Hij heeft ander na lange relatie met mij

02-01-2010 06:10 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben kapot! Op 2e kerstdag, na twee leuke en gezellig dagen zegt mijn vriend dat hij onze relatie niet top vindt. Wij zijn 14 jaar bij elkaar en de laatste maanden ging het wat minder, dit kwam ook omdat hij verzwegen had dat hij ontslagen was op z'n werk. De dag voordat we weer moesten gaan werken na een vakantie kwam hij om half 10 's avonds met de mededeling dat hij geen werk meer had. Dit was voor mij een een grote vertrouwensbreuk, maar besloot wel verder te gaan.

Nadat hij op 2e kerstdag had aangegeven dat hij onze relatie niet meer top vond, hij zei dat hij niet aan mij ziet dat ik van hem hou heb ik hem verteld dat hij mijn alles is! Ben stapelgek op hem. De dagen daarna met man en macht geprobeerd om mijn liefde te laten zien (wat ik normaal ook deed), maar toen op de avond voor oudjaarsdag vertelde hij dat hij niet meer verder wilde. Op mijn vraag of hij een ander heeft zei hij glashard "ja". Mijn wereld stortte in! Hij heeft altijd gezegd dat hij dat nooooit zou doen. Hij blijkt nu een aantal weken wat met een vrouw te hebben en volgens hem de liefde van zijn leven.

Ik ben overstuur naar mijn ouders gegaan. Kan heel slecht slapen en eten. Volgens mij kan het hem niet schelen hoe ik me op dit moment voel. Hij is volgens mij veel met z'n nieuwe vlam. Het erge is dat hij me elke dag weer meer kwetst door zijn liefde openlijk op hyves te betuigen (dat 2 dagen na onze breuk). Echt respectloos naar mijn mening. Hij hoeft toch op dit moment niet openlijk zijn liefde te betuigen, dat kan hij toch prive naar haar doen?

Het voelt zo vreemd om je hele leven voor je gevoel kwijt te zijn. We hadden een mooi oud huisje gekocht 3 jaar geleden, woonde helemaal naar ons zin.

Ik kan het nog steeds niet bevatten. De dag na de breuk beldde hij en vroeg hij of we dingen moesten regelen......heb hem gezegd dat ik daar echt nog niet over na kon denken moet eerst beseffen wat er is gebeurd. Hij is overigens wel van mening dat het niet helemaal handig en netjes is dat hij er iemand op nahield..maarja, het was gebeurd.

Heb hem gezegd dat ik kan begrijpen dat een liefde over is (hoewel ik dan vind dat hij het geen kans heeft gegeven om eraan te werken), maar ik vind het respectloos om er een ander op na te houden. Rond eerst je relatie af voordat je met een ander verder gaat.

Het leven is keihard, voel me op dit moment een wandelende zombie in een onwerkelijke wereld.
Wat naar voor je! Heb er geen ervaring mee.

Ik wens je heel veel sterkte de komende tijd.
Meisje wat rot voor je en inderdaad compleet respectloos om eerst heel laf de schuld bij jou te leggen en daarna blijkt dat ie gewoon een ander heeft. Wat zeggen de mensen om jullie heen; familie, vrienden?

Veel sterkte de komende tijd!
Meid een klap in je gezicht zou niet harder aangekomen zijn dan deze mededeling.

Ook ik vind het een pokkestreek dat hij begint met je te zeggen dat hij niet voelt dat je gek op hem bent, jij je best gaat doen hem er van te overtuigen en dat dan blijkt dat hij er al een paar weken een ander op nahoudt. Hoe dúrft hij....Het is nu nog niet zo maar op een dag hoop ik dat je ziet wat een enorme 'turn off' dit was.

Na 14 jaar zo je geliefde behandelen?

Dat hij verliefd is op een ander, ok, niet leuk maar kan gebeuren, dat de liefde over is, ook vreselijk maar ook dat kan gebeuren maar jou het gevoel geven dat het aan jouw houding tegenover hem ligt en dan al weken met een ander blijken te rolbezemen en je plan al getrokken hebben, dan ben je wel een lul hoor.

Maar goed, en nu?

Je bent bij je ouders.

Is het ook jouw huis?

Wil jij daar niet wonen en zou je dat financieel trekken?

Je bent hopelijk niet van plan nu alles uit je handen te laten vallen en hem zonder slag of stoot de boel over te laten nemen he? Als jij ook op de hypotheekakte staat dan zullen er zaken geregeld moeten worden, of jij of hij kan in jullie huis gaan wonen of het huis moet worden verkocht.

Hoe moeilijk ook, je zult aan het regelen moeten slaan.

Wat - behalve de tijd terugdraaien - zou jij willen?

Heel erg vreselijk voor je dit meid, blijf maar lekker schrijven, er zijn hier vele lieve en verstandige vrouwen die je kunnen helpen.

Ow, wat erg voor je!!!! Ik kan me voorstellen dat de bodem onder je voeten weg geslagen is! En dan ook nog een ander, idd, vreselijk!

Ik denk dat je eerst maar eens gewoon flink moet uithuilen, het tot je door laten dringen. Je bent nu tuurlijk total in shock en ws ook nog heeeeeeeel BOOS op hem. Logisch! Hij had het netter kunnen aanpakken. eerst het 1 afronden, en niet op zoek naar nieuwe schoenen eer hij de oude weg gooit. Vind ik echt hufterig, hoor!

Als alles een beetje gezakt is, je over je ergste verdriet heen bent, kan je het best op zoek naar 'nieuwe dingen'. Dingen echt voor jezelf, waarbij je niet aan hem herinnert wordt. Een nieuwe hobby, een huisdier dat hij nooit wilde, nieuwe mensen leren kennen. Je eigen nieuwe ankertjes leggen.

En het regelwerk ja..... helaas hoort dat er ook bij.......

Weet iig..hoeveel pijn en verdriet je nu ook hebt, het wordt wel beter , hoor, maar ik kan me voorstellen dat dit wel een heel flinke impact heeft.

Heel veel sterkte!!!!!!!!!!
Eerst maar even een welgemeende knuffel . Ik weet hoe je je voelt en met mij nog vele anderen op dit forum. Schrijf het hier lekker van je af, het helpt echt en er zijn vele liefe forummers die je kunnen en willen steunen.

Ik weet niet hoe het met je huis is geregeld en of jullie een samenlevings contract hebben maar zorg goed voor jezelf. Ik begrijp dat je er nu nog niet aan moet denken maar laat je niet onder sneeuwen, ga niet met dingen accoord waar je niet achter staat en probeer het in jou tempo te doen. Hij heeft nu haast maar dat is niet jou probleem, denk om jezelf.

Ik vind het moeilijk om advies te geven zonder over mezelf te beginnen, maar weet je gesteund door vele hier.

Ik zit hier alleen maar 'nee' te schudden.

Ik vind het echt schandalig om tegen jou te zeggen dat niet te zien is dat jij van hem houdt. Dat terwijl er al een ander in het spel was

Het zal vast niet makkelijk zijn, maar please... ga niet op Hyves rondhangen en volgen wat er allemaal gaande is tussen die twee. Daar heb je echt niets aan en het zal je alleen maar meer teleurstellen, pijn doen en murw slaan.

Veel sterkte
Allereerst een dikke voor jou.

Ik kan me voorstellen dat dit een enorme shock voor je is. Heel erg naar dat een relatie van 14 jaar op deze manier moet eindigen... Ook ontzettende rare sprongen van zijn kant. Probeer je over te geven aan het verdriet en laat vrienden en familie je steunen. En blijf voor ogen houden dat het niet jouw schuld is, hoe dit gelopen is. En zoek afleiding, naast het uiten van je verdriet.

Van je afschrijven helpt vaak ook, om je emoties op een rijtje te krijgen. Ik zou inderdaad ook geen dingen met hem regelen, voordat ik daar aan toe ben. Dat is het minste wat hij voor je kan doen: jou de ruimte geven. De komende weken zal je je nog verloren en verdrietig voelen, maar geloof het of niet: het wordt beter.
Only dead fish go with the flow
--
dreamglasses wijzigde dit bericht op 02-01-2010 09:35
Reden: dubbele post
% gewijzigd
Only dead fish go with the flow
Jeetje zeg, wat zul jij je k*t voelen. Hij is er al veel langer mee bezig geweest en vindt zijn openlijke liefdesverklaring op Hyves blijkbaar 'heel normaal' en de volgende stap, maar jij krijgt alles in 1x op je bord en moet dat allemaal maar even verwerken.

Wat anderen ook al zeggen, er moeten dingen geregeld worden. Besluiten hoe je het huis gaat verdelen (wil je er eventueel blijven wonen, in het huis vol herinneringen?), spullen verdelen, gezamenlijke rekeningen opzeggen, op zoek naar andere woonruimte?

Neem je tijd daarvoor, en neem doordachte beslissingen in plaats van emotionele.

Heel veel sterkte!
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Wat zul jij je verraden voelen. En het gevoel hebben dat je in een omgekeerde wereld leeft. Hij legt iets het bij jou, wat volledig bij hem ligt. Hij kwetst je heel diep, heeft geen respect voor jou, geen respect voor de 14 jaar dat jullie samen waren en legt de schuld daarvoor bij jou....dat moet heel hard aankomen (heel herkenbaar voor mij).

Als hij met je gepraat had, echt gepraat had. Gezegd had dat hij het moeilijk had, wat dan ook. Dan was het een proces van jullie twee geweest. Dan was je erin betrokken geweest. Dan hadden jullie eraan kunnen werken of samen tot de conclusie kunnen komen dat het niet (meer) werkt. Maar dan was er wel respect geweest naar elkaar toe. Op deze manier......wat een klootzak.

Heel veel sterkte! Onthou dat dit alles over hem zegt, en niets over jou!

Begin mij echt af te vragen of er nog fatsoenlijke kerels op deze aardbol rondlopen....bah!
Just a little strenght in our hearts. Enough to heal.
Neem zo snel mogelijk een goede advocaat in de hand en zorg dat je op zakelijk gebied in elk geval wel je recht haalt. Sterkte!
Wat erg intensverdriet!

Ik ben het helemaal eens met wuiles, geef de zaken uit handen aan een advocaat want je zou in je emotie misschien nog wel eens verkeerde beslissingen kunnen nemen. En het kan ook best zijn dat hij achter je rug om al eea heeft geregeld met aanzien tot huis en rekeningen, want hij wist natuurlijk allang dat dit ging gebeuren.

Heel veel sterkte
Stressed is just desserts spelled backwards
Och meid toch! Wat een vreselijk begin van een nieuw jaar.

Ook vanaf hier een dikke knuffel voor jou.

Hier zijn vele vrouwen die hetzelfde meegemaakt hebben. Ben je nog bij je ouders nu? En waar is hij?

Doe het eerst even rustig aan, laat het bezinken, je voelt je nu zo verschrikkelijk.

Ga nadenken over hoe je het wilt regelen allemaal met je eigen huis. Kan jij daar blijven wonen, kan je dat opbrengen (financieel en emotioneel).

:Laat je niet ondersneeuwen zoals Sanne ook al zegt.

Wat een rotstreek zeg, na 14 jaar.

Veel sterkte en schrijf hier maar van je af. Hier mag je alles neerplempen.

Sterkte
quote:eleonora schreef op 02 januari 2010 @ 07:30:

Meid een klap in je gezicht zou niet harder aangekomen zijn dan deze mededeling.

Ook ik vind het een pokkestreek dat hij begint met je te zeggen dat hij niet voelt dat je gek op hem bent, jij je best gaat doen hem er van te overtuigen en dat dan blijkt dat hij er al een paar weken een ander op nahoudt. Hoe dúrft hij....Het is nu nog niet zo maar op een dag hoop ik dat je ziet wat een enorme 'turn off' dit was.

Na 14 jaar zo je geliefde behandelen?

Dat hij verliefd is op een ander, ok, niet leuk maar kan gebeuren, dat de liefde over is, ook vreselijk maar ook dat kan gebeuren maar jou het gevoel geven dat het aan jouw houding tegenover hem ligt en dan al weken met een ander blijken te rolbezemen en je plan al getrokken hebben, dan ben je wel een lul hoor.

Maar goed, en nu?

Je bent bij je ouders.

Is het ook jouw huis?

Wil jij daar niet wonen en zou je dat financieel trekken?

Je bent hopelijk niet van plan nu alles uit je handen te laten vallen en hem zonder slag of stoot de boel over te laten nemen he? Als jij ook op de hypotheekakte staat dan zullen er zaken geregeld moeten worden, of jij of hij kan in jullie huis gaan wonen of het huis moet worden verkocht.

Hoe moeilijk ook, je zult aan het regelen moeten slaan.

Wat - behalve de tijd terugdraaien - zou jij willen?

Heel erg vreselijk voor je dit meid, blijf maar lekker schrijven, er zijn hier vele lieve en verstandige vrouwen die je kunnen helpen.

Dit wilde ik ook al schrijven. Precies wat Lé zegt, wat een hufterige streek hoe hij met jouw gevoelens omgaat. Geen woorden voor.

Ik begrijp dat je nog niet kan beseffen wat er gebeurd is en al helemaal niet wat er allemaal geregeld moet worden. Maar Meneer is zo niet bezig met jouw gevoelens, je moet nu echt zorgen dat je iemand in vertrouwen neemt om je te helpen. Familie, vrienden, als je maar zorgt dat alles nu heel goed voor jou geregeld gaat worden voordat je straks nog met lege handen overblijft. Geloof dat het samen wel goed geregeld kan worden zie ik niet in, daar hij totaal over jouw gevoelens heen dendert. Totaal geen rekening met jou houdt dus denk ik ook niet dingen zal regelen die in jouw voordeel zijn. Hij is erg egoistisch nu bezig. Denkt meer met zijn ... nu dan met zijn kop volgens mij.

Heb je mensen waar je verder je hart bij kan luchten en uithuilen?

Heeel heeel veel sterkte .
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Oja goede tip van Lizzl, ga jezelf niet kwetsen door op zijn hyves te kijken. Gooi hem van msn en hyves af. Je zal nu alleen maar dingen zien die je vreselijk pijn zullen doen. Niet weten wat hij doet is ook niet leuk maar ik heb dat mijn relatie over was wel gedaan en geloof me, het geeft ook rust. Niet elke dag kijken wat iemand doet en wat hij schrijft. Wie hij toevoegt enz.

Doe het voor jezelf. Gooi hem eraf. Zo laat je ook aan hem zien dat hij in de stront kan vallen. Hoeft hij ook niet zo openlijk als een puber te gedragen om jou maar te laten zien dat hij een andere liefde heeft. En zo kan hij ook niet in de gaten houden wat jij doet en hoe je je voelt. Ik denk echt dat dat het beste is.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Ook namens mij

Als ik terugdenk aan hoe het bij mij ging, denk ik dat het feit dat hij zijn werk kwijtraakte een belangrijke factor geweest kan zijn. Mijn ex ging weliswaar niet vreemd, maar dreigde zijn werk kwijt te raken. Hij werd daardoor erg onzeker, en in zijn geval, vatbaar voor argumenten van anderen. Bij ons ging het ook niet zo heel denderend, en ziehier, de voedingsbodem was aanwezig. Anderen wisten hem ervan te overtuigen dat ik de kwaaie genius was in alles, en dus vertrok ex. Later zag hij wel in dat dingen anders lagen, maar toen was het kwaad al geschied.

Is het mogelijk dat hij in zijn onzekerheid ontvankelijk was voor de charmes van deze dame?

Laat overigens mij wel zeggen dat ik het onsmakelijk vind als hij zegt dat het "niet helemaal netjes" was, hallo, het was ronduit schofterig, en dat geldt ook voor zijn gedrag op Hyves. Hij lijkt die idioot wel op die bank bij Oprah.
heel veel sterkte, vind het echt een rotstreek, dit doe je niemand aan, en zeker niet je (oud)geliefde.
Jeetje wat vreselijk, ook van deze kant een welgemeende knuffel!! Ik heb niet veel toe te voegen aan alle adviezen die zijn gegeven;

- idd blok hem op msn, hyves en al het andere. Dat is alleen maar confronterend

- en zorg idd dat je zakelijk alles goed op een rijtje krijgt. Je moet er nu ws nog niet aan denken, maar als het grootste verdriet achter de rug en je dan beseft met lege handen te staan is nog een klap in je gezicht.

Sterkte!!!! Veel liefs..
Het is 'n rotstreek, vooral als je het niet ziet aankomen. Zelf heb ik 'n keer de andere kant mee kunnen volgen als toeschouwer. Ik had zakelijk contact met 'n man die in de 1,5 jaar dat we elkaar kenden regelmatig zijn slechte relatie met mij besprak, maar weggaan wilde hij ook niet. Toch wel makkelijk namelijk zo'n vrouwtje die het huis doet en kookt als ie zelf vaak moet overwerken tenslotte. Plots kwam hij 'n vrouw tegen waar hij verliefd op werd en toen zette hij z'n relatie waar ie al 12 jaar mee samenwoonde van de ene op de andere dag aan de kant. Voor haar ongetwijfeld ook als donderslag bij heldere hemel. Maar hij was al jaren bezig met afronden, alleen was daar 'n andere vrouw voor nodig om daadwerkelijk die drempel over te gaan. Het kan iedereen overkomen die denkt in 'n goede relatie te zitten.

Hopelijk kun je het huis zelf houden, maak je daar sterk voor, vraag je ouders je met de hypotheek te helpen (garant staan) als je het zelf niet kan en schop hem buiten.
Eerst een dikke voor je, ik kan uit eigen ervaring zeggen dat dat een grote klap moet zijn.

Ik kwam er alleen pas achter toen we al met de scheiding bezig waren, merkte toen dat hij al een half jaar een ander had, en toen ik hem hiermee confronteerde zei hij simpelweg dat er al eerder een ander was geweest.

Je krijgt z'on knau, mijn reactie was alles bewaren en opschrijven wat ik wist.

Achteraf denk ik niet dat ik dat nog zou doen, het geeft alleen extra pijn.

Let wel op want doordat je ondanks alles nog steeds van hem houd geef je vaak meer toe als hij weer even lief doet.

Zoek een goede advocaat en zorg dat je je eigen deel (en het liefst iets meer) krijgt.

Kwaad zijn is een heel logische reactie, alles wat je samen hebt opgebouwd raak je in 1 klap kwijt.

Echt het is een hufter en zijn nieuwe vriendin is geen haar beter, ik bedoel die weet toch neem ik aan dat jullie samen waren, je hoort daar tussenuit te blijven.

Mogelijk is het verliezen van zijn baan een teken geweest maar geen reden of excuus.

Die zijn er niet voor dit gedrag.

Zorg dat je mensen om je heen hebt die je kunnen steunen en laat hem maar andere woonruimte zoeken, neem aan dat hij het huisje zonder werk niet kan betalen. Laat hem dit dan niet vies maken met zijn nieuwe vlam.

Hoop dat je veel hebt aan deze topic en de reacties, schrijf lekker van je af, geeft een opluchting.

Als ik iets voor je kan doen, laat het maar weten, voor jou
Wat een vieze vuile rotstreek van hem.

Heel veel sterkte voor jou.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
O wat rot voor je!!

Eerst legt hij de schuld bij jou neer en vervolgens blijkt dat hij al een tijdje een ander heeft en jullie hebben geen kans gehad om samen aan je relatie te kunnen werken.

Dit is heel kwetsend! Herkenbaar, helaas. Het haalt je volledig onderuit.

Heb je familie of vrienden die jou emotioneel en zakelijk kunnen bijstaan?

Heel veel sterkte!
quote:colaennnietsanders schreef op 02 januari 2010 @ 11:29:

Je krijgt z'on knau, mijn reactie was alles bewaren en opschrijven wat ik wist.

Achteraf denk ik niet dat ik dat nog zou doen, het geeft alleen extra pijn.

Ik heb dit ook voor mijzelf gedaan, om alles op een rijtje te zetten. Achteraf zeg je 'zou ik niet meer doen' maar toen had ik dat overzicht gewoon nodig. Je kunt het daarna altijd nog weggooien/ritueel verbranden/door de papierversnipperaar halen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Het is vooral het feit dat hij de schuld bij jou legt. Zoals Leo zei, het kan dat je verliefd wordt op een ander, het kan dat je op elkaar uitgekeken raakt. En ook, Elninjoo heeft gelijk, soms duurt iets jaren voort maar neemt 1 of beide partners ondertussen al afscheid. Dat herken ik wel. Ik wist al veel langer dat het niet meer zo werkte, maar ja, je hebt een kind, ik ben een knokker....ik had al eens een paar keer aangegeven van: dit moet anders, beter, of misschien is uit elkaar gaan dan beter. Ex wilde er niets van horen, kan zijn dat hij dat meende of er ook nog niet klaar mee was, wat ik wel was. Hoe het ook zij: toen ex opstapte voelde ik vooral opluchting, ik was er kennelijk langer mee bezig. En tijdens mijn scheiding kon ik het verwerken. Ex is naar mijn idee altijd iets te spontaan in de scheiding gestapt, getuige het feit dat hij het er uiteindelijk heel moeilijk mee heeft gehad terwijl hij het initiatief nam.

Waarmee ik wil zeggen, wat jouw ex nu doet is de relatie min of meer ontkennen, zo van, het was al nit goed en vooral, het is jouw schuld. Hij weigert zijn eigen aandeel daarin te zien en legt de schuld maar gemakshalve bij jou. Terwijl hij de weg van de minste weerstand heeft genomen.

Zorg wel dat je je zaakjes op orde hebt. Neem een advocaat, regel dat jij het uitsluitend gebruik van het huis krijgt (hij sodemieter maar op naar het Hyvesmormel) en kijk of jij in het huis kan blijven. Juist in dit soort zaken is het goed dat er advocaten bestaan. Die blijven namelijk nuchter in een tijd waarin jij je (logisch) heel erg emotioneel voelt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven