Het kan niet, mag niet en wil het ook niet

06-04-2010 01:35 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
plop
Je geeft het zelf al aan:quote:Ik denk dat als ik het uitspreek tegen marco dat het dan over zal gaan, aan de andere kant breng ik hem vreselijk in het nauw ermee, want wat moet ie er mee? Zelfde geld voor mijn man, wat moet ie ermee als ie weet dat ik wat voel voor zijn vriend.

Zij kunnen er niks mee.

Ze kunnen je ook niet helpen als ze het weten.

Jij schiet er niks mee op als ze het weten.

Zolang jij verder wil, gaat en kunt met je man, is bovenstaande van toepassing.

Pas als jij voor jezelf helemaal zeker weet dat je met je man niet verder wil, kunt en vooral niet verder gáát, zou je dit kunnen zeggen. Maar dan nog blijft de vraag of een van de twee er iets mee kan.
Iets anders
Verliefdheid kan de beste overkomen. Echter als je dit de kop in wilt drukken bespreek dit dan met je man en niet met die Marco. Je bereikt er niets mee, behalve dat jij het nog moeilijker krijgt als blijkt dat hij het wel ziet zitten.

Niet doen dus.

Als jij dit met je man bespreekt dan zal dat pijnlijk zijn voor hem omdat jullie al niet zo lekker gaan. Echter is dat wel een blijk van vertrouwen en iets wat jullie samen aan kunnen pakken en er echt voor gaan. Want dat kan je nu toch niet.

Maar wees eerlijk..

De eerste stap naar foute beslissingen is jezelf dingen wijs maken. De eerste is hoogstwaarschijnlijk met Marco praten om te zeggen dat je verliefd bent met als doel er vanaf te komen. Eerlijker zou zijn voor jezelf toe te geven dat je met hem wil praten om te kijken of hij hetzelfde voelt voor jou.

En dan kan je eerlijk beslissen of dat is wat je echt wil. Zo niet, dan weet je ook dat je niet met hem moet gaan praten.

Je staat op het punt het 'je te laten overkomen'.

Pas op!
Wijze woorden van een toch niet zo naief mutsje volgens mij! ;)
Hoi Oye, ik zou, als ik jou was, het helemaal niet tegen iemand vertellen die er direct mee te maken heeft, zoals Marco of je man. Ik zou het bespreken met een goede vriendin die je vertrouwt maar die er verder buiten staat.

Met Marco niet omdat dat geen enkel doel dient. De verliefdheid zal er niet minder om worden en straks staat hij er net zo in als jij. Je geeft aan dat je er 100% zeker niets mee wilt doen.

Ook niet bespreken met je man, zeker niet omdat het niet zo lekker gaat tussen jullie. Dit zal het zeker niet beter maken.

Eigenlijk kan ik maar één ding bedenken: accepteren dat je verliefd bent, dat hij dat niet is en dat het nóóit iets zal worden, en wachten tot het over gaat.
quote:oye schreef op 06 april 2010 @ 01:35:

Ik wil altijd iets wat ik niet heb, en ik wil altijd iemand zijn die ik niet ben, ik denk dan dat deze verliefdheid daar ook onder valt.

Je schrijft ook dat je de wil en het volste vertrouwen hebt in het weer op poten zetten van je huwelijk. Je hebt blijkbaar een keus gemaakt.

Waarom zou je nu extra drempels opwerpen door over je verliefdheid (waar je verder niets mee wilt) te praten met het risico ook vriendschappen de das om te doen ?

Is het dat allemaal waard ?
hier moet je met je gevoelens uitkomen uiteindelijk vindt je daar het antwoord.

ik kan je wel 1 ding vertellen als 2 mensen tot elkaar aangetrokken voelen het er vroeg of laat uitkomt.
quote:jack24 schreef op 06 april 2010 @ 03:12:

ik kan je wel 1 ding vertellen als 2 mensen tot elkaar aangetrokken voelen het er vroeg of laat uitkomt.

Hiervan is nog geen sprake. TO geeft aan gevoelens te hebben voor een ander. Of de ander ook gevoelens voor haar heeft, dat is niet bekend.

Eens met de dames Babsjuh, domnaiefmutsje, punkje, kadushi en Leut.

Verder wens ik oye wijsheid, sterkte en hoop ik dat je hier goed uitkomt.

Jack24, ik heb net je andere post gelezen en vind je een goeie gast, maar in dit topic ben ik het niet helemaal met je eens.
Zoals je al zegt:

Het kan niet

Het mag niet

en je wil het ook niet.

Lekker voor jezelf houden en gewoon lekker gelukkig zijn met je man.
Als je echt verder wilt met je man vertel het dan zeker niet aan die Marco! Wat wil je daarmee bereiken, de erkenning van hem dat er inderdaad iets bijzonders in de lucht hangt tussen jullie? Niet doen, als je de kat niet op het spek wilt binden moet je het er niet met hem over hebben.

Ik persoonlijk zou het wel tegen mijn man vertellen. Hiermee deel je een belangrijk deel van je gevoel met hem. Misschien merkt hij nu al iets aan je, als je hem deelgenoot maakt van je gevoelens dan kan hij daar inderdaad niets mee, maar het laat wel zien dat jij eerlijk wilt zijn tegen hem, dat je je diepste gevoelend met hem wilt delen. En het haalt waarschijnlijk ook meteen de ergste spanning van die verliefdheid af, als je weet dat je man er ook vanaf weet, waardoor het sneller over zal gaan.
Praat met je man. Je hoeft niet letterlijk te benoemen voor WELKE man je precies gevoelens hebt, maar maak hem wel duidelijk dat je blijkbaar voor aandacht van andere mannen openstaat. Dat is pijnlijk, maar wel iets waar hij iets mee kan, als hij van goede wil is en waar iets aan te doen is nog. Hem dezelfde boodschap geven en hem tegelijkertijd zijn goede vriend afnemen door deze in die boodschap te betrekken, heeft een veel explosiever effect voor zowel jullie eigen relatie als die van de twee mannen als die van de vriendschap met zijn partner. Niemand kan daar iets mee uiteindelijk. Ook jij niet.

Sterkte.
Een mening is als een erectie. Je hebt er zo een, maar dan moet je hem nog staande zien te houden. Anders wordt het al snel slap gelul...
Ik zou het aan geen van tweeën vertellen. Je haalt er zoveel mee overhoop. Jij bent verliefd, jij dealt ermee.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Het kan niet

Het mag niet

en je wil het ook niet.

Doe het dan ook niet.

Vergeet het en denk er nooit meer aan.
Ik denk dat je het juist wel aan je man moet vertellen: bij mij haalde dat de "angel" er uit zeg maar. Het was ineens niet meer zo spannend, omdat mijn man er vanaf wist.

Ik denk dat als ik het aan mijn "marco" had verteld, en het was wederzijds geweest dat alles dan veel moeilijker geworden zou zijn.

Nu zijn man en ik er juist sterker uit gekomen, omdat we ons realiseerden hoeveel we van elkaar houden en dat we allebei niet willen dat daar iemand tussen komt.

Een verliefdheid hoeft trouwens niet te betekenen dat er in je relatie iets mis is denk ik.

Zolang je er niks mee doet is het soms zelfs wel leuk, geeft toch een beetje "sjeu" aan je leven :-) Lekker van die gevoelens genieten, niet teveel aanwakkeren en het gat vanzelf wel over.
Man vertellen, legt bom onder je relatie

Die Marco vertellen legt bom onder vriendschap met hem en vriendin.

Wat voor doel dient vertellen, hoop je op het zelfde gevoel bij hem en wil je daarvoor alles op het spel zetten. Dan ja vertellen.

Anders zwijgen en gewoon genieten van de lente en het verliefde gevoel. En vooral eens kijken waarom je die gevoelens voor een andere man heb als je eigen man. Het is een teken aan de wand...

Succes
Heb ik dat?!
Bijna ieder mens heeft wel eens dromen over een ander dan zijn eigen partner. Jij bent echter al te ver gegaan in het cultiveren van dergelijke gevoelens. Je zegt wel dat je liefde niet kan, maar je wou toch graag bevestigd zien dat hij ook verliefd zou zijn op jou. Je spreekt jezelf dus eigenlijk tegen.

Verliefdheid eindigt meestal met iets heel lelijks wat niet in de droom past. Dat lelijke bestaat er meestal uit dat je de persoon en de realiteit beter leert kennen, waardoor je uiteindelijk accepteert dat je grote liefde een heel ander persoon is dan je dacht.

Het lijkt mij het beste, aangezien je al je besluit genomen hebt dat je gezin je meer waard is dan een droom, dat je anderen niet de last oplegt van jou labiele gevoelens, je mond dus houdt, maar dat je in stilte alles doet, alles wat mogelijk is, om de droom af te breken. Als je van je gezin houdt dat ben je het ze verplicht.
quote:Ayla520 schreef op 06 april 2010 @ 07:31:

Praat met je man. Je hoeft niet letterlijk te benoemen voor WELKE man je precies gevoelens hebt, maar maak hem wel duidelijk dat je blijkbaar voor aandacht van andere mannen openstaat.

Hier sluit ik me gedeeltelijk bij aan, niet tegen Marco

maar wel tegen je man, goede kans dat hij namelijk

al lang iets voelt dat hij niet kan plaatsen.

Vorige week heb ik hetzelfde meegemaakt, en toen

het hoge woord er uit was vielen voor mij veel puzzelstukjes

op zijn plaats, ik was niet gek maar had dingen de

laatste maanden goed aangevoeld.

Ik zal je vertellen wat er toen gebeurde, nog voor ik

vroeg "waarom" kwam de "wie" vraag.

Sterker nog, voor de wie vraag was beantwoord kon

ik gevoelsmatig niet verder met de "waarom"

Dit hoor ik ook van mede-mannen en heeft te maken

met oerinstincten, ja we hebben ze nog, waarbij de

man zijn "concurentiepositie" inschat.

Overigens had ik een lijst in gedachten van kanidaten

(3 stuks) en een bleek het inderdaad te zijn, ondanks

dat ik de persoon nooit ontmoet had.

Wil je perse Marco uit het verhaal houden is er een

oplossing, verzin een man, desnoods op de tennisvereniging

en zeg dat hij onlangs verhuist & vetrokken is.

Kan zijn dat hij er in tuint.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
[quote]jack24 schreef op 06 april 2010 @ 03:12:

ik kan je wel 1 ding vertellen als 2 mensen tot elkaar aangetrokken voelen het er vroeg of laat uitkomt.[/quote]

Dit snap ik niet. Als zij haar mond erover houdt tegen iedereen dan weet niemand het toch en zal die verliefdheid op den duur wel slijten. Het ligt echt aan jezelf of dat er altijd uit gaat komen, hoeft helemaal niet als je sterk bent.

Ik kan T.O. aanraden om inderdaad met niemand erover te spreken als zij haar relatie wil behouden. Als je iets niet voedt, groeit het ook niet maar zal het dood gaan. Dat kan even duren maar de verliefdheid zal zeker verdwijnen. Lijkt mij dat je met opbiechten een hele hoop schade gaat aanrichten. Denk dus twee keer na voordat je dergelijke stappen neemt.
quote:Lieve1976 schreef op 06 april 2010 @ 15:40:

[quote]jack24 schreef op 06 april 2010 @ 03:12:

ik kan je wel 1 ding vertellen als 2 mensen tot elkaar aangetrokken voelen het er vroeg of laat uitkomt.[/quote]

Dit snap ik niet. Als zij haar mond erover houdt tegen iedereen dan weet niemand het toch en zal die verliefdheid op den duur wel slijten. Het ligt echt aan jezelf of dat er altijd uit gaat komen, hoeft helemaal niet als je sterk bent.

Ik kan T.O. aanraden om inderdaad met niemand erover te spreken als zij haar relatie wil behouden. Als je iets niet voedt, groeit het ook niet maar zal het dood gaan. Dat kan even duren maar de verliefdheid zal zeker verdwijnen. Lijkt mij dat je met opbiechten een hele hoop schade gaat aanrichten. Denk dus twee keer na voordat je dergelijke stappen neemt.

Het probleem is dat Marco blijft komen.

Afstand nemen is niet mogelijk.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:hollebollegijs schreef op 06 april 2010 @ 10:38:

Wil je perse Marco uit het verhaal houden is er een

oplossing, verzin een man, desnoods op de tennisvereniging

en zeg dat hij onlangs verhuist & vetrokken is.

Kan zijn dat hij er in tuint.Je raadt haar nu dus eigenlijk aan om te liegen tegen haar man? Lekkere basis voor een relatie is dat zeg!
quote:Capibara schreef op 06 april 2010 @ 18:35:

[...]

Je raadt haar nu dus eigenlijk aan om te liegen tegen haar man? Lekkere basis voor een relatie is dat zeg!

Maar is het verzwijgen voor iets wat de ander (in)direct ook aangaat, ook niet een beetje liegen, valt dat niet een beetje onder hetzelfde....

Ik ben het met sharra eens (zei met de zelfde ervaring) Ik denk dat je ook open en eerlijk meot zijn om daarna samen verder te gaan...Het zal idd het spannende er af halen en je hebt dan ook niet het gevoel dat je iets verzwijgt voor je man, want je bent ten slotte eerlijk geweest.

Ik heb van het weekend ook een 'geheim' verteld, totaal iets anders dan dit, maar het luchtte wel op...Ik kan me voorstellen dat zeker een geheim als dit erg op kan luchtten.

En wss valt het je man ook op (misschien niet gelijk) dat je Marco ontloopt en opeens anders doet tegen hem...Je maakt het jezelf dan alleen maar moeilijk,want je man heeft dan die signalen al geintepeteerd en zou kunnen denken dat er veel meer speelt.

MMR.
dubbel
Het is echt lente hier op Viva.nl

Verliefdheid is zo overrated.
plop
Het is misschien ook niet helemaal hetzelfde...Ik zei het omdat ik het gevoel er bij heb dat als je ergens mee zit je vaak gaat doen alsof er niks aan de hand is terwijl dat wel zo is...Als je partner dan vraagt of er wat is en jij zegt nee, dan lieg je...Maar misschien zie ik dat wel erg kort door de bocht...

Ik ben zelf iemand die alles zegt...Ik kan dingen niet voor me houden...Ik bedoel dat qua twijfels/problemen/irritaties e.d.

Maar ik vind fijn dat het door de reacties beter ging....Fijn ook dat je zeker weet dat je er niks mee gaat doen!!

Sterkte. Succes ook met je relaties...Je klinkt iig strijdvaardig!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven