het teken van ultieme vertrouwen...

29-09-2009 21:56 193 berichten
Alle reacties Link kopieren
dit is een vraag voor de mensen die hier een relatie hebben....

wanneer kwam je er achter dat je je partner kon vertrouwen..

wat was het teken van ultieme vertrouwen bij jullie?

ik ben gewoon benieuwd
Ik ben er gewoon vanuit gegaan dat ik hem kon vertrouwen. Vind ik ook een uitgangspunt in een relatie. Als je begint met wantrouwen, is de basis al slecht. Tenzij er iets voorgevallen is, heeft hij dat niet verdiend.
Winter is the season in which people try to keep the house as warm as it was in the summer, when they complained about the heat.
Ik heb geen teken nodig, ik vertrouw hem gewoon.
Hier hetzelfde, het vertrouwen was er gewoon. Ik vertrouw iemand, en zéker mijn partner, tot het tegendeel bewezen is.
Ik ben er altijd van uit gegaan dat ik mijn (huidige) partner kon vertrouwen. Dat straalt hij op een of andere manier uit.

En hoe zich dat uit: wanneer hij met zijn vrienden een weekendje weg gaat naar Birmingham, Londen, Gent of waar dan ook, ben ik geen seconde ongerust of hij wellicht wat uitvreet met andere dames. Het is geen onderwerp bij ons omdat het gewoon goed is.

Overigens heb ik eerder wel een partner gehad die vreemd ging. Die hele relatie voelde ook heel anders.
Niet, ik vertrouw mijn partner niet 100 procent. Waarom niet?? Omdat mijn allereertste vriendje die héél veel van mij hield en nóóit vreemd zou gaan, vreemd ging.

En omdat ik lust en liefde wel kan onderscheiden.

En omdat ik me voor kan stellen dat je na 15 jaar huwelijk best eens met een ander wil vrijen.

En omdat ik prima kan leven met een man die ik voor 98,5 procent vertrouw!!
Je moet gewoon vertrouwen hebben, anders is de relatie er niet eens.
ja maar wanneer wist je dat je je partner kon vertrouwen...

het lijkt me dat je vanaf het begin iemand leert kennen.. en dan een relatie begint... en DAN moet het vertrouwen komen...
quote:RageCorp schreef op 29 september 2009 @ 22:02:

het lijkt me dat je vanaf het begin iemand leert kennen.. en dan een relatie begint... en DAN moet het vertrouwen komen...Nee dus. Wij kregen een relatie en ik heb niet eens stilgestaan bij een stukje vertrouwen. Het was er gewoon. Tuurlijk, naarmate je langer samen bent groeit dat. Je weet wat je aan elkaar hebt. Neemt niet weg dat ik hem van begin af aan vertrouwd heb.
Winter is the season in which people try to keep the house as warm as it was in the summer, when they complained about the heat.
Geen echt specifieke. Dat is een groot stuk gegroeid denk ik, hoewel ik me al van moment 1 vertrouwde dat ie er alles zou aan doen om me gelukkig te maken, en omgekeerd.

Toen we 5 maanden samen waren had ie een acute dubbele hernia waar ie met spoed aan geopereerd is. Dat was wel een moment waarin het vertrouwen en het 'hier komen we samen wel uit' gevoel bevestigd en versterkt is. Dat je elkaar niet in de steek laat als het soms moeilijk word.

Maar een soort 'ultieme' vertrouwensteken is er niet geweest, en verwacht ik ook niet van hem.
!k kon mijn partner voor 100 % vertrouwen, puur op zijn blauwe ogen zeg maar... gevoelskwestie. Tot ik er na 9 jaar achter kwam dat hij al 9 jaar buiten de deur scharrelde........ so far voor mijn talent voor intuitie
Tja, dat is dan erg zuur Hangmat, maar 9 jaar zonder vertrouwen zou ook niet werken denk ik (no offence).

En daar ga je niet vanuit, dat dat gebeurd, ook al zou het wel kunnen gebeuren.
ik weet het nog steeds niet, na 3 jaar...maar ja, ik denk dat je dat nooit 100% zeker weet. Simpelweg omdat je niet in iemands hoofd kan kijken. Maar ja als je daardoor terughoudend of achterdochtig bent in je relatie geniet je er niet van...Dus ik probeer er niet aan te denken. Soms gebeurt het wel dat er een stemmetje in mijn hoofd zegt: je weet maar nooit!

Maar ja, als ik er niet van geniet, verdoe ik mijn tijd. Ik geniet gewoon en zie wel wat er op mijn pad komt!
quote:RageCorp schreef op 29 september 2009 @ 22:02:

het lijkt me dat je vanaf het begin iemand leert kennen.. en dan een relatie begint... en DAN moet het vertrouwen komen...

Lijkt me een vreemde volgorde.

Ik begin geen relatie met iemand die ik niet vertrouw.

Juist dat we elkaar dingen kunnen vertellen en op elkaar kunnen vertrouwen zorgt er voor dat je verliefd word en daadwerkelijk aan een langdurige relatie begint.
quote:zusenzo schreef op 29 september 2009 @ 22:08:

Tja, dat is dan erg zuur Hangmat, maar 9 jaar zonder vertrouwen zou ook niet werken denk ik (no offence).

En daar ga je niet vanuit, dat dat gebeurd, ook al zou het wel kunnen gebeuren.

nee, na die ontdekking zijn we nog een jaar samen geweest, een jaar dat getekend werd door achterdocht, achterdocht en nog eens achterdocht, dát was pas erg....

Ik hoop dat als ik ooit een echte leuke man opduikel dat ik het nog op zal kunnen brengen om te kunnen vertrouwen.
Toen ik merkte dat hij bleef.
pluk de dag
Hi,

100% vertouwen...da's misschien ook helemaal niet zo goed?

Ik bedoel: moet je niet altijd een beetje (!) het gevoel hebben dat je je best moet blijven doen? Omdat je soms m.a.w., een beetje het gevoel moet hebben dat er 'kapers op de kust kunnen zijn', zeg maar? Gewoon een beetje gezonde jaloersheid/onzekerheid?

Grtz.

D.
Je kan pas een relatie met iemand aangaan als je je hart voor de ander durft open te stellen. Je zult die ander wel met jouw hart moeten vertrouwen anders kun je geen echte en oprechte band aangaan.

Je neemt hierbij dan ook het risico dat het vertrouwen beschaamd kan worden, dat je hart geschaad kan worden terwijl het zich voor die ander heeft opengesteld.

Vertrouwen is iets heel raars vind ik eigenlijk. Je kan alleen hopen dat je vertrouwen in jezelf groot genoeg is dat het een eventuele klap aankan. Of iemand anders te vertrouwen is zal pas blijken uit de acties die hij of zij keer op keer zal maken.

Je zult moeten vertrouwen, op jezelf, de ander, het leven. Zonder dat is er geen liefde mogelijk.

Beter om van iemand gehouden te hebben en daarin te hebben verloren dan nooit het risico genomen te hebben.

Eigenlijk (en dan is het wellicht niet zoals anderen het woord vertrouwen zien) kan je nooit een ander "vertrouwen" maar gaat het mijns inziens vooral om op jezelf te vertrouwen, op dat je het leven wil aangaan in al zijn facetten en je daarom ook open te stellen voor die ander en die ander te vertrouwen in dat hij het beste met je voor heeft totdat het tegendeel bewezen is.

Neemt niet weg dat je tegelijkertijd gewoon zakelijk alles op papier kan zetten voor het geval het toch misgaat. Dat kan prima samen gaan...

Het go with the flow principe... zoals je onderschrift... daarbij heb ik altijd het gevoel jezelf te over te geven in vertrouwen aan wat het leven biedt... niet dat mij dat altijd even goed lukt maar dat is iets anders.
Waarom wil je dat weten?
quote:jufdoortje schreef op 29 september 2009 @ 22:17:

Hi,

100% vertouwen...da's misschien ook helemaal niet zo goed?

Ik bedoel: moet je niet altijd een beetje (!) het gevoel hebben dat je je best moet blijven doen? Omdat je soms m.a.w., een beetje het gevoel moet hebben dat er 'kapers op de kust kunnen zijn', zeg maar? Gewoon een beetje gezonde jaloersheid/onzekerheid?

Grtz.

D.Ik doe ook mijn best voor mijn vriend, maar net omdat hij zo lief voor me is, en mijn volle vertrouwen heeft. Dat is voor mij een veel beter uitgangspunt om mijn best te doen dan jaloersheid.
Ik kwam er achter dat ik dat dus niet kon nadat ik er zomaar vanuit ging dat het wel kon, nu werken we er aan en het vertrouwen groeit langzaam weer.Het gaat gevoelsmatig, er is niet echt een teken denk ik
Ik wijk af hier in, en niet vanwege de reacties hier maar gewoon omdat ik dat zelf heel goed besef (en ervaar)

Ik vertrouw niemand zomaar; dat is iets wat moet groeien bij mij.

Dus ik begon mijn relatie wel met achter docht (en mijn eerste relatie ook) en die achter docht kwam puur uit onzekerheid (het waarom ik? gevoel maar dan de andere kant op) Zowel ex als man hadden daar wel 'begrip' voor; ik ben daar altijd wel eerlijk in geweest. Beide waren gewoon open, ik mocht alles zien en lezen. Mijn vertrouwen groeit dus, nu we een paar jaar verder zijn vertrouw ik man pas, daar is geen speciale daad voor nodig.

(en nog steeds niet voor 100%, gewoon omdat het 'gebeuren kan', maar het beinvloed in ieder geval niet mijn/ons leven)
Acties die vertrouwen oproepen:

Iemand die het voor de relatie op zal nemen al is de hele wereld tegen jullie.

Iemand die rekening houdt met jouw gevoelens als een andere vrouw achter hem aanzit en hij dat open en eerlijk aan jou vertelt en ook dat hij er niets mee zal doen en haar duidelijk laat blijken dat jij de enige voor hem bent.

Iemand die laat blijken om jou te geven als je verdrietig bent en er dan ook echt voor jou is.

Iemand die zijn diepste zieleroerselen met jou probeert te delen als ze belangrijk voor hem en de relatie zijn ook al heeft hij last ze te verwoorden dit omdat hij wil dat jij weet wat hem bezighoudt.

Iemand die nooit iets voor je meebrengt en dan ineens een saucijzenbroodje voor je meeneemt omdat hij weet dat je dat lekker vind en je zo het idee geeft dat je belangrijk voor hem bent.
quote:Paekzwart schreef op 29 september 2009 @ 22:40:

Acties die vertrouwen oproepen:

Iemand die het voor de relatie op zal nemen al is de hele wereld tegen jullie.

Iemand die rekening houdt met jouw gevoelens als een andere vrouw achter hem aanzit en hij dat open en eerlijk aan jou vertelt en ook dat hij er niets mee zal doen en haar duidelijk laat blijken dat jij de enige voor hem bent.

Iemand die laat blijken om jou te geven als je verdrietig bent en er dan ook echt voor jou is.

Iemand die zijn diepste zieleroerselen met jou probeert te delen als ze belangrijk voor hem en de relatie zijn ook al heeft hij last ze te verwoorden dit omdat hij wil dat jij weet wat hem bezighoudt.

Iemand die nooit iets voor je meebrengt en dan ineens een saucijzenbroodje voor je meeneemt omdat hij weet dat je dat lekker vind en je zo het idee geeft dat je belangrijk voor hem bent.

Klinkt als mijn mannetje

En dat terwijl wij elkaar als 'vreemdgangers' hebben leren kennen.... zucht.
Gewist.

Het modereerbeleid van Viva is beneden elk peil.
\'Ach, en als ik wat minder wil internetten, dan zet ik gewoon een gewas in dat wat langzamer groeit!\'

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven