Hoe heb jij je partner leren kennen?

20-11-2017 10:02 152 berichten
Klopt het inderdaad dat het tegenwoordig (bijna) niet meer mogelijk is om een partner 'in real life' te ontmoeten?

Toen ik 12 jaar geleden mijn ex leerde kennen via internet zat er nog echt een soort van taboe op en was het iets wat niet heel vaak gebeurde. Maar tegenwoordig lijkt het wel of iedereen zijn partner via internet leert kennen. Hier schaar ik dan trouwens voor het gemak ook apps zoals Tinder onder...

Maar ik was dus benieuwd of dat klopt.

Natuurlijk zijn romantische verhalen ook welkom :flirting:


Edit: natuurlijk is het ook nog mogelijk dat je niet op zoek was, maar toch toevallig je partner op internet voor het eerst tegenkwam. Niet aan gedacht om dat als aparte optie toe te voegen, sorry

Ik ken mijn partner....

Totaal aantal stemmen: 256

Minder dan 5 jaar, via internet (20%)
Minder dan 5 jaar, niet via internet (17%)
Meer dan 5 jaar, via internet (12%)
Meer dan 5 jaar, niet via internet (41%)
Ik heb geen partner (7%)
Anders, namelijk... (3%)
anoniem_228919 wijzigde dit bericht op 20-11-2017 10:15
16.06% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Via een sekssite :$
Alle reacties Link kopieren
Heel ouderwets, in de kroeg. Nu 20 jaar geleden.
Alle reacties Link kopieren
In de lesauto... :heart:

Ik had les van een man die na 3 lessen op vakantie ging en kreeg een vervanger.
Met die vervanger ben ik inmiddels 12,5 jaar samen, 9 jaar getrouwd en 2 kinderen verder :-D .

Tijdens het lessen was het wel duidelijk dat we elkaar leuk vonden.
De avond nadat ik mijn rijbewijs had gehaald (ik had m binnen 2 maanden) onze eerste date..
:)
Not my circus, not my monkeys
Alle reacties Link kopieren
Ik ken mijn man via Paiq. Ideaal, als alleenstaande moeder een beetje chatten terwijl je kinderen op bed liggen. Hij heeft ooit eens gezegd dat als-ie mij in de kroeg was tegengekomen, hij me nooit had durven aanspreken.
Alle reacties Link kopieren
Via Tinder, en de liefde van m'n leven :love:
Geniet!
Ik ken hem via internet, maar niet met de bedoeling om iemand te ontmoeten. We hebben elkaar ontmoet via een internetforum, geen datingsite dus. Ik denk ook niet dat dat zou werken voor mij. Ik heb liever dat een relatie natuurlijk ontstaat, in plaats van dat je allebei al weet waar het op uit moet lopen. Lijkt me een heel geforceerde manier van een partner vinden.

We zijn nu 5 jaar samen.
Ik ken man nu ruim 10 jaar, waarvan bijna 9 jaar een relatie, bijna 2 jaar getrouwd en sinds 8 weken zijn we een baby rijker :)
Elkaar leren kennen in de collegebanken, we deden dezelfde studie. Het eerste jaar vielen we elkaar nog niet zo op, maar in het tweede jaar veranderde dat.

Van mijn 3 vriendinnen, hebben 2 op dezelfde wijze hun vriend leren kennen ( en zijn inmiddels 11 jaar bij elkaar). 1 vriendin via de site Badoo en zijn nu zo'n 5 jaar bij elkaar.

Wat ik zo hoor van mijn zusje ( 24 en vrijgezel), is dat Tinder wel de manier om aan dates te komen. Ze geniet er echt van, kan hele avonden op Tinder doorbrengen, heeft geregeld dates en heeft mijn broertje ( haar tweelingbroer, die na 4 jaar ook weer vrijgezel is) nu ook aangestoken.
anoniem_271473 wijzigde dit bericht op 20-11-2017 14:34
3.40% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Op de middelbare school. Twee jaar bij elkaar in de klas gezeten maar nu, 13 jaar later, pas wat geworden. :)
Alle reacties Link kopieren
RégineFilange schreef:
20-11-2017 14:05
Ik ken hem via internet, maar niet met de bedoeling om iemand te ontmoeten. We hebben elkaar ontmoet via een internetforum, geen datingsite dus. Ik denk ook niet dat dat zou werken voor mij. Ik heb liever dat een relatie natuurlijk ontstaat, in plaats van dat je allebei al weet waar het op uit moet lopen. Lijkt me een heel geforceerde manier van een partner vinden.

We zijn nu 5 jaar samen.
Ligt natuurlijk ook aan de intenties.
Hij had Tinder nog, maar deed er eigenlijk niks meer mee. Werd vaak niet gereageerd op hem.
Ik had Tinder, omdat ik nog geen relatie wilde hebben en gewoon wat leuks wilde doen.
Snap het geforceerde wel, overigens. Dat merkte ik bij een aantal mannen die ik via TInder of andere datingsites sprak ook wel.
Alle reacties Link kopieren
Ik ken de mijne via Tinder. Mijn vriendin had het op een avond geïnstalleerd zonder dat ik het wist, we hadden beide nogal wat op. De volgende ochtend had ik een hele lading matches, maar op een of andere manier heb ik alleen gereageerd op zijn berichtjes. Hij heeft vier maanden lang lopen aandringen op een date, ik was niet van plan om af te spreken want ik was immers helemaal niet serieus. Toch maar een date gepland, toen ik hem 'echt' zag dacht ik: die is van mij!

En nu zijn we twee jaar verder, net een huis gekocht en ik ben zo intens gek op hem :heart:
Don't waste your time or time will waste you.
Alle reacties Link kopieren
Tien jaar geleden ontmoet, we begonnen aan dezelfde master-opleiding. Toen naast de colleges ook veel ge-msn-t 8-) , na een tijdje vroeg hij mij mee uit. Lang verhaal kort, nu zijn we een bruiloft en een baby verder :heart: .

In onze omgeving ook veel anderen die hun partner van de studie kennen, maar tinder of andere dating sites hoor ik ook veel.
whoopsadaisies wijzigde dit bericht op 20-11-2017 14:25
Reden: typefout
0.14% gewijzigd
happiness = reality - expectations
Alle reacties Link kopieren
Ik heb Zowel mijn 2 exen als mijn vriend via het werk leren kennen. (Wel verschillende bedrijven hoor! Dus het is niet dat ik de hele afdeling heb gedaan ofzo..) Met mijn vriend ben ik nu 8 jaar samen, en met mijn eerste ex ben ik 11 jaar samen geweest. Die er tussen in was meer een rebound wat een jaar heeft geduurd.
Alle reacties Link kopieren
Ik ken mijn vriendin via mijn zus, zij liep stage binnen het bedrijf waar mijn vriendin werkt. Mijn zus had ze uitgenodigd voor haar verjaardag bij ons thuis en vanaf dat moment hebben we elkaar eerst verder leren kennen via Snapchat. Uiteindelijk afgesproken een jaar geleden en nu dus inmiddels bijna een jaar samen :heart: :flirting:
Alle reacties Link kopieren
gewoonsuz schreef:
20-11-2017 11:08
Ik ben gekoppeld door mijn schoonvader aan mijn man. Best romantisch haha. Schoonvader en ik werkten bij hetzelfde bedrijf. Zijn zoon was al een tijdje vrijgezel en schoonvader zag mij wel zitten als schoondochter. Dus op een dag waarop er zoveel sneeuw was gevallen dat een rit van 20 minuten, ruim anderhalf uur kostte, liet hij zijn zoon zijn sporttas naar het werk brengen. Zodat we elkaar konden ontmoeten. Het was nogal ongemakkelijk allemaal en we hebben elkaar maar heel even gezien. Maar daar stopte het niet. Vele zenuwachtige mailtjes later kwam hij op de koffie en is niet meer weg gegaan. Om schoonvader te "eren" zijn we op zijn verjaardag getrouwd. Vond ie fantastisch.

Helaas is schoonvader afgelopen augustus overleden, na keihard gestreden te hebben tegen kanker. Ik mis hem verschrikkelijk en heb vannacht over hem gedroomd. Hoe bijzonder om dan dit topic tegen te komen?
Ach, wat leuk dat je schoonvader zo gek op je was :)
Mooi om te lezen.


Ik heb de mijne zo'n 6,5 jaar geleden via internet leren kennen. Paar maanden geleden zijn we getrouwd.
Alle reacties Link kopieren
Nu bijna een jaar samen!! Via Happn. Een soortgelijk tinder, maar dan anders hihi.
Alweer 7 jaar geleden dat ik hem tijdens de hond uitlaten tegenkwam. We bleken bij elkaar om de hoek te wonen en toen uitgenodigd voor koffie en inmiddels een paar kinderen rijker en de hond is er ook nog steeds. :heart:
RégineFilange schreef:
20-11-2017 14:05
Ik ken hem via internet, maar niet met de bedoeling om iemand te ontmoeten. We hebben elkaar ontmoet via een internetforum, geen datingsite dus. Ik denk ook niet dat dat zou werken voor mij. Ik heb liever dat een relatie natuurlijk ontstaat, in plaats van dat je allebei al weet waar het op uit moet lopen. Lijkt me een heel geforceerde manier van een partner vinden.

We zijn nu 5 jaar samen.

Dat kan het zeker zijn. Ik vond het ook erg geforceerd tot ik besloot dat ik er wat losser mee om zou gaan. Niet meer te lang chatten, maar gewoon vrij snel afspreken. Had toen wel eens 3 dates per week, en ben toen vrij snel 'de ware' tegengekomen zonder teveel geforceerd chatten
Alle reacties Link kopieren
BellatrixVanDetta schreef:
20-11-2017 13:16
Leuk, dank je!

Ben even weggeweest vanwege ziekte van Ma, maar dat gaat naar omstandigheden goed dus ben ik weer hier ;-)
Fijn dat het met Ma beter gaat, en fijn dat je hier weer bent. Het forum is een stuk saaier zonder je
_Marana_ schreef:
20-11-2017 13:27
Via een sekssite :$

Zo, ik ben niet nieuwsgierig ofzo hoor :A: , maar via een oproepje of hoe moet ik dat dan voor me zien?
Alle reacties Link kopieren
Bumba1985 schreef:
20-11-2017 14:43
Dat kan het zeker zijn. Ik vond het ook erg geforceerd tot ik besloot dat ik er wat losser mee om zou gaan. Niet meer te lang chatten, maar gewoon vrij snel afspreken. Had toen wel eens 3 dates per week, en ben toen vrij snel 'de ware' tegengekomen zonder teveel geforceerd chatten
Dat idd..
Alle reacties Link kopieren
Bumba1985 schreef:
20-11-2017 15:00
Zo, ik ben niet nieuwsgierig ofzo hoor :A: , maar via een oproepje of hoe moet ik dat dan voor me zien?


Aagje :P
Het is een site voor exhibitionisten zeg maar. Niet perse bedoeld als datingsite, meer om jezelf (je lichaam) te showen, maar via de pb-functie wordt er toch heel wat geflirt, en soms gedate.
Via een klein forum.
Toen we begonnen te PB'en bleek dat hij in dezelfde stad woonde als dat ik studeerde.

Het heeft hem minstens een half jaar gekost voor ik wou afspreken.
Maar diezelfde avond was het wel bingo.

12 jaar samen, 3.5 jaar getrouwd.


Toendertijd zijn er overigens nog koppels ontstaan op dat forum.
Maar wij zijn wel de enigen die nog steeds samen zijn.
(Het forum bestaat niet meer. Maar wel nog steeds contact met een aantal mensen.)
Alle reacties Link kopieren
Ik ken mijn partner (nu 12 jaar samen) van de middelbare school (tweede klas, 14 jaar oud). Daar werden we vrienden en na de middelbare school, na elkaar een tijd niet gezien te hebben, weer wat afgesproken waarna we een relatie kregen... we waren toen beide 18/19.
anoniem_356506 wijzigde dit bericht op 23-10-2020 11:01
25.04% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
LeesMee schreef:
20-11-2017 14:45
Fijn dat het met Ma beter gaat, en fijn dat je hier weer bent. Het forum is een stuk saaier zonder je

Wat lief :love:
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Bumba1985 schreef:
20-11-2017 14:43
Dat kan het zeker zijn. Ik vond het ook erg geforceerd tot ik besloot dat ik er wat losser mee om zou gaan. Niet meer te lang chatten, maar gewoon vrij snel afspreken. Had toen wel eens 3 dates per week, en ben toen vrij snel 'de ware' tegengekomen zonder teveel geforceerd chatten

Maar ook als je afspreekt weet je waarom je dat doet, en probeer je leuk voor de dag te komen, elkaar te leren kennen, en meteen te peilen of iemand relatiemateriaal is. Ik zou me dan heel opgelaten voelen en waarschijnlijk ook veel te kritisch op zo'n persoon.

Terwijl als een verliefdheid natuurlijk ontstaat of je overvalt... dat is voor mij allemaal een stuk spannender en 'eerlijker'. Maar goed, dat moet je maar net overkomen natuurlijk. Mensen nemen tegenwoordig liever de touwtjes in eigen handen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven