Het valt tegen....

23-03-2012 14:18 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vriend is een week op vakantie en daarna heeft hij 5 dagen congres.

We hebben al 3 jaar een relatie en hij is al vaken weggeweest. Het stoort mij vaak dat als hij weg is hij niet belt. Hij is in het begin van de relatie 2 mnd weggeweest, hij heeft nul keer gebeld!

Ik vond/vind dat niet normaal.

Afgelopen keren dat hij is weggewest vraag ik altijd aan hem: bel mij even. Dan wordt hij altijd geirriteerd want dat doet hij echt wel. Nou dat doet hij dus niet altijd.

Afgelopen keren als hij weg was ivm vakantie/werk belt hij 1/2 keer. Prima, ik vind het prettig om hem even te spreken. Verder whatsappen we elke dag (soms 2x per dag).

Nu is hij dus weer weg en hij komt zondag weer thuis. Vorige week heeft hij 1 keer gebeld. Hij zei nog: ik bel je nog wel. Het is inmiddels vrijdag en hij heeft niet meer bgebeld. Wel whatsappen we elke dag...

Ik begin inmiddels geirriteerd te raken. Wat voor moeite is het om nog een keer te bellen? Hij had het notabene beloofd!

Ik wil het liefst hem een boze sms sturen, anderzijds het is nog geen zondag. Hij zit wel ver weg dus hij heef tot zaterdagavond om te bellen. Daarna zit hij in het vliegtuig.

Wat moet ik doen? Afwachten of smsen waarom hij nou niet belt??! Wat vinden jullie hiervan?

Thanks voor het advies
Waarom bel je hem niet zelf dan?

En jullie wel contact, maar dan via de whatsap, dus hij negeert je niet. Ik bel ook een stuk minder sinds ik whatsapp heb.
Waarom bel jij hem niet? Jij bent diegene die hier behoefte aan heeft, hij is blijkbaar gewoon niet zo'n beller/ heeft het erg druk gehad.
Waarom is het zo belangrijk dat hij belt, als jullie al contact hebben?
Inderdaad, en waarom moet hij bellen, en niet jij?
Ik vind dat je je veel te veel opwindt. Hij belt niet, maar jullie whatsappen 1 tot 2 x per dag! Je hebt dus dagelijsk contact. Misschien ziet hij niet eens het verschil tussen whatsappen en bellen.

Bovendien moet je goed begrijpen dat degene die op reis is, vaak flink druk is. Wat ik me herinner is dat bij ons een bijeenkomst ergens altijd helemaal werd volgepland, van 07.00 ontbijt tot 23.00 naborrelen en de hele dag iets te doen, mensen om je heen en druk.

Ik zou er ook niet altijd bij stilstaan om nadien nog even te bellen. Tussendoor deed ik al helemaal niet, want ik was echt druk bezig. gelukkig duurde dat bij ons maar max 4 dagen daarna moest ik thuis bijkomen.

Maar goed, ik dwaal af. Ik raad je aan om gewoon zelf lekker bezig te blijven en niet mokkend te gaan zitten wachten naast de telefoon. Daar heb je alleen jezelf mee. Bovendien, als je echt zo graag zijn stem wilt horen, kun je ook zelf bellen.
Ik snap dat jullie denken: waarom bel jezelf niet? Dat heeft te maken met het feit dat hij nu congres heeft...er is een tijdsverschil, daarom hebben we afgesproken dat hij zal bellen.

Bovendien als ik bel staat het zo opdringerig. Van hem hoeft het niet, daarom wil ik dat hij mij belt, dan heb ik iig een beetje het idee dat hij het zelf wilt

En, hij had beloofd om te bellen. HIj zei: ik bel je nog!
Het is ook nooit goed hè.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Whatsapp hem gewoon of hij even kan bellen als hij tijd heeft.

Ik denk dat hij het niet eens doorheeft, omdat jullie gewoon contact hebben..
Waarom is dat bellen zo belangrijk? Als je maar leuk contact hebt, toch? Ik heb vier jaar lang een relatie gehad waarin ik welgeteld één keer met hem heb gebeld, omdat ik even snel wilde weten of 'ie ook een oliebol wilde en ik op dát moment bij de kraam stond. Echter kon ik elke dag wel een smsje verwachten, en hij ook. Soms maar één, maar dan weet je toch dat je even aan elkaar hebt gedacht? Dat werkte voor ons erg goed (de relatie is niet meer, helaas, maar dat lag niet aan het gebrek aan bellen ;) ).

Sommige mensen bellen nou eenmaal helemaal niet graag. Als ik een smsje kan sturen ipv bellen zal dat altijd de voorkeur hebben.
Whats appen is stukken goedkoper vanuit het buitenland dan bellen...
Als mijn man op vakantie is, belt hij niet. Wij hebben dan gewoon een week geen contact. Andersom idem dito. Als het soms uitkomt even een mailtje, maar daar houdt het ook echt mee op. Wij vinden dit beide prima.
Mijn vriend is net terug van 10 dagen wintersport. Hij heeft 1 keer gebeld (wat ik niet had verwacht) en verder hebben we gesms'd (maar niet elke dag). Als ik zin had om even wat van hem te horen, of iets te laten weten, stuurde ik een smsje.

Verder heb ik hem vooral van zijn vakantie laten genieten.

Als ik op vakantie ben met iemand anders, heb ik ook geen zin om elke dag te bellen. Ik ben tenslotte op vakantie.

Maar goed, dat is natuurlijk voor iedereen anders.

Ik zou er als ik jou was vanuit gaan dat hij niet belt als hij weg is. Doet hij het dan wel is het extra leuk!

En daarnaast zou ik hem gewoon een keer bellen als je dat graag wilt.
Dus ondanks zijn belofte: ik bel je nog! en het feit dat hij weet hoezeer ik het waardeer is het niet vreemd dat hij niet belt??

Ik had eigenlijk al mijn tel in de handen om er boos wat van te zeggen...leve het forum!
ik wil je wel bellen ;)

OT , anders gewoon aan hem vertellen dat jij het prettig zou vinden om zijn stem even te horen in zijn afwezigheid ?
Ik zou er ook niet moeilijk over doen, hoor. Jullie hebben gewoon contact, alleen niet bellend, maar schrijvend (toch? weet niet precies wat whatsappen is). Mijn man is onlangs ook een week op wintersport geweest en toen belden we ook bijna niet, wel bijna elke dag een sms-je.

Of je stuurt hem een berichtje dat je het leuk zou vinden om nog even te bellen voordat hij naar huis reist, dan belt ie vast wel terug.
..
quote:carolineetje schreef op 23 maart 2012 @ 14:26:

Ik snap dat jullie denken: waarom bel jezelf niet? Dat heeft te maken met het feit dat hij nu congres heeft...er is een tijdsverschil, daarom hebben we afgesproken dat hij zal bellen.Maar jij weet precies hoe laat het daar is, toch?quote:Bovendien als ik bel staat het zo opdringerig.En als je er iedere keer om 'zeurt' en nu óók nog een topic erover opens, vind je het niet opdringerig?quote:Van hem hoeft het nietRespecteer dat danquote:daarom wil ik dat hij mij belt, dan heb ik iig een beetje het idee dat hij het zelf wilt Dan kun je net doen of hij ook graag wil bellen, en kun je over het hoofd zien dat hij dat uitsluitend doet om jou te pleasen, omdat het voor hem dus niet hoeft.quote:En, hij had beloofd om te bellen. HIj zei: ik bel je nog!

Tja. Ik heb een lange rij van uitzendbureaus afgewerkt, die ook allemaal zeiden dat ze zouden bellen! Gelukkig kan ik zelf ook solliciteren, anders had ik nu mooi nog thuis naast de foon zitten wachten....

Lieverd, hij zegt dat standaard, als afscheid of om van het gezeur af te zijn. Misschien heeft hij het niet eens in de gaten, en jij zit je op te vreten omdat je ervoor kiest om nu net dit ene zinnetje letterlijk te nemen, terwijl je hem goed genoeg kent om te weten dat hij niet belt. Omdat het voor hem niet hoeft en jullie dagelijks whatsappen. Wat zou je elkaar dan nog meer moeten vertellen wat per se telefonisch moet?

Maar jij gebruikt dit om je boze bui te rechtvaardigen, 'hij had het toch belóóhóófd!!', als een klein kind.

Succes ermee. Hij gaat je niet bellen en jij hem blijkbaar ook niet. Blijf vooral boos en zielig en vreet je op.

Het is zo'n mooie dag.
@aviv72, ik heb al duidelijk aangegeven dat ik graag zijn stem hoor...

Maar blijkbaar luistert hij daar niet naar...
Ik kon het niet laten om je even te 'loepen'. Loep jezelf eens een keer. Lees al je topics over je vriend eens door, met de ogen van een ander, of lees ze als de topics van een ander.

Daarna bekijk je je relatie misschien wel heel anders. Mijn conclusie zou zijn: 'Dit is niet de liefde van mijn leven, óf ik moet drastisch aan de slag met mezelf'.

Succes
Hij klinkt als iemand die niet van bellen houdt. Mijn vriend houdt er ook niet van maar wij Whatsappen ook een aantal keren per dag. Prima toch? Is toch ook een goede (en goedkope!) manier om te laten merken dat je aan de ander denkt?
Jullie whatsappen dus jullie hebben toch elke dag iig contact? Dan snap ik het 'niet bellen probleem' niet zo.

Als hij nou al die tijd niks van zich laat horen snap ik dat je je zorgen maakt, maar hij laat elke dag een teken van leven zien.

Ik zou dus niks bozigs gaan sturen ofzo, maar gewoon blijven whatsappen en dan zie je wel of hij belt of niet. Desnoods geef je aan dat je er niet blij mee bent, maar om er nou zo'n groot probleem van te maken?
Jemig, jullie hebben toch gewoon contact!

Als hij helemaal niets van zich liet horen, gaf ik je gelijk, maar je hoort meerdere keren per dag van hem, alleen niet via het door jou gewenste medium.

Je maakt fuss om niets. Ik zou ook geen zin meer hebben om je te bellen als je zo deed.
Als mijn man op congres is, bellen we ook bijna nooit. Door het drukke congresprogramma en het tijdsverschil vind hij dat namelijk erg onhandig. We sms-en of mailen wel, en als ik het nodig of fijn vind om hem wel te spreken dan sms of mail ik: 'wil je me vanavond even bellen?'

Bedenk ook dat diegene die weg is (op vakantie of congres) het erg druk heeft en allemaal nieuwe indrukken opdoet. Diegene die weg is heeft daardoor altijd minder behoefte aan contact dan diegene die thuis blijft. Dat heeft niets met interesse te maken.

Mijn advies: Je hebt al dagelijks contact, blijf niet zo hangen op het feit dat je liever belt 'omdat je zo graag zijn stem hoort', maar wees gewoon blij met de dagelijkse what's appjes. Het heeft toch ook geen zin dat hij je belt terwijl hij daar eigenlijk geen zin in heeft /tijd voor heeft ?
Bij vlagen ben ik geniaal! Helaas is het vandaag windstil.
Als jullie elke dag whatsappen dan heb je toch al veel contact. Dat niet bellen zou mij dan echt niet storen, wat heb je elkaar nou verder nog te vertellen buiten die berichtjes?
Hij zal wel luisteren naar wat je hebt gezegd, maar het vast ook snel weer vergeten.

Als hij je elke dag appt zie ik echt het probleem niet hoor. je hebt contact met hem, en hij is ook al bijna weer terug.

Lijkt me niet de moeite om boos over te worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven