Hoe maak ik dit goed?

08-07-2011 01:24 347 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoals velen die hier een topic plaatsen heb ik al vaak rondgekeken op Viva maar nog nooit zelf geregistreerd/een topic aangemaakt.

Dit verhaal klinkt misschien echt heel vreemd, maar ik ga het zo objectief mogelijk vertellen:

Ongeveer drie weken geleden heb ik in een club een hele leuke jongen ontmoet. Het klikte meteen, al toonde hij wel meer interesse dan ik. Ik begon meestal met het sturen van 1 sms, maar vervolgens hadden we hele sms gesprekken. (Al moet ik wel toegeven dat hij vaak laat reageerde, soms pas een (halve dag later).)

Nu hadden we vrijdag een date die heel gezellig was en uitliep op seks. Heel leuk allemaal, maar we hebben wel beiden besloten dat het misschien niet zo slim van ons was. Hij zei wel direct na de date dat hij graag binnen nu en twee weken weer wat af wilde spreken.

Nu werd ik afgelopen zondag ziek.. een enorme blaasontsteking waar ik ook ontzettende koorts bij heb. Maandag hebben we gebeld.. hij was heel lief.. Gelukkig heb ik hem toen wel verteld hoe onuitstaanbaar ik ga zijn als ik ziek ben..

Nu heb ik al 2 dagen niks meer van hem gehoord. Ik denk oprecht dat hij gewoon druk is.. maar dat ik het een beetje heb verpest door nogal opdringerig te doen. Ik dacht dat ik mogelijk zwanger van hem was (deze 'tekenen' van zwangerschap bleken later toen ik de vroege zwangerschapstest gedaan had gewoon bijwerkingen van de antibiotica..) maar goed.. ik heb hem dus best vaak gesmst met dat ik iets belangrijkst moest vertellen en of hij me wilde bellen.

Ik dacht echter (mede door de hoge koorts denk ik) dat hij me negeerde omdat hij me niet meer leuk vond en me subtiel wilde dumpen.. (hier had ik geen enkele reden toe..)

Nu heb ik hem ongeveer 2 dagen bestookt met berichtjes. (Ongeveer 10 per dag..) terwijl hij niks terug stuurt. Ik denk oprecht dat hij het eerst gewoon druk had maar dat ik hem nu heb afgeschrokken met mijn opdringerigheid.

Mijn vraag is wat ik nu moet doen.. want ik zou echt graag met hem verder daten.

Ik heb voor mezelf een paar opties, maar jullie mogen natuurlijk aanvullen:

1. Hem gewoon laten, hopen dat hij naar mij komt. (Wel met het risico dat ik niet kan uitleggen waarom ik zo hysterisch deed en hij dus misschien denk dat ik hysterisch ben, en geen contact op neemt.)

2. Hem een paar dagen met rust laten en dan bij hem langs gaan om het hem rustig uit te leggen.

3. Morgen als ik wakker word hem een excuus sms sturen waarin ik uitleg dat ik hoge koorts had en dacht dat er wat ergs aan de hand was.. en dat het door de koorts allemaal 10x erger leek en daarom zo hysterisch deed. Dat ik hem niet af wilde schrikken maar gewoon erg in paniek was..

Hopelijk kunnen jullie me helpen. Want ik ben normaal (als ik niet ziek ben) echt niet het type meisje dat zo hysterisch zou doen.. ik ben juist een beetje van de afstand in het begin..
quote:Velvetdress schreef op 08 juli 2011 @ 09:53:

Er staat nergens dat je gestoord bent of geestesziek.

Dan lees je niet goed mee!

Hysterisch gedrag ja, en dan ben ik het wel eens met kokos dat meer mensen dat wel eens hebben ( weet ik alles van)

Maar als iemand 1 keer gedate heeft, is de kans groter dat hij denkt, laat maar zitten dat hysterische, dan dat je al iemand vrij lang kent.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:vlindertje2367 schreef op 08 juli 2011 @ 09:32:

[...]

Ik vind dit ziek inderdaad. Geestesziek.Ik vind dit toch wel een zeer hysterische idiote reactie.
*heeft nu al een keer of 10 de neiging onderdrukt om TO te vragen hoe oud ze is, het moet toch minstens 17 zijn vanwege studie, maar dat is bijna niet te geloven toch?*
quote:koko67 schreef op 08 juli 2011 @ 09:56:

[...]

Ik vind dit toch wel een zeer hysterische idiote reactie.En dat ben ik volledig met jou eens!
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Nou nou, er staat inderdaad niet letterlijk dat ik geestesziek ben maar dat mijn gedrag dat is.

Weetje, mijn oma had schizofrenie, dus ik heb nu al mijn hele leven jaarlijks van die onderzoeken, etc. 'om er maar op tijd bij te zijn mocht ik het ook hebben'.

Waarschijnlijk ligt dat onderwerp dus gewoon gevoelig en reageer ik er te heftig op.. maar als iemand die je niet kent (en niet weet dat er zoiets in je familie speelt) zegt dat je geestesziek gedrag vertoont ga je wel denken..
quote:Ik vind dit ziek inderdaad. Geestesziek.koko67 schreef op 08 juli 2011 @ 09:56:

[...]

Ik vind dit toch wel een zeer hysterische idiote reactie.Nou Eindeloos (je doet je naam wel eer aan of niet?), hierbij nog eens de uitleg: met "dit" doel ik op het gedrag van TO. En niet op TO zelf. Dan zou er namelijk gestaan hebben: ik vind jou ziek. Maar dat staat er niet, er staat nl.: ik vind dit ziek. Snap je het nu of nog niet? Zeg het maar gerust hoor, dan probeer ik het nog beter uit te leggen. Speciaal voor jou..
quote:Tomatensoep schreef op 08 juli 2011 @ 09:56:

*heeft nu al een keer of 10 de neiging onderdrukt om TO te vragen hoe oud ze is, het moet toch minstens 17 zijn vanwege studie, maar dat is bijna niet te geloven toch?*

Haha, ik ben ook niet zo heel veel ouder.. ik ben 19..

Waarschijnlijk zou ik al lang wijzer moeten zijn. Ik denk dat ik in het dagelijks leven ook wel wijzer over kom, maar aangezien ik hier redelijk anoniem gewoon kan zeggen wat ik denk maak ik daar gebruik van. Ik bedoel als jullie denken dat ik gestoord ben maakt me dat niet zo veel uit, waarschijnlijk ken ik jullie toch niet.. maar tegen je vriendinnen of vrienden is dat toch wel wat anders.
Zeg, zo belerend doen is nergens voor nodig. En een beetje beter lezen zou voor sommige mensen ook fijn zijn.
quote:vlindertje2367 schreef op 08 juli 2011 @ 09:59:

[...]

Nou Eindeloos (je doet je naam wel eer aan of niet?), hierbij nog eens de uitleg: met "dit" doel ik op het gedrag van TO. En niet op TO zelf. Dan zou er namelijk gestaan hebben: ik vind jou ziek. Maar dat staat er niet, er staat nl.: ik vind dit ziek. Snap je het nu of nog niet? Zeg het maar gerust hoor, dan probeer ik het nog beter uit te leggen. Speciaal voor jou..Je quote de verkeerde hoor, wel bij de les blijven, als je iets schrijft.
quote:liefnaief schreef op 08 juli 2011 @ 10:00:

[...]

Haha, ik ben ook niet zo heel veel ouder.. ik ben 19..

Waarschijnlijk zou ik al lang wijzer moeten zijn. Ik denk dat ik in het dagelijks leven ook wel wijzer over kom, maar aangezien ik hier redelijk anoniem gewoon kan zeggen wat ik denk maak ik daar gebruik van. Ik bedoel als jullie denken dat ik gestoord ben maakt me dat niet zo veel uit, waarschijnlijk ken ik jullie toch niet.. maar tegen je vriendinnen of vrienden is dat toch wel wat anders.

Ik heb nergens gezegd dat je dit soort dingen op je 19e niet meer mag doen. Ik heb rond die tijd ook domme dingen gedaan.

Groot verschil is wel dat ik toen ben gaan kijken waarom ik het deed en geen smoesjes ging verzinnen. Dat mis ik bij jou. Ik zie je alleen maar óf zeggen dat het buiten jezelf lag, óf je roept dat je misschien wel schizofreen bent. (en indirect dus ook weer niet je eigen schuld is want daar kun je niks aan doen). Neem je verantwoordelijkheid en werk aan je onzekerheid! Daar heb ik je nog helemaal niks over horen zeggen.
quote:Eindeloos schreef op 08 juli 2011 @ 09:55:

[...]

Ik zag het staan toen ik deze reactie plaatste, inderdaad. Sorry.

Ik mag toch wel aannemen dat iedereen hier doelt op het gedrag en niet op de persoon zelf.

En aan gedrag kan je wat doen, en als je 19 bent, ik was zelf toen ook van het hysterische gedrag, maar goed wat ik wel kan zeggen,

blijf niet hangen in denken dat je gestoord bent, want daar maak je het jezelf alleen maar moeilijker mee.
Waarschijnlijk ben ik hier ook enorm aan het overdrijven, maar het zou gewoon prettig zijn als er nu een manier zou zijn om hem te laten weten dat ik niet gestoord ben. Wellicht wil hij dan nog steeds niets met me te maken hebben, maar er even van uitgaande dat ik inderdaad niet gestoord ben maar gewoon gestoord deed wil ik ook niet dat hij denk dat ik dat ben.

En verder, ja ik ben nu best onzeker.. omdat ik niet snap waarom ik zo deed en het niet van mezelf gewend ben.. ik hoop gewoon niet dat het zoals een aantal mensen hier zeggen iets serieus is.. een echt probleem waarvoor ik naar een psycholoog zou moeten of zoiets.

Ik denk het niet, omdat het de eerste keer is dat ik zoiets heb, maar ik krijg nu zo veel adviezen dat ik er even over moet nadenken wat nu echt het wijsheid is.
Zo heeeee, wat een verhaal.

In elk geval NIET meer sms-en.

Eventueel over paar dagen een mailtje sturen met uitleg voor je hysterische gedrag (koorts, onzeker, hysterische vriendinnen) en excuses voor het gestalk (10 x vragen wanneer en hoe laat hij je belt) en vage gedoe (zonder zwangerschapstest al hinten naar belangrijke zaken).

Probeer het in elk geval een beetje zakelijk en feitelijk te houden, zodat mailtje niet wederom op soort aandachttrekkerij lijkt.

De mail zal verder niks uitmaken voor de situatie lijkt me, maar dan voel je je misschien iets beter.
quote:liefnaief schreef op 08 juli 2011 @ 09:58:

Nou nou, er staat inderdaad niet letterlijk dat ik geestesziek ben maar dat mijn gedrag dat is.

Weetje, mijn oma had schizofrenie, dus ik heb nu al mijn hele leven jaarlijks van die onderzoeken, etc. 'om er maar op tijd bij te zijn mocht ik het ook hebben'.

Waarschijnlijk ligt dat onderwerp dus gewoon gevoelig en reageer ik er te heftig op.. maar als iemand die je niet kent (en niet weet dat er zoiets in je familie speelt) zegt dat je geestesziek gedrag vertoont ga je wel denken..Dat is oprecht vervelend voor je. Maar wéér verval je in uitvluchten en maak je het zo....groot.
quote:Eindeloos schreef op 08 juli 2011 @ 10:03:

[...]

Je quote de verkeerde hoor, wel bij de les blijven, als je iets schrijft.O gut, nou gooi je het over die boeg. Jij viel er net zo goed over als koko dus reageer dan nu ook inhoudelijk.
quote:Sssenta schreef op 08 juli 2011 @ 10:06:

[...]

Dat is oprecht vervelend voor je. Maar wéér verval je in uitvluchten en maak je het zo....groot.Hm waarschijnlijk wel.
quote:vlindertje2367 schreef op 08 juli 2011 @ 09:59:

[...]

Nou Eindeloos (je doet je naam wel eer aan of niet?), hierbij nog eens de uitleg: met "dit" doel ik op het gedrag van TO. En niet op TO zelf. Dan zou er namelijk gestaan hebben: ik vind jou ziek. Maar dat staat er niet, er staat nl.: ik vind dit ziek. Snap je het nu of nog niet? Zeg het maar gerust hoor, dan probeer ik het nog beter uit te leggen. Speciaal voor jou..Je moet het mij uitleggen, niet Eindeloos, weer dat lezen he?
quote:hekje schreef op 08 juli 2011 @ 10:05:

Zo heeeee, wat een verhaal.

In elk geval NIET meer sms-en.

Eventueel over paar dagen een mailtje sturen met uitleg voor je hysterische gedrag (koorts, onzeker, hysterische vriendinnen) en excuses voor het gestalk (10 x vragen wanneer en hoe laat hij je belt) en vage gedoe (zonder zwangerschapstest al hinten naar belangrijke zaken).

Probeer het in elk geval een beetje zakelijk en feitelijk te houden, zodat mailtje niet wederom op soort aandachttrekkerij lijkt.

De mail zal verder niks uitmaken voor de situatie lijkt me, maar dan voel je je misschien iets beter.

Daar heb ik zelf ook aan gedacht, aan dat mailen..

Maar dat werkt niet, want stel dat hij dan weer niet antwoord ga ik mezelf weer gek maken. (Smoesjes voor hem verzinnen waardoor hij niet zou antwoorden, die misschien nog waar zouden kunnen zijn ook maar waarschijnlijk niet.)

Als ik hem nog iets laat horen ga ik dit face to face proberen. Dan heb ik tenminste gelijk antwoord. (Ook al wordt dit waarschijnlijk heel hard.)

Maar goed, eerst maar even laten bezinken en beslissen wat het me oplevert als ik hem nog iets laat horen.
quote:liefnaief schreef op 08 juli 2011 @ 10:09:

[...]

Daar heb ik zelf ook aan gedacht, aan dat mailen..

Maar dat werkt niet, want stel dat hij dan weer niet antwoord ga ik mezelf weer gek maken. (Smoesjes voor hem verzinnen waardoor hij niet zou antwoorden, die misschien nog waar zouden kunnen zijn ook maar waarschijnlijk niet.)

Als ik hem nog iets laat horen ga ik dit face to face proberen. Dan heb ik tenminste gelijk antwoord. (Ook al wordt dit waarschijnlijk heel hard.)

Maar goed, eerst maar even laten bezinken en beslissen wat het me oplevert als ik hem nog iets laat horen.Als ik het goed begrepen had, zat je erover te denken om naar dat restaurant te gaan, waar hij werkt. Maar dat zou ik echt niet doen! Hij is dan aan het werk namelijk, dus de kans is groot dat hij daar sowieso niet op zit te wachten.
quote:liefnaief schreef op 08 juli 2011 @ 10:05:

Waarschijnlijk ben ik hier ook enorm aan het overdrijven, maar het zou gewoon prettig zijn als er nu een manier zou zijn om hem te laten weten dat ik niet gestoord ben. Wellicht wil hij dan nog steeds niets met me te maken hebben, maar er even van uitgaande dat ik inderdaad niet gestoord ben maar gewoon gestoord deed wil ik ook niet dat hij denk dat ik dat ben.

Natuurlijk wil je dat hij een beter beeld van je heeft, maar daar is het nu simpelweg te laat voor.

Contact, op welke manier dan ook, om excuses of uitleg te geven, gaan dat beeld alleen maar versterken.

En verder, ja ik ben nu best onzeker.. omdat ik niet snap waarom ik zo deed en het niet van mezelf gewend ben.. ik hoop gewoon niet dat het zoals een aantal mensen hier zeggen iets serieus is.. een echt probleem waarvoor ik naar een psycholoog zou moeten of zoiets.

Ik denk het niet, omdat het de eerste keer is dat ik zoiets heb, maar ik krijg nu zo veel adviezen dat ik er even over moet nadenken wat nu echt het wijsheid is.

Wauw. Dramaqueen. Het gaat niet om je gedrag wat je aan hem hebt laten zien, dat was idd hysterisch. Maar ach, zoveel mensen hebben zich -op de een of andere manier- wel eens belachelijk gemaakt. Het gaat om het gedrag wat je nu laat zien. Niet kunnen relativeren. Er zoveel groots bijslepen.

Om mijn neefje maar eens te citeren: Chill.
Grappig dat iedereen allang snapt hoe ik de opmerking geestesziek bedoelde (en ook schreef!!), maar dat alleen jij KOKO en jij EINDELOOS er nog zo graag in blijven hangen.. En nu hierop ook niet inhoudelijk reageren. Zegt meer over jullie.

TO, nogmaals, je bent niet geestesziek. Je gedrag was echter even niet normaal. Maar goed, het is gebeurd. Ik heb me als tiener ook wel eens hysterisch gedragen hoor. Komt allemaal wel goed. Maar laat deze jongen nu maar lekker met rust. Wat gebeurd is is gebeurd. Probeer het gewoon de volgende keer niet meer zo te doen.

En laat het nu lekker van je afglijden meid, ga wat leuks doen dit weekend, probeer er niet meer aan te denken. Mocht je die jongen ooit nog eens toevallig ergens tegenkomen, ooit over een tijd, dan kun je alsnog eens je excuses aanbieden voor dit alles. En daar zou ik het verder echt bij laten.
Maar ik wil even iets vragen he.. aan alle mensen hier in dit topic (ook aan de kritische mensen):

Stel he, ik laat een paar dagen niets meer van me horen en ga dan toch langs.. gewoon om mijn excuses aan te bieden. (Dan moet ik dit wel eerst leren zonder smoesjes te doen.) Dan kan ik het daar toch niet erger mee maken? Nu heb ik niks en in het ergste geval lacht hij me recht in mijn gezicht uit en heb ik ook niks.. (Behalve een gekrenkt ego, maar goed dat is dan mijn eigen schuld.)

En zou ik hier echt serieus iets aan moeten laten doen? Ik las hier ergens dat ik serieus naar mijn eigen onzekerheid moet kijken, etc. maar ik vraag me af hoe ik dat dan zou moeten doen. Aangezien het de eerste keer is dat ik zulk gedrag vertoon lijkt een psycholoog of iets wat daar op lijkt me nogal overdreven.
Wij zijn het aardig eens he Sssenta
quote:liefnaief schreef op 08 juli 2011 @ 10:13:

Maar ik wil even iets vragen he.. aan alle mensen hier in dit topic (ook aan de kritische mensen):

Stel he, ik laat een paar dagen niets meer van me horen en ga dan toch langs.. gewoon om mijn excuses aan te bieden. (Dan moet ik dit wel eerst leren zonder smoesjes te doen.) Dan kan ik het daar toch niet erger mee maken? Nu heb ik niks en in het ergste geval lacht hij me recht in mijn gezicht uit en heb ik ook niks.. (Behalve een gekrenkt ego, maar goed dat is dan mijn eigen schuld.)

En zou ik hier echt serieus iets aan moeten laten doen? Ik las hier ergens dat ik serieus naar mijn eigen onzekerheid moet kijken, etc. maar ik vraag me af hoe ik dat dan zou moeten doen. Aangezien het de eerste keer is dat ik zulk gedrag vertoon lijkt een psycholoog of iets wat daar op lijkt me nogal overdreven.

Daar maak je het wel erger mee, waarschijnlijk denkt hij 'ohnee, daar heb je haar wéér!'. Maar goed, dat wil je niet horen en al helemaal niet naar handelen dus ik vraag me af waarom je het nog vraagt.

Deel twee kun je ook in eerste instantie zelf doen hoor. Je hebt niet overal een psycholoog voor nodig.
quote:liefnaief schreef op 08 juli 2011 @ 10:13:

Jawel, want van dit voorval ben je al in paniek, en dat kan ik me wel voorstellen. Maar alles wat hier nog bovenop komt, zal alleen nog maar meer onrust veroozaken.

Dus je hebt zeker wel wat te verliezen.

En zou ik hier echt serieus iets aan moeten laten doen? Ik las hier ergens dat ik serieus naar mijn eigen onzekerheid moet kijken, etc. maar ik vraag me af hoe ik dat dan zou moeten doen. Aangezien het de eerste keer is dat ik zulk gedrag vertoon lijkt een psycholoog of iets wat daar op lijkt me nogal overdreven.Wat ik zei, je moet nu niet gaan hangen, in of je wat mankeert of niet. Je moet kijken naar je eigen gedrag. Anders blijft het excuses zoeken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven