Hoe het uitmaken...

16-12-2020 11:36 654 berichten
[EDIT]Ik weet het nog steeds niet zeker, dus ik ga het vooralsnog niet uitmaken.[edit]

Tekst was:
als m'n ouders enorme fan van hem zijn?

Ik ben sowieso al vaak de boeman als er iets is tussen mij en mijn vriend. Ze kiezen altijd voor hem, vooral m'n moeder. Ik moet dit of dat gewoon niet doen, of juist wel.

Ik weet vrij zeker dat ze het niet zullen snappen, ook al leg ik het hele verhaal uit. Ze zullen zeggen dat ik het moet proberen (terwijl ik dat al jaren doe), en dat we in relatietherapie moeten ofzo.

Ik ben al jaren niet echt gelukkig. Ik heb een lijstje gemaakt met wat ik niet leuk vind aan mijn vriend. Dat is een behoorlijk lange lijst. Eén punt is bijv dat hij al jaren enorm snel geïrriteerd raakt en zo reageert als ik iets zeg, of hem ergens op wijs. Hoevaak dit gebeurt is niet normaal. Er is dan ook geen enkel gesprek mogelijk over bepaalde onderwerpen.

Er is al jaren geen seks meer. Ik vind hem seksueel absoluut niet aantrekkelijk. Hier heeft hij zelf voor gezorgd. En zo nog een aantal andere dingen.

Maar... ik vind het doodeng om het uit te maken. Mijn hele leven gaat veranderen. En daar ben ik bang voor, omdat ik niet goed weet hoe het dan gaat verlopen. Nu is het gewoon zoals het is. En dat vind ik fijn. Ik weet niet heel zeker of ik het écht wil, het uitmaken. Bij mijn ex was ik er op een gegeven moment écht klaar mee en toen heb ik zonder er al teveel over na te denken de relatie verbroken. Ook toen woonde ik samen en hadden we al jaren een relatie. Dat gevoel van het echt zat zijn heb ik nu niet. Ik twijfel echt heel erg of ik er goed aan zal doen. Want op zich als ik zo door zou moeten als nu vind ik dat prima. Ik ben het gewend.

Ik weet het gewoon niet. Soms wil ik dat de keuze voor mij gemaakt word. Maar dan zou ik nooit meer terug kunnen naar nu.
anoniem_63c47c11b8681 wijzigde dit bericht op 10-01-2021 12:04
3.00% gewijzigd
Apollos_Belt schreef:
27-12-2020 01:19
Wat weet je wél zeker?
Wat ik al zei: dat ik verdrietig word als ik denk aan niet meer samenzijn.
viva-amber schreef:
27-12-2020 08:13
Ik heb zo een vaag vermoeden dat to van veel aspecten in haar leven een lijst met minpunten heeft, zonder dat zij er ook maar zelf iets aan wil doen.
Nee, dat heb ik niet.
AudiR8 schreef:
27-12-2020 11:16
MAAR JE BLIJFT WEL ZWAAR NEGATIEF OVER JE VENT PRATEN.....
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de tip om in het echt met iemand te gaan praten hierover het beste advies hier voor TO.
mrstosti schreef:
27-12-2020 11:17
MAAR JE BLIJFT WEL ZWAAR NEGATIEF OVER JE VENT PRATEN.....
Ja en, boeit dat jou ook maar iets? Ik zeik over iedereen met wie ik omga. Iedereen doet vanalles fout in mijn ogen. Iedereen is weleens bloedirritant. En ik zeik gewoon graag, ik ben vrouw he. This is me...
En dat komt omdat ik door stoornissen niet met mensen om kan gaan. So be it. Ik zie geen probleem. Het is soms wat irritant, maar het is prima leefbaar.

Ik twijfel al vrijwel vanaf het begin en ik ben nog altijd bij hem. Dat zegt veel.
AudiR8
donderdag 12 januari 2017 om 17:21
Heb jij weleens meegemaakt dat je verliefd werd op een (goede) vriend? Is daar een relatie uitgekomen, of seks?

Ik ken een lieve jongen al zo'n 8 jaar en in het begin voelde ik niks voor hem. Als je toen had gezegd dat ik verliefd op hem zou worden had ik je uitgelachen. Ik wist dat hij mij leuk vond, maar dat hij al vanaf het begin goed gek op mij is wist ik niet. En nu ben ik dus ook verliefd op hem. We hebben niks gedaan nog, behalve zoenen. Wat heerlijk was. En we knuffelen veel. Een relatie zal er niet van komen (waarom is privé). Heel waarschijnlijk de volgende keer dat we elkaar gaan zien gaat het er wel van komen. Hoop niet dat het de vriendschap beschadigd, maar ons beide kennende zal dat niet zo zijn. We hebben het hoe en wat besproken en hij accepteert dat.

Gaat dit over dezelfde seksgod?
Lekker zo houden dan!
Geloof niet alles wat je denkt.
AudiR8 schreef:
27-12-2020 11:24
Ja en, boeit dat jou ook maar iets? Ik zeik over iedereen met wie ik omga. Iedereen doet vanalles fout in mijn ogen. Iedereen is weleens bloedirritant. En ik zeik gewoon graag, ik ben vrouw he. This is me...
Het boeit me verder geen reet, het is jou liefdes/seksleven.

En ga nu niet alle vrouwen over één kam scheren, kijk gewoon even wat beter in de spiegel.
mrstosti schreef:
27-12-2020 11:27
AudiR8
Heb jij weleens meegemaakt dat je verliefd werd op een (goede) vriend? Is daar een relatie uitgekomen, of seks?

Ik ken een lieve jongen al zo'n 8 jaar en in het begin voelde ik niks voor hem. Als je toen had gezegd dat ik verliefd op hem zou worden had ik je uitgelachen. Ik wist dat hij mij leuk vond, maar dat hij al vanaf het begin goed gek op mij is wist ik niet. En nu ben ik dus ook verliefd op hem. We hebben niks gedaan nog, behalve zoenen. Wat heerlijk was. En we knuffelen veel. Een relatie zal er niet van komen (waarom is privé). Heel waarschijnlijk de volgende keer dat we elkaar gaan zien gaat het er wel van komen. Hoop niet dat het de vriendschap beschadigd, maar ons beide kennende zal dat niet zo zijn. We hebben het hoe en wat besproken en hij accepteert dat.

Dat is privé denk ik.
Geloof niet alles wat je denkt.
La-Gamine schreef:
27-12-2020 11:29
Dat is privé denk ik.
Ohh jaa..... Wel weer een mooie cliffhanger :popcorn:
mrstosti schreef:
27-12-2020 11:27
AudiR8

Ik heb het nooit over een seksgod gehad. :)
mrstosti schreef:
27-12-2020 11:29
Het boeit me verder geen reet, het is jou liefdes/seksleven.

En ga nu niet alle vrouwen over één kam scheren, kijk gewoon even wat beter in de spiegel.
Zeik er dan ook niet zo over. :biggrin:
Iedereen weet dat vrouwen goed zijn in zeuren... :P
Je bent wel vol van jezelf of niet?
mrstosti schreef:
27-12-2020 11:58
Je bent wel vol van jezelf of niet?
Waarom maak je die aanname? Want dit is dus niet zo. Het is juist totaal de andere kant op. Er is niks leuk aan mij.
Zo zie je maar: aannames zijn meestal niet waar. Maak ze dan ook niet.
Heb je al geprobeerd om je negatieve gedachten over je relatie wat meer om te buigen? je twijfelt misschien omdat je een lijstje met negatieve dingen in je hoofd hebt.
Maar als je eens anders naar dat lijstje kijkt is het misschien helemaal niet zo erg en heb je genoeg om blij mee te zijn.

En twijfel hoort er soms gewoon bij. Iedereen droomt wel eens van een ander leven, en dan misschien ook wel van een andere relatie, of lekker eens alleen zijn of wat dan ook.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
lolapaloeza schreef:
27-12-2020 12:35
Heb je al geprobeerd om je negatieve gedachten over je relatie wat meer om te buigen? je twijfelt misschien omdat je een lijstje met negatieve dingen in je hoofd hebt.
Maar als je eens anders naar dat lijstje kijkt is het misschien helemaal niet zo erg en heb je genoeg om blij mee te zijn.

En twijfel hoort er soms gewoon bij. Iedereen droomt wel eens van een ander leven, en dan misschien ook wel van een andere relatie, of lekker eens alleen zijn of wat dan ook.
Hij heeft humor en laat me vaak lachen. Hij weet hoe hij met me om moet gaan, dat kunnen veel mannen niet. Ik heb een hele fijne, gezellige schoonfamilie, vind ik belangrijk. Hij maakt geen probleem van mijn introvertie, een stilte is niet erg/raar. Mijn ouders vinden hem oprecht leuk, dat was bij mijn ex niet echt zo, vind ik ook belangrijk. Hij zeurt niet over dat we geen seks meer hebben, maar accepteert het gewoon. Hij laat me naar de Top2000 kijken en bepaalde programma's waar hij niks aan vindt. Hij zorgt voor mij, ik ben wat minder goed in het voor mezelf zorgen (qua eten). Hij laat me lekker uitslapen, ik heb goede slaap nodig. Hij troost me als ik verdrietig ben.

Dus er zijn ook heel veel dingen wél goed en leuk. En ik snap dat iedere relatie dingen heeft. Iemand die ik ken beweert dat hij en zijn vrouw echt nooit ruzie of discussies hebben. Nou sorry, maar dat vind ik absoluut geen gezonde relatie hoor. Je moet af en toe weleens ergeren/een ruzietje hebben met iemand waar je zolang mee samen bent.

Ik ben vaak genoeg wél blij met mijn vriend. We hebben net gezellige kerstdagen met familie achter de rug.
AudiR8 schreef:
27-12-2020 11:16
Welk aspect precies daaraan?
Dit is een blok tekst dat toegevoegd kan worden aan de berichten die je maakt. Er is limiet van 255 tekens.
Even een serieuze vraag: hoe stap ik uit dit topic? Ik heb echt geen zin meer in pop ups van deze aandachttrekkerij.
Emboldened by the flame of ambition
Skadí schreef:
27-12-2020 13:17
Even een serieuze vraag: hoe stap ik uit dit topic? Ik heb echt geen zin meer in pop ups van deze aandachttrekkerij.
Uit je lijst verwijderen.
Dit is een blok tekst dat toegevoegd kan worden aan de berichten die je maakt. Er is limiet van 255 tekens.
Apollos_Belt schreef:
27-12-2020 13:16
Welk aspect precies daaraan?
Het niet meer samenzijn. Gewoon alles dus.
AudiR8 schreef:
27-12-2020 13:13
Hij heeft humor en laat me vaak lachen. Hij weet hoe hij met me om moet gaan, dat kunnen veel mannen niet. Ik heb een hele fijne, gezellige schoonfamilie, vind ik belangrijk. Hij maakt geen probleem van mijn introvertie, een stilte is niet erg/raar. Mijn ouders vinden hem oprecht leuk, dat was bij mijn ex niet echt zo, vind ik ook belangrijk. Hij zeurt niet over dat we geen seks meer hebben, maar accepteert het gewoon. Hij laat me naar de Top2000 kijken en bepaalde programma's waar hij niks aan vindt. Hij zorgt voor mij, ik ben wat minder goed in het voor mezelf zorgen (qua eten). Hij laat me lekker uitslapen, ik heb goede slaap nodig. Hij troost me als ik verdrietig ben.

Dus er zijn ook heel veel dingen wél goed en leuk. En ik snap dat iedere relatie dingen heeft. Iemand die ik ken beweert dat hij en zijn vrouw echt nooit ruzie of discussies hebben. Nou sorry, maar dat vind ik absoluut geen gezonde relatie hoor. Je moet af en toe weleens ergeren/een ruzietje hebben met iemand waar je zolang mee samen bent.

Ik ben vaak genoeg wél blij met mijn vriend. We hebben net gezellige kerstdagen met familie achter de rug.
Wat een onzin weer. Mijn man en ik hebben al 23 jaar een zeer gezonde relatie zonder ruzie, maar met respect voor elkaars mening. En we hebben toch al behoorlijk wat shit voor onze kiezen gehad.
Bij jou en jouw vriend ontbreekt het wederzijdse respect.
En oh ja, mijn man heeft een bipolaire stoornis én ASS, maar verschuilt zich daar niet achter, zoals jij wel doet.
FadeToBlack schreef:
27-12-2020 15:25
Wat een onzin weer. Mijn man en ik hebben al 23 jaar een zeer gezonde relatie zonder ruzie, maar met respect voor elkaars mening. En we hebben toch al behoorlijk wat shit voor onze kiezen gehad.
Bij jou en jouw vriend ontbreekt het wederzijdse respect.
En oh ja, mijn man heeft een bipolaire stoornis én ASS, maar verschuilt zich daar niet achter, zoals jij wel doet.
Natuurlijk mag jij dat onzin vinden. Ik vind het bizar en zeer ongezond. Als je zolang met iemand samen bent en je ergert je nooit 1 seconde aan diegene en heb nooit een woordenwissling/ruzie vind ik heel erg apart. Zelfs mijn ouders hebben weleens woorden/ergernissen, terwijl ze beide rustige personen zijn die dingen gewoon uit kunnen praten.

Ik geloof het dan ook gewoon niet als mensen dit beweren. :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven