Het gaat niet zo goed

02-06-2025 11:25 208 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
He allemaal,

Ik heb een relatie van 12 jaar. We hebben afgelopen 2,5 jaar een moeilijke periode mee gemaakt met het zwanger raken van ons tweede kindje. Ik dacht, dat ik een fijne, liefdevolle en goede relatie had. (Met ook zeker flinke ups en downs)

Ik zat gister op de laptop van mijn man en zag mails voorbij komen uit 2023. Of hij nog af wou spreken (met een dame dus). Ik ben naar hem toe gelopen en vroeg, je hebt 1 kans om eerlijk te zijn, en toen zag ik hem wit wegtrekken en zijn hart begon hard te bonken. Toen wist ik, oke dit zit niet goed. Ik ben weg gegaan omdat ik even niet wist wat ik moest doen. Ik dacht hij is vreemd gegaan…. Maar wat hij me gister heeft verteld heb ik geen woorden voor.

Hij heeft contact gekregen met iemand die anti depressiva voor hem kon regelen, ze heb een paar keer afgesproken, omdat hij gewoon met iemand wou praten. Hij wou niet meer leven. Verdere details houd ik liever voor mezelf.

Terwijl ik net zwanger was, speelde dit, en ik had NIKS door. Oke, het was een zware periode maar dit!?

Hij heeft me uiteindelijk verteld dat hij slecht over zichzelf denkt (door dingen die zijn gebeurd in het verleden) waar ik dus ook niks vanaf wist en door de miskramen en het slecht ging in de relatie hij er doorheen zat.

Ik vind het echt verschrikkelijk dat hij zich zo heeft gevoeld (hij zegt dat het nu veel beter gaat) maar ik heb het gevoel alsof ik hem helemaal niet ken. Ik voel me voorgelogen, en snap het gewoon niet…

Wat moet ik hier nu mee?
Hoe zie je dat iemand zijn hart harder begint te kloppen?

Edit: oh, mosterd
summertje wijzigde dit bericht op 02-06-2025 21:36
14.29% gewijzigd
Heyhallo schreef:
02-06-2025 18:53
Voor zulke mensen, heb je bepaalde sites.
Ik ga zelf nooit achter de waarheid komen, want er is niks wat hij me kan laten zien. Ik zal hem dus moeten geloven op wat hij zegt en dat maakt het zo moeilijk

Jij moet helemaal niks hoor. Je hebt alle recht hem niet te geloven en niet te vertrouwen.

Als het echt zo onschuldig is dan belt hij die vrouw wel voor je op.
Yildizlar2 schreef:
02-06-2025 21:22
Had ik ook gevraagd geeft ze geen antwoord op . Ik ben bang dat ze al een voorgevoel had .
Niet een voorgevoel over vreemd gaan, maar wel dat hij soms kleine dingen niet verteld..
Frizz schreef:
02-06-2025 21:36
Jij moet helemaal niks hoor. Je hebt alle recht hem niet te geloven en niet te vertrouwen.

Ik zou die neiging om die vrouw te spreken ook hebben, denk ik. Maar mijn tweede gedachte is; waarom zou je een wildvreemde vertrouwen?
Zelf ben ik wel eens benaderd door een vrouw die berichten van haar man aan mij had gezien. Ik heb nooit wat met die man gehad, zelfs niet gereageerd maar ze vertrouwde het niet. Ze was heel open tegen mij over haar twijfels en ik vond het bijzonder dat ze mij zomaar op mijn blauwe ogen geloofde.

Zo'n "andere" vrouw kan ook een agenda hebben waardoor de ze waarheid niet vertelt. En als ze wel de waarheid vertelt, wat koop je daarvoor als je weet dat hij dingen heeft achtergehouden?
Heyhallo schreef:
02-06-2025 21:39
Niet een voorgevoel over vreemd gaan, maar wel dat hij soms kleine dingen niet verteld..

Zo klein vind jij die dingen niet als je overgaat tot het doorzoeken van zijn mail. Waar zocht je op en naar?
Heyhallo schreef:
Wat een fijne relatie heb je dan..
Heyhallo schreef:
Kleine dingen, grote dingen… hij is nu door jou betrapt en als je hem alle voordeel van de twijfel geeft (dus je gelooft zijn verhaal over de mevrouw met de kusjes en de onder-de-toonbank antidepressiva) dan is het toch heel vreemd dat hij alle bewijzen (mails) heeft gewist? Wat zou jij doen als je door hem op precies ditzelfde geheim was betrapt? Alles maar snel wissen zodat je helemaal geen bewijs meer had? Of toch maar opening van zaken geven, weliswaar met het schaamrood op je kaken, zodat je hem in elk geval de waarheid kon vertellen? En hij met zijn eigen ogen kon zien dat er geen sprake was van overspel of ander bedrog?

Dat wissen van de mails is wel echt een Rode Vlag. Echt: waarom?! En wat zei hij zelf over die actie?
Wellicht eens inloggen bij zijn telefoonprovider en de belhistorie bekijken. Staat dan vast die dame haar telefoonnummer tussen. Kun je haar wellicht alsnog bellen. Zo bleek mijn ex heel veel te bellen met zijn collega en vooral buiten werktijd.
Hey meid, wat een verhaal. Jullie zijn 12 jaar bij elkaar. Dat is heel wat. En dan verwacht je wel iemand goed te kennen. De vraag is natuurlijk, heeft hij genoeg dingen op zijn bord (negatieve dingen dan) om mentale klachten te hebben? Als ik het zo lees had jij vooral genoeg dingen op je bord.

Ik lees hier allemaal reacties met sprookjes, maar vergeet niet een belangrijk ding: een kat in het nauw maakt rare sprongen. Hij was suicidaal of depressief, heeft misschien het gevoel dat er geen uitweg was. Waarom zou hij je vertellen dat hij een paar keer heeft afgesproken? Waarom niet zeggen: 1 keer en dat was het? Hij kan inderdaad sterk de behoefte hebben gehad om over dingen te praten. Niet iedereen heeft behoefte aan meer en ga je hiermee naar een professional, dan is het doel juist om hem van de gedachtes af te helpen. Misschien dacht hij bij zichzelf: ik wil het. iet meer, ik wil geen hulp, maar ik wil eigenlijk gewoon niet meer leven.

Het is ongeloofwaardig als hij heeft aangegeven dat hij na de gesprekken zich beter voelde. Dan zou ze een psycholoog of een hulpverlener moeten zijn wat mij sterk lijkt. Dus als hij heeft aangegeven: ik heb haar gesproken en daarna had ik zag opeens het licht. Dan trek ik het ten zeerste in twijfel.

Ik zou je adviseren om hem nu psychische hulp te laten nemen. Dit zou ik eisen van hem. Het welzijn van jullie als gezin met twee kinderen is het belangrijkst. Als het inderdaad die gedachten zijn, laat hem het professioneel aanpakken, of zijn spullen pakken.
Helene92 schreef:
03-06-2025 08:08
Hey meid, wat een verhaal. Jullie zijn 12 jaar bij elkaar. Dat is heel wat. En dan verwacht je wel iemand goed te kennen. De vraag is natuurlijk, heeft hij genoeg dingen op zijn bord (negatieve dingen dan) om mentale klachten te hebben? Als ik het zo lees had jij vooral genoeg dingen op je bord.

Ik lees hier allemaal reacties met sprookjes, maar vergeet niet een belangrijk ding: een kat in het nauw maakt rare sprongen. Hij was suicidaal of depressief, heeft misschien het gevoel dat er geen uitweg was. Waarom zou hij je vertellen dat hij een paar keer heeft afgesproken? Waarom niet zeggen: 1 keer en dat was het? Hij kan inderdaad sterk de behoefte hebben gehad om over dingen te praten. Niet iedereen heeft behoefte aan meer en ga je hiermee naar een professional, dan is het doel juist om hem van de gedachtes af te helpen. Misschien dacht hij bij zichzelf: ik wil het. iet meer, ik wil geen hulp, maar ik wil eigenlijk gewoon niet meer leven.

Het is ongeloofwaardig als hij heeft aangegeven dat hij na de gesprekken zich beter voelde. Dan zou ze een psycholoog of een hulpverlener moeten zijn wat mij sterk lijkt. Dus als hij heeft aangegeven: ik heb haar gesproken en daarna had ik zag opeens het licht. Dan trek ik het ten zeerste in twijfel.

Ik zou je adviseren om hem nu psychische hulp te laten nemen. Dit zou ik eisen van hem. Het welzijn van jullie als gezin met twee kinderen is het belangrijkst. Als het inderdaad die gedachten zijn, laat hem het professioneel aanpakken, of zijn spullen pakken.
Ik snap deze vraag niet zo. Ervan uitgaande dat het verhaal over ds heftige mentale klachten klopt, is het mijns inziens geen kwestie van "genoeg op zijn bord". Her is geen simpele optelsom van zichtbare zaken die iemand op zijn bord heeft.

Je weet niet waar een ander mee worstelt, iedereen heeft een andere draagkracht en gaat anders met problemen om.
Wat een raar verhaal. Het wissen van die mails is raar, maar ook afspreken met een vaag en onbekend iemand voor antidepressiva, terwijl de huisarts je die gewoon kan voorschrijven.

Hij heeft je mooi weten te overtuigen, dat heeft hij knap gedaan. Ineens is hij slachtoffer. Heeft hij knap voor elkaar gekregen. Maar ik zou nog eens goed achter je oren krabben en niet alles direct geloven.
Frizz schreef:
02-06-2025 21:36

Dit!

En AD kan men vaak al de HA krijgen als je daar komt voor depressieklachten en de wachttijd voor de GGZ is lang.
Dat is echt geen bijzonderheid, gewoon beleid, als de huisarts dat nodig acht zijn er een aantal AD die zij mogen voorschrijven.
Je gaat echt niet zomaar in wilde weg op internet mensen zoeken die je AD kunnen dealen.
MissNuada schreef:
03-06-2025 09:25
Dit!

En AD kan men vaak al de HA krijgen als je daar komt voor depressieklachten en de wachttijd voor de GGZ is lang.
Dat is echt geen bijzonderheid, gewoon beleid, als de huisarts dat nodig acht zijn er een aantal AD die zij mogen voorschrijven.
Je gaat echt niet zomaar in wilde weg op internet mensen zoeken die je AD kunnen dealen.
Nee verstandig is het natuurlijk allerminst. Maar er zijn genoeg mensen die dat wel doen. Uit schaamte, om gedoe te vermijden, zeg het maar.

Er zijn hele Facebookgroepen van mensen die deze middelen kopen en verkopen.
OlleGrieze schreef:
02-06-2025 20:25
De mijne ook .Toen ik niet mee ging in zijn verhalen en opheldering en inzicht in feiten eiste, stortte hij naar zijn hart grijpend ter aarde. Ik ben over hem heen gestapt en belde 112. Ik heb nog nooit iemand zo snel zien herrijzen. En toen was het definitief klaar.
Jezus wat een dramatische pannekoek. Helaas kon mijn ex ook zo goed dramatisch doen en huilen en ‘gebroken’ zijn. Mooie beloftes, letterlijk op de knieën vallen.

Ik schaam me dood dat ik daarvoor gevallen ben. Gelukkig weet ik en volgens mij een hoop hier inmiddels beter.
Wat ook heel bijzonder is. Dat jullie elkaar 12 jaar kennen en dat jij niets weet van zeer ernstige zaken die hij zou hebben meegemaakt. Waarom niet? En zowel hij als zijn hele familie en omgeving hebben daar nooit iets over losgelaten? Die mensen ken jij toch ook? Er moet toch iemand iets geweten hebben?

Een ander punt. Dit speelde in 2023. Ernstige problemen, psychische klachten, suïcidaal zelfs. Maar na een paar gesprekken met een willekeurige (ongeschoolde) persoon waren die opeens over? Zomaar? Zonder therapie of medicatie. En zelfs zonder dat jij (of iemand anders) iets hebt gemerkt?

Ik denk dat iedereen hier het nummer van die vrouw wil!
Vivalafete25 schreef:
03-06-2025 09:50
Nee verstandig is het natuurlijk allerminst. Maar er zijn genoeg mensen die dat wel doen. Uit schaamte, om gedoe te vermijden, zeg het maar.

Die zijn er natuurlijk. Maar die verkopers bieden waarschijnlijk geen gratis hulpgesprekken aan. En ze sturen ook geen kusjes naar hun klanten.
evelien2010 wijzigde dit bericht op 03-06-2025 10:27
Reden: .
0.00% gewijzigd
Vivalafete25 schreef:
03-06-2025 09:50

Precies. Gevoel van eigen regie misschien ook. Een huisarts schrijft het misschien "makkelijk" voor, maar zou ook goed moeten begeleiden/monitoren. Daar heeft waarschijnlijk lang niet iedereen zin in. Maar dan zou je een ander type mails verwachten (al weten we volgens mij nog steeds niet of ze allemaal werden afgesloten met kusjes).
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica
Niet iedereen is / reageert hetzelfde, MAAR

Hij was dus suïcidaal en depressief, verzweeg dit voor zijn levenspartner, wilde geen professionele hulp, wilde wel illegale AD via een vreemde mevrouw op internet, wilde toen toch geen AD maar wel blijven afspreken met die vrouw, die vrouw stuurt hem vervolgens kusjes, toen was ie niet meer suïcidaal en depressief ondanks dat er Hele Erge Dingen waren gebeurt en nu zijn partner achter dit alles is gekomen verwijdert hij de hele boel aan bewijs omdat ie rekening met je wil houden..?

En jij zegt dan: 'kan toch?'

Ja kan.

Ik hoop dat je je kind wel wat weerbaarder gaat opvoeden. Sorry not sorry.
Heyhallo schreef:
02-06-2025 18:44
Hij zegt dat het een bepaald type was, waar hij in eerste instantie ook zijn verhaal aan kwijt wou en langzaam aan vertelde ze waar ze allemaal aan kon komen.. ik heb geen idee wat hem bezielde, ik snap het niet wat je dan zo radeloos maakt als dit natuurlijk allemaal waar is..
Heyhallo schreef:
02-06-2025 18:53
Voor zulke mensen, heb je bepaalde sites.
Ik ga zelf nooit achter de waarheid komen, want er is niks wat hij me kan laten zien. Ik zal hem dus moeten geloven op wat hij zegt en dat maakt het zo moeilijk

Een bepaald type. Zulke mensen. En daar heb je bepaalde sites voor.

Heel erg cryptisch. Wat voor mensen en wat voor sites?
Hoe is het nu To ?
S-Groot schreef:
03-06-2025 11:07
Een bepaald type. Zulke mensen. En daar heb je bepaalde sites voor.

Heel erg cryptisch. Wat voor mensen en wat voor sites?
Nou ja ik wil de knuppel niet verder in het hoenderhok gooien maar veel sekswerkers geven aan dat mannen vaak een luisterend oor willen en het neuken is dan bijzaak. Toen de Viva als blad nog bestond had je geregeld van die interviews toch?
Bovendien als het alleen om een luisterend oor en praten ging, waarom dan afspreken ? Praten kan gemakkelijk over de telefoon of teams toch ?
Merkimer schreef:
03-06-2025 11:51
Nou ja ik wil de knuppel niet verder in het hoenderhok gooien maar veel sekswerkers geven aan dat mannen vaak een luisterend oor willen en het neuken is dan bijzaak. Toen de Viva als blad nog bestond had je geregeld van die interviews toch?

Bijvoorbeeld ja. Daarom des te vreemder dat TO het prima lijkt te vinden dat man daar zijn 'luisterend oor' zocht.
Maar goed, ik vind het ook werkelijk absurd dat je door jarenlange mailgeschiedenis gaat pluizen in de mailbox van je partner omdat hij je soms kleine dingen niet vertelt terwijl je een goede en liefdevolle relatie zegt/denkt te hebben. Weet niet bij wie er meer niet pluis zit dan.
S-Groot schreef:
03-06-2025 11:54
Bijvoorbeeld ja. Daarom des te vreemder dat TO het prima lijkt te vinden dat man daar zijn 'luisterend oor' zocht.
Ja en dat hij zo gebroken was door dingen die TO zijn overkomen. Tuurlijk het is voor de man ook heftig maar het doet me denken aan mijn broer. Ik ben tijdens mijn pubertijd zelf misbruikt en gestalked door een vent inclusief thuis aangevallen worden en de politie erbij en rechtzaken. Mijn broer was hier niet direct bij maar kreeg paar jaar later wel een coke probleem. Keer bij zo'n familie opstelling gezeten met zijn verslavingszorg en hij vertelde met waterige oogjes dat het o.a. daar door kwam. Dat heeft toen tot enorme ruzie geleid want ik had echt zoiets van WTF.

Zo komt deze man ook op mij over. Dat hij deze gebeurtenissen aangrijpt om TO zand in de ogen te strooien en de aandacht compleet af te leiden van het geheime contact het afspreken en de kus in de mail. Want die tekst van dat ie niet kan want werk voelt ook beetje aan alsof het dus niet de eerste keer was dat ze afspraken.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven