Hoe het uitmaken...
woensdag 16 december 2020 om 11:36
[EDIT]Ik weet het nog steeds niet zeker, dus ik ga het vooralsnog niet uitmaken.[edit]
Tekst was:
als m'n ouders enorme fan van hem zijn?
Ik ben sowieso al vaak de boeman als er iets is tussen mij en mijn vriend. Ze kiezen altijd voor hem, vooral m'n moeder. Ik moet dit of dat gewoon niet doen, of juist wel.
Ik weet vrij zeker dat ze het niet zullen snappen, ook al leg ik het hele verhaal uit. Ze zullen zeggen dat ik het moet proberen (terwijl ik dat al jaren doe), en dat we in relatietherapie moeten ofzo.
Ik ben al jaren niet echt gelukkig. Ik heb een lijstje gemaakt met wat ik niet leuk vind aan mijn vriend. Dat is een behoorlijk lange lijst. Eén punt is bijv dat hij al jaren enorm snel geïrriteerd raakt en zo reageert als ik iets zeg, of hem ergens op wijs. Hoevaak dit gebeurt is niet normaal. Er is dan ook geen enkel gesprek mogelijk over bepaalde onderwerpen.
Er is al jaren geen seks meer. Ik vind hem seksueel absoluut niet aantrekkelijk. Hier heeft hij zelf voor gezorgd. En zo nog een aantal andere dingen.
Maar... ik vind het doodeng om het uit te maken. Mijn hele leven gaat veranderen. En daar ben ik bang voor, omdat ik niet goed weet hoe het dan gaat verlopen. Nu is het gewoon zoals het is. En dat vind ik fijn. Ik weet niet heel zeker of ik het écht wil, het uitmaken. Bij mijn ex was ik er op een gegeven moment écht klaar mee en toen heb ik zonder er al teveel over na te denken de relatie verbroken. Ook toen woonde ik samen en hadden we al jaren een relatie. Dat gevoel van het echt zat zijn heb ik nu niet. Ik twijfel echt heel erg of ik er goed aan zal doen. Want op zich als ik zo door zou moeten als nu vind ik dat prima. Ik ben het gewend.
Ik weet het gewoon niet. Soms wil ik dat de keuze voor mij gemaakt word. Maar dan zou ik nooit meer terug kunnen naar nu.
Tekst was:
als m'n ouders enorme fan van hem zijn?
Ik ben sowieso al vaak de boeman als er iets is tussen mij en mijn vriend. Ze kiezen altijd voor hem, vooral m'n moeder. Ik moet dit of dat gewoon niet doen, of juist wel.
Ik weet vrij zeker dat ze het niet zullen snappen, ook al leg ik het hele verhaal uit. Ze zullen zeggen dat ik het moet proberen (terwijl ik dat al jaren doe), en dat we in relatietherapie moeten ofzo.
Ik ben al jaren niet echt gelukkig. Ik heb een lijstje gemaakt met wat ik niet leuk vind aan mijn vriend. Dat is een behoorlijk lange lijst. Eén punt is bijv dat hij al jaren enorm snel geïrriteerd raakt en zo reageert als ik iets zeg, of hem ergens op wijs. Hoevaak dit gebeurt is niet normaal. Er is dan ook geen enkel gesprek mogelijk over bepaalde onderwerpen.
Er is al jaren geen seks meer. Ik vind hem seksueel absoluut niet aantrekkelijk. Hier heeft hij zelf voor gezorgd. En zo nog een aantal andere dingen.
Maar... ik vind het doodeng om het uit te maken. Mijn hele leven gaat veranderen. En daar ben ik bang voor, omdat ik niet goed weet hoe het dan gaat verlopen. Nu is het gewoon zoals het is. En dat vind ik fijn. Ik weet niet heel zeker of ik het écht wil, het uitmaken. Bij mijn ex was ik er op een gegeven moment écht klaar mee en toen heb ik zonder er al teveel over na te denken de relatie verbroken. Ook toen woonde ik samen en hadden we al jaren een relatie. Dat gevoel van het echt zat zijn heb ik nu niet. Ik twijfel echt heel erg of ik er goed aan zal doen. Want op zich als ik zo door zou moeten als nu vind ik dat prima. Ik ben het gewend.
Ik weet het gewoon niet. Soms wil ik dat de keuze voor mij gemaakt word. Maar dan zou ik nooit meer terug kunnen naar nu.
anoniem_63c47c11b8681 wijzigde dit bericht op 10-01-2021 12:04
3.00% gewijzigd
donderdag 17 december 2020 om 12:47
Ik weet niet of het een positieve ervaring zal zijn als ik zou besluiten bij hem weg te gaan. Het kan ook een negatieve ervaring worden, met spijt, en dat ik weer in een depressie (met alle gevolgen van dien) knikker. Been there done that, was geen leuke tijd. Dat wil ik echt liever niet meer. Dus vandaar dat ik heel voorzichtig ben met grote beslissingen, die hiertoe zouden kunnen leiden. Niemand heeft er iets aan als ik zover afglij dat ik m'n gedachtes uit wil voeren. Snap je?
donderdag 17 december 2020 om 12:49
Ik moet oppassen dat ik niet weer in een depressie glij door bepaalde beslissingen. Vandaar dat ik heel voorzichtig ben. Ik wil echt niet terug naar die tijd.Avage schreef: ↑17-12-2020 11:34Best wel grove reacties hier.
Misschien dat haar ouders heel manipulerend zijn.
Ik heb dit vaker meegemaakt, als vrienden raak je enorm gefrustreerd omdat iemand wel constant klaagt maar geen oplossing ziet en erg in kindmodus blijft hangen.
Maar dat kan je zelf niet waarnemen schijnbaar als je in zo'n familiesysteem zit. Het is triest maar weinig mensen komen daar echt los van en blijven rationaliseren ipv hun hart te volgen.
De trap onder zijn/haar hol die je dan wil geven komt alleen maar hard aan zonder dat het helpt.
donderdag 17 december 2020 om 12:53
Hier geef je toch zelf je antwoord al?AudiR8 schreef: ↑17-12-2020 12:42Ik heb nergens gezegd dat ik zeer, of doodongelukkig ben. Dat ben ik namelijk niet. Ik weet niet of ik gewoon van mezelf niet gelukkig ben, of dat dat (voor een deel) met m'n relatie te maken heeft. Ik weet wel dat ik verdrietig word als ik denk aan niet meer samenzijn met hem.
donderdag 17 december 2020 om 12:54
Begin dan met kleine beslissingen die je richting onafhankelijkheid brengen.AudiR8 schreef: ↑17-12-2020 12:47Ik weet niet of het een positieve ervaring zal zijn als ik zou besluiten bij hem weg te gaan. Het kan ook een negatieve ervaring worden, met spijt, en dat ik weer in een depressie (met alle gevolgen van dien) knikker. Been there done that, was geen leuke tijd. Dat wil ik echt liever niet meer. Dus vandaar dat ik heel voorzichtig ben met grote beslissingen, die hiertoe zouden kunnen leiden. Niemand heeft er iets aan als ik zover afglij dat ik m'n gedachtes uit wil voeren. Snap je?
Omscholing, CV check etc
donderdag 17 december 2020 om 13:02
Ik snap je inkomenssituatie niet goed, de reden dat je maar 300 euro huur kunt betalen.
Als je inkomen te laag is, krijg je aanvullende bijstand en huurtoeslag. En zorgtoeslag.
Als je in de schuldsanering zit is er volgens mij een beslagvrije voet of iets dergelijks.
Als je een (gedeeltelijke) uitkering hebt, dan heb je ook recht op het bestaansminimum en toeslagen.
Niemand in Nederland is veroordeeld tot bij elkaar blijven.
Je moet het alleen zelf nog even zien.
Als je inkomen te laag is, krijg je aanvullende bijstand en huurtoeslag. En zorgtoeslag.
Als je in de schuldsanering zit is er volgens mij een beslagvrije voet of iets dergelijks.
Als je een (gedeeltelijke) uitkering hebt, dan heb je ook recht op het bestaansminimum en toeslagen.
donderdag 17 december 2020 om 13:14
Oké, dus er zijn diverse redenen waarom je niet zelfstandig kunt wonen, begrijp ik uit je berichten.
Dat betekent dus dat als je het uitmaakt met je vriend, je zeer waarschijnlijk bij je ouders moet gaan wonen? Als ik dat goed heb, denk je dan ook niet dat het best heel logisch en begrijpelijk is dat je ouders graag willen dat je probeert alles op alles te zetten om deze relatie een succes te maken?
Dat betekent dus dat als je het uitmaakt met je vriend, je zeer waarschijnlijk bij je ouders moet gaan wonen? Als ik dat goed heb, denk je dan ook niet dat het best heel logisch en begrijpelijk is dat je ouders graag willen dat je probeert alles op alles te zetten om deze relatie een succes te maken?
donderdag 17 december 2020 om 13:47
Want dat doe ik nu niet? En dat heb ik ook nog nooit gedaan? Ik ben de enige in de relatie die er wat van probeert te maken! Ik heb bepaalde dingen al zo vaak bij mijn vriend aangegeven, hij blijft het doen.slekire schreef: ↑17-12-2020 13:14Oké, dus er zijn diverse redenen waarom je niet zelfstandig kunt wonen, begrijp ik uit je berichten.
En áls die keuze zou maken komt het echt wel goed qua onderdak, en dat is niet bij m'n ouders onder hun dak. Desnoods trek ik bij iemand in.
donderdag 17 december 2020 om 13:48
Het komt wel goed, áls ik die keuze zou maken.bia-pia schreef: ↑17-12-2020 13:02Ik snap je inkomenssituatie niet goed, de reden dat je maar 300 euro huur kunt betalen.
donderdag 17 december 2020 om 13:55
En die 'iemand' ken je en heeft gezegd: 'Tuurlijk, kom maar bij mij wonen'!AudiR8 schreef: ↑17-12-2020 13:47Want dat doe ik nu niet? En dat heb ik ook nog nooit gedaan? Ik ben de enige in de relatie die er wat van probeert te maken! Ik heb bepaalde dingen al zo vaak bij mijn vriend aangegeven, hij blijft het doen.
En áls die keuze zou maken komt het echt wel goed qua onderdak, en dat is niet bij m'n ouders onder hun dak. Desnoods trek ik bij iemand in.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
donderdag 17 december 2020 om 16:24
En dat terwijl ik toch echt duidelijk heb gezegd dat ik enorm twijfel. Dat ik meerdere dingen meerdere keren heb herhaald. Het kan aan mij liggen, maar als je het dan (nog) niet begrijpt kun je misschien gewoon niet goed begrijpend lezen?
donderdag 17 december 2020 om 16:28
donderdag 17 december 2020 om 16:44
Dat heb ik dan ook gezegd in dit topic. Dat was wel duidelijk, dacht ik. In de OP staat zelfs "Ik weet vrij zeker". Daar staat niet dat het zo is. En ik heb het in een van m'n laatste reacties sowieso duidelijk gezegd. Dus ik heb gelijk dat jij mij niet begrijpt ipv andersom.
donderdag 17 december 2020 om 16:48
Als jij (of wie dan ook) niet begrijpt wat het woord twijfelen inhoudt ligt dat niet aan mij.
donderdag 17 december 2020 om 16:53
En vervolgens type je van alles waaruit blijkt dat je helemaal niet twijfelt.AudiR8 schreef: ↑17-12-2020 16:48Als jij (of wie dan ook) niet begrijpt wat het woord twijfelen inhoudt ligt dat niet aan mij.Twijfelen heeft mijn inziens een duidelijke betekenis. Ik ben dus wél duidelijk geweest. Vanaf de OP heb ik gezegd dat ik niet zeker weet wat ik moet doen/dat ik twijfel (ondanks de topictitel). Dit moet je mij nageven. En dus nageven dat het niet begrijpen aan jou ligt.
Je hebt gewoon iemand anders op het oog, maar bent totaal niet ongelukkig met je man/ vriend. Zeg dat dan gewoon, dan snappen we eindelijk wat je bedoelt.