hoe kom ik hier vanaf...

20-12-2011 20:54 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu sinds een jaar vrijgezel na een relatie van 1,5 jaar. Ik heb echt een hele goede ervaring met deze (eerste) relatie, ik vond het zo enorm fijn. Lekker verliefd zijn, knuffelen enzovoort, samen leuke dingen doen, ik vond het echt geweldig en ik was zo gek op hem. Hij heeft het toen eigenlijk totaal onverwacht uitgemaakt.

Ik heb daar heel veel last van gehad, en hoewel ik me nu erg goed vermaak alleen en het verdriet een stuk minder is, mis ik een (goede!) relatie toch heel erg, omdat ik er zo'n positieve ervaring mee heb. Een van mijn vriendinnen heeft sinds 3 weken nu ook een vriend en de andere vriendinnen zijn ook bijna allemaal bezet, en hoewel ik het natuurlijk leuk voor haar vind, doet het me ook weer denken aan toen ik net een relatie had met m'n ex, en dan mis ik dat toch weer heel erg die tijd (en hem ook, omdat ik zo veel van hem hield en zo graag bij hem was), nog meer dan normaal.

Ik hoor zo vaak dat je er niet mee bezig moet zijn, het krijgen van een relatie, omdat het je dan juist niet overkomt...ik vind dit echter heel moeilijk er niet aan te denken, ik verlang er erg naar, ondanks dat ik veel leuke dingen doe waar ik veel plezier in heb en me goed vermaak. Hoe kom je af van dat gevoel dat je graag weer een relatie wilt? Ik ben er onbewust veel te veel mee bezig, ondanks dat ik het niet wil, er zoveel aan denken. Ik wil niet wanhopig zijn...

Ik mis heel erg dat maatje, iemand op wie je helemaal gek bent, de vlinders...het ernaar uitkijken hem weer te zien en te knuffelen en kussen...alles...het lukt me niet goed om van dit gemis af te komen. Ik vraag me af of mensen mijn situatie herkennen of misschien tips hebben...om gewoon niet meer met relaties bezig te zijn.

Ook ben ik vaak bang dat ik nog heel lang alleen ga blijven, ik lees hier genoeg verhalen van mensen die 5-10 jaar (ongewild) single zijn en niet weten waar het aan ligt...blijkbaar gewoon pech...

ik ben bang dat dit bij mij ook zo zal zijn!
Een relatie is niet zaligmakend. Zorg eerst eens dat je alleen gelukkig wordt.

Dan kan een relatie misschien je leven aanvullen. Het moet nooit een doel op zich zijn.

Je wilt niet wanhopig zijn, maar je komt helaas wel zo over. En spiegel je niet aan je vriendinnen.

Bang zijn om alleen te blijven? En als dat toevallig gebeurd, blijf je dan je hele leven verder ongelukkig? Nee toch hoop ik he?
Herkenbaar! Ik denk dat sommige mensen nu eenmaal beter kunnen zijn dan anderen. En ja, die angst buiten de boot te (blijven) vallen is ook herkenbaar.

Er is in mijn ogen helemaal niets mis om dit gevoel te hebben, maar het gaat er om hoe jij er mee om gaat en hoe je de balans voor jezelf aanbrengt. Een relatie is geen invulling van je leven, maar een aanvulling.

Uit jouw post lees ik dat je nog niet al te oud bent (ik gok begin 20). Dus nu klink ik als een oud wijf: maar het komt goed, echt! En als het niet goed komt, dan is het wellicht een schrale troost dat je niet de enige bent. Maar ja, of je daar wat aan hebt....
Ik zeg het één keer en maak mezelf daarmee direkt tot outcast (ik weet hoe het gaat): een mens is niet gemaakt om alleen te zijn en iedereen die roept 'een relatie is geen invulling maar een aanvulling' heeft ernstige intimiteits-problemen imho.

Het is vooral een kwestie van jezelf kwetsbaar opstellen: wanneer je dat doet komt die relatie vanzelf. Heel veel succes.
Ik ben het eens met Amand, dat een mens inderdaad niet gemaakt is om alleen te zijn. Echter denk ik dat je een stuk minder aantrekkelijk bent als je wanhopig op zoek bent naar een relatie, dan wanneer je gelukkig bent in je leven.

Ga dus in plaats van op zoek naar een relatie, op zoek naar andere dingen die je gelukkig maken. Zoek een hobby die je gelukkig maakt en onderneem dingen die je geluk maken. Het bijkomende voordeel hiervan is dat je nieuwe mensen ontmoet en wie weet zit daar je toekomstige geliefde ook wel tussen
ik ben het wel met je eens amand1969

heel vaak zeggen mensen: een relatie is niet zaligmakend, geen invulling maar aanvulling etc

natuurlijk weet ik dat een relatie niet zaligmakend is (ik was heus niet altijd 100% gelukkig toen ik nog een relatie had en we hadden ook echt wel onze problemen) maar single zijn is ook niet zaligmakend en ik vond het hebben van een relatie enorm fijn, ondanks dat het niet perfect of zaligmakend was. Het was ook geen invulling, want ik heb zelf genoeg leuke dingen te doen, het is inderdaad een aanvulling maar wel een hele fijne aanvulling vind ik. Iets dat mijn leven dat al leuk was nog zoveel leuker maakte.

ik ben het ook met jou eens black_rose. Ik onderneem ook veel dingen die ik echt leuk vind en die me echt blij maken. Toch, als ik dan weer naar huis rij...dan denk ik weer: goh wat mis ik die fijne relatie toch...wat zou het toch fijn zijn nu thuis te komen bij een vriend op wie ik helemaal gek ben en hij ook op mij, en dan lekker samen op de bank te knuffelen etc.
to, is een datingsite niets voor jou? Ik herken je probleem trouwens niet, ik heb al 12 jaar een relatie. Ik kan mij er wel wat bij voorstellen.
ik zat er aan te denken (zie mijn andere topic 22 en internetdating) als je geinteresseerd bent ;)
bericht verwijderd
anoniem_142890 wijzigde dit bericht op 07-10-2017 01:35
Reden: prive
98.32% gewijzigd
En zo ben ik dus helemaal niet, ik ben meer onzeker en spreek niet zo makkelijk onbekenden zomaar aan
Ik denk dat als jij jezelf leuk genoeg vind en blij bent met hoe je leven is ingericht, je een bepaalde uitstraling krijgt en dan vanzelf een leuke man aantrekt.
I have my fears but they do not have me
quote:aponi schreef op 21 december 2011 @ 10:11:

Ik denk dat als jij jezelf leuk genoeg vind en blij bent met hoe je leven is ingericht, je een bepaalde uitstraling krijgt en dan vanzelf een leuke man aantrekt.

Dit zei ik van de week nog tegen een vriendin kennis.

Maar toen we daarover na gingen denken: Hoe doe je dat dan? wij hebben geen idee, en mijn vriendin zei ook, dat dit is wat ze altijd hoort, maar geen idee heeft wat ze dan fout doet volgens anderen.

En ik wist het ook niet:

Ze is blij met wat ze heeft bereikt en ze verveelt zich niet, ze is erg leuk in de omgang, en toch lukt het haar niet om een partner tegen te komen....
Dat van je vriendin lees ik wel vaker...en ik begrijp niet zo goed waarom het voor zulke mensen zo lastig is, terwijl bij anderen die niet altijd zo gezellig etc zijn het veel makkelijker lijkt te gaan. Komt ze genoeg nieuwe mensen tegen of wordt ze niet snel verliefd?
Ik denk eigenlijk dat mijn vriendin hetzelfde is als jij. Dus: gewoon niks mis mee

Ze geeft ook al tijden aan dat ze ermee zit.

Ze is al wel veel langer vrijgezel(10 jaar). Soms wel een date of een scharrel gehad maar nooit meer, ze komt geloof ik ook erg weinig mannen tegen die ze ziet zitten. Misschien is dat haar probleem? dat ze onbewust een te hoog eisenlijstje heeft ontwikkeld ofzo.

Nieuwe mensen ontmoeten, geen probleem. Leuke dingen doen, geen probleem.

Haar leven is goed op orde hoor!

maar toch mist ze een partner. Het is denk ik best moeilijk om je gevoel tegen te houden als je daarnaar verlangt...

Maar ik ben er wel van overtuigd dat jullie iemand tegen zullen komen! Die kans is nog lang niet verkeken!
goh 10 jaar is erg lang (niet negatief over haar bedoeld hoor!!)...het lijkt mij helemaal niet leuk.

krijgt ze wel veel aandacht van in jouw ogen leuke/normale mannen? Ondanks dat ze zelf dus niet snel iemand ziet zitten
Ja, moeilijk te zeggen, ze heeft wel contacten, ze wordt wel benaderd af en toe. Maar niet veel en vaak...En of die mannen echt serieus zijn, dat vind ik moeilijk te zeggen zo in het begin.

In de tijden dat ik vrijgezel was(zit nu in een breuk dus ik ben daar nog helemaal niet mee bezig) was de benadering van mannen naar mij toe een stuk dunner. Kijk bijvoorbeeld naar de berichtjes op facebook van vrijgezelle mannen. Dat heeft zij wel regelmatig, en dat had ik véél minder vroeger.

Toch, als iemand mij benaderde tijdens het uitgaan bijvoorbeeld, dan werd er al snel naar mijn telefoonnummer gevraagd en een date voorgesteld. Dat ging bij mij eigenlijk wel vlot, en bij haar dus niet..

En hoe gaat dat bij jou? heb jij veel contact en aandacht?

En hoe ga jij daarmee om?
quote:tandsteen schreef op 20 december 2011 @ 20:54:

Hoe kom je af van dat gevoel dat je graag weer een relatie wilt? Ik ben er onbewust veel te veel mee bezig, ondanks dat ik het niet wil, er zoveel aan denken. Ik wil niet wanhopig zijn...

Ikzelf kan maar moeilijk zonder relatie. Prima, toch? Het is nou niet een van de meest negatieve punten die een mens kan hebben.

Mijn mening: ga het niet bevechten, maar ga ermee aan de slag. Zoek een leuke kerel in de kroeg, via speeddating, via dating sites enzovoort. Het is de wet van de grote getallen; je moet heel wat mensen ontmoeten voordat je de ware tegenkomt.

En af en toe maak je een misser. Maar hey -- dat is het leven. Enjoy it while it lasts.
quote:amand1969 schreef op 20 december 2011 @ 21:34:

Ik zeg het één keer en maak mezelf daarmee direkt tot outcast (ik weet hoe het gaat): een mens is niet gemaakt om alleen te zijn en iedereen die roept 'een relatie is geen invulling maar een aanvulling' heeft ernstige intimiteits-problemen imho.

Het is vooral een kwestie van jezelf kwetsbaar opstellen: wanneer je dat doet komt die relatie vanzelf. Heel veel succes.

Ik denk niet dat het te maken heeft met "ernstige intimiteits-problemen". Meer met realisme en het niet afhankelijk zijn van iemand anders om een gelukkig leven te hebben.

Ik vind het juist niet gezond als mensen zo afhankelijk zijn van iemand anders, dat ze het zonder partner emotioneel niet trekken en in een dip terecht komen.

Het leven bestaat uit meer dan dat.

Maar daar mag iedereen natuurlijk een andere mening over hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven