Het verstandshuwelijk

28-02-2012 19:06 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoe denken jullie daar over? Las er zojuist iets over in een tijdschrift. Vroeger was dit gebruikelijker dan tegenwoordig: je trouwt met iemand die je in fijne toekomst kan geven, die een goede baan/inkomen heeft, een goede echtgenoot en vader kan zijn. Tegenwoordig staat liefde/passie voorop, al trouw je met een arme sloeber en wonen jullie samen in een kartonnen doos. Daar kwam het artikel zo ongeveer op neer in elk geval. Wat vinden jullie daar nou van, dat verstandshuwelijk? Als jij moest kiezen tussen een enigszins saaie relatie met een vent die je een heerlijk leven kan bieden (mooi huis, genoeg geld (=financiele zekerheid) een goede vader voor je eventuele kinderen, sociaal etc.) of een relatie vol liefde en passie met een vent die je eigenlijk niets te bieden heeft (werkloos, geen opleiding, geen geld, woont op een studentenkamer) wat zou jij kiezen?
Vroeger de passie nu zou ik toch voor zekerheid gaan.
iK ZOU DAN voor zeker geen verstandshuwenlijk kiezen.

In het verstandshuwenlijk kan je man ook werkenloos worden.

Ik zou niet kiezen voor een verstandshuwenlijk het lijkt dan net alsof de vrouw niet voor zichzelf kan zorgen.

Beetje van de oude tijd.
quote:lavendelbloem schreef op 28 februari 2012 @ 19:08:

Vroeger de passie nu zou ik toch voor zekerheid gaan.

Maar wat is zekerheid. Ik ken het niet hoor in het leven.

Om mij heen zie ik ziektes,scheidingen enzo.

Voor zekerheid kun je toch niet tekenen. ??
Ik kan heel goed voor mezelf zorgen, maar wordt toch graag verwend
quote:mara2 schreef op 28 februari 2012 @ 19:09:

[...]

Maar wat is zekerheid. Ik ken het niet hoor in het leven.

Om mij heen zie ik ziektes,scheidingen enzo.

Voor zekerheid kun je toch niet tekenen. ??Klopt, maar zoals TO het stelt, kies ik toch voor de wat meer bemiddelde.
ik zou me kapot irriteren aan alle dingen die me niet aanstaan en de bril van liefde/verliefdheid zou er niet zijn om dat te verdoezelen. Maja,..ik verdien vrijwel altijd meer dan mijn vriendjes
Echt no way dat ik met een kansloos figuur een relatie zou beginnen, hoe mooi z'n ogen ook zijn.

Ik kies een date met verstand, en dan eens kijken of ik verliefd word.
quote:Vivamies schreef op 28 februari 2012 @ 19:12:

ik zou me kapot irriteren aan alle dingen die me niet aanstaan en de bril van liefde/verliefdheid zou er niet zijn om dat te verdoezelen. Maja,..ik verdien altijd meer dan mijn vriendjes Maar die bril van verliefdheid is er na 10 jaar toch niet meer.
Ik ga alleen voor iemand die kan zorgen voor zichzelf. Iemand die voor zichzelf en zijn kinderen zorgt wil het beste voor zichzelf. Dat maakt dat passie en liefde er ook zijn want wie wil dat nou niet voor zich zelf?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Het liefste heb ik het allebei .

Liefde en passie is wel heel belangrijk. Maar het zou het me niet waard zijn om daarvoor bij wijze van spreke in een kartonnen doos te moeten leven. Verstand speelt toch altijd wel mee.
Ligt aan de reden waarom iemand geen opleiding etc heeft gevolgd. Als daar geen goede reden voor is dan zou ik daar giga op afknappen. Anders zou ik er wel voor willen gaan.
Ik hoef geen kinderen, dus daarvoor heb ik geen man nodig. Ik heb 'n leuk eigen huis, dus daarvoor heb ik geen man nodig.

Op zich zou 'n bemiddelde man natuurlijk wel bij kunnen dragen op het gebied van uitstapjes (uit eten, vakantie e.d.) maar dan alleen als ik er ook echt 'n klik mee heb en niet alleen lichamelijk. Anders hoeft 't voor mij niet.
Zekerheid bestaat niet...dus ik zou daar nooit voor kiezen. Heb ik nooit voor gekozen (2 huwelijken). Ik ga voor de liefde, de zekerheid van werk en inkomen geef ik mezelf wel...
Er kan nog zoveel passie zijn maar als mijn partner mij verder niets te bieden heeft (lees werkeloos op de bank hangt, nog bij zijn ouders woont, geen doorzettingsvermogen heeft om een opleiding af te maken of baan te behouden) is de passie snel verdwenen. Daar zit ik totaal niet op te wachten.

Ik kan mijzelf prima redden en onderhouden en verwacht een partner die dat ook kan.
Misschien is het zelfs zo dat een verstandshuwelijk makkelijker is. Je hebt niet zulke hoge verwachtingen zodat de partner ook niet al te veel kan tegenvallen en je niet zo snel teleurgesteld wordt.

(p.s. ik klink als een zuur wijf, maar ben al bijna 17 jaar samen met mijn vriend waar ik echt heel verliefd op ben geweest, kilo's afvallen en aan niemand anders meer denken enz enz.)
quote:Nammma schreef op 28 februari 2012 @ 19:15:

de zekerheid van werk en inkomen geef ik mezelf wel...Eens.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Absoluut geen saaie relatie, dan maar wat minder zekerheid!
quote:flowerxxx schreef op 28 februari 2012 @ 19:17:

Er kan nog zoveel passie zijn maar als mijn partner mij verder niets te bieden heeft (lees werkeloos op de bank hangt, nog bij zijn ouders woont, geen doorzettingsvermogen heeft om een opleiding af te maken of baan te behouden) is de passie snel verdwenen. Daar zit ik totaal niet op te wachten.

Ik kan mijzelf prima redden en onderhouden en verwacht een partner die dat ook kan.Denk dat er ook weinig passie kan zijn met een kerel die werkeloos bij zijn ouders op de bank zit
quote:lavendelbloem schreef op 28 februari 2012 @ 19:17:

Misschien is het zelfs zo dat een verstandshuwelijk makkelijker is. Je hebt niet zulke hoge verwachtingen zodat de partner ook niet al te veel kan tegenvallen en je niet zo snel teleurgesteld wordt.)Maar waarom zou je dan uberhaupt 'n relatie nemen? Ik ben liever alleen dan met iemand waar ik me aan stoor.
quote:elninjoo schreef op 28 februari 2012 @ 19:20:

[...]

Maar waarom zou je dan uberhaupt 'n relatie nemen? Ik ben liever alleen dan met iemand waar ik me aan stoor.Eens.
Volgens mij zijn beide niet zeker:

Werk en inkomen kun je kwijtraken, waardoor je de voordelen van het verstandshuwelijk verliest.

Liefde en passie kunnen overgaan, waardoor je de voordelen van het liefdevolle huwelijk verliest.

Het mooiste is dus beide als het ene dan wegvalt heb je het andere nog. Ik denk dat de meeste relaties daar ook op gebaseerd zijn. Als je 0 liefde en passie voelt krijg je waarschijnlijk geen relatie. Maar als iemand 0 te bieden heeft wordt je waarschijnlijk niet verliefd.

Ik denk dus dat je het niet los kan koppelen.
Dan zou ik kiezen voor een verstandshuwelijk. Ik zou niet tegen die onzekerheid kunnen en wie zegt dat geld niet gelukkig maakt? Natuurlijk moet je wel wat ''voelen'' voor die man, maar ik denk dat ik ook genoegen neem met vriendschap. Waarom? Hij kan me dan zekerheid bieden, en dan hoef ik niet zo te knokken voor een carrière. Ik ben nog jong, wil graag jong trouwen en kindjes krijgen. Dan ben ik al gelukkig.
quote:LaNeerlandaise schreef op 28 februari 2012 @ 19:13:

Echt no way dat ik met een kansloos figuur een relatie zou beginnen, hoe mooi z'n ogen ook zijn.

Ik kies een date met verstand, en dan eens kijken of ik verliefd word.Mag ik dan aannemen, dat je zelf, ook véél te bieden hebt?
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:Letgo schreef op 28 februari 2012 @ 19:21:

Volgens mij zijn beide niet zeker:

Werk en inkomen kun je kwijtraken, waardoor je de voordelen van het verstandshuwelijk verliest.

Liefde en passie kunnen overgaan, waardoor je de voordelen van het liefdevolle huwelijk verliest.

Het mooiste is dus beide als het ene dan wegvalt heb je het andere nog. Ik denk dat de meeste relaties daar ook op gebaseerd zijn. Als je 0 liefde en passie voelt krijg je waarschijnlijk geen relatie. Maar als iemand 0 te bieden heeft wordt je waarschijnlijk niet verliefd.

Ik denk dus dat je het niet los kan koppelen.Toen ik mijn vriend leerde kennen studeerde hij nog en had hij echt helemaal niks. Een kamertje waar je je kont niet op kon keren. We sliepen samen in zijn 1-persoons bed, hij had niks maar ik was smoorverliefd. Dus volgens mij is het wel los te koppelen. Ik denk alleen dat het anders wordt als je zelf ook ouder wordt. Ik zou het nu wel heel vervelend vinden nog op dat kamertje te zitten en niks te hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven