Hoe kom je aan een date als je een beperking hebt?

17-01-2019 15:32 78 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is niet voor mij. Een goede vriend van mij is geboren met een beperking. Hij is begin 40 en heeft nog nooit een relatie gehad. Ook geen scharrels volgens mij. Is ook behoorlijk onzeker over zijn lijf en bang om gekwetst te worden. Hij heeft zowel als kind als als volwassene heel veel meegemaakt op lichamelijk vlak. Is opgegroeid met het idee dat hij niet oud zou worden maar door allerlei nieuwe technieken gaat het nu heel goed met hem.

Het is echt een lieverd die voor mij als gewoon een vriendin eigenlijk altijd klaar staat en heel positief in het leven staat. Bovendien heeft hij het goed voor elkaar met een leuk huisje en een goede baan. Hij is niet echt knap maar zeker ook niet onaantrekkelijk (denk ik).

Hij geeft aan dat tinder en soortgelijke dating platforms niks voor hem is. Daar kan ik me iets bij voorstellen. Wat zijn dan goede opties voor iemand zoals hij? Relatiebemiddeling? Of is dat niet meer van deze tijd? Ik kan hem niet goed adviseren want ik ben al 20 jaar geen vrijgezel meer. En vroeger kwam je gewoon iemand tegen in de kroeg :rolling:

Tips welkom!
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
17-01-2019 16:34
Met andere woorden in hoeverre is zijn beperking er de oorzaak van dat hij geen vriendin heeft.

Of is het gewoon zijn verlegenheid of angst om op vrouwen af te stappen of sociale onhandigheid die de grootste belemmering vormen.
Het is meer dat het tussen zijn oren zit dan dat je aan de buitenkant iets ziet. Je moet het meer zoeken in vitale organen dan een missend been of een rolstoel.

Als je opgegroeid bent met het idee dat je elk moment dood kan gaan en je ook op volwassen leeftijd een aantal keren bijna dood bent geweest doet dat natuurlijk wel wat met je. Hij heeft veel vrienden en steekt daar ook veel tijd in. Maar ik zie hem geen move maken richting een dame die hij leuk vindt.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
boannan schreef:
17-01-2019 16:58
:rofl: blijfgewoonbianca, er gaat een wereld voor me open.
Voor mij ook.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
boannan schreef:
17-01-2019 17:02
Het is meer dat het tussen zijn oren zit dan dat je aan de buitenkant iets ziet. Je moet het meer zoeken in vitale organen dan een missend been of een rolstoel.

Als je opgegroeid bent met het idee dat je elk moment dood kan gaan en je ook op volwassen leeftijd een aantal keren bijna dood bent geweest doet dat natuurlijk wel wat met je. Hij heeft veel vrienden en steekt daar ook veel tijd in. Maar ik zie hem geen move maken richting een dame die hij leuk vindt.
Lijkt me dan ook dat je niet iemand emotioneel aan je wil binden, als je elk moment dood neer kan vallen.
Alle reacties Link kopieren
boannan schreef:
17-01-2019 16:24
Fysiek. Mentaal is hij prima al heeft hij dus wel op lichamelijk vlak veel meegemaakt. Denk aan veel operaties en lange ziekenhuisopnames. Vooral als kind.
Lekker vaag. Ik ben ook beperkt maar dat is bij mij nooit een probleem geweest.
Alle reacties Link kopieren
boannan schreef:
17-01-2019 16:29
Ik denk dat hij daar te onzeker voor is.
Dat is ook logisch als hij zoveel heeft overgeslagen. Ik heb een vriend met een vergelijkbare jeugd en hij is actief aan die onzekerheid gaan werken, lang verhaal. Hij heeft zoals hier ook wordt voorgesteld date ervaring opgedaan met een meer alternatieve datingsite. De bekende grote namen leverden niets op, die wel.

Er zijn in Nederland ook een paar single coaches die kunnen helpen, o.a. bij onzekerheid in dating.
Alle reacties Link kopieren
http://www.ghostsingles.com/


Hele gekke chat ook.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
17-01-2019 17:05
Lijkt me dan ook dat je niet iemand emotioneel aan je wil binden, als je elk moment dood neer kan vallen.
Maar dat was zo. Nu is dat door nieuwe technieken veranderd.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
ooitverlegen schreef:
17-01-2019 17:06
Dat is ook logisch als hij zoveel heeft overgeslagen. Ik heb een vriend met een vergelijkbare jeugd en hij is actief aan die onzekerheid gaan werken, lang verhaal. Hij heeft zoals hier ook wordt voorgesteld date ervaring opgedaan met een meer alternatieve datingsite. De bekende grote namen leverden niets op, die wel.

Er zijn in Nederland ook een paar single coaches die kunnen helpen, o.a. bij onzekerheid in dating.
Weet je toevallig welke site dat was?
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
boannan schreef:
17-01-2019 17:09
Weet je toevallig welke site dat was?
Jawel maar het in niet in Nederland dus helaas van weinig nut...
Alle reacties Link kopieren
ooitverlegen schreef:
17-01-2019 17:10
Jawel maar het in niet in Nederland dus helaas van weinig nut...
Oh jammer. Ik vind trouwens wel best wel wat sites voor gehandicapten. Dat overweegt hij ook. Maar twijfel zit hem eigenlijk in dat hij niet echt gehandicapt is. Het is meer een chronische ziekte. Moeilijk uit te leggen als ik het bewust een beetje vaag wil houden vanwege herkenbaarheid.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
Bij het programma 'The Undatebles' maken ze gebruik van 2 meiden die een eigen datingbedrijf hebben gericht op mensen met een beperking. Je zou eens kunnen googelen.
Alle reacties Link kopieren
boannan schreef:
17-01-2019 17:16
Oh jammer. Ik vind trouwens wel best wel wat sites voor gehandicapten. Dat overweegt hij ook. Maar twijfel zit hem eigenlijk in dat hij niet echt gehandicapt is. Het is meer een chronische ziekte. Moeilijk uit te leggen als ik het bewust een beetje vaag wil houden vanwege herkenbaarheid.
Het was niet specifiek een gehandicapten dating site maar meer voor mensen met een wat meer alternatieve levens instelling. Hij heeft via die site overigens wel eens een date gehad met een blinde vrouw. Het viel wel op dat hij via die site wel dates had maar via grote namen niet. De tip voor die site kwam van een single coach die een klant had die nog nooit een relatie had gehad precies dezelfde ervaring had met de grote sites.
Alle reacties Link kopieren
ooitverlegen schreef:
17-01-2019 17:31
Het was niet specifiek een gehandicapten dating site maar meer voor mensen met een wat meer alternatieve levens instelling. Hij heeft via die site overigens wel eens een date gehad met een blinde vrouw. Het viel wel op dat hij via die site wel dates had maar via grote namen niet. De tip voor die site kwam van een single coach die een klant had die nog nooit een relatie had gehad precies dezelfde ervaring had met de grote sites.
Hij heeft de grote sites ook nooit geprobeerd weet ik. Ik heb hem aangeboden om eens samen met hem een profiel te maken. Ik dacht aan Parship. Gewoon eens kijken. Heb wel gezegd dat hij dan initiatief moet gaan tonen. Vrouwen gaan waarschijnlijk niet massaal hem berichtjes sturen. Volgens mij moet het vaak van de man komen.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon doen samen een profiel aanmaken op een datingsite.

Ik weet niet of het voor parship ook gdt maar op de meeste dating sites krijg je matches.

Als hij niet zomaar een willekeurige vrouw op een datingsite een bericht durft te sturen omdat hij bang is dat ze niet reageren /hij geen kans maakt. Dan kan hij beginnen met naar die vrouw een berichtje te sturen.
Alle reacties Link kopieren
boannan schreef:
17-01-2019 17:02
Het is meer dat het tussen zijn oren zit dan dat je aan de buitenkant iets ziet. Je moet het meer zoeken in vitale organen dan een missend been of een rolstoel.

Als je opgegroeid bent met het idee dat je elk moment dood kan gaan en je ook op volwassen leeftijd een aantal keren bijna dood bent geweest doet dat natuurlijk wel wat met je. Hij heeft veel vrienden en steekt daar ook veel tijd in. Maar ik zie hem geen move maken richting een dame die hij leuk vindt.
Dat laatste... ik vraag me dan af (misschien mis ik iets hoor): wat heeft hij zelf al gedaan hierin?

Het klinkt alsof hij doodsbang is om een stap te zetten. Is hij ook wat afhankelijk van aard? Ik vind het superlief wat je doet hoor, maar zou hem vooral ook aangeven dat hij er zelf wat (ook qua verwerking van zijn verleden) voor zal moeten gaan doen, en dat is doodeng. Ik denk dat hij dan ook meer kans maakt op een stabiele, gelijkwaardige relatie.
Alle reacties Link kopieren
blijfgewoonbianca schreef:
17-01-2019 17:03
Voor mij ook.

:jump:
Die site “beautifulpeople.com”! Lijkt me vreselijk onaantrekkelijk als iemand daarop zit en zichzelf vooral fantastisch vindt... komt lichtelijk narcistisch over...
Heb voor de grap even gekeken en smaken verschillen, maar vond de mensen die ik daar zag totaal niet aantrekkelijk (zowel uiterlijk als w.b.t. uitstraling) :-?
Alle reacties Link kopieren
-vanille- schreef:
17-01-2019 15:42
Ja dat vroeg ik me ook af.

Je kunt ook een oproep in de locale krant zetten, tip.
Het is 2019 hoor. Geen 1950.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
boannan schreef:
17-01-2019 17:42
Hij heeft de grote sites ook nooit geprobeerd weet ik. Ik heb hem aangeboden om eens samen met hem een profiel te maken. Ik dacht aan Parship. Gewoon eens kijken. Heb wel gezegd dat hij dan initiatief moet gaan tonen. Vrouwen gaan waarschijnlijk niet massaal hem berichtjes sturen. Volgens mij moet het vaak van de man komen.
Naar mijn idee is Parship ook een bekende maar ik kan er weinig over zeggen, geen ervaring hierin. Wel las ik vaak over Paiq die een systeem hebben waarbij eerst gechat wordt voordat de foto langzaam zichtbaar wordt.

Wat ik echt aanraad is dat hij zich goed inleest via ervaringen zoals op dit forum. Inderdaad dat door een scheve verhouding mannen weinig respons krijgen valt al tegen. Ik denk dat een dikke huid erg handig is om door te zetten.
Logisch dat ie onzeker is want hij zal niet veel positieve reacties hebben gehad denk ik. Positief als in kansrijk op zoenen zeg maar. Natuurlijk helpt een positieve houding en wat goed tips, maar op 'normale' datingsites is hij kansloos.

Google gewoon even op 'daten met een beperking' je vindt talloze sites waar hij vast verder mee komt.
boannan schreef:
17-01-2019 17:02
Het is meer dat het tussen zijn oren zit dan dat je aan de buitenkant iets ziet. Je moet het meer zoeken in vitale organen dan een missend been of een rolstoel.

Als je opgegroeid bent met het idee dat je elk moment dood kan gaan en je ook op volwassen leeftijd een aantal keren bijna dood bent geweest doet dat natuurlijk wel wat met je. Hij heeft veel vrienden en steekt daar ook veel tijd in. Maar ik zie hem geen move maken richting een dame die hij leuk vindt.
Maar de beperking is het punt dus eigenlijk niet, want je ziet of merkt er helemaal niks van?
Alle reacties Link kopieren
boannan schreef:
17-01-2019 17:16
Oh jammer. Ik vind trouwens wel best wel wat sites voor gehandicapten. Dat overweegt hij ook. Maar twijfel zit hem eigenlijk in dat hij niet echt gehandicapt is. Het is meer een chronische ziekte. Moeilijk uit te leggen als ik het bewust een beetje vaag wil houden vanwege herkenbaarheid.
Dan blijft het toch moeilijk om daar iets over te zeggen. Een relatie aangaan doe je toch niet met het idee dat het maar een paar jaar duurt. Als die levensverwachting idd niet meer zo penibel is dan zit het dus meer tussen zijn oren? Daar helpen dating tips niet bij. Hij zou dan toch eens met iemand moeten gaan praten lijkt me.
Uiterlijke dingen, dingen als rolstoel of missende ledenmaten zijn allemaal oppervlakkig genoeg. Een falende lever is toch een reden om géén relatie aan te willen gaan.
Begin je wat , krijg je een kind en sta je er alsnog alleen voor. Er kan altijd wat gebeuren natuurlijk maar ik denk dat er weinig vrouwen zijn die investeren in een relatie die gedoemd is om maar kort te duren.
Maar dan begin je over nieuwe technieken. Snap dat je vaag wil zijn maar nogmaals, dat maakt het wel moeilijk.
Toch de kroeg maar in zou ik zeggen. Genoeg avondjes voor de wat oudere jeugd :D Maar dat moet hij dan wel zelf doen en wel initiatief nemen. Onzekerheid is zo veel minder aantrekkelijk dan een missend been :)
Ik heb weleens nagedacht over wat de beste manier zou zijn om mijn vrienden aan de vrouw te brengen.

Ik kwam uit op een serie terloopse ontmoetingen. Eerst met wat meer mensen en na verloop van tijd kleinschaliger. Het leek mij belangrijk dat er geen druk achter staat en de opzet niet duidelijk. In het geval van mijn vrienden zou ik dan een heel natuurlijke situatie creëren.

Ik heb helaas te weinig vrouwen in mijn omgeving om zoiets te doen. Vriendinnen maken om dit plannetje uit te voeren leek me ook niet een goed idee - al heb ik dat wel overwogen.

Misschien heb jij wel een leuke collega, vriendin of kennis die je op die manier met hem kunt laten kennismaken.
Alle reacties Link kopieren
wat een mooi rijtje Bianca

voor iedereen wat

wat een intersante spoken zeg
ik kreeg er maar 4 aanbevolen :"-(
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Alle reacties Link kopieren
Deze sites gebruikten ze bij de Undateables: https://www.g-date.nl en https://www.vriendenvoorhetleven.nl.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou voor relatiebemiddeling gaan. Is wat duurder, maar deze man moet mijn inziens wat meer begeleid worden. Hij is 40-er en staat qua relatie ervaring op nul.

Op een gewone datingsite wordt hij echt voor de leeuwen gegooid.

Of misschien dat Bumble iets voor hem is. Daar moeten de vrouwen de man aanspreken als er een match is. Nooit geprobeerd, het concept klinkt leuk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven