Hoe crush vergeten?

25-08-2018 09:16 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Graag jullie advies over het volgende:

Een paar maanden geleden ben ik hopeloos verliefd geworden op een man die tot dan toe een van mijn beste vrienden was. Helaas is de liefde niet wederzijds. Hij vindt me 'gewoon' leuk, maar is niet verliefd op mij.

Niks aan te doen dus, maar ik krijg hem nu niet meer uit mijn hoofd. Ik heb mijn vlinders op allerlei manieren geprobeerd de nek om te draaien: ben op vakantie geweest, onderneem leuke dingen met vriendinnen, ben druk met mijn werk. Maar helaas, elk moment waarop ik even niks te doen heb, gaat mijn hoofd weer malen. Hoe leuk hij wel niet is, dat we zo'n leuk setje hadden kunnen zijn, enz. enz. Wat ook niet helpt is dat onze vriendschap gewoon doorgaat. We appen af en toe, spreken soms af om wat te eten.

Inmiddels betrap ik mezelf erop dat ik zit te wachten op zijn berichtjes, en mijn weekends niet te vol plan om er maar voor te zorgen dat ik ook tijd voor hem over kan houden, mocht hij zich melden. Kortom, ik word doodmoe van mezelf, het lijkt zo langzamerhand een obsessie te worden.

Jullie nog tips om de verliefdheid te laten stoppen?
Verbreek tijdelijk het contact volledig. Niet bellen, niet appen, niet afspreken. Dan kun je de tijd nemen om volledig over hem heen te komen. Als echte vriend snapt hij dit, respecteert hij dit en geeft hij jou die kans.
Als daar een instant oplossing voor zou zijn, zou je er stinkend rijk mee kunnen worden. ;-)
Het enige dat echt helpt, is beseffen dat alle deuren dicht zijn, en je wel verder moet, en daar vrede mee hebben.
Eerst (tijdelijk) alle contact verbreken, want ieder sprankje hoop, blijft die verliefdheid aanwakkeren.
Zo'n vuurtje doof je niet zo makkelijk, als je elkaar steeds blijft zien.
Vriendschap verbreken.
Dank jullie wel voor jullie reacties. Hoewel ik dat natuurlijk liever niet wilde horen, dank ik toch dat jullie schop onder m'n kont de enige oplossing is ... :cry:
Het is ook niet leuk om te horen en ik had je deze liefde ook gegund. Maar de gevoelens zijn helaas niet wederzijds. Je moet nu echt aan jezelf denken en doen wat het beste is voor jou, ookal is het niet wat je diep van binnen wil.

Het komt echt wel goed. Eerst wordt het verdriet wat groter en erger omdat er ook geen contact meer is en je daar wel behoefte aan hebt. Uiteindelijk wordt het beter. Het gemis wordt minder en uiteindelijk merk je dat, wanneer je contact hebt met andere leuke mannen, je hen niet vergelijkt met deze vriend.

Echt waar. Het wordt beter en makkelijker en komt allemaal goed. :hug:
Meld je aan op een datingsite, desnoods Tinder. Gewoon om te zien dat er andere leuke kerels zijn die wèl bereikbaar zijn. Dan kun je je onbeantwoorde liefde sneller vergeten.
creativeguy schreef:
25-08-2018 09:39
Meld je aan op een datingsite, desnoods Tinder. Gewoon om te zien dat er andere leuke kerels zijn die wèl bereikbaar zijn. Dan kun je je onbeantwoorde liefde sneller vergeten.

Goed advies. Niet dealen met je gevoelens. Gewoon wegstoppen en andere mannen daten. Dé instant oplossing.
Dank jullie wel voor jullie opbeurende woorden & tips Jake99 en Creativeguy. Weet niet of ik al aan Tinder toe ben, maar ben alvast blij om van een ander te horen dat het uiteindelijk echt beter zal gaan. Net wat ik nodig had.
Och schat ik was sarcastisch. Ik vind echt oprecht dat je dit eerst allemaal moet verwerken en dan pas weer moet gaan daten. Ik vond het helemaal geen goed advies namelijk.

Het wordt wel echt oprecht beter uiteindelijk. Al lijkt dat de eerste tijd niet zo (ik kan er geen exacte periode van tijd aanhangen uiteraard. Het is voor iedereen anders.)
Leg eerlijk uit aan die vriend dat je om deze reden het contact tijdelijk volledig wilt verbreken. Zo wacht je ook niet meer op appjes enzo... heel vervelend maar voor nu blijkbaar wel echt nodig!
Ooit houdt het op. Maar kennelijk houd je toch hoop en hoop doet leven.
Je zal merken dat de wereld niet vergaat. Misschien teleurstellend. ;-)
Dan moet het maar zoals het kan
Ik ben alle liefdes tenslotte glad vergeten. Maar soms denk ik ineens: oh ja, dát zei hij altijd. Of: hij sneed altijd zijn spaghetti in stukjes.
tv-icoon wijzigde dit bericht op 25-08-2018 10:52
19.23% gewijzigd
Dan moet het maar zoals het kan
Het gaat echt beter worden hoor,
Als je weet dat het gewoon niet gaat gebeuren, kun je het afsluiten, en dan is tijdelijk afstand nemen de beste remedie.
Ik heb ook weleens in hetzelfde schuitje gezeten, en heb het ook andersom meegemaakt.
Met sommige heb ik later opnieuw contact gekregen, en de gevoelens zijn ook nooit meer teruggekomen, en dan is er ruimte voor een leuke vriendschap, of er is geen behoefte meer aan contact, dat kan ook.
Ik denk ook weleens terug, en vraag me dan af, wat bezielde me toen? en ben ik blij dat het nooit iets is geworden.
Niet meer met hem afspreken. Niet meer uit eten gaan samen. Je weekenden wel volplannen met anderen.

Besef dat jouw ideale man iemand is die net zo voor jou wil gaan als jij voor hem.
Hij is dat dus niet.
Mijn mening is gestippeld.
Pipostippels schreef:
25-08-2018 11:07

Besef dat jouw ideale man iemand is die net zo voor jou wil gaan als jij voor hem.
Hij is dat dus niet.
Dank allemaal voor jullie adviezen! Ik voel me weer een stuk sterker in m'n schoenen staan, en weet wat ik ga doen. Fijn weekend allemaal.
Volgens mij maakt iemand zich extra aantrekkelijk, door niet bereikbaar te zijn. Je focust je daarop en wil meer moeite gaan doen.

Als hij ‘gratis’ rond liep en elke dag voor je deur zou staan met een bloemetje, zou je misschien wel een keer denken, mieter op.

Als je beseft dat ‘dat onbereikbare’ ook een groot deel is van de aantrekkingskracht, wordt het hopelijk minder voor je.

Ik heb het ook een beetje een crush. Maar die heeft al een relatie. Waarschijnlijk blijft diegene daarom in mijn hoofd hangen. (‘Ik ben toch leuker’ ‘relatie zal vast uitgaan’). Als ik gewoon nuchter nadenk is ze helemaal niet zeer bijzonder. Maar goed..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven