind het eigenlijk veel interessanter hoe de relatie/gesprekken tussen TO en partner zich ontwikkeld hebben dan amateur detective spelen en wat er precies in die mails stond.
Vind dat gemaild sowieso raar. E-mail is veel onveiliger qua illegale handel dan bijv whatsapp en bij mijn weten gebruiken veel dealers al jaren ook veel Snapchat.
Vind dat gemaild sowieso raar. E-mail is veel onveiliger qua illegale handel dan bijv whatsapp en bij mijn weten gebruiken veel dealers al jaren ook veel Snapchat.
woensdag 4 juni 2025 om 14:34
Als dat een werklaptop is mag jij daar niets mee. En daarnaast is hij ict-er. Daar kan to echt niet tegenop. Ik zou overigens nooit toestaan dat mijn partner of wie dan ook mijn privacy zou schenden. In mijn telefoon heeft niemand iets te zoeken. Er staat naast werkzaken ook informatie over anderen in. Het is een volwassen man die zelf mag weten wat hij doet. To is zijn moeder niet!Limonina schreef: ↑04-06-2025 12:59Dat werkt dus niet. Want meneer is al niet eerlijk. Kinderen of niet, ik zou eruit stappen want deze man kun je niet vertrouwen. En inderdaad: keer die laptop binnenstebuiten, en zijn telefoon ook als dat kan. Ik zou zoveel mogelijk willen weten en overal screenshits van maken zodat hij me niet gaat gaslighten!
Uiteindelijk is dat ook pure schijnveiligheid. Er zijn tal van manieren om informatie te verstoppen. Of je noemt Truusje gewoon Bert van de boekhouding etc. Als zoiets nodig is dan kan je gewoon geen relatie hebben. Er is dan geen vertrouwen.
woensdag 4 juni 2025 om 14:38
Doen heel veel mensen hoor. Je hebt toch kinderen samen dus moet het uitzitten. Wellicht is To wel afhankelijk van hem. Schaamte naar de omgeving, niet op een flatje 3 hoog achter terecht willen komen of niet alleen willen zijn.
En zolang hij volledig in de ontkenning zit.
woensdag 4 juni 2025 om 15:57
[...]Vivalafete25 schreef: ↑03-06-2025 16:16Nou ben er ook geen voorstander van om het op deze manier aan te pakken maar mijn huisarts is echt enorm streng met het voorschrijven van bepaalde soorten medicijnen.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 05-06-2025 20:26
Reden: Gevaarlijk "medisch " advies
Reden: Gevaarlijk "medisch " advies
16.33% gewijzigd
woensdag 4 juni 2025 om 19:28
woensdag 4 juni 2025 om 20:08
We hebben de afgelopen dagen veel gepraat. En ja ik geloof hem, dat hij geen relatie of seks met haar heeft gehad. Heb zijn laptop/telefoon, alle rekening nummers goed bekeken en niks gevonden. Het blijft lastig, want hij heeft wel gelogen. Dus hoe de toekomst eruit ziet weet ik niet.MeijTeeks schreef: ↑04-06-2025 14:15Ik vind het eigenlijk veel interessanter hoe de relatie/gesprekken tussen TO en partner zich ontwikkeld hebben dan amateur detective spelen en wat er precies in die mails stond.
woensdag 4 juni 2025 om 20:34
Klopt. Maar houd ook ontzettend veel van hem.evelien2010 schreef: ↑04-06-2025 14:38Doen heel veel mensen hoor. Je hebt toch kinderen samen dus moet het uitzitten. Wellicht is To wel afhankelijk van hem. Schaamte naar de omgeving, niet op een flatje 3 hoog achter terecht willen komen of niet alleen willen zijn.
En zolang hij volledig in de ontkenning zit.
woensdag 4 juni 2025 om 20:41
woensdag 4 juni 2025 om 20:52
Ik denk dat het ‘binnenstebuiten keren’ van zijn computer meer een overdrijving of ‘bij wijze van spreken’ was, aangezien de meeste mensen niet eens weten hoe dat überhaupt moet. Tussen de regels staat er dan: vraag om consistente en bevredigende antwoorden. Natuurlijk kunnen mensen informatie verstoppen en tot op zekere hoogte (vind ik) hebben ze dat recht ook; je hoeft niet alles met je partner te delen, je blijft uiteindelijk een autonoom wezen. Maar als je nou tegen de lamp loopt en op de proppen komt met zo’n gek verhaal (depressief, suïcidaal, pillen via internet, vrouw om mee te praten, kusje, gewiste mails, Grote Geheimen uit het verleden…) dan lijkt het me wel tijd voor een goed gesprek. En dan kan TO zelf bepalen of ze hem wel of niet gelooft. Dat lijkt me een veel beter plan dan iemands computer binnenstebuiten keren, omdat het uiteindelijk gaat om wederzijds vertrouwen en begrip.evelien2010 schreef: ↑04-06-2025 14:34Als dat een werklaptop is mag jij daar niets mee. En daarnaast is hij ict-er. Daar kan to echt niet tegenop. Ik zou overigens nooit toestaan dat mijn partner of wie dan ook mijn privacy zou schenden. In mijn telefoon heeft niemand iets te zoeken. Er staat naast werkzaken ook informatie over anderen in. Het is een volwassen man die zelf mag weten wat hij doet. To is zijn moeder niet!
Uiteindelijk is dat ook pure schijnveiligheid. Er zijn tal van manieren om informatie te verstoppen. Of je noemt Truusje gewoon Bert van de boekhouding etc. Als zoiets nodig is dan kan je gewoon geen relatie hebben. Er is dan geen vertrouwen.
woensdag 4 juni 2025 om 20:53
Eh, nee.
Van sommige AD kunnen je klachten in het begin verergeren, zoals suicidaliteit. Daarbij begeleid worden is geen overbodige luxe.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 05-06-2025 20:27
Reden: Quote verwijderd
Reden: Quote verwijderd
17.56% gewijzigd
woensdag 4 juni 2025 om 20:54
Oh, dus dat! Kleinigheidje hou je altijd, ofzo.canis-felis schreef: ↑04-06-2025 19:28Ja, wat maakt het per slot van rekening uit als je suïcidaal wordt...
donderdag 5 juni 2025 om 06:29
Je kan ook ontzettend veel houden van iemand die je niet/amper (meer) vertrouwt, want dat verdwijnt ook gewoon niet zomaar. Maar dat maakt het nog geen gezonde relatie waarmee je door moet willen gaan.
margjem wijzigde dit bericht op 05-06-2025 06:30
0.94% gewijzigd
donderdag 5 juni 2025 om 06:29
De vraag is: kan je ooit nog gerust zijn, genieten van je leven samen en vertrouwen hebben in je man?Assiral schreef: ↑04-06-2025 11:58De vraag is, hoe ga je nu verder? Hoe voorkom je dat dit soort dingen in de toekomst weer gaan gebeuren. Hoe blijf je open en eerlijk naar elkaar toe. Wat gaat man doen om zo transparant en eerlijk mogelijk over alles te zijn in de toekomst naar TO? Kan hij beloven dat dit niet weer gaat gebeuren? Kan hij beloven dat hij eerlijk zal zijn als er weer iets voorvalt?
donderdag 5 juni 2025 om 11:26
Die dealen over het algemeen niet in AD. Wel een goed verhaal om een scheve schaats te verbloemen. Voor de mensen die echt depressief zijn is dit wel rot om te lezen. Dat iemand gelooft dat na een loesje gesprekje dit gevoel als sneeuw voor de zon bij deze man is verdwenen.
donderdag 5 juni 2025 om 11:42
Dat is niet het geval. Een 6 maanden geleden heeft hij tijdens een ruzie geroepen ik wou dood. Wist ik veel hoe serieus dit was.. iemand laten vallen na 12 jaar als diegene misschien WEL de waarheid spreekt, want dat is ook gewoon een optie he. Mensen die zo depressief zijn kunnen hele rare dingen doen en zeker uit schaamte. We gaan eraan werken, hij gaat per direct aan zichzelf werken en hopelijk kan ik mijn vertrouwen in hem herstellen, want niet makkelijk zal zijn. Ik wil het in iedergeval proberen, voor hem, voor mij en zeker voor mijn kinderen. Want ik was dol gelukkigAatje2022 schreef: ↑05-06-2025 11:26Die dealen over het algemeen niet in AD. Wel een goed verhaal om een scheve schaats te verbloemen. Voor de mensen die echt depressief zijn is dit wel rot om te lezen. Dat iemand gelooft dat na een loesje gesprekje dit gevoel als sneeuw voor de zon bij deze man is verdwenen.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in