Het leed dat Tinder (etc.) heet

03-01-2018 22:55 808 berichten
Alle reacties Link kopieren
Worden jullie ook zo moe van dat online daten? Ik ben nu zo'n 10 maanden single na een hele lange relatie en in het begin vond ik het allemaal reuze spannend en leuk. Maar de laatste tijd lijkt het of ik steeds sneller en vaker teleurgesteld wordt door al die mannen.
In mijn hoofd heb ik het idee dat het toch niet zo moeilijk moet zijn om iemand te vinden die echt goed bij me past en waar ik het mee wil proberen. Maar ik denk dat ik me daarin toch vergis.

Mijn vorige relatie heeft bijna 8 jaar geduurd, en pas nu dat ik merk hoe lastig het is om iemand te vinden die echt bij me past besef ik hoe bijzonder dat is geweest. Dat je 8 jaar lang lief en leed met een en dezelfde persoon kan delen.

Toen ik net single was genoot ik juist van alle mannelijke aandacht die ik kreeg via Tinder, Happn etc. Daar was zeker geen gebrek aan! Maar na een x aantal dates (waarvan het merendeel eindigde tussen de lakens) brokkelt mijn hoop steeds iets meer af. Natuurlijk, ik overdrijf vast want ben nog helemaal niet zo lang single en dingen als 'you can't hurry love'.

Eigenlijk ben ik ook vooral benieuwd naar jullie Tinder/online-date-ervaringen. Met welk doel installeerden jullie die apps? Is eruit gekomen wat je gehoopt had? Of heb je misschien een tijd online gedate en ben je toen gestopt omdat het in real life gewoon beter werkt?

Ben benieuwd naar jullie verhalen!
:$ ff korte update, hij is ff roken, totaal niet verwacht voor dat we de 1e date hadden maar hij is nog leuker dan vorige x, en cute en voorzichtig en we hebben het leuk :$ :puh:
Knapuiltje schreef:
07-01-2018 01:14
Violetta; veel plezier met je date morgen! Ben benieuwd.. enne, niet je zus meenemen he :-D

Wat zijn jullie redenen om iemand naar links te swipen? Ik heb een hele lijst;

- vrouwen met konijnenoren (snapchat dingen)
- profielen met teksten zoals durf jij het aan, overtuig me, wees origineel enz. Like what the hell, wie ben jij :facepalm:
- Instagram profielen met 197371 "modellen" foto's
- foto met het hoofd half verscholen achter de hond/kat/hamster/egel
- foto met meerdere mensen. Ga er altijd van uit dat je dan de lelijkste ben.
- halfnaakte foto's. Ben er zeker niet vies van maar als dat al de publieke introductie is: nee.
Zo irritant met meerdere mensen! Moet je gaan uitvissen om wie 't gaat en soms is dat niet eens te doen!
Violettavalerie82 schreef:
07-01-2018 15:54
:$ ff korte update, hij is ff roken, totaal niet verwacht voor dat we de 1e date hadden maar hij is nog leuker dan vorige x, en cute en voorzichtig en we hebben het leuk :$ :puh:
Een rokende date. EXIT. Roken in 2018 ongelooflijk :-)
ohboy schreef:
07-01-2018 16:29
Een rokende date. EXIT. Roken in 2018 ongelooflijk :-) Nou vooruit, als het een héél lekker ding en met mate.
Violettavalerie82 schreef:
07-01-2018 15:54
Niet dumpen voor dat roken hoor!
(verliefdheidshormonen... Ik ben zelfs gek geworden op zoenen tijdens het roken O_O Maar hij is ook gewoon een lekker ding.)

Het is je gegund, hopelijk werkt het uit!
Knapuiltje schreef:
07-01-2018 01:14
Violetta; veel plezier met je date morgen! Ben benieuwd.. enne, niet je zus meenemen he :-D

Wat zijn jullie redenen om iemand naar links te swipen? Ik heb een hele lijst;

- vrouwen met konijnenoren (snapchat dingen)
- profielen met teksten zoals durf jij het aan, overtuig me, wees origineel enz. Like what the hell, wie ben jij :facepalm:
- Instagram profielen met 197371 "modellen" foto's
- foto met het hoofd half verscholen achter de hond/kat/hamster/egel
- foto met meerdere mensen. Ga er altijd van uit dat je dan de lelijkste ben.
- halfnaakte foto's. Ben er zeker niet vies van maar als dat al de publieke introductie is: nee.
Inderdaad ook dit.
Ik heb er ook nog wel een paar:
- overdreven sportschool foto's
- spel/grammatica fouten in de profieltekst
- foto's waar mannen trots een vis vasthouden
- dronken uitgaans foto's waar hele groepen op staan
Flaffy schreef:
07-01-2018 16:45
Inderdaad ook dit.

Ik heb er ook nog wel wat:

- De badkamerselfie, inclusief rommelig gordijn en axe douchegel
- de haremfoto
- de vriendenfoto waarbij de persoon vaak de minst aantrekkelijke is
- de afgeknipte ex op de foto, waar je nog een beetje haar/arm/been van ziet
- de met zwart doorgekraste ex
- de bedselfie
Het leven is te kort om te lang op de verkeerde plek te blijven.
Leuk om al die links swipers te lezen!
Tinder bied soms ook gewoon ordinair vermaak.
Ik hoor altijd van mijn vriendinnen dat die vissen foto's echt een afknapper zijn.
Waarom zijn er nog steeds zoveel mannen die denken dat dit aantrekkelijk is :P

Ik moet zelf altijd lachen om teksten in de trant van denk maar niet dat je me zomaar kunt krijgen, de hard to get indruk geven. Als ik dan naar de foto's kijk denk ik really? o_o
fluttershy schreef:
07-01-2018 07:55
Knapuiltje, ik begon heel kritisch. Ik wilde minimaal HBO (liefst WO+) opleiding, niet rokend, binnen een uur autoafstand, mijn type (donkerharig, beetje stevig), langer dan ik (niet moeilijk, ik ben klein) , maximaal 2 kinderen maar gezien mijn kinderen wel kindvriendelijk en ook diervriendelijk.

Resoluut naar links gingen vissen, auto's/motoren /boten, honden, kinderen, zonnebrillen, spelvaudten, clichés als een dag niet gelachen is een dag niet geleefd, sportschoolfoto's, halfnaakt, groepsfoto's, caféfoto's, foto's met zijn ex er nog op, festivalfoto's en foto's van de man te midden van zijn 30 vriendinnen.

En ik had nog steeds genoeg te daten :yes:

Helaas altijd vriendschappelijk of klootzakken of een korte relatie die niet werkte. Toen de criteria wat ruimer gemaakt.

Nou inmiddels dus 6 maanden samen met een rokende, niet-donkerharige man die een kop kleiner is, alleen middelbare school heeft en ongeschoold werk doet maar wél lekker op niveau kan meepraten over politiek, economie en actualiteiten. In zijn profiel stonden foto's met zonnebril, een zinnetje in slecht Engels want hij is van buitenlandse afkomst en ook relatief kort in Nederland. Eigenlijk het enige wat klopt is dat hij geen kinderen heeft (maar de mijne wel heel leuk vindt) en de reisafstand. Hij is wel diervriendelijk maar wil er geen dus zelfs dat is niet gelukt. :rofl:

En ondanks dat alles ben ik me toch verliefd en hij op mij en voelt het voor beiden als 'minstens langdurig maar ik denk dat jij het bent!' ... :flirting:

Het kan verkeren...
Wat leuk om te lezen dat je nu zo gelukkig bent met een man die je eigenlijk niet zocht :flirting:
Uiteindelijk gaat het altijd om de klik en het goede gevoel dat de ander je geeft.
Ik hoop ooit hetzelfde te kunnen zeggen haha maar ik denk het niet.
Ik ben echt te moeilijk en heb hele specifieke wensen die ik graag wil.

Hadden jullie al vrij snel bij elkaar het gevoel dit is het?
Flaffy schreef:
07-01-2018 16:45
Inderdaad ook dit.
Jaaa die sportschool foto's :biggrin:
Liefst met sixpack en afgetraind lichaam.
Ik kom 6 keer week in de sportschool maar no way dat ik daar een foto van ga maken :P ik hoef daar echt niet mee te gaan showen vind het te ijdel.
Ik was ook lastig en heel arrogant, ik kon het me permitteren qua aantal matches dus daar word je ook niet bescheidener van. Alleen vond ik iedereen die aan mijn eisenlijstje voldeed ook niet wat ik zocht. Dus niet wanhopen hahahaha.

Mijn vriend had bij de eerste date gelijk het gevoel dat ik het was voor hem. Ik vond hem wel oké, maar nog niet speciaal. Mijn verliefdheid is bij de derde date gekomen. Het gevoel dat dit echt de juiste man is en niet zomaar een van de mogelijke geslaagde matches heeft maanden geduurd. Door mijn eigen onzekerheid en angsten wankelt dat ook wel eens als ik alleen ben.
Haha nee ik wanhoop zeker niet! I wont settle for less :-P
Wat mooi! Dat is wel t ideaal van hoe n relatie zou moeten groeien. Geen drama, moeilijk gedoe hard to get enz
Haha, leuk om dit allemaal te lezen! Gelukkig zitten er ook wel positieve verhalen bij.

Binnenkort heb ik mijn 1e Tinderdate. :)

Ik ben heel benieuwd. Ik heb al ontzettend veel matches gehad maar met niemand een klik. En met hem wel. Ook al kun je dat misschien niet via de telefoon zo bepalen, we kunnen wel lekker praten met elkaar. We 'snappen' elkaar.

En wat ik ook leuk vind, is dat hij niet slijmerig doet. Dat doen mannen ook zo snel, je uiterlijk complimenteren, kusjes sturen, hartjes, DOE NORMAAL. Echt daar houd ik helemaal niet van.

We praten gewoon vriendschappelijk, echt heel fijn vind ik dat.

Ik ben benieuwd :) Ook spannend, wel...
Oh god, hebben jullie ook wel eens mensen gehad die je dan gaan opzoeken op Facebook als je iemand niet hebt geliked op Tinder, of als het gesprek gewoon dood loopt? Ik heb nu echt al zo vaak gehad dat ik dan weer een berichtje kreeg van een jongen die alsnog probeerde z’n slag te slaan. Nu ook weer zo’n type die zich afvraagt “waarom het niks tussen ons werd”, terwijl het gesprek nooit verder gekomen is dan de gebruikelijke koetjes en kalfjes.
Barnabas schreef:
07-01-2018 19:40
Oh god, hebben jullie ook wel eens mensen gehad die je dan gaan opzoeken op Facebook als je iemand niet hebt geliked op Tinder, of als het gesprek gewoon dood loopt? Ik heb nu echt al zo vaak gehad dat ik dan weer een berichtje kreeg van een jongen die alsnog probeerde z’n slag te slaan. Nu ook weer zo’n type die zich afvraagt “waarom het niks tussen ons werd”, terwijl het gesprek nooit verder gekomen is dan de gebruikelijke koetjes en kalfjes.
Maar hoe dan? Je achternaam is toch niet zichtbaar?
Ja, maar ik negeerde dat gewoon. Ik vind dat echt onbeschoft en stalkerig om iemand via andere kanalen te benaderen.
fluttershy schreef:
07-01-2018 20:01
Ja, maar ik negeerde dat gewoon. Ik vind dat echt onbeschoft en stalkerig om iemand via andere kanalen te benaderen.
Helpt ook niet echt, dat je je andere social media accounts kan/moet koppelen aan je Tinder-account. Dan wordt het stalken wel erg gemakkelijk gemaakt he? :popcorn:
Taalnazi's zijn onprettige mensen: https://www.esquire.com/nl/stijl-carrie ... lijk-mens/
Ze kunnen dat volgens mij niet zien maar ik heb een aparte voornaam, vond een pseudoniem bij de mannen ook een afknapper (honesty first) en ja.. Even foto's vergelijken en je bent er.
@chocolatenight; Ik heb een aparte voornaam helaas, dus ze kunnen me zo vinden.
@fluttershy; Het is ook gewoon heel vreemd om zoiets te doen. Snap niet dat de hint dan niet overkomt.
Het verbaast me dat ik zoveel matches heb (ben het een paar dagen terug voor het eerst gaan uitproberen, dat hele Tinder). Ik ben heel voorzichtig met foto's, sta er maar half op, en heb in ieder geval duidelijk staan dat ik twee kinderen heb.

Al pratende zijn er drie afgevallen en met eentje kletst het erg goed. Niet meteen: waar werk je? Waar woon je? Hoeveel relaties heb je gehad? Maar gewoon over de dag, en en passant kwamen werk, hobby's, woonplaats vanzelf aan de beurt.

Maar hoe nu verder? Wie neemt het initiatief? Hoe ontmoet je elkaar? Ga je eerst bellen? Ergens koffie drinken?

Ik heb echt zó geen ervaring :$ heb een relatie van 18 jaar achter de rug en daarvoor heb ik welgeteld twee vriendjes gehad en (inclusief die twee vriendjes) met drie mannen gezoend. Ex is de enige met wie ik verder ben gegaan...

Doodeng dus. En nu?
^ Wie het initiatief neemt verschilt natuurlijk per gesprek. Maar je kunt het altijd proberen toch?

Wat ik meestal deed was gewoon ergens wat drinken in de stad als eerste date. Ook wel eens thuis afgesproken, maar vind ergens anders toch fijner.
Heb nu ook maar weer een account aangemaakt, en wat viel er veel te swipen zeg, kan me niet herinneren dat dat 2 jaar geleden ook zo was.

Maar goed, ben benieuwd of er een leuke match tussen zit.
flaffy wijzigde dit bericht op 25-03-2018 17:53
28.47% gewijzigd
louti schreef:
07-01-2018 18:06
Ik heb er ook nog wel wat:

- De badkamerselfie, inclusief rommelig gordijn en axe douchegel
- de haremfoto
- de vriendenfoto waarbij de persoon vaak de minst aantrekkelijke is
- de afgeknipte ex op de foto, waar je nog een beetje haar/arm/been van ziet
- de met zwart doorgekraste ex
- de bedselfie
Oh ja inderdaad.. vreselijk. Al ben ik de met zwart doorgekraste ex nog niet tegen gekomen.

Ik vond het al een raar idee om er een foto op te zetten die mijn ex van me heeft gemaakt.. waar hij niet eens op stond.:''')
:hello: :rolling: :shame: Lalala...
Nou ik ben geloof ik het levende bewijs dat (Tinder) daten vooral een kwestie is van veel geduld en jezelf en je grenzen goed leren kennen.
We hadden begin vd vanmiddag afgesproken, (in mijn woonplaats) hij is net een halfuurtje weg... :$
Beetje uit de hand gelopen haha..

Verschil met andere dates is dat ik dit x duidelijk mn grenzen aangaf en daar niet over heen ging toen ik hem net nog ff mee naar huis vroeg.
Echt gek, normaal durf ik dat niet en weet ik dat echt niet zo snel of ik iemand leuk begin te vinden maar nu wel, en in het kader van niks te verliezen heb ik hem dat gewoon gezegd, en daar ben ik erg trots op :proud:
Ik had wel een vermoeden dat dat wederzijds was en dat is ook zo :hyper: (we hebben ook gezoend :$ )

Of ik nu snel van stapel wil en ga, nope, zeker niet. We kennen mekaar net dus rustig aan...

Meteen ff een vraagje, dat bepaal je natuurlijk helemaal zelf, je weet zelf hoe comfortabel je je voelt bij iemand, maar na hoeveel dates/weken/maanden blijven jullie voor het eerst slapen en dat soort dingen?
He ik lijk wel 14.. ik heb dit echt nog nooit gehad bij iemand, dat het zo snel goed voelde. Ik voel me best wel raar :$

Moraal nogmaals: daten en Tinder kan een hel zijn, maar met de juiste insteek en weinig verwachtingen kan je denk ik het ook leuk hebben...
(Offtopic, en nu krijg ik ineens enorme trek in een oliebol :proud: )

Trouwens, rokende dates hebben niet mijn voorkeur maar eerlijk gezegd boeit het men niet. Ik knap daar niet op af en ik ga iemand enkel daarom echt niet dumpen...
anoniem_361676 wijzigde dit bericht op 08-01-2018 06:43
6.66% gewijzigd
Superleuk Violetta! Geniet ervan en ga inderdaad niet te hard van stapel. Het maakt eigenlijk niet uit wanneer je daar blijft slapen, als je je er maar prettig bij voelt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven