Hoe kan ik dit loslaten?

30-06-2009 12:55 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een getrouwde vrouw van 44 jaar met 2 kinderen (13,11). Op de tennisclub heb ik een 54 jarige ongetrouwde man leren kennen, waar ik vervolgens een half jaar een buitenechtelijke relatie mee heb gehad.

We hebben vervolgens beiden getracht afstand van elkaar te nemen, maar bleven elkaar regelmatig zien (samen uit eten, zeillen, paardrijden, tennis etc.)

We waren "goede vrienden" en hadden dagelijks contact. Hij overlaade mij met rozen en kado's, omdat hij van mij hield als goede vriendin.

Hij heeft mij regelmatig gevraagd wanneer ik van plan was om te gaan scheiden en dat hij graag me mij verder wilde gaan. Wat ga je nu doen met je leven?vroeg hij dan.

Ik heb meerdere malen aan hem aangegeven dat ik hierover na moest denken en meer tijd nodig had om tot een beslissing te komen.

Mijn gevoelens voor hem waren tegenstrijdig, aan de ene kant wilde ik dolgraag iets met hem opbouwen maar aan de andere kant wilde ik mijn gezin niet in de steek laten.

Wat me o.a weerhield is het feit dat hij 3x eerder getrouwd is geweest en tal van mislukte relaties achter de rug had. Mijn gevoel zei "ja" en mijn verstand zei "nee".

Vorige week kwam hij op de tennisclub met een vrouw, zijn nieuwe liefde. We hebben elkar gelukkig niet gezien. Telefonisch vertelde hij mij met haar verder te willen en afstand van mij te nemen. Dit was immers de vrouw van zijn leven. Hij zegt doodleuk: "je had immers na een half jaar een beslissing moeten nemen", dan was alles anders gelopen. Hij stelt zich ineens koel, zakelijk en afstandelijk tegenover mij op.

Natuurlijk heb ik e.e.a. over mijzelf afgeroepen, door vreemd te gaan met iemand die het achteraf niet waad is geweest. Hij is als een blad aan de boom veranderd, vorige week nog samen een zeiltocht, bloemen etc. En nu iemand die de wens aan de telefoon uitspreek dat "dit soort gesprekken met mij" vanzelf minder gat worden. Heeft iemand tips hoe laat ik hem los? Grote kans dat ik hem en haar op de tennisbaan ga aantreffen. Wat een puinhoop heb ik er van gemaakt. En dan te bedenken dat ik voor hem werkelijk van plan was om mijn huwelijk op te geven.
Het is maar goed dat je afstand hebt genomen van deze man. Als je met hem in zee was gegaan had hij je later als nog ingeruild voor een andere vrouw. Waarschijnlijk kickt hij op de spannende verhouding met een getrouwde vrouw.

Je bent zowiezo al te ver gegaan , doordat je je huwelijk op het spel hebt gezet. Wees sterk en ga op andere tijden naar de tennisclub. En leer jezelf en je gezin te waarderen, want je bent echt te ver gegaan!
.
Dikke kans dat als je wél was gescheiden dat hij nu evengoed iets met haar had gehad, want echt betrouwbaar klinkt hij niet.

Misschien op een andere manier uiting geven aan je midlifecrisis?

Oh, en je gezin héb je al in de steek gelaten. Lijkt me dat je dit het best los kunt laten door je op je gezin te richten. En een andere hobby te zoeken dan tennissen.
Palientje

Inderdaad ik realiseer me maar al te goed dat IK veel te ver ben gegaan. En hetgeen mij al die tijd heeft weerhouden om een beslissing over mijn huwelijk te nemen. Je heb helmaal gelijk door afstand te nemen en mij op mijn man en kinderen te richten

Ben nog het meest kwaad op mijzelf dat ik me nu nog verdrietig voel. Bah

Pure Vanity

Bedankt voor je advies, het lijkt me inderaad verstandig om hem zo veel mogelijk te ontlopen op de tennisclub en op de manege.
TO is degene die vreemdgaat en man bedriegt, maar haar ongebonde minnaar wordt als onbetrouwbaar bestempeld? dat snap ik echt niet.

Ik kan niet anders dan die man groot gelijk geven. Hij wil zich niet langer aan het lijntje laten houden door een vrouw waarvan onduidelijk is of ze echt voor m wil kiezen en heeft nu gekozen voor een dame die wel volledig voor m gaat.

tegen de minnaressen van getrouwde mannen wordt ook altijd gezegd ( in ieder geval door mij) dat bijna geen enkele man zijn gezin verlaat en dat ze geen genoegen moten nemen met tweede viool. Deze ex-minnaar heeft dat ook zo gezien en wil niet langer wachten met de kans dat hij zijn leven on hold zet voor niets. Ik snap niet waarom dat iemand onbetrouwbaar maakt.

iemand die al anderhalf jaar lang een stiekeme relatie onderhoudt met een ander lijkt me een stuk onbetrouwbaarder. En hoe je er overheen komt? misschien door je echtgenoot ens te vertellen dat jullie relatie kennelijk niet zo fijn en goed is als jij dacht en dat je er serieus over hebt gedacht om m te verlaten voor een ander. Als je dat eerlijk durft te zeggen en aangeeft dat erflink aan de relatie gewerkt zal moeten worden door jullie beiden, zal dat zoveel energie kosten dat je geen ruimte meer hebt om te rouwen om je minnaar, en krijg je misschien wel een relatie die zo goed is dat je geen tweede relatie ernaast meer nodig heb.

Ondertussen maar veranderen van tennisclub. ( En dan een waar geen aantrekkelijke single mannen zijn, anders moet je daar straks ook weer weg na een mislukte affaire).
draai de situatie eens om:

getrouwde man heeft na een half jaar nog steeds niet de keuze gemaakt tussen zijn minnares en zijn vrouw met twee bloedjes van kinderen....

en oh ja, zijn vrouw weet van niks.

wat een klootzak hè?
quote:return_of_kreng schreef op 30 juni 2009 @ 14:20:

TO is degene die vreemdgaat en man bedriegt, maar haar ongebonde minnaar wordt als onbetrouwbaar bestempeld? dat snap ik echt niet.

Ik kan niet anders dan die man groot gelijk geven. Hij wil zich niet langer aan het lijntje laten houden door een vrouw waarvan onduidelijk is of ze echt voor m wil kiezen en heeft nu gekozen voor een dame die wel volledig voor m gaat.

tegen de minnaressen van getrouwde mannen wordt ook altijd gezegd ( in ieder geval door mij) dat bijna geen enkele man zijn gezin verlaat en dat ze geen genoegen moten nemen met tweede viool. Deze ex-minnaar heeft dat ook zo gezien en wil niet langer wachten met de kans dat hij zijn leven on hold zet voor niets. Ik snap niet waarom dat iemand onbetrouwbaar maakt.

iemand die al anderhalf jaar lang een stiekeme relatie onderhoudt met een ander lijkt me een stuk onbetrouwbaarder. En hoe je er overheen komt? misschien door je echtgenoot ens te vertellen dat jullie relatie kennelijk niet zo fijn en goed is als jij dacht en dat je er serieus over hebt gedacht om m te verlaten voor een ander. Als je dat eerlijk durft te zeggen en aangeeft dat erflink aan de relatie gewerkt zal moeten worden door jullie beiden, zal dat zoveel energie kosten dat je geen ruimte meer hebt om te rouwen om je minnaar, en krijg je misschien wel een relatie die zo goed is dat je geen tweede relatie ernaast meer nodig heb.

Ondertussen maar veranderen van tennisclub. ( En dan een waar geen aantrekkelijke single mannen zijn, anders moet je daar straks ook weer weg na een mislukte affaire).

ZO mee eensch.

En neem nu eens de tijd om naar jezelf te kijken, wat voor aardig persoon je bent dat je zolang je gezin hebt bedrogen. Had je energie of daarin gestoken of in je lover. Je ziet het, van 2 walletjes eten gaat niet. Ga nu maar eens bezien wat je nou wilt in het leven.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven