het gedrag van mijn man

05-07-2009 21:50 112 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Ik moet dit even kwijt.

Net ben ik samen met mijn man en kind samen op stap.De bedoeling was om naar en natuur gebied te gaan om lekker te gaan wandellen. Ik had sigaretten nodig en ik vroeg aan mijn man of hij even kon stoppen met de auto. Ik loop de videotheek in om mijn pakje sigaretten te kopen. Ik stop in totaal 5 euro in de automaat die het achteraf niet bleek te doen.Ik riep de medewerkster erbij en zij had mij beloofd de vijf euro terug te geven, alleen had zij geen wisselt geld dus stuurde zij 1 van haar collegas om te wissellen. Ineens komt mijn man de winkel in helemaal opgefokt. Ennuh waar blijf je nou??? toen legde de cassiere uit dat ik aan het wachten was op mn geld omdat er geen wisselgeld meer was. Ik liep even met hem naar buiten om te praten. Hij vond dat ik niet op mijn geld hoefde te wachten en anders zou hij met mijn kind naar huis rijden. Ik vond het niet leuk om te horen maar tegelijker tijd had ik zoiets als jij daarbij beter voelt dan doe je dat maar. Hij liep op dat moment naar de auto en ik stond nog te wachten op mijn geld. 3 minuten later kreeg ik mijn geld terug.Ikl iep naar buiten en zag dat hij idd is weggereden. Ik vond het wel balen want het was wel een half uur lopen naar huis. Ik begon te lopen en ineens zie ik ze voorbij rijden. Ik stap de auto in en kijk naar het kinder stoeltje zie ik mijn kind snikkend toen ik hem vroeg wat er aan de was, zei hij dat ie het niet leuk vond datbstiefvader zonder mij is weggereden. Komen we eenmaal thuis aan, heeft ie al zijn spullen bijelkaar verzameld en is naar zijn huis gegaan. volgens hem had ik rekening met hem moeten houden en niet op het geld moeten wachten. Ik ben zo geschrokken van zijn gedrag, dit heb ik nooit eerder met hem meegemaakt. Ik vind dit onberekenbaar en dat vind ik nogal angstig. Ik heb hem net nog aan de telefoon gehad. Hij vind dat ik mij gehoorzamen tegenover mijn man en dat ik mijn vijf euro had moeten laten zitten, inplaats hem op mijte laten wachten.

Hij vind dat ik hem moest gehoorzamen en ik vind dat hij best wat geduld kon hebben. Wat vinden jullie ervan?
Hebben jullie een 24/7 SM relatie? Zo ja, dan moet je inderdaad gehoorzamen.

Zo nee, snel dumpen die man.
Rebekka, heftige reacties hier. Logisch wel. Laat je niet afschrikken om te reageren..

Wat is dit voor een lapzwans? Wat denkt die knurft wel niet? Pfff, laat die vent even gauw in zijn eigen sop gaarkoken en kies voor je kind. Lijkt een no-brainer. Dit gedrag gaat alleen maar erger worden.
Een pakje sigaretten kost 4,50. In dit geval 5,-- in het automaat. Zou ik toch ook even op wachten hoor. En jullie gingen gewoon lekker wandelen, 't is niet zo dat jullie de trein moesten halen of zo.
Zijn naam eindigt niet op ali, med of ... zeg maar gerust Jan:P
Wat jij schrijft, doet me erg denken aan mijn opa. Mijn opa is als baby te vondeling gelegd en heeft in tal van kindertehuizen en pleeggezinnen gezeten. Op een gegeven moment raakte hij in een vicieuze cirkel, wat inhield dat hij werd weggestuurd wegens zijn gedrag en dat wegsturen resulteerde dus weer in nóg problematischer gedrag. Mijn opa ging vroeger op zondag met het gezin uitjes ondernemen en speelde dan een soort van psychologische spelletjes met zijn kinderen. Tijdens ieder uitje ontstond er ruzie, want mijn opa was snel aangebrand. Je hoefde maar verkeerd te kijken, of opa was woedend. Oma had geen rijbewijs en in de middle of nowhere zette opa de auto aan de kant om vervolgens zijn gezin in de steek te laten. Na een paar uur kwam hij dan terug, waarna zijn vrouw en kinderen hem als het ware moesten vereren, omdat hij terug was gekomen. Drie van mijn opa's kinderen hebben tot op heden psychische klachten door hoe opa hun een gevoel van onveiligheid gaf. Oma praatte alles wat opa deed goed, onder de noemer 'ongelukkige jeugd'. Ik zou twee dingen willen zeggen: “Run Forest, run!!” en “Praat ten aanzien van je kind niet het buitenproportionele gedrag van je partner goed.”
Je bent het letterlijk verplicht aan je kind om bij deze "man" weg te gaan. Dat je daar nog uberhaubt over na moet denken...
Ja, dat vind ik echt.
quote:rebekka27 schreef op 05 juli 2009 @ 22:34:

Zijn naam eindigt niet op ali, med of ... zeg maar gerust Jan:P

En Jan zit nu in zijn eigen huis met zijn spulletjes boos te zijn op jou omdat je niet gehoorzaamde.

En hoe voel jij je? Wat is jouw idee?
Sommige hoofdprijzen mag je weigeren hoor... Zo'n mafkees moet in een gesticht gaan wonen en al helemaal niet de zorg voor een kind op zich nemen. Weet je wel hoeveel één zo'n man kapot kan maken bij een kind? Neem dat alsjeblieft mee in je overwegingen als hij straks met hangende pootjes terugkomt en/of weer tegen je tekeer gaat. Het gaat niet alleen om jouw leven, maar ook (vooral) om dat van je kind.

Ik wens je sterkte, volgens mij kun je dat wel gebruiken..
quote:rebekka27 schreef op 05 juli 2009 @ 21:58:

Ik ken hem zo niet en dat is wat mij enorm afschrikt. Hij vind dat ik zijn gedrag wel kon verwachten als ik zo laat wachten. Ik hem gevraagd of hij misschien ergens mee zit en dat is niet het geval.

Ik ken hem als een zorgzame man die ook van het begin mijn kind accepteerde en leuk met hem speelt en praat.

Klinkt als een bekend verschijnsel bij bepaalde stoornissen: pluimstrijken. Eerst zorgzaam en lief en leuk, en als de buit bijna binnen is komt de ware aard boven, maar hij presenteert het zó dat het slachtoffer de schuld op zich neemt.

Dit is nog maar het begin. Een tipje van de sluier.
Als dit zijn werklijke aard is, dan wil ik niks meer met hem te maken hebben.
Wat een enge onberekenbare man. Een reactie als deze uit het niets, daar zit iets achter. Dit doet een ''normale'' man niet. Wat denkt hij wel niet?? Krijg de rillingen over me lijf, straks wil hij nog dat je een hondenriem om doet.

HEEEEEL snel weg bij deze vent, is hij helemaal gek geworden een beetje je kind doodsangsten aanjagen. In mijn ogen valt dit niet goed te praten, hij heeft jou en je kind bang gemaakt... en een man moet toch een veilige haven voor je zijn?? Iemand met wie je ruzie kan maken zonder dat er bedreigingen aan te pas komen of taal als gehoorzamen??? Die kerel is wel met je kind weggereden!

Zou voorlopig niet met hem op een autovakantie naar italie gaan...
quote:rebekka27 schreef op 05 juli 2009 @ 22:45:

Als dit zijn werklijke aard is, dan wil ik niks meer met hem te maken hebben.En hoeveel meer bewijs had mevrouw graag gehad?
Ja, dat vind ik echt.
Ik word heel vechtlustig van dit verhaal.

Dumpen die hap, aaaarch.

Dit is een alarm, van hoe je het verder zal vergaan met die man.

En dat kind!!zielig.....
quote:wuiles schreef op 05 juli 2009 @ 22:22:

Je kunt van alles van de man zeggen maar niet dat hij onberekenbaar is: TO heeft zelf te kennen gegeven dat hij dan maar weg moest gaan.Onberekenbaar in de zin van ineens kwaad worden terwijl er eigenlijk niets aan de hand is. En terwijl hij eerder dus nooit zo deed.
quote:rebekka27 schreef op 05 juli 2009 @ 22:45:

Als dit zijn werklijke aard is, dan wil ik niks meer met hem te maken hebben.Reken er maar op dat als je dit eenmaal hebt gezien dat het vaker voor gaat komen. Zoals velen hier al zeggen, zijn ware aard komt nu naar boven.
Is Wuiles nu echt de enige die ook vragen bij het gedrag van TO heeft?quote:rebekka27 schreef op 05 juli 2009 @ 21:50:

Ik vond het niet leuk om te horen maar tegelijker tijd had ik zoiets als jij daarbij beter voelt dan doe je dat maar. [...] Ik vond het wel balen want het was wel een half uur lopen naar huis. [...]

Wat vinden jullie ervan?

Ik vind het extreem onwaarschijnlijk dat het verhaal niet nog een hele zooi missende eindjes heeft.

Waarom zeg je dat hij maar moet gaan met jouw kind?

waarom leg je de schuld van het huilen van je kind volledig bij je man?

Waarom is je grootste bezwaar tegen het feit dat hij vertrekt met de auto, dat je dan een half uur moet lopen?

Kortom, WTF?!?!
quote:Tientje79 schreef op 05 juli 2009 @ 22:39:

Sommige hoofdprijzen mag je weigeren hoor... Mag deze op een tegeltje?
Kun je misschien ook antwoord geven op de vragen: hoe lang ben je met hem getrouwd? En is dit voor het eerst dat hij zo vreemd doet?
Nokken met zo'n vent. Gehoorzamen?? Is hij nou helemaal be(*^&^^&??

Denk aan je kindje!
Dat "gehoorzamen" klinkt niet fris. Maar dat hij zich ergert als hij lang moet wachten is misschien idioot als je het zo terugleest, maar wat was de context? In ieder geval was het TO die zei dat hij maar moest vertrekken met haar kind, volgens haar verhaal.

Het verhaal is eenzijdig, kan niet anders, maar daardoor is het wel makkelijk oordelen over deze man. Zit hij fout? vast. as het bloed al onder zijn nagels vandaan door TO? Wie het weet mag het zeggen.
Hij stuurd mij nu berichten, dat ik aan hem zag dat hij opgefokt was en vind dat ik daarom mijn vijf euro moest opgeven voor hem. Hij is erg teleurgesteld dat ik de vijf euro boven hem verkoos. Hij vind het gek van me dat ik mijn excusses niet aan hem wil bieden.

Dit vind ik ook zoiets raars.

Het is inteligente man, die ook een beroep heeft met veel verantwoordelijkheid en dan snap ik niet dat hij zich zo kan gedragen.
Sjezus Rebekka! Je stelt je nu precies zo op als je man (ik denk eerder je vriend op basis van je gegevens of niet?) van je verwacht. Deze vragen hoef je toch niet te stellen op een forum?? Daar heb je toch zelf wel een antwoord op? Vooral in zijn eigen huis laten, je sleutels terugeisen, je kind een dikke, liefdevolle knuffel geven en zeggen dat hij/zij dat nooit meer mee hoeft te maken en samen gelukkig worden natuurlijk!

Je wordt behandeld zoals je je laat behandelen.
quote:rebekka27 schreef op 05 juli 2009 @ 22:53:

Hij stuurd mij nu berichten, dat ik aan hem zag dat hij opgefokt was en vind dat ik daarom mijn vijf euro moest opgeven voor hem. Hij is erg teleurgesteld dat ik de vijf euro boven hem verkoos. Hij vind het gek van me dat ik mijn excusses niet aan hem wil bieden.

Dit vind ik ook zoiets raars.

Het is inteligente man, die ook een beroep heeft met veel verantwoordelijkheid en dan snap ik niet dat hij zich zo kan gedragen.En wat wil jij? Neem aan dat je er mee gaat kappen.
Ja, dat vind ik echt.
Je reageert wel heel erg kort op alle verontwaardiging. Wat vind je van alle reacties hier? Dringt het nu tot je door dat het niet normaal is hoe je man deed? Hoe keek je er eerst tegenaan?

Ik vind het heel zorgelijk dat jij alleen maar dacht 'balen dat ik naar huis moet lopen' na die actie van je man. Je bent niet eens boos op HEM geworden???

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven