Hoe kan men zo veranderen?

07-03-2009 22:18 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nee ik heb het niet over mijn partner maar over mezelf en ik ben erg zwaar teleurgesteld dat ik zo veranderd ben.Al een aantal jaren zit ik in een héél complexe relatie en telkens ik eruit wil stappen houd hij mij tegen én als hij ermee kapt loop ik weer achter hem aan.Wat er veranderd is dat is dat ik dingen duld die ik nooit vroeger van iemand zou geacepteerd hebben , tegen mijn wil heb ik mijn tollerantiegrens veel en veel te ver verlegd.Of eerder is het misschien angst de angst van liever een slechte "hij" dan helemaal geen "hij" deze partner lijkt mij zo onvervangbaar en het stoort me want hij haalt zulke streken uit dat je er misselijk van wordt.

Twee weken terug bevoorbeeld (we latten) verdwijnd ie plots (en niet voor de eerste keer) naar het buitenland zonder iets te zeggen.Daar kom ik dan achter doordat we de dagen dat we niet bij elkaar zijn elke avond toch een tijdje samen op messenger doorbrengen en hij er dan plots niet is.

Dan bel ik hem boos en dat zegt ie ahhhhh ik ben over een dagje al terug (wat dan twee weken is) en bij vorige van deze farsen dacht ik meteen aan ontrouw (mede omdat hij koppig weigerde te zeggen "waar" hij was).

Nu blijkt achteraf dat hij bij geloofsgenoten was en familie, maar dan heb ik zoiets van waarom ik Godsnaam mij zitten ongerust maken ...

Eigenlijk vind ik hem best wel een kwal
Dus weet je het antwoord zelf al....
kijk altijd wat je hebt en niet wat je niet hebt...
Dan zorg maar dat je heel snel terug veranderd en een keer serieus met hem kapt.
..
Wat houd je tegen? Bang om alleen te zijn?
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Nee want dan zou ik hier niet schrijven namelijk als het uit is dan wil ik hem steeds weer terug.Maar er is een soort van vreemd iets in onze manier van ruzie maken .Ik bedoel (graag jullie mening) ik vind het behoorlijk grof als een partner zomaar zonder wat te zeggen in z'n up naar het buitenland vertrekt.Nu ben ik ook niet op mijn mondje gevallen en kan ik héél boos worden , mezelf niet bedwingen met als gevolg dat ik hem eerst bel op een "vragende manier" zo van "wat is er aan de hand en waar ben je, dat wil ik graag weten want ik maak mij zorgen " maar daar reageerd hij dan op van "dat vertel ik je nog wel eens als ik terug ben " (geen idee wanneer dat dan is) en dat wazige antwoord maakt mij dan woedend (omdat ik het gevoel krijg dat ik in de zeik wordt genomen , of dat er in ieder geval geen rekening met mijn gevoelens wordt gehouden) en dat ontplof ik en zend hem woedende berichten.Als hij dan terugkomt dan gaat de discussie niet meer over het feit dat hij lompweg vertrok maar over "mijn boze berichten".En dit is een vast patroon in onze relatie .Hij doet iets wat mij kwetst waardoor ik woedend reageer en hij heeft het dan alleen nog maar over mijn reactie op zijn actie...
quote:Poezewoes schreef op 07 maart 2009 @ 22:32:

Wat houd je tegen? Bang om alleen te zijn?Nee want ik woonde allang alleen als single en dat waren leuke tijden.Maar hij heeft veel aanbidsters en het lijkt dat ik bang ben dat er dan één van hun met mijn 'investering' ervandoor gaat
Dus een les voor volgende keer; minder investeren voordat de ander het waard blijkt te zijn én niet meer over je heen laten lopen.

Je doet het jezelf aan.
Heb je niet eerder onder een andere naam hier gepost over je relatie? Het verhaal komt me zo bekend voor. In dat topic was de TO erover uit dat ze zou kappen met haar relatie.
..
Zolang hij weet dat hij ermee weg kan komen bij jou, zal hij niet veranderen.
..
quote:layla1969 schreef op 07 maart 2009 @ 22:41:

Heb je niet eerder onder een andere naam hier gepost over je relatie? Het verhaal komt me zo bekend voor. In dat topic was de TO erover uit dat ze zou kappen met haar relatie.Dat kan ja en ik stapte er al verschillende keren uit en in , en das nu net wat ik niet begrijp;als vroeger (voordat ik hém kende) iemand over mijn grenzen heenging dan koelde mijn liefde vanzelf af , en dat gebeurd nu niet en dat begrijp ik niet
quote:kitty elastic schreef op 07 maart 2009 @ 22:41:

reageer dan eens gewoon anders dan je normaal doet..

( tip voor een boek: sherry argov - why men love bitches, is ook in het nederlands maar die titel weet ik niet )Héél interesante reactie van jou daar heb ik ook aan zitten denken om volgende keer bevoorbeeld hetzelfde te doen , ook 'plots' te verdwijnen maar ik liet ooit eens één dag niks horen en dan was hij echt heel ongerust.
Ik had ook zo'n vaag geval. Bleef vaag doen ook al vroeg ik om een eerlijk antwoord. Na 5 jaar ben ik er klaar mee. Nu had hij me al laten vallen sinds vorige maand voor een ander (waar hij dus ook vaag over deed), geen idee hoe zijn relatie met haar nu gaat, en ik was er in eerste instantie helemaal kapot van maar eigenlijk ben ik nu blij dat ik van hem en zijn vage gedoe af ben!
quote:Helponline schreef op 07 maart 2009 @ 22:44:

[...]

Dat kan ja en ik stapte er al verschillende keren uit en in , en das nu net wat ik niet begrijp;als vroeger (voordat ik hém kende) iemand over mijn grenzen heenging dan koelde mijn liefde vanzelf af , en dat gebeurd nu niet en dat begrijp ik niet

Dan heb je toch nog steeds hersenen mag ik aannemen en kun je ook uit die relatie blijven. Dus niet terug contact met hem opnemen/zoeken/aannemen. Als je maar echt wilt.

Blijkbaar haal je wel wat uit je relatie. Misschien moet je het even uitmaken en dan eens goed naar jezelf gaan kijken waarom je weer terug zou willen en hoe dat terug te veranderen naar hoe het voor hem was. Een leuk eigen leven opbouwen, compleet zonder hem. Wedden dat die "liefde" wel bekoeld?
quote:Scarlet72 schreef op 07 maart 2009 @ 22:47:

Ik had ook zo'n vaag geval. Bleef vaag doen ook al vroeg ik om een eerlijk antwoord. Na 5 jaar ben ik er klaar mee. Nu had hij me al laten vallen sinds vorige maand voor een ander (waar hij dus ook vaag over deed), geen idee hoe zijn relatie met haar nu gaat, en ik was er in eerste instantie helemaal kapot van maar eigenlijk ben ik nu blij dat ik van hem en zijn vage gedoe af ben!Hallo Scarlet , kan je mij er wat meer over vertellen aub?Hadden jullie ook een latrelatie en ging hij ook 'plots' op reis of deed hij andere "vage " dingen?En hoe reageerde jij aub?
Klinkt als een verslaving Helponline....
quote:Madhe schreef op 07 maart 2009 @ 22:47:

[...]

Dan heb je toch nog steeds hersenen mag ik aannemen en kun je ook uit die relatie blijven. Dus niet terug contact met hem opnemen/zoeken/aannemen. Als je maar echt wilt.

Blijkbaar haal je wel wat uit je relatie. Misschien moet je het even uitmaken en dan eens goed naar jezelf gaan kijken waarom je weer terug zou willen en hoe dat terug te veranderen naar hoe het voor hem was. Een leuk eigen leven opbouwen, compleet zonder hem. Wedden dat die "liefde" wel bekoeld?

Das een heel rationeel en correct antwoord en vroeger (voordat ik hem kende ) had ik zeker ook daarnaar gehandeld want ik kon nooit begrijpen waarom vrouwen in destructieve relaties bleven , ik had altijd zoiets van als hun verhalen hoorde "dat zou IK nooit pikken " en daar was ik 100 procent van overtuigd.

En das dus de "verandering" blijkbaar kan ik het niet en ik heb geen idee waarom, echt niet
quote:Sensy12 schreef op 07 maart 2009 @ 22:51:

Klinkt als een verslaving Helponline....Ja inderdaad , maar er speelt nog iets anders en dat een religieus aspect , toen wij gestart zijn heb ik gezworen voor G-D dat dit voor altijd was , en telkens als ik wil weggaan dan denk ik wat is er dan nog wél 'Heilig' , en zie mezelf dan ook als een 'mislukkeling".Want weet je waarom doet hij zo denk ik dan , zou hij bij iemand anders wél verantwoordelijker zijn?
Wij hebben idd nooit samen gewoond, overigens woont hij in Belgie en mede vanwege zijn vaagheid heb ik nooit de stap genomen om met mijn kids vanuit hun vertrouwde omgeving naar Belgie te gaan verhuizen.

Het is niet dat hij vaak plots op reis ging zonder dat ik iets wist (alhoewel, nu ik erover nadenk 1x voorgekomen, maar dat was maar voor een paar dagen) en in een bepaalde mate had hij wel een verantwoordingsgevoel naar mij toe (ook al was dat ca. 7 van de 10 x pas na afloop), maar over andere bepaalde dingen bleef hij juist weer heel vaag... Met name over gevoelens... Mijn reactie was meestal dat ik toch vanuit een soort paniek hem ging claimen... Dat is sowieso verkeerd natuurlijk, maar het lijkt me ook te begrijpen dat ik wilde weten waar ik aan toe was met hem...

Maar goed, nu weet ik dat dus. Was even hard maar achteraf ben ik toch alleen maar blij!
Helponline, vaak denk je ook te weten dat je bepaalde dingen nooit zult pikken en ongemerkt sluipt het er toch in. Ik was in eerdere 'relaties' (waren geen echte relaties meer flings) ook veel standvastiger en wist ik wat wilde. Hoe ouder ik werd des te meer ik dacht:"Ach, ik moet niet zeuren, ik moet me aanpassen anders werkt een relatie nooit..bla bla bla bla" maar de waarheid was voor mij dat ik waarschijnlijk dieper moest zinken om defenitief te zeggen: dit echt NOOIT meer.

Wat ook meespeelde was dat ik verliefd werd op iemand die de waarheid altijd net iets verdraaide, dingen verzweeg etc. Omdat ik continue op het verkeerde been werd gezegd begon ik aan mezelf te twijfelen.Ik dacht iets 'moois' te hebben maar dat was maar een illusie.

Misschien geldt dat ook voor jou. Dat de waarheid je continue in het gezicht slaat maar dat het enige wat jij ziet is die illusie van de perfecte partner. MIsschien wat vaker stilstaan bij de pijn die het je geeft en of je dit de rest van je leven wilt.
..
..
quote:Helponline schreef op 07 maart 2009 @ 22:56:

[...]

Ja inderdaad , maar er speelt nog iets anders en dat een religieus aspect , toen wij gestart zijn heb ik gezworen voor G-D dat dit voor altijd was , en telkens als ik wil weggaan dan denk ik wat is er dan nog wél 'Heilig' , en zie mezelf dan ook als een 'mislukkeling".Want weet je waarom doet hij zo denk ik dan , zou hij bij iemand anders wél verantwoordelijker zijn?Ik denk dat God niet zo geeft om beloftes en als hij/zij dat wel zou doen, dan in ieder geval om de belofte dat je te allen tijde je zelf trouw zult blijven. Er zijn genoeg ongelukkige mensen op de wereld omdat ze God iets beloofd hebben. En wat heilig is dat ben jij. En je laat niet bepaald heilig met je omgaan. Je ontheiligt jezelf en hem. Dus als je echt heiligheid zoekt, zoek het bij jezelf en neem afscheid van een relatie die allesbehalve heilig is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven