het gedrag van mijn man

05-07-2009 21:50 112 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Ik moet dit even kwijt.

Net ben ik samen met mijn man en kind samen op stap.De bedoeling was om naar en natuur gebied te gaan om lekker te gaan wandellen. Ik had sigaretten nodig en ik vroeg aan mijn man of hij even kon stoppen met de auto. Ik loop de videotheek in om mijn pakje sigaretten te kopen. Ik stop in totaal 5 euro in de automaat die het achteraf niet bleek te doen.Ik riep de medewerkster erbij en zij had mij beloofd de vijf euro terug te geven, alleen had zij geen wisselt geld dus stuurde zij 1 van haar collegas om te wissellen. Ineens komt mijn man de winkel in helemaal opgefokt. Ennuh waar blijf je nou??? toen legde de cassiere uit dat ik aan het wachten was op mn geld omdat er geen wisselgeld meer was. Ik liep even met hem naar buiten om te praten. Hij vond dat ik niet op mijn geld hoefde te wachten en anders zou hij met mijn kind naar huis rijden. Ik vond het niet leuk om te horen maar tegelijker tijd had ik zoiets als jij daarbij beter voelt dan doe je dat maar. Hij liep op dat moment naar de auto en ik stond nog te wachten op mijn geld. 3 minuten later kreeg ik mijn geld terug.Ikl iep naar buiten en zag dat hij idd is weggereden. Ik vond het wel balen want het was wel een half uur lopen naar huis. Ik begon te lopen en ineens zie ik ze voorbij rijden. Ik stap de auto in en kijk naar het kinder stoeltje zie ik mijn kind snikkend toen ik hem vroeg wat er aan de was, zei hij dat ie het niet leuk vond datbstiefvader zonder mij is weggereden. Komen we eenmaal thuis aan, heeft ie al zijn spullen bijelkaar verzameld en is naar zijn huis gegaan. volgens hem had ik rekening met hem moeten houden en niet op het geld moeten wachten. Ik ben zo geschrokken van zijn gedrag, dit heb ik nooit eerder met hem meegemaakt. Ik vind dit onberekenbaar en dat vind ik nogal angstig. Ik heb hem net nog aan de telefoon gehad. Hij vind dat ik mij gehoorzamen tegenover mijn man en dat ik mijn vijf euro had moeten laten zitten, inplaats hem op mijte laten wachten.

Hij vind dat ik hem moest gehoorzamen en ik vind dat hij best wat geduld kon hebben. Wat vinden jullie ervan?
quote:rebekka27 schreef op 05 juli 2009 @ 22:53:

Hij stuurd mij nu berichten, dat ik aan hem zag dat hij opgefokt was en vind dat ik daarom mijn vijf euro moest opgeven voor hem. Hij is erg teleurgesteld dat ik de vijf euro boven hem verkoos. Hij vind het gek van me dat ik mijn excusses niet aan hem wil bieden.

Dit vind ik ook zoiets raars.

Het is inteligente man, die ook een beroep heeft met veel verantwoordelijkheid en dan snap ik niet dat hij zich zo kan gedragen.Misschien is hij intelligent qua leren, maar qua omgangsvormen met mensen is hij zwaar onintelligent. Denk je dat je hem nog aangeleerd krijgt, dat vrouw en man gelijkwaardig zijn en hij zijn frustraties niet bot hoeft te vieren op een ander en dat je een stiefkind niet bij zijn/haar moeder wegrijdt en dat je moet communiceren met elkaar zodat de ander ook weet wat er bij iemand in zijn hoofd omgaat en en en ???
En wat heb je teruggesmst? Of ga je terug sms-en??

(NB. Twompie, ja inderdaad, ik was met stomheid geslagen toen, inmiddels, ex deze woorden tegen me uitsprak. En ook in alle rust, he?? Hij meende het daadwerkelijk...Elke keer wanneer er nog dergelijke voorvallen komen bovendrijven ben ik steeds opnieuw weer zooo blij dat ik eindelijk de kracht heb gevonden om die eikel te dumpen! Helaas blijft hij wel altijd de vader van ons kind, dus helemaal los kom ik nooit van 'm. En omwille van een zo rustig mogelijke verstandhouding voor kind hou ik mijn mond maar. Maar oh, wat zou ik hem graag eens de huid volschelden...)
quote:AliceV schreef op 05 juli 2009 @ 22:57:

Je reageert wel heel erg kort op alle verontwaardiging. Wat vind je van alle reacties hier? Dringt het nu tot je door dat het niet normaal is hoe je man deed? Hoe keek je er eerst tegenaan?

Ik vind het heel zorgelijk dat jij alleen maar dacht 'balen dat ik naar huis moet lopen' na die actie van je man. Je bent niet eens boos op HEM geworden???

Ja, dat viel me ook op. Je zegt eerst dat ie dan maar weg moet rijden als ie niet wil wachten, dan rijdt ie weg, en dan denk je balen, dan moet ik naar huis lopen.... Het lijkt wel alsof je het normaal vindt om zo behandeld te worden ofzo.

Ik zou het niet normaal vinden als mijn man verhaal komt halen als je 3 minuten langer dan gepland weg bent, en vervolgens met mijn kind weg zou rijden hoor. Wat daar ook aan vooraf is gegaan (rider) , het feit dat ie vind dat je hem moet gehoorzamen geeft al aan dat het niet fris is, deze vent.

En gemanipuleer als, dat je je 5 euro verkiest boven hem, dat slaat al helemaal nergens op. Je zou niet moeten hoeven kiezen, maar als hij het zo stelt, ja, dan zou ik liever voor mijn 5 euro kiezen dan voor hem.
Tja als je het je kan veroorloven om nooit meer op je wisslegeld te wachten dan zou ik gewoon bij hem blijven.

Ik zou alleen niet meer met groot geld betalen....
Eeeeeeeeeh.

I rest my case.Kom morgen wel weer even checken; hier en op het blokkadetopic.
[quote]rebekka27 schreef op 05 juli 2009 @ 22:34:

Zijn naam eindigt niet op ali, med of ... zeg maar gerust Jan LUL

quote:wuiles schreef op 05 juli 2009 @ 22:12:

[...]

Als ik het goed begrijp zijn jullie getrouwd en wonen jullie niet samen, heb jij gezegd dat hij maar moest gaan als hij dat wilde, was jouw kind vervolgens overstuur en leg je de verantwoordelijkheid daarvoor bij je man én verwacht jouw man dat je hem gehoorzaamt.

Merkwaardig verhaal...Eens met Wuiles. Zowel TO als haar man zijn hierin een beetje raar geloof ik. En TO reageert ook niet heel erg op de reacties die gegeven worden.
Als een vent het in zijn botte hersenen zou halen om zo weg te rijden met mijn kind en dan nog het lef hebben om een grote bek te geven zou ik hem van harte aanraden om zich de komende 48 uur niet in de buurt van mijn voorwielen te begeven en nog even te kijken of zijn begrafenispolis betaald is, idem dito zijn ziektekostenverzekering.

IS DIE KLOOTZAK NOU ECHT HELEMAAL VAN DE POT GERUKT OM ZO DEBIEL TE DOEN?

Tjonge, dat je hier nog komt vragen over hoe en wat. Als mijn vriend zo debiel zou doen naar mijn kind kom ik hier vragen hoe ik hem subtiel van een trap kan laten donderen. Hoe ik hem hardhandig (zachtzinnig gaat niet in dit soort gevallen) kan opvoeden. Waar ik me kan melden voor een scheiding. Waar nog LEUKE mannen rondlopen. Dat soort vragen. Maar niet of ik wel intolerant genoeg was.....
Als zoiets als TO beschrijft zich voordoet - en áls je dan al besluit om lid te worden van het viva-forum - ga je dan op zo'n forum een topic openen met de prangende vraag of men vindt dat jij gelijk hebt en dat je vriend meer geduld moet hebben om te wachten tot jij je wisselgeld hebt ontvangen?
Zoals ik al zei: I rest my case.
Fleurtje, hoezo het blokkadetopic? Is TO een bekende?

Ik kan me overigens wel een eerdere Rebekka herinneren, alleen niet waar die topics over gingen.
Roken schaadt dus niet alleen je gezondheid maar ook je relatie .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:fleurtje schreef op 06 juli 2009 @ 00:03:

Zoals ik al zei: I rest my case.
quote:rider schreef op 05 juli 2009 @ 22:48:

Is Wuiles nu echt de enige die ook vragen bij het gedrag van TO heeft?

[...]

Ik vind het extreem onwaarschijnlijk dat het verhaal niet nog een hele zooi missende eindjes heeft.

Waarom zeg je dat hij maar moet gaan met jouw kind?

waarom leg je de schuld van het huilen van je kind volledig bij je man?

Waarom is je grootste bezwaar tegen het feit dat hij vertrekt met de auto, dat je dan een half uur moet lopen?

Kortom, WTF?!?!

Precies, WTF?

Als mijn partner (man/vriend) was weggereden met mijn kind, zou ik echt niet denken: balen zeg, nu moet ik een half uur lopen. Maar waar is ie heen met mijn kind, straks is mijn kind helemaal overstuur. Ik zou sowieso niet gezegd hebben, nou als je wilt wegrijden, doe je dat maar. Ja misschien nadat ik mijn kind uit de auto had gehaald.
Nog afgezien van wat je zelf hebt gedaan waar anderen WTF bij denken, een man die het over gehoorzamen heeft is geen relatiemateriaal (tenzij je droompartner je meester is en jij de slaaf) en als stiefvader van je kind een op zn zachtst gezegd niet de beste keus. Wegwezen dus en wel asap en laat hem maar lekker n hond nemen.
Enige wat mij te binnen schiet.......

BESTAAT DIT ECHT NOG ??????

Het is 2009 toch? Geen 1909 hoop ik??
Ah, hij heeft nog een eigen huis? daar zou ik hem VEEL gebruik van laten maken!
quote:rebekka27 schreef op 05 juli 2009 @ 21:50:

Ik stap de auto in en kijk naar het kinder stoeltje zie ik mijn kind snikkend toen ik hem vroeg wat er aan de was, zei hij dat ie het niet leuk vond datbstiefvader zonder mij is weggereden.

Jouw kind heeft gelijk. Heel begrijpelijk dat hij begon te huilen.

quote:Hij vind dat ik hem moest gehoorzamen en ik vind dat hij best wat geduld kon hebben. Wat vinden jullie ervan?Jij moet hem gehoorzamen? Dat klinkt niet als een gelijkwaardige relatie, of wat ik me bij een relatie voorstel.
World of Warcraft: Legion
Die man is niet wijs, als het echt puur die paar minuten waren die hem dwars zaten. Weet je zeker dat er niet ook nog iets anders speelde waardoor ie zo raar reageerde?

TO die sigaretten gaat halen voordat ze in 'n natuurgebied gaat wandelen, vind ik ook niet door de beugel kunnen. Tenzij die sigaretten bedoeld waren voor ná de wandeling. Weet je hoe vaak er natuurgebieden affikken doordat er mensen zo stom waren om er te lopen roken?
Enkele reis naar zijn eigen woning dacht ik zo.

Dat je je zo laat behandelen zeg!
quote:rebekka27 schreef op 05 juli 2009 @ 21:50:

Ikl iep naar buiten en zag dat hij idd is weggereden. Ik vond het wel balen want het was wel een half uur lopen naar huis. Ik begon te lopen en ineens zie ik ze voorbij rijden. Ik stap de auto in en kijk naar het kinder stoeltje zie ik mijn kind snikkend toen ik hem vroeg wat er aan de was, zei hij dat ie het niet leuk vond datbstiefvader zonder mij is weggereden. Dat zou die van mij niet eens moeten proberen, zelfs al is hij de biologische vader. Dat doe je toch niet als je respect hebt voor je partner??? Hoe kan je een moeder meer kwetsen, dan haar kleintje ervoor te gebruiken? Deze wilt jouw in de tang houden meid, let er maar voor op. Ik hoop dat je de juiste beslissing neemt, maar dit zou NIEMAND(!!!) bij mij moeten proberen! Ik zou niet kunnen zeggen wat er daarna gebeurd, maar het zou niet mooi zijn. Daarvoor is mijn moedergevoel veel te sterk. Niemand komt aan mijn kleintje! Stel je voor dat hij een ongeval zou gehad hebben, wat dan?
gehoorzamen, wat een @#%^@ sorry hoor, maar laat hem lekker in zijn huis blijven, zo'n vent is jou niet waard, wat denkt ie wel ? !
Wat een een lul!

En wat een kort lontje!

En hoezo gehoorzamen, hij wist toch wat je aan het doen was?

En dan gewoon wegrijden, met jouw kind?

Het is dat hij zelf z'n spullen al heeft gepakt, anders had hij dat van mij mogen doen.
Ben je zelf Nederlandse?
quote:rebekka27 schreef op 05 juli 2009 @ 22:11:

we waren aan het kijken naar een ander huis.

Dat zou ik niet doen. Dit soort gedrag wordt vaak alleen maar erger. Jouw man heeft al erg ouderwetse ideeen over vrouwen. Vrouwen moeten hun man gehoorzamen. Zodra jullie in een huis wonen zal zijn controledwang alleen maar toenemen.

Hij heeft trouwens ook rare ideeen over kinderen. Een kind neem je niet zomaar mee omdat je kwaad bent.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven