Het gaat niet zo goed
maandag 2 juni 2025 om 11:25
He allemaal,
Ik heb een relatie van 12 jaar. We hebben afgelopen 2,5 jaar een moeilijke periode mee gemaakt met het zwanger raken van ons tweede kindje. Ik dacht, dat ik een fijne, liefdevolle en goede relatie had. (Met ook zeker flinke ups en downs)
Ik zat gister op de laptop van mijn man en zag mails voorbij komen uit 2023. Of hij nog af wou spreken (met een dame dus). Ik ben naar hem toe gelopen en vroeg, je hebt 1 kans om eerlijk te zijn, en toen zag ik hem wit wegtrekken en zijn hart begon hard te bonken. Toen wist ik, oke dit zit niet goed. Ik ben weg gegaan omdat ik even niet wist wat ik moest doen. Ik dacht hij is vreemd gegaan…. Maar wat hij me gister heeft verteld heb ik geen woorden voor.
Hij heeft contact gekregen met iemand die anti depressiva voor hem kon regelen, ze heb een paar keer afgesproken, omdat hij gewoon met iemand wou praten. Hij wou niet meer leven. Verdere details houd ik liever voor mezelf.
Terwijl ik net zwanger was, speelde dit, en ik had NIKS door. Oke, het was een zware periode maar dit!?
Hij heeft me uiteindelijk verteld dat hij slecht over zichzelf denkt (door dingen die zijn gebeurd in het verleden) waar ik dus ook niks vanaf wist en door de miskramen en het slecht ging in de relatie hij er doorheen zat.
Ik vind het echt verschrikkelijk dat hij zich zo heeft gevoeld (hij zegt dat het nu veel beter gaat) maar ik heb het gevoel alsof ik hem helemaal niet ken. Ik voel me voorgelogen, en snap het gewoon niet…
Wat moet ik hier nu mee?
Ik heb een relatie van 12 jaar. We hebben afgelopen 2,5 jaar een moeilijke periode mee gemaakt met het zwanger raken van ons tweede kindje. Ik dacht, dat ik een fijne, liefdevolle en goede relatie had. (Met ook zeker flinke ups en downs)
Ik zat gister op de laptop van mijn man en zag mails voorbij komen uit 2023. Of hij nog af wou spreken (met een dame dus). Ik ben naar hem toe gelopen en vroeg, je hebt 1 kans om eerlijk te zijn, en toen zag ik hem wit wegtrekken en zijn hart begon hard te bonken. Toen wist ik, oke dit zit niet goed. Ik ben weg gegaan omdat ik even niet wist wat ik moest doen. Ik dacht hij is vreemd gegaan…. Maar wat hij me gister heeft verteld heb ik geen woorden voor.
Hij heeft contact gekregen met iemand die anti depressiva voor hem kon regelen, ze heb een paar keer afgesproken, omdat hij gewoon met iemand wou praten. Hij wou niet meer leven. Verdere details houd ik liever voor mezelf.
Terwijl ik net zwanger was, speelde dit, en ik had NIKS door. Oke, het was een zware periode maar dit!?
Hij heeft me uiteindelijk verteld dat hij slecht over zichzelf denkt (door dingen die zijn gebeurd in het verleden) waar ik dus ook niks vanaf wist en door de miskramen en het slecht ging in de relatie hij er doorheen zat.
Ik vind het echt verschrikkelijk dat hij zich zo heeft gevoeld (hij zegt dat het nu veel beter gaat) maar ik heb het gevoel alsof ik hem helemaal niet ken. Ik voel me voorgelogen, en snap het gewoon niet…
Wat moet ik hier nu mee?
donderdag 5 juni 2025 om 14:36
Nee maar je man dus wel en daar zit het probleem
donderdag 5 juni 2025 om 19:42
Desnoods zou ik hem stiekem volgen als hij ergens naartoe gaat. Mijn vertrouwen zou nooit meer terugkomen maar ik zou alsnog wel bewijs willen zien.
donderdag 5 juni 2025 om 19:46
Dus je bent compleet afhankelijk van hem? Dat is ook niet zo handig. Kun je geen kant op als het op een scheiding uitdraait. Je had beter wel hoeven werken want dan had je tenminste een eigen inkomen gehad. Nu zit hij ook nog in een machtspositie. Maar: jullie zijn getrouwd. Mocht hij wegvallen dan heb jij ook rechten.Heyhallo schreef: ↑05-06-2025 11:49Dat is wat me al dagen bezig houd. Ook ons leven, ik maak me constant zorgen of het goed met hem gaat, en of dit echt zo is. Mijn man heeft het altijd druk op het werk. Hierop is ons leven ingericht als je begrijpt wat ik bedoel. Ik hoef niet te werken en ben met de kinderen thuis, wat als hij weg valt. Dit soort vragen gaan constant door mijn hoofd. Het is echt heel moeilijk allemaal..
donderdag 5 juni 2025 om 19:52
Kan hij dat eenzijdig wijzigen?
donderdag 5 juni 2025 om 19:58
Mooie en rake post!Hallodaar schreef: ↑05-06-2025 14:11Dit vind ik ook lastig.
TO was altijd de stabiele thuisbasis. Voor zowel kids als man.
Speeldates over de vloer, de koelkast gevuld, eten op tafel, taxi spelen voor iedereen, huis aan kant, kleding schoon in de kast etc. Ik vul het zo maar even in.
Afijn, het bekende plaatje.
En geloof me, het is helemaal geen luxe of luie positie. Want je draait zo'n beetje overal voor op. Zo heb ik het althans zelf ervaren.
Het is eigenlijk helemaal geen romantisch plaatje. Maar zeker tijdens de bekende tropen jaren, kan ik goed begrijpen dat er voor zo'n rolverdeling gekozen wordt.
Ga nou niet de jaren '50 erbij halen of het als een onderdrukking bestempelen. Er zijn ook anno nu, nog altijd stellen die dit zelf zo willen. Klaar!
Maar.. ergens is de partner van TO een andere weg ingeslagen. Een soort zijstraat waarvan zij niet mocht weten. En dat moet ongetwijfeld knagen bij TO.
Ik denk dat TO ergens ook wel voelt dat ze de helft nog niet weet.
Depressie of erger en selectief geheugenverlies komt vaker voor bij mensen die keihard door de mand zijn gevallen en met de rug tegen de muur staan.
Het is aan TO of ze daarmee verder kan en wil.
vrijdag 6 juni 2025 om 00:27
Je hebt jezelf compleet afhankelijk gemaakt. Bent zijn verzorger geworden. En kunt geen kant op als hij vertrekt. Is dat misschien ook onderdeel van zijn probleem? Dat hij problemen niet eens met jou wil en kan bespreken?Heyhallo schreef: ↑05-06-2025 11:49Dat is wat me al dagen bezig houd. Ook ons leven, ik maak me constant zorgen of het goed met hem gaat, en of dit echt zo is. Mijn man heeft het altijd druk op het werk. Hierop is ons leven ingericht als je begrijpt wat ik bedoel. Ik hoef niet te werken en ben met de kinderen thuis, wat als hij weg valt. Dit soort vragen gaan constant door mijn hoofd. Het is echt heel moeilijk allemaal..
Ik zou mijn situatie heroverwegen. Gaan de kinderen nog niet naar school? Dan kan jij ook weer wat gaan doen.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in