Hij zit op tinder?

19-10-2019 22:38 103 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoii allemaal!

Ik weet even niet zo goed wat ik nu moet doen...
Maar laat ik eerst even wat achtergrond informatie vertellen.

Op de middelbare school had ik een vriendinnengroepje bestaande uit 3 vriendinnen en ik. Sinds de zomer van 2017 zien we elkaar allemaal een stuk minder. We hadden allemaal examen gedaan en iedereen is een andere kant op gegaan. Toch hielden we contact en zagen we elkaar nog regelmatig tot een jaar geleden.
Zij kregen allemaal een relatie en ik bleef 'alleen' single achter. Tsja, zo gaan die dingen. Ik probeerde nog wel steeds om af te spreken, maar je merkt wel dat hun prioriteit nu ergens anders ligt. Ach, ik gun het ze ook. Zelf ben ik ook druk met studie e.d. maar een beetje jammer vind ik het wel. Ook wel logisch, denk ik.

We hebben elkaar 3 maanden geleden voor het laatst gezien en dik een maand geleden voor het laatst via app kort gesproken. Ik merk dat we uit elkaar groeien. Onze interesses gaan ook steeds meer van elkaar verschillen.
Maar goed. Hoe dan ook... We kennen elkaar al dik 4 jaar en als we elkaar weer steeds weer zagen, was het wel weer gezellig!

Vandaag had ik een heerlijke luie zaterdag. En terwijl ik lekker op de bank aan het hangen was besloot ik om mijn Tinder app weer eens uit te proberen.
Nadat ik al een tijdje aan het swipen was.. Kwam ik ineens een bekend gezicht tegen.
Namelijk het vriendje van een van mijn vriendinnen...
Zijn biografie komt overeen met zijn FB pagina. En op zijn Tinderprofiel stonden twee foto's.

Ik vond het toch wel raar dat ik hem daar tegen kwam. Nu heb ik zelf natuurlijk geen relatie... Maar als ik een relatie zou hebben en mijn vriendje zou alsnog op Tinder zitten, denk ik niet dat ik daar heel erg blij van zou worden.

Ik heb een screenshot gemaakt.. Maar mijn vriendin (nog) niet geappt. Aan de ene kant is dit niet mijn probleem en vind ik dat ik me er niet mee mag bemoeien. Aan de andere kant hoop ik niet dat hij dingen achter haar rug om doet, want dat gun ik haar natuurlijk niet. Ik vraag me ook echt af of ze dat goed zou vinden. Ze vertelde een paar maanden geleden nog dat ze ruzie hadden gehad omdat hij steeds met zijn 'ex' aan het snapchatten was...

Wat zouden jullie doen? Het gewoon zo laten en haar niks vertellen..
Of gewoon op een zo subtiel mogelijke manier vragen hoe het momenteel met hen samen gaat en of zij hiervan af weet?
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
20-10-2019 18:25
Dat vermelden dat zij de enige single is had geen toegevoegde waarde tot nu.....To ben je jaloers op je vriendinnen? Het lijkt erop dat je deze relatie kapot wil maken.
Don’t shoot the messenger...
Alle reacties Link kopieren
appelientjex schreef:
20-10-2019 19:41
Don’t shoot the messenger...
Het lijkt er eerder op dat ze vermelde weinig contact te hebben omdat het dan moeilijker is zoiets te gaan vertellen als je amper contact meer heb. En dat zij single is is ook wel van belang, wat doet ze anders zelf op tinder?
Ik zou het in ieder geval wel vertellen, dan kan ze zelf aan hem vragen hoe het zit.
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
20-10-2019 18:18
De kunst van de bijzin tussen haakjes :)

Ik liet mij even gaan :hihi:
Ben verbaasd dat zoveel mensen reageren met dat ze het wel moet laten weten / foto moet appen etc. Als het echt je beste vriendin is en als je echt reden hebt (of bewijs) om aan te nemen dat hij vreemdgaat, dan vind ik het een heel ander verhaal.
XTheeleutX schreef:
20-10-2019 13:07
Bedankt allemaal.

Laat ik even een paar dingen toelichten.
Ik heb die hele voorgeschiedenis er even bij gezet omdat ik dus wel vind dat we uit elkaar aan het groeien zijn. Voor mijn gevoel worden mijn 'vriendinnen' steeds meer leuke 'kennissen'. In de meest slechte tijden zie en spreek ik ze niet eens. Het zijn geen vriendinnen (meer) die er dag en nacht voor je zullen zijn (althans, dat gevoel heb ik niet). Dus vandaar mijn vraag of ik er goed aan doe om me ermee te bemoeien.

Ik ben de laatste maanden best wel actief op Tinder en was zijn profiel nog niet eerder tegengekomen. Voor zover ik weet verdwijn je uit het overzicht als je Tinder verwijdert.

Ik kwam zijn profiel tegen, maakte een screenshot en sloot de app af. Toen ik even later de app weer opende stond er een nieuw iemand in mijn scherm. Ik had hem dus nog niet goed of afgekeurd... en ben hem vooralsnog niet weer tegengekomen🤦🏼‍♀️.

Tsja. Het blijft lastig. De een zou het willen weten, de andere niet. Of hij daadwerkelijk actief is en wat zijn bedoeling erachter is zou ik nooit te weten komen.
Dat is dus niet waar. Pas als je jouw profiel verwijdert verdwijn je uit het overzicht. Zolang je alleen de app verwijdert blijf je in het overzicht staan. Dus dit wil niet per se iets zeggen.
Je kunt juist doordat je al een tijdje geen contact hebt gehad heel onschuldig een screenshotje sturen en iets erbij zoals: hé, is het uit? kwam je ex tegen op Tinder...
Alle reacties Link kopieren
-jolijn- schreef:
20-10-2019 20:29
Je kunt juist doordat je al een tijdje geen contact hebt gehad heel onschuldig een screenshotje sturen en iets erbij zoals: hé, is het uit? kwam je ex tegen op Tinder...
Daar vind ik niets onschuldig aan, integendeel zelfs.
Alle reacties Link kopieren
Weet je zeker dat hij het is? Als hij er met foto en al opstaat, zet hij zijn relatie op het spel.
Oud account, lastige ex, fake account misschien?
Als jij hem ziet moet hij jou ook zien.
Stuur hem een berichtje .... ;)
Alle reacties Link kopieren
MrsLady schreef:
20-10-2019 20:29
Dat is dus niet waar. Pas als je jouw profiel verwijdert verdwijn je uit het overzicht. Zolang je alleen de app verwijdert blijf je in het overzicht staan. Dus dit wil niet per se iets zeggen.
O echt? Dan sta ik ook nog steeds op tinder :hihi:
Jaren terug eens uit nieuwsgierigheid een account aangemaakt...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de volgende info gevonden:

“De profielen die je op Tinder te zien krijgt hebben heel wat selectiecriteria doorstaan en recente activiteit is daar een belangrijke van. In principe geldt dat de app de meest recent actieve mensen het eerst toont. In dichtbevolkte regio’s zitten doorgaans veel Tinderaars en kan je er dus van uitgaan dat je in eerste instantie louter actieve gebruikers te zien krijgt. In minder drukke Tinder-gebieden kan je echter al snel minder actieve Tinderaars voorgeschoteld krijgen, soms zelfs personen die de app al weken of maanden niet meer geopend hebben.”
Ik zou haar zeker een app sturen met de screenshots zo van, weet je wie ik tegenkwam. Ik zou zeker niet zijn profiel liken.
-jolijn- schreef:
20-10-2019 20:29
Je kunt juist doordat je al een tijdje geen contact hebt gehad heel onschuldig een screenshotje sturen en iets erbij zoals: hé, is het uit? kwam je ex tegen op Tinder...
Dat zou ik dan weer niet prettig vinden als het mijn vriend betrof. Net als "hij is zeker vergeten zijn tinder te verwijderen?"

Zo passief agressief van die suggesties. Je wilt je er dan eigenlijk wel mee "bemoeien " maar om dat niet zo over te laten komen doe je zogenaamd nonchalant. Ik zou me dan juist gepiepeld voelen. Mijn advies: hou het bij de feiten.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het ook feitelijk houden: hey Mirelle, ik kwam Bas trouwens laatst
tegen op tinder.
appelientjex schreef:
20-10-2019 21:52
Ik heb de volgende info gevonden:

“De profielen die je op Tinder te zien krijgt hebben heel wat selectiecriteria doorstaan en recente activiteit is daar een belangrijke van. In principe geldt dat de app de meest recent actieve mensen het eerst toont. In dichtbevolkte regio’s zitten doorgaans veel Tinderaars en kan je er dus van uitgaan dat je in eerste instantie louter actieve gebruikers te zien krijgt. In minder drukke Tinder-gebieden kan je echter al snel minder actieve Tinderaars voorgeschoteld krijgen, soms zelfs personen die de app al weken of maanden niet meer geopend hebben.”
Dat is precies de juiste info ;-) Op het moment dat je zelf dus heel actief bent op Tinder is de kans groter dat je inactieve accounts tegenkomt en als je de straal klein ingesteld hebt staan.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb haar een berichtje gestuurd.. Nadat ik eerst een andere vriendin van ons heb geappt met de vraag wat zij zou doen en of het hem ook daadwerkelijk was.
Zij zei ook gelijk dat dat hem wél was en dat zij ook, als zij in haar positie zat, het had willen weten.

Dus zo gezegd zo gedaan.
Ze is zich rot geschrokken. Ze wist niet dat hij op Tinder zat. Ze kon bet niet geloven. Ze vroeg of ik het zeker wist en of ik een screenshot had. Dus die stuurde ik even later ook. Waarop ze gelijk zei: 'Dat is een recente foto!'
Ze was blij dat ik het verteld had en ze ging hem erop aanspreken.

Tsja. Meer dan dat kan ik niet doen. Ik hoop voor haar dat hij dit gewoon deed voor de lol.
Goed gedaan TO! En ja, tuurlijk is het voor de lol. De lol van andere vrouwen neuken vermoedelijk
Alle reacties Link kopieren
Goed dat je eerlijk bent geweest . Ben nu benieuwd hoe het af zal lopen
Alle reacties Link kopieren
Aan een recente foto kan je natuurlijk ook afleiden dat hij dus recent op tinder zat!!
Het kán natuurlijk uit nieuwsgierigheid zijn, als ze dat wil weten zou ze zijn account moeten inzien om te kijken naar zijn chatgesprekken.
Alle reacties Link kopieren
appelientjex schreef:
21-10-2019 10:02
Aan een recente foto kan je natuurlijk ook afleiden dat hij dus recent op tinder zat!!
Het kán natuurlijk uit nieuwsgierigheid zijn, als ze dat wil weten zou ze zijn account moeten inzien om te kijken naar zijn chatgesprekken.
Maar als je zo nieuwsgierig bent overleg je dit toch even met je partner?
Of opent samen een account.

Ik vind hem niet zo snugger door dit stiekem te doen en dan nog te denken dat hij niet herkend wordt...
Alle reacties Link kopieren
Als ik met volle goesting in een leuke relatie zit ben ik 1: niet nieuwsgierig naar Tinder en ga ik 2: mijn lief niet kwetsen of mijn relatie riskeren voor zo iets banaal.

Goed gedaan TO
Heb je je vriendin ook verteld dat je hem geliked hebt en misschien een match hebt nu?
Zalmsnipper schreef:
19-10-2019 22:49
Ik heb dit ook meegemaakt. Vriendin X waarschuwde mij dat de vriend van
vriendin Y op Tinder zat. Ik heb vriendin Y meteen geappt. Zij kennen elkaar alleen oppervlakkig van verjaardagen.

Anyhow het bleek dat vriend Y daar met medeweten van vriendin Y zat. Prima opgelost.
Zo heb ik dat ook een keer gedaan, als vriendin X. Bleek dat hij het op een mannenavond als grapje aangemaakt had. Tja. Ik wilde het ook niet voorbij laten gaan zonder even te waarschuwen.
Ik zou hem liken, es kijken of hij je ook terugliket......
Alle reacties Link kopieren
Parallella schreef:
21-10-2019 10:28
Heb je je vriendin ook verteld dat je hem geliked hebt en misschien een match hebt nu?
Dat zou juist goed zijn om te zien wat voor soort gesprek hij aangaat met zijn matches
MarvelousMrsMaisel schreef:
21-10-2019 10:42
Zo heb ik dat ook een keer gedaan, als vriendin X. Bleek dat hij het op een mannenavond als grapje aangemaakt had. Tja. Ik wilde het ook niet voorbij laten gaan zonder even te waarschuwen.
De hilariteit!
appelientjex schreef:
21-10-2019 14:00
Dat zou juist goed zijn om te zien wat voor soort gesprek hij aangaat met zijn matches

Zo kun je het lezen. Je kunt het ook lezen als de vraag wat TO van deze man wil als ze matchen.

Maar ik bedoelde het gewoon als een nieuwsgierige, open vraag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven