Hoe kom ik weer terug bij man en kind??

23-11-2009 14:39 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nooit officieel weggeweest , maar heb me de laatste 3 maanden wel wat afgesloten voor hen beide.

Om duidelijk te zijn mijn verhaal ; man en ik zijn al 10 jaar samen en hebben heel wat meegemaakt.

Allebeide hebben we ons depri gevoeld alleen blijft hij daar last van houden. Hij heeft van thuis niet meegekregen hoe je iemand laat merken van ze te houden en dat kan hij dus ook moeilijk. Ik mis dat wel , hij is lief hoor en wil van alles wel voor me doen maar die woorden vind ik best belangrijk.

Sinds kort doe ik een HBO -opleiding en dat kost best veel tijd. Ik merk dat ik van een gezinsmens veranderd ben in iemand die veel met zichzelf bezig is .Ik zit veel op msn met een vriend van mij die momenteel niet lekker in zijn vel zit en ik besteed veel tijd aan hem , we praten veel en ga regelmatig naar hem toe. Mijn man weet dit niet , hij zou denken dat er iets tussen ons speelt , maar dat is niet zo.

Maar ik was eigenlijk nooit zo , was zelfs teveel bezig met mijn gezin , dat is ook niet goed , maar ik lijk nu wel een rebel die ineens het roer omgooit.

Merk ook dat mijn man er onzeker van wordt omdat ik zo anders doe.

Hoe kom ik weer terug in mijn gezin ?? Want diep in mijn hart weet ik dat ik bij hen hoor! Mijn vriendin noemt het de dip die veel 30ers momenteel hebben , maakt ook niks uit , ik wil mezelf weer terug!! Maar hoe??
Uhhm misschien je eigen toch ietsje meer bezig gaan houden met je gezin i.p.v die vriend??? is maar een idee hoor!

Sterkte in ieder geval!
Hoe je terug komt bij je gezin? Vrij simpel: gewoon doen. Plan wat leuke uitstapjes, focus je op je man en gezin in plaats van op die vriend met problemen.

Werk eraan. Zulke dingen gaan niet vanzelf.
Wat me niet zo duidelijk is ahnedich, ben jij het huis uitgegaan gedurende die 3 maanden, of heb jij je gewoon afgesloten van jouw gezin, maar daar wel blijven wonen.
quote:Hellothere schreef op 23 november 2009 @ 14:43:

Wat me niet zo duidelijk is ahnedich, ben jij het huis uitgegaan gedurende die 3 maanden, of heb jij je gewoon afgesloten van jouw gezin, maar daar wel blijven wonen.Sorry, negeer heb de post nog eens gelezen. Jij woont dus nog thuis, maar hebt een goeie band met een vriend
Ik zou die vriend op een laag pittje zetten, je geeft zelf al aan dat die veel van je gezinstijd opslokt.

Ook zou ik grenzen stellen aan de momenten dat je studeert, net als een baan zeg maar. Je werkt van .... tot .... buiten die tijden ben je gewoon beschikbaar voor je familie.

Doe eens een gezelschapsspel met ze na het eten, kijk samen een film.

Blijf er niet mee zitten, maar doe iets, voor je ze echt kwijt bent.

Sterkte.
Dan is het simpel, probeer jezelf opnieuw te integreren, doe leuke dingen samen, maar vooral, overdrijf niet !!!

Vele ouders die een tijd minder contact gehad hebben met hun kinderen overdrijven als dit contact hersteld wordt. Zij overstelpen de kindjes (en de man in jouw geval) met attenties, cadeautjes, aandacht, ...

Als dit echter overdreven wordt dan heeft dit dikwijls een omgekeerd effect, en werkt het "verstikkend" op de rest van het gezin.

Dus mijn advies : doe gewoon, geef je gezin de aandacht die het verdient (niet minder, maar zeker ook niet meer), geniet van de momenten samen, en het komt vanzelf goed.

Ik weet dat samenleven met een depressieve persoon niet zo eenvoudig is, maar ook dat moet je natuurlijk incalculeren.

Succes.
quote:Hellothere schreef op 23 november 2009 @ 14:45:

[...]

Sorry, negeer heb de post nog eens gelezen. Jij woont dus nog thuis, maar hebt een goeie band met een vriendWaar haar man dan weer niks van af weet
Lijkt mij een kwestie van prioriteiten verleggen. Meer tijd doorbrengen met je gezin, tijd er voor vrij maken en minder tijd aan andere dingen, onder andere die vriend.
Dertigers dip heeft niet veel te maken met je kind en gezin verwaarlozen. Wat hierboven al gezegd is: werk aan je eigen problemen voordat je het probleem van iemand anders oplost. Dus geen MSN meer met die zielige vriend.

Je man is depri zeg je. In hoeverre is dit van invloed op jouw dertigers dip? (je haalt er namelijk heel wat dingen bij, dat maakt het niet zo overzichtelijk)
dubbel
Goed dat je weer betrokken wilt zijn bij je gezin. Ik zou als eerste msn van je computer halen. Daar gaat veel tijd in zitten die je veel efficiënter kunt gebruiken in een echt gesprek. Want mocht die vriend van je een echte vriend zijn, dan vind ik dat je af moet kunnen spreken zonder dat je man daar meteen iets van denkt.

Je moet je wel afvragen waarom je hem wilt helpen, om hem of als afleiding van je eigen situatie. En je moet je afvragen waarom je man daar meteen iets van zou denken.

Al die vragen kun je stellen en beantwoorden in een eerlijk gesprek met je man. Leg uit waar je mee bezig bent geweest, dat je studie veel van je gevraagd heeft, maar dat je hem en je kind mist en weer betrokken wilt zijn. Leg ook je vriend uit dat je prioriteiten moet stellen en hem het beste gunt, maar nu de focus op je eigen gezin moet leggen.
Ook als je naast me ligt, je gezicht opnieuw het mooiste blijkt te zijn
quote:kusunum schreef op 23 november 2009 @ 14:47:

Ik zou die vriend op een laag pittje zettenMaar dan duurt het wel lang voor hij gaar is. (ja lach maar even lekker hard en ongegeneerd hoor mensen, het is een goeie grap)
het is hier binnen beter dan buiten
.
Klein vraagje toch, je man is depri, jij bent het geweest, dus jij weet wat er in hem omgaat, en wat de problemen zijn om met iemand die depressief is te leven (niet simpel, ik spreek hier ook uit ervaring).

Zou het kunnen dat die vriend op MSN eerder een vlucht van de realiteit is ?

Dat je dit gebruikt als excuus om niet met je man en zijn problemen geconfronteerd te worden ??
quote:ohnedich schreef op 23 november 2009 @ 14:39:

Ik zit veel op msn met een vriend van mij die momenteel niet lekker in zijn vel zit en ik besteed veel tijd aan hem , we praten veel en ga regelmatig naar hem toe. Mijn man weet dit niet , hij zou denken dat er iets tussen ons speelt , maar dat is niet zo.

Je schrijft zelf dat je man depressief is. Waarom besteed je dan niet dezelfde aandacht aan je man? Die zit ook niet lekker in zijn vel
Heeft weinig te maken met een dertigersdip, maar meer met egoïsme. Je kind en man hebben je nodig, maar jij zit liever te babbelen op de MSN met een 'vriend' die het 'moeilijk' heeft.

Ik zou zeggen: neem afscheid van die vriend, pleur MSN van je computer en ga je tijd spenderen aan je gezin! Onderneem leuke dingen, ga erbij zitten, doe iets!
En wat precies heeft jouw kind gedaan dat jij er bewust afstand van neemt???
quote:Naski schreef op 23 november 2009 @ 15:35:

En wat precies heeft jouw kind gedaan dat jij er bewust afstand van neemt???Ja dat vroeg ik mij dus ook al af.
Volgens mij weet je het antwoord zelf wel toch?

Ben er ook voor je man.

Luister ook naar hem.

Het is oke om af en toe wat afstand te nemen zodat je zelf niet mee gesleurd wordt in donkere buien.

Maar dan je focus te verleggen op een andere sombere man en geen oog meer te hebben voor je gezin lijkt mij een slecht plan.

Dat weet je zelf ook,anders stel je deze vraag niet.

Plan wat vaker leuke dingen met je man en kind,of afzonderlijk.

Maak het in huis warm en behaaglijk en kruip wat vaker tegen elkaar aan.

Doe eens een spelletje met je kind.

En af en toe ga je de deur uit voor een bakje thee,een film of sporten voor zelfbehoud.

Veranderen moet je doen,niet bedenken.

Al weet ik dat het niet altijd even makkelijk is.

Het kan door je vingers glippen waar je bijstaat,laat dat niet gebeuren
Het is begonnen toen je met je HBO-opleiding begon.

Ga het hbo-opleidinggebeuren strikt scheiden van je gezinsleven.

Studeer in een andere kamer. Als je die kamer uit komt, ben je er voor je man en kind. Plan tijd in voor je studie en de tijd daarbuiten besteedt je aan je gezin.

Samen avondeten en luisteren naar wat er aan tafel gezegd wordt. Probeer in je hoofd te herhalen wat je man zegt, voor je antwoord geeft. Dan ga je beter luisteren.

Vertel je man wat je bezighoudt. Begin met die vriend waar je te veel tijd aan besteedt. Vertel dat.

Vertel wat je hier in je OP hebt gezet. Vraag hem jou bij zijn problemen te betrekken. Geheimen zijn de dood in de pot.
Je bent zelf net depri af, je man is nog depri, je hebt een kind en een opleiding en je besteed nu grote delen van je tijd aan een MSN vriend die het moeilijk heeft?

Stop daar 's mee dan. Door jouw afwezigheid thuis heeft je man het nog zwaarder. Hij moet nu grotendeels alleen klaar staan voor jullie kind en dat is verrekte zwaar als je depri bent. Daarnaast is hij ws. inmiddels behoorlijk onzeker door jouw aandacht voor een ander. Moet hij dan maar een MSN-vriendin gaan zoeken om hem te steunen ofzo? Gebruik je energie waar het nodig is: thuis. Plan om te beginnen even helemaal niets, mep je agenda leeg. Maak het huis gezellig, zet de PC uit en zorg dat je er bent. De rest komt waarschijnlijk vanzelf. Die MSN-vriend mag de wachtkamer in.
O en de wat non-comformistische oplossing.

Heb eens een weekje iedere dag seks met je man. Moet je kijken wat je relatie daar van opknapt. (zin kun je maken en het helpt echt)
quote:Serafina schreef op 23 november 2009 @ 16:25:

Plan om te beginnen even helemaal niets, mep je agenda leeg. Maak het huis gezellig, zet de PC uit en zorg dat je er bent. De rest komt waarschijnlijk vanzelf. Die MSN-vriend mag de wachtkamer in.

Vind ik ook.

Ik zou het bijvoorbeeld ook niet leuk vinden als ik ziek zou zijn, en mijn vriendin zou de ganse dag de deur uit zijn omdat ze een "zieke vriend" wil gaan verzorgen (niet dat ik zoveel aandacht zou vragen).

Ik wil maar zeggen, het zal zijn depressie niet helpen als je je loyaliteit elders legt.

Wees er eerst voor je gezin, en kijk dan hoe je de rest van je leven organiseert.
TO, msn en je geheime bezoekjes aan die vriend... gaan die onder de vlag van je Hbo opleiding? Want hoe verkoop je anders dat je zoveel tijd achter een PC zit of niet thuis bent?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven