Het gaat toch goed zo??!

10-05-2010 14:13 67 berichten
Alle reacties Link kopieren
,..
quote:fashionchicky schreef op 10 mei 2010 @ 14:13:

[..]

In een relatie wil je toch ergens naar toe werken?

[..]

Herkent iemand dit?

Nee. Waar wil je dan 'naar toe werken'?

Je vraagt aan hem hoe hij over de toekomst denkt. Misschien kun je gerichtere vragen stellen. (Wil jij kinderen? Zo ja, waarom wil je die? Zo nee, waarom niet?) Nog leuker is misschien om gewoon zelf te vertellen wat jij wilt.
Tja, het zou wel handig zijn als jullie dezelfde verwachtingen hebben voor de toekomst...Anders gaat het waarschijnlijk op termijn toch niet werken.
Ik wil gewoon weten of ik degene ben met wie hij de rest van zijn leven wil doorbrengen, of dat ook daadwerkelijk gebeurt weet je nooit natuurlijk maar de intentie is toch dat je een doel voor ogen hebt met elkaar?!

Ik heb natuurlijk gevraagd of hij kinderen wil en dat wil hij misschien wel maar nu nog niet en dan zo voor zijn 45e.... :-s
Weet je of hij uberhaupt wel kinderen wil??

Hebben jullie ten tijde van het afsluiten van de overeenkomst, niet gepraat over de verdere toekomst?? Je sluit zoiets immers niet zomaar af....
Maar dat moet je toch niet hier vragen? Ik begrijp wel dat het frustrerend is hoor, echt wel. Ik denk dat je een goed gesprek aan moet gaan en uit moet spreken wat je toekomstbeeld is. En duidelijk vragen wat je vriend wil.
Maar heb je jouw wensen ook duidelijk uitgesproken....stel dat jij nu aan kinderen zou willen beginnen, hoe staat hij daar dan tegenover?
quote:fashionchicky schreef op 10 mei 2010 @ 14:23:

Ik wil gewoon weten of ik degene ben met wie hij de rest van zijn leven wil doorbrengen, of dat ook daadwerkelijk gebeurt weet je nooit natuurlijk maar de intentie is toch dat je een doel voor ogen hebt met elkaar?!

Ik heb natuurlijk gevraagd of hij kinderen wil en dat wil hij misschien wel maar nu nog niet en dan zo voor zijn 45e.... :-s

Hij heeft een samenlevingscontract met jou gesloten. Ik begrijp niet waarom je daarmee geen antwoord op je vraag hebt. Dat is toch een intentieverklaring dat hij van plan is zijn leven met jou te delen?

En wat die kinderen betreft: hij geeft dus wel antwoord. Hij wil ze nu nog niet, maar later wel.

Wat mankeert er aan zijn antwoord? Of denk jij er anders over?
quote:Yarabelle schreef op 10 mei 2010 @ 14:25:

Weet je of hij uberhaupt wel kinderen wil??

Hebben jullie ten tijde van het afsluiten van de overeenkomst, niet gepraat over de verdere toekomst?? Je sluit zoiets immers niet zomaar af....

Hij wil op zich wel kinderen maar is daar nu nog niet aan toe..

Maar wanneer ben je toe aan kinderen, dat weet je toch nooit?

En nee we hebben ten tijde van het afsluiten van ons samenlevningscontract niet gericht over onze toekomst geproken want dit had allemaal te maken met verzekeringen, spullen enz.

We waren toen ook nog niet zo lang samen (halfjaartje) en zaten nog op die roze wolk van verliefdheid...
Het valt mij wel eens op dat het zo verschillend is wat mensen verwachten van 'een relatie'.

Vind het eigenlijk raar dat jullie niet over kinderen enzo gesproken hebben voordat jullie een huis kochten. Ik zou het daar maar eens over gaan hebben, of die wens er is.

Zat laatst met een leuke gast te praten die tussen neus en lippen vertelde geen kinderwens te hebben, wel een trouwwens. Nou ik heb geen trouwwens en wel een kinderwens, das handig om te weten want dan hebben Leuke gast en ik geen toekomst samen.

Sorry ik dwaal af. Ik denk dat jullie wel moeten praten over verwachtingen etc.

Volgens mij hebben mannen dat wel vaker, 'het gaat toch goed zo' en nemen ze soms niet zo snel een volgende stap.

Communicatie... heel belangrijk.
Misschien vind ik een samenlevingscontract wel niet symbool staan voor het kiezen voor elkaar...

Het gaat nl. puur om het verdelen van de spullen en hoe het verder gaat met het huis als de relatie uit gaat of 1 van beide komt te overlijden....
Ik lees nu pas dat hij al 38 is.

Dan vind ik het helemaal vreemd dat jullie niet eerder over kinderen gepraat hebben.
quote:Moonlight82 schreef op 10 mei 2010 @ 14:30:

Het valt mij wel eens op dat het zo verschillend is wat mensen verwachten van 'een relatie'.

Vind het eigenlijk raar dat jullie niet over kinderen enzo gesproken hebben voordat jullie een huis kochten. Ik zou het daar maar eens over gaan hebben, of die wens er is.

Zat laatst met een leuke gast te praten die tussen neus en lippen vertelde geen kinderwens te hebben, wel een trouwwens. Nou ik heb geen trouwwens en wel een kinderwens, das handig om te weten want dan hebben Leuke gast en ik geen toekomst samen.

Sorry ik dwaal af. Ik denk dat jullie wel moeten praten over verwachtingen etc.

Volgens mij hebben mannen dat wel vaker, 'het gaat toch goed zo' en nemen ze soms niet zo snel een volgende stap.

Communicatie... heel belangrijk.

Ben ik helemaal met je eens allemaal, we hebben er wel eens over gesproken in het begin van onze relatie en ik zei dat trouwen en kinderen niet zo nodig hoefde voor mij maarrr... dat ik ook nooit nooit zeg!

Nu heb ik vaker aangegeven dat ik het toch wel leuk zou vinden om te trouwen en kinderen te krijgen maar hij heeft hier blijkbaar wel moeite mee..

Hij vond het destijds allemaal niet zo belangrijk en zei TOEN dat als hij kinderen wilde, hij dat met mij wilde.

Dat zegt hij nu ook niet meer...
quote:Yarabelle schreef op 10 mei 2010 @ 14:27:

Maar heb je jouw wensen ook duidelijk uitgesproken....stel dat jij nu aan kinderen zou willen beginnen, hoe staat hij daar dan tegenover?Hij zegt niet te begrijpen waar die wens nu ineens vandaan komt en vindt dat hij/wij er nog niet aan toe zijn...
quote:Moonlight82 schreef op 10 mei 2010 @ 14:31:

Ik lees nu pas dat hij al 38 is.

Dan vind ik het helemaal vreemd dat jullie niet eerder over kinderen gepraat hebben.

Hebben we dus wel, vooral omdat hij al 38 is wilde ik weten hoe zijn kinderwens was.

Maar zijn antwoord was toen al vaag; wel ooit maar nu nog lang niet...
quote:fashionchicky schreef op 10 mei 2010 @ 14:31:

Misschien vind ik een samenlevingscontract wel niet symbool staan voor het kiezen voor elkaar...

[..]Misschien vind je vriend dat wel? Praat er dan over met elkaar.
quote:fashionchicky schreef op 10 mei 2010 @ 14:37:

[...]

Hij zegt niet te begrijpen waar die wens nu ineens vandaan komt en vindt dat hij/wij er nog niet aan toe zijn...

Dat lijkt mij ook niet, want jij hebt moeite met hem.

Hij wil binnen een jaar of zes kinderen, heeft hij dus aangegeven. En dat is jou te langzaam? Leg hem uit waarom. Jij bent nu 29. Dus ergens voor je 35e zou hij wel een kind willen. Is dat onoverkomelijk?
quote:[message=5959150,noline]fashionchicky schreef op 10 Zijn steevaste opmerking is altijd: "Het gaat toch goed zo?"

Met andere woorden: hij wil het houden zoals het nu is. Dat is toch een antwoord?

In een relatie wil je toch ergens naar toe werken?Voor hem is het zo moeilijk om over zichzelf te praten en ik wil begrijpen waarom! Als ik zijn mening over dingen wil weten, doet hij ook vaak vaag en ontwijkend.

Ik heb het hier vanochtend ook met mijn psychotherapeur over gehad en hij dacht dat het met angst te maken kon hebben...

Maar ik ben zijn vriendin en voor mij hoeft hij toch geen angst te hebben!?Vorige week heb ik tegen hem gezegd dat ik me af vroeg, of hij wel geschikt is voor een relatie..

Hierop krijg ik dan geen antwoord en hij komt er ook gewoon niet meer op terug.

Ik zei tegen hem dat ik bepaalde verwachtingen heb van een relatie en dat ik graag straks een ander leven zou willen leiden in de zin van een gezin enz.

Ook hierop reageert hij dan heel ontwijkend, hij vroeg zich af waar dat ineens vandaan kwam omdat ik het daar nooit eerder over had gehad..

Als ik dan zeg dat een mens verandert en dat ik ook ouder word, dan is het gesprek weer voorbij...

Zijn werk is prioriteit nr. 1 en dat is ook wel te verwachten met een eigen zaak maar hij kan toch niet alles maar doen zoals hij dat wil en zoals hij vindt dat het moet gaan?

Heb ook gezegd dat hij niet bereid is consessies te doen voor mij om ervoor te zorgen dat we samen gelukkig zijn, dat is toch raar?

Je moet er toch samen aan werken?Ik voel me gewon ee beetje moedeloos, we houden allebei verschrikkelijk veel van elkaar dus daar ligt het zeker niet aan!

Herkent iemand dit?

Nou, je hebt nogal veel aannames over wat 'normaal' is in een relatie. Wat jij voelt is normaal, en hij wordt geacht daarin mee te gaan. En je vindt dat zijn beleving net zo moet zijn als de jouwe, zie dikgedrukte zinnen.

Terwijl ik uit je verhaal begrijp dat hij tevreden is zoals het nu is, en dus geen plannen heeft om aan kinderen te beginnen.

quote:fashionchicky schreef op 10 mei 2010 @ 14:39:

[...]

Hebben we dus wel, vooral omdat hij al 38 is wilde ik weten hoe zijn kinderwens was.

Maar zijn antwoord was toen al vaag; wel ooit maar nu nog lang niet...

Mja lastig.

Ik heb laatst je andere topic gelezen dat je er zo'n moeite mee had dat je vriend zo vaak weg is.

Kan het daar mee te maken hebben? Dat de basis momenteel niet zo stabiel is en dat hij het zo druk heeft met zichzelf en zijn werk dat ie niet echt aan kinderen denkt en ze nu iig niet wil?

Ik vind het niet raar dat jij nu aan kinderen denkt. Je bent 29, biologisch gezien is dat een mooie leeftijd. Als hij ECHT geen kinderen wil en jij ECHT wel.... moet je wel realistisch zijn, vind ik.
Dat klopt Moonlight82, hij is inderdaad erg druk met zijn werk (ondernemer) en dat zal ook niet gaan veranderen in de nabije toekomst, dat weet ik ook wel...

Maar als je een relatie hebt, zul je wel rekening moeten houden met elkaar (ZONDER dat ik aanneem dat dat normaal is)

Mijn klok is nog niet aan het tikken hoor maar ik merk dat ik het wel erg leuk zou vinden om een gezinnetje te vormen..

Ook al zal ik dan nog steeds veel alleen zijn, dan is het toch anders voor mijn gevoel...
Ik denk het tijd wordt om te bespreken hoe je de toekomst ziet, en dat niet maar voor jullie uit blijven schuiven. Bespreek hoe je het hebben van een gezin ziet en wat zijn idee daarover is. Wil hij in de toekomst een andere baan zoeken? BTW als vrouw is het heel normaal dat je klok gaat tikken als je rond de 30 bent!
Je geeft aan zelf een gezinnetje te willen beginnen. Weet je ook op welke termijn jij dat wel leuk zou vinden (als het allemaal gewoon loopt en je bijv. geen medische molen in hoeft).

Wat zijn nog meer dingen die je zou willen.

Zet dit op een rijtje en bespreek dan met hem dat jij dit graag zou willen. En dan maar kijken wat hij wil... :-).. en hoe jullie dit met elkaar kunnen afstemmen (of niet).
Ik denk dat het al wat duidelijker wordt als je niet inzet op "ik wil weten hoe hij de toekomst ziet", maar op "ik wil kinderen en ik wil afspreken wanneer we daar aan gaan beginnen". Voor jou misschien hetzelfde, maar toch is het een ander soort vraag.
Dus je wilt kinderen om minder alleen (eenzaam?) te zijn? Is dat wel een goede reden...? Ik denk dat je eerst moet zorgen dat je je happy voelt in/met je relatie.

Je hoort toch wel eens dat stellen een kind willen omdat ze denken dat dat hun relatie zal verbeteren?
Hij wil binnen een jaar of 6 kinderen, heeft hij dus aangegeven. Jij bent nu 29. Dus ergens voor je 35e zou hij wel een kind willen. Is dat onoverkomelijk?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven