Het *ongecensureerde* eikenbos

04-07-2011 16:43 1833 berichten
Alle reacties Link kopieren
Waar de eikel niet ver van de boom valt, Bomen over alles kan, Je rustig een eikel kan zijn en een boompje planten geen probleem is.

Het vervolg op het vervolg van vrouwen vallen alleen op eikels.

Wat uiteindelijk erop neerkwam dat alleen eikels zoiets beweren.

Maar voor allen die nader tot elkander willen komen, verklaar ik het eikenbos officieel geopend.

Ik hou van eikels want:

Totaal aantal stemmen: 52

Ik ben een vrouw (8%)
Ik ben een eekhoorn (29%)
Ik haat eikels (6%)
je kan er lekkere koffie van zetten (8%)
Er zit zo'n leuke vent aan vast (13%)
Ben nou wel klaar met over eikels ouwehoeren (10%)
Waar gaat dit over? (17%)
Geen mening (10%)
.
.
quote:elfje26 schreef op 09 juli 2011 @ 16:58:

Gaia ben jij zelf gelovig? En geloof je dus ook dat alleen gelovigen naar de hemel gaan, ongeacht of je als ongelovige een goed mens bent (geweest)? Of heb ik je nu fout begrepen?

Wat ik nl niet snap is dat God in jullie ogen dan zo beperkt zou zijn, zeg maar. Ik leg het misschien raar uit.

Maar ik ben dus niet gelovig. Maar ik denk wel, dat ALS er een god is, dat hij( of zij ) dan zo groots is dat hij iemand beoordeelt op hoe hij/zij heeft geleefd en niet of dat die persoon naar de kerk ging, of tijdens zijn/haar leven in God geloofde.....

Ik ben gelovig, maar ik denk ook zoals jou hierin, met een kanttekening erbij dat God daarover oordeelt en ik niet, dus ik weet het verder niet en ik hoef dat ook niet te weten.

Ik kan me alleen niet indenken dat iemand die een heel mooi, lief, warm mens in zijn/haar leven is geweest en ook in daden en die God op een of andere manier niet heeft gekend of gezocht of twijfelde over het geloof in zijn/haar leven dat God dan zegt: "Ja Sorry..., maar nu ga je naar de hel, want je gelooft niet in mij."

(Wat overigens dan geen vrijbrief is om maar niet te geloven, want dan kom je toch wel in de hemel... Het zit allemaal lastig in elkaar. Ik heb ook niet alle antwoorden uiteraard... )

Maar nogmaals dat oordeel is aan God en niet aan mensen.

Ik zou zeggen, gelukkig maar!

quote:matth0 schreef op 09 juli 2011 @ 16:36:

[...]

Dat is niet wat ik zeg, ik zeg ook niet dat ze blij moeten zijn dan ze me willen hebben, het is juist andersom ik mag blij zijn als zo'n vrouw iets met mij wilt. Maar misschien is het ook wel te hoog gegrepen.

Volgens mij zit je aardig met jezelf in de knoop en met je zelfbeeld als ik dit zo lees....

Lees trouwens precies weer Drainerx verhalen van je nu...

Lekker warm he zit de slachtofferrol...
quote:xalvadora schreef op 09 juli 2011 @ 14:30:

Ja dat irriteert hoe vaker die elke keer begint te zeuren en te zwelgen...http://www.youtube.com/watch?v=WXqMpgXNKIk
quote:xalvadora schreef op 09 juli 2011 @ 17:23:

[...]

Volgens mij zit je aardig met jezelf in de knoop en met je zelfbeeld als ik dit zo lees....

Lees trouwens precies weer Drainerx verhalen van je nu...

Lekker warm he zit de slachtofferrol...Ahhhhhhhhhhhhhhhhhhh Mattie wat een graf tak ben je toch :puke: :puke: :puke: :puke:
Ja xal dat bedoel ik!

@Mattie

Over dat hele zonderaar gebeuren. Daar ben ik het al helemaal niet mee eens. Was bij de doop van mijn neefje, en dan worden zijn zonden weggewassen.. Welke zonden??? Het kind is net geboren wat kan hij nu al fout hebben gedaan. Dat is een van de redenen waarom ik geen interesse heb in het geloof, het is mij allemaal te negatief.

Maar goed, ieder zijn meuk. Je hoeft geen moeite te doen om me het uit te leggen, want hier hebben we gewoon andere meningen over. Ik respecteer ieder in wat hij of zij gelooft, en ik hoop dat zij ook respecteren dat ik niet geloof...
quote:elfje26 schreef op 09 juli 2011 @ 17:27:

Ja xal dat bedoel ik!

@Mattie

Over dat hele zonderaar gebeuren. Daar ben ik het al helemaal niet mee eens. Was bij de doop van mijn neefje, en dan worden zijn zonden weggewassen.. Welke zonden??? Het kind is net geboren wat kan hij nu al fout hebben gedaan. Dat is een van de redenen waarom ik geen interesse heb in het geloof, het is mij allemaal te negatief.

Maar goed, ieder zijn meuk. Je hoeft geen moeite te doen om me het uit te leggen, want hier hebben we gewoon andere meningen over. Ik respecteer ieder in wat hij of zij gelooft, en ik hoop dat zij ook respecteren dat ik niet geloof...Een echte gelovige respecteerd dat ook mensen als deze kneus zullen dat echter nooit never doen, tenzij ze zich laten opnemen en behandelen.
quote:matth0 schreef op 09 juli 2011 @ 17:07:

[...]

Je maakt een grote fout, .Ehmmm nee hoor. Ik ben nl niet gelovig. Of, ik geloof in andere dingen dan jij. Ik maak dus in JOUW ogen, of in hoe JIJ god ervaart een fout. Niet in mij ogen.
Precies Ronnie, dat is precies het tegenstrijdige wat je bij gelovigen vaak tegenkomt. Vandaar ook mijn vraag over de hemel.

Ik snap niet dat je in een God gelooft die zo oppervlakkig zou zijn en niet vergevingsgezind, alleen omdat iemand niet heeft gebeden etc.

Dat vind ik altijd interessant. God is al het goede. Maar niet als je niet gelovig (bent geweest). Ondanks dat je heel je leven geen vlieg kwaad hebt gedaan, zou je dan dus toch naar de hel gaan. Ik zou veel meer snappen van de gelovigen als ze zouden geloven in een God die in dit aspect zou zeggen; Je hebt niet in mij geloofd, maar je was een goed mens en dus vergeef ik je, welkom in de hemel
Beste Elfje,

Dopen is oorspronkelijk misschien bedoeld als symbolische vergeving van zonden en bekering, maar toen was Jezus ook al ouder toen hij zelf gedoopt werd en ging het met name om volwassen mensen die werden gedoopt door Johannes de doper:

(wikipedia:)

De doop wordt vermeld in de bijbel. In het Oude Testament komt het begrip doop niet zozeer voor, maar het Nieuwe Testament begint bij Johannes de Doper, die de doop van bekering en vergeving van zonden predikt. Jezus Christus laat zich dopen door Johannes de Doper. Ook de discipelen van Jezus pasten de dooppraktijk toe. Op de pinksterdag na de hemelvaart van Jezus werden ruim 3000 mensen gedoopt en zo ging dat door in alle christelijke gemeenten die ontstonden.

De apostel Paulus schrijft in zijn brief aan de Romeinen een stuk onderwijs aangaande de doop. Hij beschouwt de doop als een begrafenis van de oude mens, waarna de nieuwe mens in Christus uit het watergraf opstaat. In de brief van Paulus aan de Galaten wordt de doop een "bekleed" worden met Christus genoemd. In de eerste brief van Paulus aan de Korintiërs maakt Paulus een vergelijking tussen de doop en de doortocht van het volk Israël door de Schelfzee bij de uittocht uit Egypte.

De apostel Petrus vergelijkt de doop met het verhaal van de zondvloed. Net zoals Noach en zijn gezin door het water heen gered werden, zo ook de gelovige, aldus Petrus.

Bij baby's gebeurd dit eerder als een soort teken dat je bij de gelovige gemeenschap hoort, bij de kerk en een kind/"schaap" van God bent.

(wikipedia:)

Het doopsel of de doop is binnen het christendom het sacrament van de christelijke initiatie. De dopeling wordt overgoten met doopwater terwijl de voorganger de doopformule uitspreekt: "Ik doop u in de naam van de Vader, de Zoon en de Heilige Geest." Na het doopsel mag men zich christen noemen en mag deelnemen aan de andere sacramenten.

Het doopsel is het enige sacrament dat door de gehele christenheid erkend wordt.
Mensen als Mat bekijken het op die manier , als er een god bestaat die zelf de mensen geschapen heeft , gaat echt diezelfde mensen wel toe laten, het zijn zijn eigen schepsels

Daarin tegen zal god mensen als mat eerst nog een stadium laten door lopen om binnen te mogen komen, voldoet hij dan nog niet is hij niet welkom, eerst zal hij moeten slagen in mede menselijkheid en zolang hij dat niet kan kan hij het schudden zo simpel is het en niet anders, iedereen kan teksten uit zijn/haar hoofd leren maar dat zit in je hoofd en niet in je hart, bij veel mensen zitten de teksten nog in hun hoofd of in hun hart , maar zit de liefde,respect en fatsoen naar andere mensen wel in het hart en dat telt nu eenmaal veel meer dan een zooitje teksten die nota benen door mensen geschreven zijn.
Ah kijk daar heb ik wat aan! Dank je Xal! Dat maakt het al een stuk logischer..

*Toch vind ik dat ze best een wat lievere en leukere tekst voor babies bedacht konden hebben*
bescheidenheid siert de mens, dat wel. Maar zwelgen in zelfmedelijden niet.

* ben zo weer terug, moet even bijlezen *
Dopen is feestelijk en een teken dat je 'erbij hoort'. Ik interpreteer het dus zeker niet als negatief maar als positief.

Ik denk dat het dus echt gaat om de interpretatie hiervan.
"Ik doop u in de naam van de Vader, de Zoon en de Heilige Geest."

Dit wordt er 'normaal' gezegd bij een doop door een dominee.

Maar misschien hebben sommige dominee's of pastoors van de RK? (dat weet ik dan niet) andere teksten.

En je krijgt vaak een 2e naam, je doopnaam.
Eens.

Ik heb oprecht niks tegen gelovigen. Maar wel als ik het gevoel heb dat ze niet voor zichzelf denken. Ik heb een keer 3 uur met een streng gelovig meisje gepraat. Super interessant. Maar zij is iemand die altijd overal kritisch naar kijkt en open staat voor commentaar en vragen. Zodat zij zelf ook kan uitzoeken hoe dat zit en hoe zij daarin staat. Was heel leuk! Zij is de enige gelovige tot nu toe in mijn leven geweest waarvan ik dacht; ja, nu maak je het interessant.
Ik moet ook niets hebben van die dominees die 'staan te zwaaien met het vingertje' hoor.
quote:matth0 schreef op 09 juli 2011 @ 17:08:

[...]

As het zo onaantrekkelijk is voor vrouwen, klopt het toch wat ik zeg. Dan hoef ik ze ook niet aan te spreken, want dan weet ik van te voren dat ze me toch onaantrekkelijk vinden en bespaar ik veel tijd uit.Dat is wijs matth. Maar een tip, zorg wel dat het geen zwelgen in zelfmedelijden wordt, en geen valse bescheidenheid. Ik vind het persoonlijk wél aantrekkelijk als iemand bescheiden is. Om een voorbeeld te noemen, dat iemand dus niet 'te koop' loopt, het van de daken schreeuwt, met bijv. wat hij/zij allemaal wel niet bezit.

Tuurlijk is het goed om trots te zijn met wat je hebt bereikt, maar het continu inpeperen ervan bij andere mensen, vind ik dan weer onaantrekkelijk en erg oppervlakkig.

(nogmaals, in werkelijkheid is alles betrekkelijk, niets is een waar bezit, zo denk ik erover.)
@elfje

Snap ik, maar dat heeft dan niets met het geloof te maken mijns inziens.

Denk dat God juist wil dat je over dingen nadenkt en door lessn te leren in je leven groeit en uit vrije wil de keuze maakt om bij hem te komen. Niet onder druk of dwang.

Ik denk niet dat God robots wil, anders had hij ze wel gemaakt 'en dan leefden ze nog lang en gelukkig in de hemel'
Xal ik moet je eerlijk bekennen dat ik dus heel weinig afweet van het geloof.

De enige keren dat ik in de kerk ben geweest is als mijn opa en oma mij vroeger weleens meenamen.

Afgezien van die diensten (waar ik in alle eerlijkheid geen hol van snapte) heb ik alleen nog die doop meegemaakt en een kerkelijke bruiloft van vrienden.

Misschien dat je als je gelovig bent opgevoed en gewend aan de teksten dat je ze dan inderdaad anders ervaart/interpreteert. Maar dat is mede mijn vraag. De preken die ik heb meegmaakt zijn heel ingewikkeld, poetisch zeg maar. Een gemiddeld kind snapt dat niet, evenals de bijbel. Wat hij of zij dus meekrijgt is de interpretatie van een bepaalde dominee of pastoor. Hoort die interpretatie al van jongs af aan. In hoeverre ga je daar later dan nog kritisch naar kijken/er vragen over stellen? Het is immer 'de waarheid' of normaal. Snap je wat ik bedoel? (best lastig uitleggen)

Voor mij als leek, was zowel de doop als het huwelijk, een negatieve ervaring. Ik vond er niks feestlijks aan. Voornamelijk door de bijbel teksten.
En oja, God heeft je niet voor niets je verstand gegeven... Gebruik het!

En hoe je het dan gebruikt... Dat is compleet aan jou.
Kijk met jou kan ik praten! Dat is leuk!
Ik kom niet zo heel vaak in de kerk. De preken vind ik altijd vrij lang, maar geregeld zit er wel een diepere, mooie boodschap in.

Althans in de kerk waar ik dan nog weleens kom. Daar zit nu een hele positieve dominee... Hij geeft iedereen ook altijd persoonlijk een hand als de kerk uitgaat bijv.

Maar let op dat is vaak ook de interpretatie van de dominee die Theologie heeft gestudeerd, met mogelijk ook weer zijn eigen mening over de verschillende bijbelteksten en deze ook uit. Zo heb ik dat altijd zelf bekeken.

Ik heb ook nog nooit gehad dat me iets in de kerk of op school (was Christelijke school) is opgedrongen vanuit het geloof. Misschien ben ik daar te eigenwijs en te eigengereid voor en kan ik te goed discussieren als ik het ergens niet mee eens ben...

Ik geloof voor mijzelf en ik probeer zoveel mogelijk het juiste te doen in mijn leven en het goed te doen.

Mijn geloof is wel vrij sterk in Jezus en in God. Ik twijfel er eigenlijk niet aan dat zij bestaan. Tuurlijk kan je het niet zeker weten. Maar dat is dus geloven voor mij, iets aannemen wat je niet zeker weet.

En ik hoop dat ik later in de hemel mag komen, ondanks mijn zonden. Ik wil ook niet nog een keer leven. Want ik vind het hier soms 'de hel' al op aarde. 1 keer was wel genoeg...

Leuk dat je er zo instaat.

Ik ben Atheistisch opgevoed. Ik geloof wel in reincarnatie. Voor mij is dat oa een goede verklaring voor de evolutie/ontwikkeling van de mens.

Ik sta overal voor open en houd wel van een pittige discussie. Maar een geloof heeft me tot nu toe nog niet kunnen overtuigen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven