Het leed dat Tinder (etc.) heet

03-01-2018 22:55 808 berichten
Alle reacties Link kopieren
Worden jullie ook zo moe van dat online daten? Ik ben nu zo'n 10 maanden single na een hele lange relatie en in het begin vond ik het allemaal reuze spannend en leuk. Maar de laatste tijd lijkt het of ik steeds sneller en vaker teleurgesteld wordt door al die mannen.
In mijn hoofd heb ik het idee dat het toch niet zo moeilijk moet zijn om iemand te vinden die echt goed bij me past en waar ik het mee wil proberen. Maar ik denk dat ik me daarin toch vergis.

Mijn vorige relatie heeft bijna 8 jaar geduurd, en pas nu dat ik merk hoe lastig het is om iemand te vinden die echt bij me past besef ik hoe bijzonder dat is geweest. Dat je 8 jaar lang lief en leed met een en dezelfde persoon kan delen.

Toen ik net single was genoot ik juist van alle mannelijke aandacht die ik kreeg via Tinder, Happn etc. Daar was zeker geen gebrek aan! Maar na een x aantal dates (waarvan het merendeel eindigde tussen de lakens) brokkelt mijn hoop steeds iets meer af. Natuurlijk, ik overdrijf vast want ben nog helemaal niet zo lang single en dingen als 'you can't hurry love'.

Eigenlijk ben ik ook vooral benieuwd naar jullie Tinder/online-date-ervaringen. Met welk doel installeerden jullie die apps? Is eruit gekomen wat je gehoopt had? Of heb je misschien een tijd online gedate en ben je toen gestopt omdat het in real life gewoon beter werkt?

Ben benieuwd naar jullie verhalen!
Nou, ik het het vanavond geïnstalleerd, kijken wat de buit gaat worden. Krijg je automatisch te zien wanneer je een match hebt, en de mogelijkheid hebt om berichten te sturen?
Taalnazi's zijn onprettige mensen: https://www.esquire.com/nl/stijl-carrie ... lijk-mens/
Knapuiltje schreef:
06-01-2018 21:48
Dit vind ik echt kansloos :facepalm:
Wat een rare mensen kan je toch tegen komen tijdens het daten.

1 date zal ik nooit vergeten.
Leuke vrouw, intelligent enz.
Afgesproken op terrasje om wat te gaan drinken. Zegt ze opeens tussen neus en lippen door o ja, mijn zus en haar vriend zijn ook wel benieuwd naar je. Wijst ze naar het tafeltje achter ons, zaten ze dan :facepalm:
En dan ook nog even naar me toe komen om zich voor te stellen en mij uitgebreid te keuren.
Ik wou toen al weg, maar toen begon ze opeens haar eisenlijst op tafel te leggen; ik wil binnen zoveel jaar trouwen en jij moet zus en zo zijn.
Nou dacht het niet. Heb de date afgekapt en niks meer laten horen :biggrin:
Belde ze me op waarom ik haar niet voor een 2e date had gevraagd :facepalm: ging ze helemaal tekeer tegen me en me de date etiquette uitleggen. Kansloos. Was zo getraumatiseerd van deze date dat ik maanden niet meer gedate heb :cry:
Holy moly alles klinkt hier gewoon fout aan! Hoe komt het in godsnaam bij je op om je zus en haar vriend ook 'uit te nodigen'!? Die was echt de wanhoop nabij joh. Gelukkig nog nooit zoiets raars gehad qua dates. De meeste waren gewoon erg leuk, sommige minder maar nooit een disaster date ofzo. Lijkt me ergens wel eens grappig trouwens. Dat je compleet wordt overrompeld door wat iemand zegt/doet. Maar dan eigenlijk liever op een lieve, coole en positieve manier 😊
De_Cynicus schreef:
07-01-2018 00:46
Nou, ik het het vanavond geïnstalleerd, kijken wat de buit gaat worden. Krijg je automatisch te zien wanneer je een match hebt, en de mogelijkheid hebt om berichten te sturen?
Als de ander jou ook liket ziet ie idd dat je een match hebt. Daarna kan je berichten sturen en gaan met de banaan! Veel plezier;-)
Violetta; veel plezier met je date morgen! Ben benieuwd.. enne, niet je zus meenemen he :-D

Wat zijn jullie redenen om iemand naar links te swipen? Ik heb een hele lijst;

- vrouwen met konijnenoren (snapchat dingen)
- profielen met teksten zoals durf jij het aan, overtuig me, wees origineel enz. Like what the hell, wie ben jij :facepalm:
- Instagram profielen met 197371 "modellen" foto's
- foto met het hoofd half verscholen achter de hond/kat/hamster/egel
- foto met meerdere mensen. Ga er altijd van uit dat je dan de lelijkste ben.
- halfnaakte foto's. Ben er zeker niet vies van maar als dat al de publieke introductie is: nee.
@Knapuiltje; Hahaha, vreselijk. Ik knap ontzettend af op profielteksten die vol zitten met spel- en taalfouten. Of mannen die wanhopig op zoek zijn naar een vriendin en zich aan je vastklampen als je ook maar één vinger zou geven. Verder ben ik het wel met je eens eigenlijk, ik heb ook niks met groepsfoto's en snapchatfilters. Oh, en bij chagrijnige hoofden ga ik meteen verder, ik wil niet zo'n chagrijnige vent die nergens om kan lachen. Ik ben zelf de grootste lachebek met de zwartste humor, dus ik moet iemand hebben die zichzelf niet al te serieus neemt, dat doe ik namelijk ook niet.
@Barnabas

Jaja, een vrouw met humor.

De enige vrouw die meer dan een uur per dag een glimlach heeft, heet Lisa.
Mona Lisa.
@MarkSD; Dan ga je toch echt met de verkeerde vrouwen om ben ik bang. Of ik ben een foutje van de natuur, dat kan ook.
Knapuiltje schreef:
06-01-2018 21:48
Dit vind ik echt kansloos :facepalm:
Wat een rare mensen kan je toch tegen komen tijdens het daten.

1 date zal ik nooit vergeten.
Leuke vrouw, intelligent enz.
Afgesproken op terrasje om wat te gaan drinken. Zegt ze opeens tussen neus en lippen door o ja, mijn zus en haar vriend zijn ook wel benieuwd naar je. Wijst ze naar het tafeltje achter ons, zaten ze dan :facepalm:
En dan ook nog even naar me toe komen om zich voor te stellen en mij uitgebreid te keuren.
Ik wou toen al weg, maar toen begon ze opeens haar eisenlijst op tafel te leggen; ik wil binnen zoveel jaar trouwen en jij moet zus en zo zijn.
Nou dacht het niet. Heb de date afgekapt en niks meer laten horen :biggrin:
Belde ze me op waarom ik haar niet voor een 2e date had gevraagd :facepalm: ging ze helemaal tekeer tegen me en me de date etiquette uitleggen. Kansloos. Was zo getraumatiseerd van deze date dat ik maanden niet meer gedate heb :cry:
Nee!!! Bizar !!!
Barnabas: dat is i.m.o de juiste tinderinsteek. Niks van verwachten.

Knapuiltje: dank je wel, nee zal ik niet doen ;-D
Is ook niet nodig want totaal geen zenuwen. Gewoon veel zin in.
Ik verwacht er echt nog niet zoveel van maar deze date gaat tot nu toe anders dan anderen.
Veel mannen zijn toch op sex uit (wil i.m.o niet zeggen dat ze alleen daar naar op zoek zijn...), ik werd daar denk ik toch zenuwachtig van, toch een beetje dat pusherige.
Dat doet deze man duidelijk niet, is wel fijn.
Gewoon mekaar rustig leren kennen en maar zien waar het schip strandt.

Waar ik op let bij het swipen, niet reteknap want vaak geen inhoud/zeggen toch bijna nooit wat en hebben tig matches, geen stomme afgezaagde foto (sportschool, vissen, auto, das stom) en leuke aparte profieltekst.
Oww en ik val over het algemeen niet echt meer op Nederlanders/op een Nederlands uiterlijk. (Ben ik zelf wel hoor..., Maar ik klik niet zo met mn medelanders en val niet echt op de 'hollandse look')

Offtopic: goedemorgen, ik wil koffie.
Zin in afspraakie vanmiddag :proud:
anoniem_361676 wijzigde dit bericht op 07-01-2018 07:38
1.62% gewijzigd
De_Cynicus schreef:
07-01-2018 00:46
Yep.
Je krijgt zelfs hints om iets te zeggen, vonden ze blijkbaar nodig.. ;-D
Knapuiltje, ik begon heel kritisch. Ik wilde minimaal HBO (liefst WO+) opleiding, niet rokend, binnen een uur autoafstand, mijn type (donkerharig, beetje stevig), langer dan ik (niet moeilijk, ik ben klein) , maximaal 2 kinderen maar gezien mijn kinderen wel kindvriendelijk en ook diervriendelijk.

Resoluut naar links gingen vissen, auto's/motoren /boten, honden, kinderen, zonnebrillen, spelvaudten, clichés als een dag niet gelachen is een dag niet geleefd, sportschoolfoto's, halfnaakt, groepsfoto's, caféfoto's, foto's met zijn ex er nog op, festivalfoto's en foto's van de man te midden van zijn 30 vriendinnen.

En ik had nog steeds genoeg te daten :yes:

Helaas altijd vriendschappelijk of klootzakken of een korte relatie die niet werkte. Toen de criteria wat ruimer gemaakt.

Nou inmiddels dus 6 maanden samen met een rokende, niet-donkerharige man die een kop kleiner is, alleen middelbare school heeft en ongeschoold werk doet maar wél lekker op niveau kan meepraten over politiek, economie en actualiteiten. In zijn profiel stonden foto's met zonnebril, een zinnetje in slecht Engels want hij is van buitenlandse afkomst en ook relatief kort in Nederland. Eigenlijk het enige wat klopt is dat hij geen kinderen heeft (maar de mijne wel heel leuk vindt) en de reisafstand. Hij is wel diervriendelijk maar wil er geen dus zelfs dat is niet gelukt. :rofl:

En ondanks dat alles ben ik me toch verliefd en hij op mij en voelt het voor beiden als 'minstens langdurig maar ik denk dat jij het bent!' ... :flirting:

Het kan verkeren...
Fluttershy: :rofl: geweldig!
Had ik heel in het begin ook, een rete streng eisenlijstje. Maar zo werkt dat helemaal niet ben ik ook wel achter.
Violettavalerie82 schreef:
07-01-2018 10:07
Fluttershy: :rofl: geweldig!
Had ik heel in het begin ook, een rete streng eisenlijstje. Maar zo werkt dat helemaal niet ben ik ook wel achter.
Dus dat wordt voor jouw een Nederlandse boerenzoon (sportschooljongen) met foto's van hem in zijn sportauto (incl. zonnebril) trots poserend met een pasgevangen karper.
Mede-tinders.. mag ik jullie advies?

Sinds woensdag een match, donderdag dagelijks gesprekken op whatsapp, maar geen planning voor een afspraak. Wel een beetje over zitten geinen, maar niets concreets. Ik wil de druk niet opvoeren en pushen, maar ik zou ook wel eens in het echt willen zien met wie ik nou app. Het voelt voor mij zo raar. Met iemand appen die je niet kent.

Straks mist de klik in het echt. Zit ik alleen maar mijn tijd te verdoen. Aan de andere kant dringt hij in elk geval niet op seks aan.

Wat doen jullie of zouden jullie doen? Zelf een voorstel doen of nog even afwachten en hem zijn kans geven?
Het leven is te kort om te lang op de verkeerde plek te blijven.
Nou, ik had gisteravond een hoop vrouwen geliked, mijn maximale likes voor de dag is bereikt. Dus moet twaalf uur wachten. En heb nog geen enkele match gevonden, dus neem aan dat iedereen dan naar links heeft geswiped.

Maar goed, ik zoek dan ook geen relatie. Wat blijkt uit jullie ervaring, zijn mensen meer op zoek naar een sexpartner, of een serieuze relatie? Want als iemand verwacht dat ik haar mee uitneem naar een restaurant, dan is het voor mij duidelijk dat ze een relatie wilt. Naja, of gratis eten.

Ik neem aan dat de chatsessie snel voorbij is als je direct zegt "ik wil alleen neuken". :biggrin:
Taalnazi's zijn onprettige mensen: https://www.esquire.com/nl/stijl-carrie ... lijk-mens/
De_Cynicus schreef:
07-01-2018 12:21
Nou, ik had gisteravond een hoop vrouwen geliked, mijn maximale likes voor de dag is bereikt. Dus moet twaalf uur wachten. En heb nog geen enkele match gevonden, dus neem aan dat iedereen dan naar links heeft geswiped.

Maar goed, ik zoek dan ook geen relatie. Wat blijkt uit jullie ervaring, zijn mensen meer op zoek naar een sexpartner, of een serieuze relatie? Want als iemand verwacht dat ik haar mee uitneem naar een restaurant, dan is het voor mij duidelijk dat ze een relatie wilt. Naja, of gratis eten.

Ik neem aan dat de chatsessie snel voorbij is als je direct zegt "ik wil alleen neuken". :biggrin:
Zoals je hierboven al leest, heb ik ook geen flauw idee.

Als iemand op seks uit is dan merk je het wel. Meestal wordt er dan gelijk gevraagd of je vanavond kunt afspreken, of je sexy gekleed bent of ze sturen je een dick pic. :P

Als je gesprekken hebt is het is lastig in te schatten. Stel je hebt leuke gesprekken, is het dan leuk leuk of leuk ik zie je wel zitten. Tinderen is echt leed.
De_Cynicus schreef:

Ja, dat is niet echt de beste binnenkomer.

Hoor anders even wat Tim te zeggen heeft:

https://www.versiercoach.nl/tinder-tips-voor-mannen/
@louti

Gewoon vragen. Anders kun je lang wachten. Ennnnnnn actie!

:-D
Die tekstloze profielen, echt zo'n turn off! Vaak zijn het ook niet de slimsten, althans dat is mijn voorgevoel dan. Tekstloos zal ik (bijna) nooit als eerste aanspreken. Soms doe ik het wel als ze er heel sexy uitzien, meer voor de grap, want echt die kunnen meestal niet communiceren:
"Hep je meer fotoos", "Ech wel", "Lekker weekend?", "Wat doe je voor de kost?"

Of erger nog de tekst "Vraag maar" of alleen "Geen ONS". Daarbij denk ik aseksueel type en nee ik ben niet uit op one night stands, maar vind het wel belangrijk dat een persoon een echte liefhebber is :-) Vooropgesteld dat er wel een wederzijdse onweerstaanbare aantrekkingskracht is. Niet omdat ik zo graag wil scoren. Wat is er aan sex als je elkaar niet eens echt lekker vindt? Dus die mannen met hun dick pics, gelijk geile praat etc, daar begrijp ik niks van. Kan me niet voorstellen dat iemand daar ooit succes mee heeft. Tenzij je natuurlijk de huidige "The Bachelor" bent :-)

Al heb je maar één triggerend of grappig of sexy of gevat zinnetje, dat nodigt uit.

Verder lees ik graag de lengte, liefst zo rond de 1.78 :-) en bij voorkeur Amsterdam. Da's gewoon lekker makkelijk.
ohboy wijzigde dit bericht op 07-01-2018 12:45
18.47% gewijzigd
De_Cynicus schreef:

:rofl: :proud: ja tenzij je net een match hebt die dat ook wil.
(En als je volgens Violetta's sprookje dan per ongeluk ook verliefd wordt dan is dat nog leuker :flirting: )

Hihi ik krijg bijna zin om die openingszin een x te gebruiken. Das lachen want ik vermoed dat je dat niet verwacht van een vrouw :proud:
louti schreef:
07-01-2018 12:26
Zoals je hierboven al leest, heb ik ook geen flauw idee.

Als iemand op seks uit is dan merk je het wel. Meestal wordt er dan gelijk gevraagd of je vanavond kunt afspreken, of je sexy gekleed bent of ze sturen je een dick pic. :P

Als je gesprekken hebt is het is lastig in te schatten. Stel je hebt leuke gesprekken, is het dan leuk leuk of leuk ik zie je wel zitten. Tinderen is echt leed.
Nou, bij mij ben ik dat stadium nog niet eens ingekomen. Aangezien ik geen match heb, en dus ook niet kan chatten.:p
MarkSD schreef:
07-01-2018 12:30
@louti

Gewoon vragen. Anders kun je lang wachten. Ennnnnnn actie!

:-D
Echt? Heeft ie dan niet het idee dat ik zijn mannelijkheid afneem? :sigh: meen overal te lezen dat je dat vooral als vrouw niet moet doen haha.

Maar dan ga ik denk ik mijn moed bij elkaar rapen op jouw advies ;)
Violettavalerie82 schreef:
07-01-2018 12:42
:rofl: :proud: ja tenzij je net een match hebt die dat ook wil.
(En als je volgens Violetta's sprookje dan per ongeluk ook verliefd wordt dan is dat nog leuker :flirting: )

Hihi ik krijg bijna zin om die openingszin een x te gebruiken. Das lachen want ik vermoed dat je dat niet verwacht van een vrouw :proud:
Nee, bij zo'n vrouw vermoed ik dan dat ze niet in orde is. Dan kun je beter voor de appie gaan zitten met dat op een briefje op je voorhoofd geplakt.
In de wereld van vandaag lopen de domkoppen over van zelfverzekerdheid, terwijl de slimmeriken een en al twijfel zijn. B. Russell
Louti : niks mis met initiatief nemen. Al moet ik ook weer zeggen dat mijn ervaring is dat geen uitnodiging weinig serieuze interesse is.

Cynicus : De meerderheid van de mannen voor seks, de meerderheid van de vrouwen vriendschap met de mogelijkheid dat een echt geslaagde match een relatie wordt. Ik stelde altijd vroeg de vraag 'Wat zoek je op Tinder?'. De meerderheid antwoordde dan eerlijk.
Tim zou ik mooi laten voor wat het is, kwal van de bovenste plank. Gewoon jezelf blijven. Voor mannen is het gewoon moeilijker.

Ohboy : Dat geen ONS had ik er ook op. Simpelweg omdat ik blijkbaar een heel seksuele uitstraling heb, dus zowel irl als op Tinder, trok ik juist heel veel mannen aan die alleen seks of een FWB wilden. Dat word je snel zat, allemaal tijdverspilling voor beide partijen.
inkepinkje schreef:
07-01-2018 12:46
Nee, bij zo'n vrouw vermoed ik dan dat ze niet in orde is. Dan kun je beter voor de appie gaan zitten met dat op een briefje op je voorhoofd geplakt.
:proud: net zo goede resultaten als op Tinder vermoed ik, met zo'n openingszin ;-D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven