Hoe het uitmaken...
woensdag 16 december 2020 om 11:36
[EDIT]Ik weet het nog steeds niet zeker, dus ik ga het vooralsnog niet uitmaken.[edit]
Tekst was:
als m'n ouders enorme fan van hem zijn?
Ik ben sowieso al vaak de boeman als er iets is tussen mij en mijn vriend. Ze kiezen altijd voor hem, vooral m'n moeder. Ik moet dit of dat gewoon niet doen, of juist wel.
Ik weet vrij zeker dat ze het niet zullen snappen, ook al leg ik het hele verhaal uit. Ze zullen zeggen dat ik het moet proberen (terwijl ik dat al jaren doe), en dat we in relatietherapie moeten ofzo.
Ik ben al jaren niet echt gelukkig. Ik heb een lijstje gemaakt met wat ik niet leuk vind aan mijn vriend. Dat is een behoorlijk lange lijst. Eén punt is bijv dat hij al jaren enorm snel geïrriteerd raakt en zo reageert als ik iets zeg, of hem ergens op wijs. Hoevaak dit gebeurt is niet normaal. Er is dan ook geen enkel gesprek mogelijk over bepaalde onderwerpen.
Er is al jaren geen seks meer. Ik vind hem seksueel absoluut niet aantrekkelijk. Hier heeft hij zelf voor gezorgd. En zo nog een aantal andere dingen.
Maar... ik vind het doodeng om het uit te maken. Mijn hele leven gaat veranderen. En daar ben ik bang voor, omdat ik niet goed weet hoe het dan gaat verlopen. Nu is het gewoon zoals het is. En dat vind ik fijn. Ik weet niet heel zeker of ik het écht wil, het uitmaken. Bij mijn ex was ik er op een gegeven moment écht klaar mee en toen heb ik zonder er al teveel over na te denken de relatie verbroken. Ook toen woonde ik samen en hadden we al jaren een relatie. Dat gevoel van het echt zat zijn heb ik nu niet. Ik twijfel echt heel erg of ik er goed aan zal doen. Want op zich als ik zo door zou moeten als nu vind ik dat prima. Ik ben het gewend.
Ik weet het gewoon niet. Soms wil ik dat de keuze voor mij gemaakt word. Maar dan zou ik nooit meer terug kunnen naar nu.
Tekst was:
als m'n ouders enorme fan van hem zijn?
Ik ben sowieso al vaak de boeman als er iets is tussen mij en mijn vriend. Ze kiezen altijd voor hem, vooral m'n moeder. Ik moet dit of dat gewoon niet doen, of juist wel.
Ik weet vrij zeker dat ze het niet zullen snappen, ook al leg ik het hele verhaal uit. Ze zullen zeggen dat ik het moet proberen (terwijl ik dat al jaren doe), en dat we in relatietherapie moeten ofzo.
Ik ben al jaren niet echt gelukkig. Ik heb een lijstje gemaakt met wat ik niet leuk vind aan mijn vriend. Dat is een behoorlijk lange lijst. Eén punt is bijv dat hij al jaren enorm snel geïrriteerd raakt en zo reageert als ik iets zeg, of hem ergens op wijs. Hoevaak dit gebeurt is niet normaal. Er is dan ook geen enkel gesprek mogelijk over bepaalde onderwerpen.
Er is al jaren geen seks meer. Ik vind hem seksueel absoluut niet aantrekkelijk. Hier heeft hij zelf voor gezorgd. En zo nog een aantal andere dingen.
Maar... ik vind het doodeng om het uit te maken. Mijn hele leven gaat veranderen. En daar ben ik bang voor, omdat ik niet goed weet hoe het dan gaat verlopen. Nu is het gewoon zoals het is. En dat vind ik fijn. Ik weet niet heel zeker of ik het écht wil, het uitmaken. Bij mijn ex was ik er op een gegeven moment écht klaar mee en toen heb ik zonder er al teveel over na te denken de relatie verbroken. Ook toen woonde ik samen en hadden we al jaren een relatie. Dat gevoel van het echt zat zijn heb ik nu niet. Ik twijfel echt heel erg of ik er goed aan zal doen. Want op zich als ik zo door zou moeten als nu vind ik dat prima. Ik ben het gewend.
Ik weet het gewoon niet. Soms wil ik dat de keuze voor mij gemaakt word. Maar dan zou ik nooit meer terug kunnen naar nu.
anoniem_63c47c11b8681 wijzigde dit bericht op 10-01-2021 12:04
3.00% gewijzigd
vrijdag 25 december 2020 om 10:44
Dat laatste sowieso! Ik weet namelijk dat ik niet de makkelijkste ben.
Ik zie dat niet als manipulatief zijn. Als jij dat wel zo ziet betekent dat niemand zou kunnen zeggen dat hij of zij zulke gedachtes heeft en moet diegene er maar alleen mee dealen? Je mag dit best aangeven. Ik zei het omdat het waar is. Dat weet ik vanuit het verleden. Er is absoluut niks mis met af en toe die gedachtes hebben. Mensen zoals jij maken er zo'n taboe van. Het behoort geen taboe te zijn!
vrijdag 25 december 2020 om 11:27
Verleg de focus ajb niet.
Het gaat erom dat je weg wilt bij je vriend en dat een ander die beslissing moet nemen.
Als je wat veel tegengeluid krijgt gaat je huilie huilie doen en haal je er onnodig je suïcidale neigingen bij.
Steek de hand eens in eigen boezem ipv de reageerders aan te vallen als ze je goed bedoeld advies geven.
Het gaat erom dat je weg wilt bij je vriend en dat een ander die beslissing moet nemen.
Als je wat veel tegengeluid krijgt gaat je huilie huilie doen en haal je er onnodig je suïcidale neigingen bij.
Steek de hand eens in eigen boezem ipv de reageerders aan te vallen als ze je goed bedoeld advies geven.
zaterdag 26 december 2020 om 12:20
Als je dat begrepen hebt van dit topic is je begrijpend kunnen lezen niet zo heel goed. Wat ik zeg, het hele topic door al, is dat ik twijfel! Ik twijfel! Ik weet het nog steeds niet zeker dát ik dat zeker weten wil. Omdat ik twijfel.Vivamuis schreef: ↑25-12-2020 11:27Verleg de focus ajb niet.
Ik doe niet huilie huilie, ik omschreef hoe ik mij heb gevoeld en dat ik daar nooit meer naar toe wil! Gelukkig dat jij je nooit zó heb gevoeld, anders had je me wel begrepen. Heb je je wel zo gevoeld? Waarom begrijp je me dan niet?
Niemand wil zich zo voelen! En ik moet er heel erg op passen dat ik niet weer terugschiet. En dat doe ik dus, door niet zomaar een levensveranderende beslissing te maken. En dat is heel verstandig van mij! Als jij of wie dan ook echt niet begrijpt waarom ik dit omschreef, tsja, dat ligt dan toch echt aan jou en niet aan mij. Het is echt geen huilie huilie doen. Punt.
zaterdag 26 december 2020 om 12:53
Een vriendin zei: Zijn al die dingen die je vervelend vindt aan je relatie écht zo erg? En daar had ze een punt.boekenlegger0 schreef: ↑26-12-2020 12:44@ AudiR8: Wat zou je anders willen in jullie relatie? Wat is er voor nodig om je weer prettig te voelen bij deze relatie?
Want het is best leefbaar. Dit heb ik in het begin benoemd: als het zo door zou moeten gaan, kan ik daar prima mee leven. Het is namelijk niet zo dat we hele dagen hevige ruzies hebben. Echte ruzies komen zelden voor. In 10 jaar kan ik die op 2 handen tellen.
Ik kan dus eigenlijk ook niet echt iets benoemen wat ik graag anders zou zien. Ja seks, maar wat ik wil kan hij me nooit geven. Ook daar is mee te leven.
zaterdag 26 december 2020 om 14:28
Ik denk dat je maar scenario schrijver bij Goeie tijden, Slechte tijden moet worden....
Je doet namelijk alsof je in je eigen soapserie leeft, inclusief cliffhangers.
En over dat twijfel gewauwel moet je ook maar eens ophouden.
zaterdag 26 december 2020 om 14:54
zaterdag 26 december 2020 om 19:59
Ik, eh, wil meerdere standjes die niet mogelijk zijn vanwege een behoorlijke overkapping bij m'n vriend, plus een klein geslacht. Ik wil langer geneukt worden. Ik wil dat hij een stijve houdt. Ik wil het op meer plaatsen doen dan alleen in bed. Ik wil dat het eens anders begint dan al liggend in bed en dat hij me begint te strelen en het op dezelfde manier als altijd gaat. En ik wil het met iemand doen die ik aantrekkelijk vind...
Zie bovenstaande. En verder nog een hele waslijst. O.a communicatie. Het feit dat geen enkel gesprek mogelijk is. Dat hij altijd ontzettend snel geïrriteerd is. Dat hij niet naar me luistert als ik hem iets dringends zeg. Hij respecteert me niet. Dat hij niet nadenkt over wat hij zegt.* Dat hij altijd loopt te vreten. Dat hij lui is. Dat hij altijd op het laatste moment moet poepen. Enz.boekenlegger0 schreef: ↑26-12-2020 15:20Kun je benoemen welke dingen je vervelend vindt aan jullie relatie?
*We hebben laatst dikke ruzie gehad omdat hij me een kannibaal noemde, terwijl hij vleesliefhebber bedoelde.
zaterdag 26 december 2020 om 20:04
Ik denk dat een relatie toch voor een groot deel wel draait om sex en elkaar op dat vlak willen. Daarvoor ben je partners toch.
Anders kun je ook wel met je broer of een gewone vriend in 1 huis gaan wonen.
Dus ja ik snap wel dat je daar zo geen zin meer in hebt.
En als hij totaal geen rekening met jou wil houden, tsja... dat is natuurlijk niet zo tof van je vriend.
Anders kun je ook wel met je broer of een gewone vriend in 1 huis gaan wonen.
Dus ja ik snap wel dat je daar zo geen zin meer in hebt.
En als hij totaal geen rekening met jou wil houden, tsja... dat is natuurlijk niet zo tof van je vriend.
justagirly wijzigde dit bericht op 26-12-2020 20:07
28.60% gewijzigd
zaterdag 26 december 2020 om 20:04
zaterdag 26 december 2020 om 20:08
Lees het bericht boven mijn post.boekenlegger0 schreef: ↑26-12-2020 20:04@AudiR8: In jouw openingsbericht lees ik dat jullie al jaren geen seks meer hebben en dat je hem niet meer aantrekkelijk vindt. Weet je waarom jullie geen seks meer hebben? Waarom vind je hem niet meer aantrekkelijk? Wat vind je wel fijn aan hem?
zaterdag 26 december 2020 om 21:08
Oprecht met steeds meer stijgende verbazing dit hele topic gelezen (daar zit ik dan, happy single op de bank, tweede kerstdag. Béter dan kerstfilms, dit topic...). Maar tegelijk heb ik het ook met je te doen omdat je zoveel meer waard bent dan jezelf zo vastdraaien in je eigen twijfel.
Het begint hier met het woord twijfel over een relatie. Dat is helemaal niet een gek gegeven, zoals veelvuldig aangegeven. Gezond om te twijfelen. En, elke dag gaan relaties uit en die vrouwen/mannen gaan daar niet dood aan.
Maar... pak de regie over die twijfel! Dat begint met hulp zoeken. Zorg in jouw geval voor de juiste raadgevers. Ik denk dat alle adviezen hier goed zijn maar gezien de complexiteit van je problemen het goed is om echt met iemand te praten. Ik zou zeggen: zoek hulp bij maatschappelijk werk (is gratis, vrijblijvend en beschikbaar in elke gemeente) of je huisarts. De vriendin waar je het over had, kan je wellicht ook helpen. Als je zegt: 'ik heb tot nu toe alles alleen gedaan en ik wil dat niet.' >> Ik snap het maar ik denk dat je ook in veel dingen helemaal alleen staat (je ouders weten van niks, je kunt hier moeilijk met je vriend over praten etc). Maar je hoeft het dus niet alleen te fixen.
Dus: zoek hulp. Bel de huisarts, benader maatschappelijk werk en vraag advies. Het topic hier wordt een soort warboel. Je hebt meer behoefte aan wat rust en iemand die luistert en je een stukje op weg helpt.
Het begint hier met het woord twijfel over een relatie. Dat is helemaal niet een gek gegeven, zoals veelvuldig aangegeven. Gezond om te twijfelen. En, elke dag gaan relaties uit en die vrouwen/mannen gaan daar niet dood aan.
Maar... pak de regie over die twijfel! Dat begint met hulp zoeken. Zorg in jouw geval voor de juiste raadgevers. Ik denk dat alle adviezen hier goed zijn maar gezien de complexiteit van je problemen het goed is om echt met iemand te praten. Ik zou zeggen: zoek hulp bij maatschappelijk werk (is gratis, vrijblijvend en beschikbaar in elke gemeente) of je huisarts. De vriendin waar je het over had, kan je wellicht ook helpen. Als je zegt: 'ik heb tot nu toe alles alleen gedaan en ik wil dat niet.' >> Ik snap het maar ik denk dat je ook in veel dingen helemaal alleen staat (je ouders weten van niks, je kunt hier moeilijk met je vriend over praten etc). Maar je hoeft het dus niet alleen te fixen.
Dus: zoek hulp. Bel de huisarts, benader maatschappelijk werk en vraag advies. Het topic hier wordt een soort warboel. Je hebt meer behoefte aan wat rust en iemand die luistert en je een stukje op weg helpt.
zondag 27 december 2020 om 08:13