Hoe krijgen lelijke mensen een partner?

25-06-2009 22:05 442 berichten
Alle reacties Link kopieren
Van de week zat ik op een ander forum te lezen en daar was een topic over hoe lelijke mensen een partner krijgen.

De meesten vonden innerlijk wel belangrijk maar keken toch eerst naar het uiterlijk.

De algemene conclusie was zo'n beetje dat lelijke mensen uiteindelijk maar een partner nemen die ze zelf eigenlijk niet zo geweldig vinden maar blij zijn dat ze eindelijk ook eens iemand hebben en alleen zijn ook niet alles is.

Ik ben iemand die je wel onder de categorie lelijk mag scharen en als ik dus naar mezelf kijk dan klopt het wel.

Ik ben het type waar een man niet snel een tweede keer naar om kijkt en de 2 mannen die ik gehad had waren niet echt mannen waar ik nu echt zo gek op was.

Ik was blij dat er eindelijk eens iemand mij wilde en ik dus eindelijk ook eens iemand had..

Wat vinden jullie,is innerlijk echt het belangrijkst of is uiterlijk toch belangrijker?
Als ik iemand ontmoet, vind ik uiterlijk belangrijker dan innerlijk. Later (en later kan een minuut, een nacht, een week, een maand zijn) gaat voor mij innerlijk spelen. Maar...... uiterlijk is niet voor iedereen hetzelfde. Uiterlijk is voor mij niet synoniem aan mooi.
De verpakking speelt zeker 'n rol, maar als de verpakking mooi is en de inhoud is waardeloos, dan is 'n relatie net zo goed kansloos.
Uitstraling is belangrijker dan uiterlijk. Ik vind sommige mensen echt indruk op mij maken die volgens de geldende schoonheidsnormen ver afwijken, maar die door hun uitstraling boeiend zijn om naar te kijken.
quote:Shenya schreef op 25 juni 2009 @ 22:05:

Van de week zat ik op een ander forum te lezen en daar was een topic over hoe lelijke mensen een partner krijgen.

De meesten vonden innerlijk wel belangrijk maar keken toch eerst naar het uiterlijk.

De algemene conclusie was zo'n beetje dat lelijke mensen uiteindelijk maar een partner nemen die ze zelf eigenlijk niet zo geweldig vinden maar blij zijn dat ze eindelijk ook eens iemand hebben en alleen zijn ook niet alles is.

Ik ben iemand die je wel onder de categorie lelijk mag scharen en als ik dus naar mezelf kijk dan klopt het wel.

Ik ben het type waar een man niet snel een tweede keer naar om kijkt en de 2 mannen die ik gehad had waren niet echt mannen waar ik nu echt zo gek op was.

Ik was blij dat er eindelijk eens iemand mij wilde en ik dus eindelijk ook eens iemand had..

Wat vinden jullie,is innerlijk echt het belangrijkst of is uiterlijk toch belangrijker?

Meen je dit? Ik schrik hier echt van.

Ik ben niet lelijk, en ook best kritisch naar een evt partner toe. Bovendien vind ik het heerlijk om alleen te zijn, dus had er nooit zo bij stil gestaan dat er blijkbaar mensen zijn die liever maar iemand nemen om maar niet alleen te hoeven zijn.
Het belangrijkste in jouw verhaal is, denk ik, hoe jij over jezelf denkt.

Je 'gunt' jezelf een man die het niet helemaal is voor jou, omdat je misschien bang bent dat je niet meer/beter/mooier kan krijgen.

Dat vind ik jammer voor je. En niet terecht.

Voor mij is innerlijk belangrijk. Uitstraling, een klik, humor en aantrekkingskracht, maar dat gaat verder dan puur het uiterlijk.
Ik ben gewoon echt heel goed in bed.
ik zou niet een partner willen waarvan ik iedere ochtend schrik als ik wakker word. Daarentegen is de basis van de relatie van mij en mijn man wel dat ik, om zijn innerlijk, wel 100 met hem wil worden. Ik ga ervan uit dat dat koppie tegen die tijd al aardig verschrompeld is.

Ik geloof wel in de theorie dat mensen van gelijke "knapte' vaak bij elkaar komen. Dat hoeft dus niet knap te zijn in de zin van dat je allebei even aantrekkelijk bent qua uiterlijk, maar kan ook de combi uiterlijk en hersenen zijn.
Waarom schaar je jezelf in de categorie "lelijk"? Werk daar eerst eens aan, want jezelf lelijk noemen is jezelf tekort doen. Niemand is écht lelijk, (bijna) ieder mens heeft wel iets moois/leuks/aparts etc.
.
Als je iemand echt leuk vind dan vind je die niet lelijk....

Je hebt toch ook geen lelijke vrienden, ja nu als jer er echt over na gaat denken kan je minder mooie punten opnoemen... Uiteindelijk is het innerlijk belangrijker dan de buitenkant...

een leuk buitenkantje is een makkelijkere binnekomer, en soms ook een handicap...
Liever samen en ongelukkig, dan alleen en gelukkig, heeft te maken met eigenwaarde; genoegen nemen met minder omdat je jezelf niet meer waar vindt.

Dat is, denk ik, the issue en niet lelijk-knap.
quote:elninjoo schreef op 25 juni 2009 @ 22:08:

Uitstraling is belangrijker dan uiterlijk. Ik vind sommige mensen echt indruk op mij maken die volgens de geldende schoonheidsnormen ver afwijken, maar die door hun uitstraling boeiend zijn om naar te kijken.Denk er precies hetzelfde over!
Lelijk is subjectief. Wat de één mooi vindt, vindt de ander lelijk. Jezelf lelijk noemen en jezelf dus ook zo behandelen werkt volgens mij averechts. Als jij op een positievere manier met jezelf omgaat, dan heeft dat invloed op je uitstraling, dus uiterlijk.

Een mooi uiterlijk is leuk, maar innerlijk is belangrijker. Dat zal een man uiteindelijk ook zien.
Ik heb 3 jaar samengewoond met een man die ook onder de categorie lelijk wordt geschaard. Ik moet eerlijk zeggen dat het van mijn kant geen liefde op het eerste gezicht was. Toen ik hem leerde kennen werd ik wel heftig verliefd op hem.

Omdat ik van hem hield en al het moois in hem zag, zag ik hem ook niet meer als lelijk. Ook niet als heel knap, maar wel als aantrekkelijk. Ik heb regelmatig lullige opmerkingen van anderen gehad over zijn uiterlijk. Dingen in de richting van; 'je kunt toch wel beter krijgen' of 'heeft ie heel veel geld ofzo'. Het heeft mij nooit zo geraakt, zegt meer over de oppervlakkigheid van anderen dan over mij (of hem).

Conclusie; uiterlijk is misschien belangrijk bij een eerste indruk, maar in de liefde zegt het uiteindelijk niet zoveel.
The time is now
Ik denk dat het logisch is dat je het eerst naar iemands uiterlijk kijkt. Ik bedoel als je net iemand ontmoet, weet je niets over het innerlijk van die persoon. Daar kun je dus ook niet op oordelen. Het uiterlijk en de uitstraling, dat zie je meteen. Bewust of onbewust heb je daar een oordeel over klaar.

Als een junk mij op straat aanspreekt, ga ik daar niet op in. Misschien is het wel een schat van een vent, maar aan zijn uiterlijk (en vooral uitstraling!) zíe ik al dat het niet mijn type is.

Als een knappe man op stap mij aanspreekt, ga ik daar wel op in. Maak ik een praatje. Misschien blijkt die na 2 minuten wel een enorme egotripper. Nou dan is het snel klaar.

Maar dan hij heeft wel een kans gekrege vanwege zijn uiterlijk.
quote:elninjoo schreef op 25 juni 2009 @ 22:08:

Uitstraling is belangrijker dan uiterlijk. Ik vind sommige mensen echt indruk op mij maken die volgens de geldende schoonheidsnormen ver afwijken, maar die door hun uitstraling boeiend zijn om naar te kijken.Eens. En daarnaast ken ik ook mensen die volgens de geldende schoonheidsidealen waarschijnlijk ongelooflijk mooi zijn, maar die ik zo saai vind dat ik liever kijk naar opdrogende verf.
.
foutje
quote:Zamirah schreef op 25 juni 2009 @ 22:08:

[...]

Meen je dit? Ik schrik hier echt van.

Ik ben niet lelijk, en ook best kritisch naar een evt partner toe. Bovendien vind ik het heerlijk om alleen te zijn, dus had er nooit zo bij stil gestaan dat er blijkbaar mensen zijn die liever maar iemand nemen om maar niet alleen te hoeven zijn.

Ja ik zou dat nu ook niet meer doen hoor,ik ben nu alweer een flink aantal jaren alleen.

In de puberteit zag ik om me heen leeftijdgenoten verkering krijgen en ik had nooit iemand en dat heeft me heel onzeker gemaakt.

Toen er eindelijk op mijn 21e iemand was die belangstelling voor me had was ik echt blij..
Alcohol! Veel alcohol!
Ik ben ook niet de allerknapste volgens mij .

Maar vind toch ook dat ik de laatste jaren goed opgedroogd ben.Mijn man is voor mij alleen wel de allerlekkerste !En volgens anderen waarschijnlijk ook weer niet.. (gelukkig)

Ik denk idd dat mensen die een beetje even knap of aantrekkelijk zijn wel vaak matchen.

Pas heb ik nog een aflevering van "House"gezien (waarin die beschoten is , onder narcose en droomt).

House heeft het er dan over dat als mannen die een "zesje zijn "omgaan met een vrouw die wel een "negen kunnen krijgen"er vaak geld ,of een kind (?!) in het spel is .

En ik denk eigenlijk dat daar ook wel wat inzit .
Ik heb knappe en lelijke partners gehad. Heb een keer gehad bij een ex-vriendje dat ik in mijn auto zat en hij in zijn auto achter mij. Ik keek in mijn achteruitkijkspiegeltje en schrok van mijn eigen gedachte: wat is hij lelijk....

Heb nu al ruim 8 jaar een partner die ook niet vooraan gestaan heeft bij het uitdelen van schoonheid. Maar heb die gedachte bij hem nog nooit gehad. Zijn uitstraling is zo mooi, rustig, sterk, dat hij een grote neus heeft doet er gewoon niet toe.

Moet erbij zeggen dat ik nooit echt veel om uiterlijk heb gegeven, ook bij gewoon vrienden en kennissen niet. Vind het veel belangrijker dat ik lekker met iemand kan praten en leuke dingen doen.

Ik heb in ieder geval wel heel sterk het gevoel dat hij bij mij hoort en niet dat wij toevallig bij elkaar zijn omdat ik niemand knappers kon krijgen.
quote:musiclove schreef op 25 juni 2009 @ 22:15:

Ik denk dat het logisch is dat je het eerst naar iemands uiterlijk kijkt. Ik bedoel als je net iemand ontmoet, weet je niets over het innerlijk van die persoon. Daar kun je dus ook niet op oordelen. Het uiterlijk en de uitstraling, dat zie je meteen. Bewust of onbewust heb je daar een oordeel over klaar.

.

Dat klopt niet altijd. Ik heb mijn man via email leren kennen en was al een beetje verliefd op zijn innerlijk voor ik hem in het echt gezien had. Ook als hij 'lelijk' geweest was, zou ik met hem een relatie gekregen hebben.

Tip: lees eens het boek 'Cyrano de Bergerac'.
Uiterlijk bepaalt de kans die je hebt op een eerste contact. Wanneer een 'lelijk' mens een mooie uitstraling heeft zal hij of zij daar zeker zijn kansen mee vergroten.

Mensen die ik echt lelijk vind hebben vaak naast dat ze moeders mooiste niet zijn een kille, chagrijnige, uitstraling.

Ik vind mezelf ook echt lelijk als het lachen me vergaan is.
Ik zit te denken, maar ik kan echt niemand bedenken in mijn omgeving die ik lelijk vind.

Ook op straat zie ik wel onverzorgde en daardoor zeer onaantrekkelijke mensen. Maar lelijk, echt lelijk? Stuur ze naar een kapper, een visagist en stylist en het scheelt wonderen.

Ik ken- nu ik er langer over nadenk, een vrouw die geen mooie gelaatstrekken heeft. Beetje a-symetrisch en hard gezicht. Maar ze ziet er altijd beeldig uit. Prachtige kleding, echt smaakvol. En ze is heel aardig en gezellig.

Alleen als ik haar weer eens op een foto zie valt me op dat ze niet 'mooi' is. Maar in de praktijk vind ik haar dus wel mooi! (en ze heeft genoeg aandacht van mannen).
Eerste indruk, kijk ik eigenlijk, heel oppervlakkig eigenlijk, letterlijk, naar het uiterlijk.

Vaak vind ik iemand dan niet echt knap ofzo maar na een aantal dagen of maanden of uren verandert dat toch en als het karakter goed is en de verzorgdheid in orde is dan is die 'lelijkheid' niet belangrijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven