hij of ik?

17-03-2009 17:19 317 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal, ik kom met iets wat iedereen af zal keuren en waar ik eigenlijk zelf t antwoord ook wel op weet, maar ik wil gewoon even horen wat jullie erover te zeggen hebben.

Ik heb nu bijna een jaar een relatie met iemand die getrouwd is. Hij heeft alles op een rijtje alleen de intimiteit met zn vrouw is weg. Daardoor werd hij verliefd op mij. Ik ben niet op zoek gegaan naar hem, als hij het erbij had gelaten was er nooit een relatie geweest tussen ons. Hij hield aan totdat ik toegaf zeg maar. Ik wilde het uiteindelijk ook wel, omdat ik weer sinds lange tijd verliefd wilde zijn, en hij me gewoon op handen droeg. Het feit dat hij getrouwd was hield me dus niet tegen (fout, ik weet het). Maar zoals het altijd gaat, op een gegeven moment zit je er te diep in en kom je er niet meer uit. Ik ben nu dus al een half jaar een innerlijke tweestrijd aan het voeren. Blijf ik of ga ik. Ik heb het meerdere malen uit proberen te maken, maar of ik belde een dag erna weer, of hij. Zo houden we het zeg maar 'warm'. Nu is het zo, dat ik door deze tweestrijd, en doordat ik weet dat ik fout bezig ben (en hij ook) mezelf niet ben en soms ken. Ik ben continu met deze relatie bezig, geeft hij nu wel om me, of is het hem alleen om de sex te doen (wat ik niet denk, maar meer dan sex en bellen kunnen we niet doen omdat hij zowat geen vrije tijd heeft). En ja, met iemand die nooit de jouwe zal worden is de sex super toch...? Zo blijf ik in hetzelfde cirkeltje ronddraaien. Hij is de rust zelve, want hij heeft alles (en meer) wat hij nodig heeft in zijn leven. En ik zit maar met mezelf in de knoop, door hem soms weer teveel te claimen vanuit onzekerheid (als ie echt van me hield, had ie meer tijd vrijgemaakt), boosheid (een man die vrijgezel was, daar had ik het mekaar te weinig zien namelijk nooit van gepikt, van hem moet ik het wel pikken, dus voel me een zwak en een simpel iemand terwijl ik dat niet ben). Zo lijk ik altijd degene die het niet aankan, of die niet sterk is, en dat zegt hij dan ook als ik weer eens het gevoel heb dat hij egoistisch bezig is door mij te weinig aandacht te geven. Zo legt hij het steeds bij mij neer. Ik heb mezelf dus al verboden mijn gevoelens niet meer via sms of mailtjes aan hem te sturen want ik kom gewoon over als een dom wijf, en dat ben ik niet. Straks krijgt hij nog een hekel aan me omdat ik niet degene ben die hij leert kennen door deze hele situatie. Daardoor loop ik ook de hele tijd op eieren en lees smsjes en mails 3x over voordat ik m stuur, om maar te voorkomen dat ik dom of gretig overkom. En soms glipt er vanuit mn eerlijke gevoel weleens 1 doorheen dat ik achteraf mezelf wel voor mn kop kan slaan dat ik dat heb gezegd.

Ik weet dat iedereen zal zeggen dump hem hij is je niet waard, maar iets in me klampt zich zo aan hem vast dat het gewoon zo moeilijk is om hem de dag erop niet te bellen of te mailen. Een belletje is namelijk zo makkelijk om te doen. Maar ik wil ook niet wachten tot er een ander voorbij komt die me bij hem weg laat gaan. Dat vind ik helemaal ordinair. Als ik bij hem wegga ga ik omdat ik dat zelf wil. En kan.

Ik weet dat er nooit meer in zal zitten dan dit, en dat is reden genoeg om ermee te kappen. Ja, ik ben meer waard dan dit. Maar waarom doe ik het dan niet??? Ik houd mezelf voor de gek door mezelf te laten focussen op wat ik wel heb (ook al is t weinig) ipv op wat ik niet heb. Want als ik ga nadenken over wat ik allemaal niet heb in deze relatie wordt ik zo boos, en dat reageer ik weer op hem af. Hij neemt me volgens mij ook niet meer serieus want ik ben zo vaak boos geworden, en toch gebleven. Ik moet echt bij hem weg, voordat ik dit helemaal ga verliezen van hem.

Ik hoop niet dat jullie over me gaan oordelen, ik was ook iemand die zei dat ik dat nooit zou doen, en zie hier...het gebeurt toch, door omstandigheden waar ik op dat moment mee leefde zei ik ja tegen iets (iemand) waar ik nu spijt van heb.
het verschil is dat door zelf te stoppen met mij uitlenen als 'slet' anders is dan door hem opzij gezet te worden als 'slet'.

door het zelf te stoppen kan ik nog aangeven dat ik het gedwongen-slet-zijn niet meer tolereer.

als hij ermee stopt kan ik niks meer aangeven dan is t te laat.
Er is niks mis met een vent enkel hebben voor de seks, dus dat sletgezeik vind ik overbodig. Hij heeft je wel voorgelogen wat betreft de verwachtingen.

Trek een mooi outfit aan en ga naar de kroeg, leuke mannen kijken.

Gedraag je desnoods als 'slet'.
quote:Noa_73 schreef op 18 maart 2009 @ 19:35:

het verschil is dat door zelf te stoppen met mij uitlenen als 'slet' anders is dan door hem opzij gezet te worden als 'slet'.

door het zelf te stoppen kan ik nog aangeven dat ik het gedwongen-slet-zijn niet meer tolereer.

als hij ermee stopt kan ik niks meer aangeven dan is t te laat.ja daar heb je gelijk in, maar hoe ga jij ervoor zorgen dat jij je geen slet meer voelt, op blijf je altijd dit etiketje met je meedragen?
quote:Digitalis schreef op 18 maart 2009 @ 19:38:

Er is niks mis met een vent enkel hebben voor de seks, dus dat sletgezeik vind ik overbodig. Hij heeft je wel voorgelogen wat betreft de verwachtingen. in welke zin heeft hij haar voorgelogen, ze wist toch dat hij getrouwd was?

Trek een mooi outfit aan en ga naar de kroeg, leuke mannen kijken.

Gedraag je desnoods als 'slet'.
quote:newstylista schreef op 18 maart 2009 @ 19:39:

[...]

ja daar heb je gelijk in, maar hoe ga jij ervoor zorgen dat jij je geen slet meer voelt, op blijf je altijd dit etiketje met je meedragen?nee ik ben nu 'slet'-af omdat ik ermee stop
quote:newstylista schreef op 18 maart 2009 @ 19:40:

[...]

nee hij heeft me niet voorgelogen, maar wel de kruimels steeds kleiner en kleiner gemaakt.
quote:newstylista schreef op 18 maart 2009 @ 19:40:

[...]

Ow, had het idee -misschien foutief- dat meneer haar dan weleens had verteld haar wel te zien zitten voor meer, enzo.
ik heb t dus geprobeerd, genoegen te nemen met alleen de sec, maar toen nam het slet-gevoel de overhand, tot ik vandaag de knoop doorhakte.
iemand hier zei het over hem, dat hij nu veel vrije tijd over zou houden maar dat er verder niet veel zou veranderen in zijn leven, zijn vrouw en zijn kind blijven namelijk.

maar in mijn leven verandert er ook niet veel hoor. afgezien van de telefoontjes mailtjes en ontmoetinkjes.

dus eigenlijk verdwijnt 1 op 1 hetzelfde uit ons leven toch??? ok mijn leven draaide dan wel om deze relatie maar ik krijg nu wel mijn gemoedsrust en zelfrespect ervoor terug.

wie streelt zijn ego nu nog? ik niet meer. hij verliest ook

en daar ben ik stiekem blij om
Door te stoppen is je eigenwaarde in ieder geval nog +1 in plaats van -10. Heel goed en hou het vol.

Jij geeft in ieder geval meer om jezelf dan hij doet, door nu voor jezelf te kiezen en geen genoegen meer te nemen met een man die je als slet behandelt. Want of ie om je geeft of niet doet niet zoveel ter zzake. Je krijgt van hem niet wat je wilt en verdient. Dat is wat telt.

En als er ooit nog iemand dreigt met zelfmoord of andere emotionele chantage is dit het antwoord dat je kunt geven. Ik ben niet verantwoordelijk voor jouw keuzes om jezelf iets aan te doen. Ik trek de strop niet an en hal niet de trekker over, dat zou jouw keuze zijn. Het zou mij heel veel verdriet doen als dat zou gebeuren, mar het zou egoistisch van me zijn om te verlangen dat je voor mij zou blijven leven. Dus ik respecteer je keuze, maar jij bent degene die m maakt. ( Daarmee geef je aan dat jij je niet schuldig voelt, waarmee je de "angel' uit het wapen haalt).
quote:Noa_73 schreef op 18 maart 2009 @ 19:35:

als hij ermee stopt kan ik niks meer aangeven dan is t te laat.

Jij noemt je zelf onafhankelijk? Je durft de telefoon niet te laten rinkelen omdat je bang bent dat het "tussen" jullie komt te staan als je niet beschikbaar bent, hij ziet jou als zijn bezit, hij valt je lastig op je werk, wat hij wil is belangrijker dan wat jij wil, zijn beeld van jou is belangrijker dan je eigen beeld van jezelf, etcetera.

Echt onafhankelijk betekent niet teveel concessies doen en vasthouden aan je eigen normen en waarden, ook als dat betekent dat je een relatie moet beëindigen. Het is zeer de moeite waard om te streven naar onafhankelijkheid. Hem aan de dijk zetten was de eerste stap, nu is het tijd om ook de volgende stappen te zetten.
quote:wuiles schreef op 18 maart 2009 @ 19:49:

[...]

Jij noemt je zelf onafhankelijk? Je durft de telefoon niet te laten rinkelen omdat je bang bent dat het "tussen" jullie komt te staan als je niet beschikbaar bent, hij ziet jou als zijn bezit, hij valt je lastig op je werk, wat hij wil is belangrijker dan wat jij wil, zijn beeld van jou is belangrijker dan je eigen beeld van jezelf, etcetera.

Echt onafhankelijk betekent niet teveel concessies doen en vasthouden aan je eigen normen en waarden, ook als dat betekent dat je een relatie moet beëindigen. Het is zeer de moeite waard om te streven naar onafhankelijkheid. Hem aan de dijk zetten was de eerste stap, nu is het tijd om ook de volgende stappen te zetten.

ja ik ben onafhankelijk, daarom had ik ook zo'n moeite met dat ik afhankelijk van hem werd gemaakt.

ik had het ook via mijn regels moeten spelen en niet via die van hem, dat is mijn fout geweest als ik er uberhaupt aan zou willen beginnen.
Diequote:Digitalis schreef op 18 maart 2009 @ 19:44:

[...]

Ow, had het idee -misschien foutief- dat meneer haar dan weleens had verteld haar wel te zien zitten voor meer, enzo.Ze wist dat hij getrouwd was maar hij beloofde haar wel meer (gevoelens enzo). Op dat moment is het zaak om emotioneel afstand te nemen. Eigelijk zouden minnaressen altijd in hun achterhoofd moeten houden, dat de grootste drijfveer gewoon sex is en anders schiet het over het algemeen niet op (op die ene procent na dan). Of ben ik nou te kortzichtig?
quote:return_of_kreng schreef op 18 maart 2009 @ 19:46:

En als er ooit nog iemand dreigt met zelfmoord of andere emotionele chantage is dit het antwoord dat je kunt geven. Ik ben niet verantwoordelijk voor jouw keuzes om jezelf iets aan te doen. Ik trek de strop niet an en hal niet de trekker over, dat zou jouw keuze zijn. Het zou mij heel veel verdriet doen als dat zou gebeuren, mar het zou egoistisch van me zijn om te verlangen dat je voor mij zou blijven leven. Dus ik respecteer je keuze, maar jij bent degene die m maakt. ( Daarmee geef je aan dat jij je niet schuldig voelt, waarmee je de "angel' uit het wapen haalt).zou ik dit nu naar hem moeten mailen dan? ik vind dit heel goed gezegd van je. en het zou hem laten inzien dat ik me niet laat chanteren.
quote:Digitalis schreef op 18 maart 2009 @ 19:44:

[...]

Ow, had het idee -misschien foutief- dat meneer haar dan weleens had verteld haar wel te zien zitten voor meer, enzo.maar dat is een typische vreemdgangers uitspraak naar mijn mening! dus het ligt aan de minaressen in kwestie als zij dit geloven
Neeeheee, doe het niet. Contact met hem zoeken, bedoel ik. Wat wil je er nou mee? Geef je hem weer aandacht. Positieve of negatieve aandacht, hij wil het allebei. Jij ook?
quote:Rosy76 schreef op 18 maart 2009 @ 19:53:

Die

[...]

Ze wist dat hij getrouwd was maar hij beloofde haar wel meer (gevoelens enzo). Op dat moment is het zaak om emotioneel afstand te nemen. Eigelijk zouden minnaressen altijd in hun achterhoofd moeten houden, dat de grootste drijfveer gewoon sex is en anders schiet het over het algemeen niet op (op die ene procent na dan). Of ben ik nou te kortzichtig?

nee je bent niet kortzichtig, zou zouden we er ook in moeten gaan en niet met je hele gevoel. Helaas werkt het niet zo in de praktijk, of je moet wel een hele kouwe zijn.

Ik kon mijn gevoel niet scheiden van het lichamelijke. Ik hield gewoon van hem. En het doen alleen voor de sex gaf me een goedkoop gevoel.
quote:Noa_73 schreef op 18 maart 2009 @ 19:54:

[...]

zou ik dit nu naar hem moeten mailen dan? ik vind dit heel goed gezegd van je. en het zou hem laten inzien dat ik me niet laat chanteren.nee niet doen!!! dan heeft hij zijn zin, namelijk dat je reageert!!! het belangrijkste is dat jij het weet.
nee ik doe het maar beter niet, ik gooi de knuppel niet nog een keer in het hoenderhok. ik laat het erbij.
quote:Noa_73 schreef op 18 maart 2009 @ 19:57:

nee ik doe het maar beter niet, ik gooi de knuppel niet nog een keer in het hoenderhok. ik laat het erbij. hij weet namelijk best dat dit niet oke is wat hij doet, daar hoef jij hem niet van te overtuigen. hij wil gewoon heel graag dat jij weer in zijn bed beland.
Ik zou nu idd lekker niks meer van me laten horen als ik jou was. Maar je weet nu wel dat je je ook geen zorgen hoeft te maken over "als hem iets overkomt" omdat je nu beseft dat dat zijn keuze is en niet de jouwe als ie zichzelf echt iets zou aandoen.

Mss dat dit je juist doet beseffen wat en sneue losert het eigenlijk was.
quote:Noa_73 schreef op 18 maart 2009 @ 19:56:

[...]

nee je bent niet kortzichtig, zou zouden we er ook in moeten gaan en niet met je hele gevoel. Helaas werkt het niet zo in de praktijk, of je moet wel een hele kouwe zijn.

Ik kon mijn gevoel niet scheiden van het lichamelijke. Ik hield gewoon van hem. En het doen alleen voor de sex gaf me een goedkoop gevoel.Tja, en daar zit het hem in. Wat Digi bedoelt met je bewust als slet gedragen, kan namelijk ook maar bij haar heb ik niet het idee dat het haarzelf omlaag haalt. Het kan een keuze zijn om die gevoelens te scheiden maar de meeste minnaressen kunnen dat niet. Je geeft aan dat je een andere rol wil (niet alleen maar sex). Dus voor jou heb je er goed aan gedaan om te stoppen.
quote:Noa_73 schreef op 18 maart 2009 @ 19:52:

[...]

ja ik ben onafhankelijk, daarom had ik ook zo'n moeite met dat ik afhankelijk van hem werd gemaakt.

.

"Ik werd afhankelijk van hem gemaakt". Je schrijft het op alsof je er zelf niets over te vertellen had. Maar je bent er zelf toch echt bij geweest meid.

Kappen met die man! Dat weet je zelf heel goed.
Noa het is nog zo enorm verschrikkelijk vers.

Maar wees de wijste.

Hij is niet wijs echt niet.

Een jongetje dat zijn speelgoed is afgenomen dat is het.

En er een eind aan maken en jou schuld is dat dan?Nou sorry hoor,ik snap je reactie volkomen daarop maar jij weet wel beter!

Hij is verantwoordelijk voor zichzelf alleen dat lukt hem niet in deze keus die jij hebt gemaakt VOOR JOUZELF en helaas voor hem min of meer en ja dat kost hem zijn ego en zijn macht over jou.

.
quote:Karen1971 schreef op 18 maart 2009 @ 20:13:

[...]

"Ik werd afhankelijk van hem gemaakt". Je schrijft het op alsof je er zelf niets over te vertellen had. Maar je bent er zelf toch echt bij geweest meid.

Kappen met die man! Dat weet je zelf heel goed.

als ik zou blijven dan zou ik afhankelijk van hem worden gemaakt door de situatie waar ik voor kies ja.

en dat wilde ik dus niet afhankelijk zijn van iemand die zo onvoorspelbaar is. en er niet voor me kan zijn als het moet.

zoals nu bijv

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven