Hoe hebben jullie je man leren kennen?

10-11-2025 11:48 52 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zit eventjes in een diep dal.

De afgelopen 2 maanden heb ik sinds jaren gedate, en het bleek in eerste instantie een echte match.
Nu, 2 maanden later, gaf hij aan dat een lange termijn relatie er niet zal inzitten, met heel redelijke argumenten.
Het gesprek is zeer respectvol verlopen.

Nu maak ik natuurlijk een zeer moeilijke periode door met alle symptomen die horen bij ldvd: maagpijn, overgeven, geen eetlust, hoofdpijn, somberheid. Hoort nu eenmaal bij het leven.

Echter vraag ik me oprecht af of de juiste liefde wel bestaat.
Ik ben niet onknap, maar weet natuurlijk dat uiterlijk niet is wat telt.

Maar schijnbaar met een goed uiterlijk, een sociaal leven en mijn eigen projecten in het leven, is er tot nu toe nog nooit iemand geweest die mij de moeite waard vindt, met uitzondering de mensen die enkel geïnteresseerd zijn in seks.

Het doet heel wat met mijn zelfvertrouwen.
Waarom komen andere vrouwen in mijn omgeving wel een fijne man tegen?
Hoe is dat bij jullie gegaan?
Hoe heb je je man ontmoet?

Ik ben overigens niet van plan om de komende 3 maanden opzoek te gaan naar iets nieuws.
Ik moet namelijk eerst zelf volledig hersteld zijn van mijn huidige intens verdriet.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Op Lowlands, 15 jaar geleden, via een gemeenschappelijke vriend. We zijn daarna eerst een paar jaar vrienden geweest.
Tegen het lijf gelopen en aan de praat geraakt.
Eerst in de supermarkt, paar weken later op een plaatselijk evenement. Toen bleek hij bevriend te zijn met zwager en die heeft ons vervolgens een handje geholpen.

Lang geleden inmiddels. Ver voor het internet-date-tijdperk.
Tijdens een vakantie/groepsreis. :-D
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Lisi schreef:
10-11-2025 11:48
Maar schijnbaar met een goed uiterlijk, een sociaal leven en mijn eigen projecten in het leven, is er tot nu toe nog nooit iemand geweest die mij de moeite waard vindt, met uitzondering de mensen die enkel geïnteresseerd zijn in seks.
Laat ik als eerste zeggen dat liefdesverdriet gewoon kut is. Niemand vindt dat leuk en daar moet je helaas doorheen. En dat mag je ook gewoon heel naar vinden en daar wil ik je sterkte mee wensen.

Wel haal ik deze quote even uit je OP. Een relatie van 5 jaar noem ik niet iemand die enkel geïnteresseerd is in seks (niet je date, maar je ex-vriend). En je hebt zelf ook wel eens gezegd dat je zelf psychisch soms onstabiel bent. Dat betekent niet dat je onaantrekkelijk bent voor een partner, maar het kan wel zo zijn dat je in zo'n periode niet de beste mannen aantrekt. Ik vind zelf intens verdriet hebben an 2 maanden daten ook wel heftig klinken eerlijk gezegd.

OT: ik heb mijn man ontmoet op de sportschool. Hij werkte daar als bijbaan tijdens zijn studie.
Hij was een collega van een broer van mijn collega . Bij een door mijn collega georganiseerd evenement moesten wij samenwerken . Ik vond hem arrogant hij mij eigenwijs . Maanden later kwamen elkaar in het uitgaansleven toevallig tegen . We zijn nu 37 jaar samen .
Op de middelbare school, in de jaren 80 en nog steeds allebei heel happy met elkaar.
Laat in de herfst blaadjes in de tuin gewoon liggen of veeg ze op een hoop: goed voor insecten, vogels, eekhoorns en egels.
BabyGroot schreef:
10-11-2025 12:04
Laat ik als eerste zeggen dat liefdesverdriet gewoon kut is. Niemand vindt dat leuk en daar moet je helaas doorheen. En dat mag je ook gewoon heel naar vinden en daar wil ik je sterkte mee wensen.

Wel haal ik deze quote even uit je OP. Een relatie van 5 jaar noem ik niet iemand die enkel geïnteresseerd is in seks (niet je date, maar je ex-vriend). En je hebt zelf ook wel eens gezegd dat je zelf psychisch soms onstabiel bent. Dat betekent niet dat je onaantrekkelijk bent voor een partner, maar het kan wel zo zijn dat je in zo'n periode niet de beste mannen aantrekt. Ik vind zelf intens verdriet hebben an 2 maanden daten ook wel heftig klinken eerlijk gezegd.

OT: ik heb mijn man ontmoet op de sportschool. Hij werkte daar als bijbaan tijdens zijn studie.
Ik heb nergens vermeld dat ik een relatie van 5 jaar heb gehad.
In het verleden ben ik inderdaad onstabiel geweest, maar het afgelopen jaar is dit serieus verbeterd.
De instabiliteit is fors gedaald.
Het is ook niet de reden dat het verder niets wordt met de date.

Tijdens periodes dat ik wel instabiel ben, is daten ook wel het laatste wat ik zou doen.
Ik begrijp je feedback wel dat ik nu intens verdriet heb na 2 maanden daten.
Ik ga er vanuit dat het over een week weer een stuk beter zal zijn.
Sterkte! Liefdesverdriet is vreselijk!

Ik heb mijn partner(s) altijd tijdens studie of werk leren kennen, nooit online gedatet (lijkt me ook verschrikkelijk). De laatste keer: nieuwe baan, nieuw projectteam, het klikte meteen. We hebben inmiddels wel allebei een andere baan (was sowieso een tijdelijk project).
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
20 jaar geleden sloeg de vonk online over bij een concert, terwijl we elkaar online al een soort van kende via sociale profielen (denk myspace/that's-me etc), toen ruim een jaar verkering gehad, ging uit.
En elkaar in 2011 weer tegengekomen en niet meer losgelaten.
Sterkte met het verdriet :hug:

Ik heb mijn man gedownload van het internet. Wij zaten op hetzelfde forum (niet Viva) voor een gezamenlijke hobby.
Stressed is just desserts spelled backwards
Internet in 2003. Ik woonde toen buiten Europa, dus eerst maanden alleen gemaild. In eerste instantie over de gezamelijke hobby. We hebben elkaar zo heel goed leren kennen. En is er iets moois opgebloeid.

Ik ben er nog steeds van overtuigd dat wanneer we elkaar tegen waren gekomen in de kroeg dat we doorgelopen waren. Totaal niet het type waar ik normaal op zou vallen. Nu zou ik hem niet meer kwijt willen, en ben ik nooit meer iemand tegengekomen die ik leuker vind ;-) We passen goed bij elkaaar.
Hij was Yakuza baas, en ik werd daarheen gebracht omdat ik een grote schuld bij hem had. Het was de bedoeling dat hij me gruwelijk zou gaan afstraffen, maar toen ik voor hem stond was het liefde op het eerste gezicht.
1988 ik was 14 en hij 19. Hij was bevriend met de broer van mijn schoolvriendin.
In 1990 verkering gekregen en nog bij elkaar.

Dus ik zou gaan tijdreizen :P
Yejii schreef:
10-11-2025 12:30
Hij was Yakuza baas, en ik werd daarheen gebracht omdat ik een grote schuld bij hem had. Het was de bedoeling dat hij me gruwelijk zou gaan afstraffen, maar toen ik voor hem stond was het liefde op het eerste gezicht.
:heart: wat romantisch :P
Lisi schreef:
10-11-2025 12:16
Ik heb nergens vermeld dat ik een relatie van 5 jaar heb gehad.
In het verleden ben ik inderdaad onstabiel geweest, maar het afgelopen jaar is dit serieus verbeterd.
De instabiliteit is fors gedaald.
Het is ook niet de reden dat het verder niets wordt met de date.

Tijdens periodes dat ik wel instabiel ben, is daten ook wel het laatste wat ik zou doen.
Ik begrijp je feedback wel dat ik nu intens verdriet heb na 2 maanden daten.
Ik ga er vanuit dat het over een week weer een stuk beter zal zijn.
Hier heb je het over 5 jaar samen:

relaties/relatiebreuk-bang-voor-verdrie ... ges/498226
dolfje schreef:
10-11-2025 12:46
:heart: wat romantisch :P
Ja leuk he :mrgreen:
Ik werd lid van de vereniging waar hij ook lid was. Samen met een andere man/jongen ontstond een hechte vriendschap, ook buiten de vereniging om, we hadden ook werk in hetzelfde gebied. Was eerst 'gewoon' leuk maar hij werd steeds leuker :-D.
Jaren later (toen nr 3 niet meer lid was van deze vereniging en wij nog wel) hoorde ik dat men in die tijd gespeculeerd had met wie ik zou gaan van de 2. Volgens mij was de 2e nooit verliefd op mij geweest maar ging toch twijfelen. Dus heb dat aan hem gevraagd en heb hem nog nooit zo hard horen lachen. Nee dus.
"Just because something is typed - whether it is typed on a business card or typed in a newspaper or book - this does not mean it is true.” (The Wide Window - Lemony Snicket)
Niet mijn man maar mijn vrouw.

52 jaar geleden ze woonde schuin tegenover, en ik hou nog meer van haar dan toen die dag.
Inmiddels alweer 21 jaar geleden. We werden door een bekende aan elkaar voorgesteld. Was zeker geen liefde het eerste gezicht wat mij betreft: zo’n veel oudere Britse man.
Ik had daarna een andere relatie gehad. Die ging uit en toen kreeg ik (toevallig) een appje hoe het met mij ging…. Een paar maanden later was hij in Amsterdam en nodigde hij mij uit voor lunch. En zo geschiedde (al ging daar nog heel wat aan vooraf).
Inmiddels 12+ jaar getrouwd en samen een kind van 8.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Twee jaar geleden had ik een match op Tinder. Drie uur later zaten we gezellig samen in de kroeg. Ik ben nog steeds heel gek op hem en blij met hem.
We woonden in dezelfde studentenflat, 3 kamers bij elkaar vandaan. Inmiddels bijna 30 jaar samen, getrouwd en 2 kinderen.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Yejii schreef:
10-11-2025 12:30
Volgens mij heb ik die serie/film/boek gezien/gelezen. :facepalm: :P :rofl:
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Secondlove.
.
De toenmalige vriend van mijn bff gaf een feestje. Hij kwam mee met een vriend van die vriend. Die avond hebben we voor het eerst gezoend. Daarna een tijdje geknipperlicht tot het serieus werd. Inmiddels 25 jaar en 2 kinderen verder en zo onze pieken en dalen gekend maar still going strong.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven